Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Men det finnes vel en mellomting mellom å gå ut med alt(les: taktikker og sånt) og å gå ut med ingenting(les: nåværende situasjon...).

Fremtida blir uinteressant om vi bygger oss ned til en middels addeccoklubb ja, og det er det jeg frykter at vi holder på med å gjøre.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Dette med budsjett er ikke så sort hvitt. Mye av budsjettet til Glimt er lønnsutgifter som henger igjen fra tiden i tippeligaen, og jeg regner med at neste år (dersom vi er i Adecco) så er det budsjettet kraftig kuttet.

MEN! For dem som er interessert så kan jeg gi en liten rapport fra Glimt Jr. - RBK Jr. Det endte 1-2 med overtidsscoring. Det var veldig typisk Glimt, fordi Glimt var det beste laget i store deler av kampen, men hadde i grunn ingen som fikk ballen i mål. Det var ikke så mye sjangser, men mye "posession".

Det som kan være interessant er om det var noen som utmerket seg for morgendagens A-lag. Skovgaard, Bjørnbak, Berntsen, Robertsen, Want og Nordberg startet fra A-laget. Samtlige av de var en godt hakk hvassere enn de andre Glimt spillerene. Om det er fordi dem har et større talent, eller om det også spiller mye inn at de får tøffere matching er vanskelig for meg å si.

Skovgaard gjorde sakene sine ok, men jeg skjønner hvorfor Cato sier han ikke er vant til voksenfotball. Har liksom ikke den autoriteten, tross at han var en typisk offensiv Glimt-back. Ikke i nærheten av Ruben eller Thomas, så skjønner ærlig talt ikke helt hva han gjør her. FCK sender vel neppe Skovgaard hit for å spille Jr. fotball.

Bjørnbak er ti hakk bedre enn resten. Skikkelig pondus i alt han foretar seg. Berntsen hadde noen øyeblikk, men har aldri sett så mye feilpasninger fra han. Robertsen viser et potensiale større enn hva jeg har sett på A-laget. Han er "sjefen", jobber utrolig hardt i alle retninger, og står bak mye av både spill og bevegelse. Han tror jeg vil vokse ut over neste sesong.

Want ble utrolig puslete i duellene, og fikk knapt til noen ting. At han er på A-laget er et mysterium ut i fra hva jeg så i denne kampen. Nordberg viste mye mere enn hva jeg er vant til, siden han i dag spillte indreløper. Virker å ha veldig bra samarbeid med Robertsen, men løper seg tom tidlig i andreomgang. Litt tidlig kanskje? Nordberg er spennende, og det er i langt i fra umulig at han kan prøves i en indreløperrolle også i Glimt. Så kjappe indreløpere er skjelden vare!

Det var forresten bra oppmøte. Sikkert rett under 1000 tilskuere! Og det var en spiller som kanskje kunne være noe for fremtiden faktisk. Nr 3 i midtforsvaret (ingen anelse hvem det var) var ikke mye dårligere enn Bjørnbak, og hadde god kontroll på det meste som skjedde. Med litt ekstra fysikk kan det se lovende ut.

Målene var litt tamme. RBK går opp i 1-0 på et lompeskudd fra 20 meter etter en corner. Keeper er blokket og det triller inn i hjørnet. Glimt utligner til 1-1 på et litt slapt skudd fra 16 meter, men som er plassert helt i krysset fra en inbytter. 1-2 til RBK blir det på overtid, frispark fra 18 meter oppe i vinkelen. Bare minutter tidligere hadde dem et tilsvarende frispark som gitt kryss-stangen ut.

Men det var nå bare min mening :)

Edit: Litt ekkel følelse for Glimt sin utligning, en RBK spiller lå skadet på 16 meteren mens dem rullet opp angrepet. Men det er tross alt dommeren sin oppgave å stoppe kampen, ikke Glimt sin. Og når det er sagt var spilleren kjapt på beina når ballen lå i nota.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ser ut som vi har en lik oppfattelse av kampen: Jeg synes og at Want gjorde en svak forestilling.. Enig angående Skovgaard, ruvet ikke så mye som jeg hadde trodd på forhånd. Slurvete framover, spesielt i første, med flere feilpasninger, men kom seg i andreomgang synes jeg. Midtstopperen ved siden av Bjørnbakk var knallgod.. Glimt's desidert svakeste ledd i denne kampen vil jeg påstå var keeperen.. Det skuddet som gikk i krysstanga var han rett og slett milevis unna, selv om det var keeperhjørnet.. Hadde veldig marginabel rekkevidde.

Det vi kanskje er uenig om: De to beste for Glimt var Bjørn Otto Williassen og Ulrik Saltnes. Bjørn Otto gjør at Bakenga må bytte side i andreomgang, og Saltnes viser en enorm ro og overblikk som defensivt anker. Trygg med ballen i beina, og slår noen fine stikkere! Spennende spiller! Jeg synes heller ikke det var lite sjanser. Vi produserte mange fine innlegg fra høyre som ble misbrukt av dårlige avslutninger/dårlige løp, i tillegg hadde vi:
- Skuddet til Robertsen, via keeper og tverrligger
- Skuddet til Nordberg, skrår inn fra høyre og avslutter i Bohinen stil over hodet til keeper, men han varter opp med flott refleksredning
- Headinga til Saltnes/Bjørnbakk, får gå opp uforstyrret på corner men header dessverre rett på keeper.
- Skovgaard får stå alene på bakerste å skyter lavt rett på keeper

Var et par til, men jeg synes ikke det var mangel på sjanser.. I tillegg hadde vi det meste av banespillet. RBK er farlige de gangene de kommer på visit..

PS: Liker godt at Bakenga var banens dårligste idag, gikk bare og surmulet!
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote:Midtstopperen ved siden av Bjørnbakk var knallgod
Tobias Solli Arnøy, det, i følge AN (så ikke kampen sjøl).

Målskårer Edvardsen er vel for øvrig en av de som blir nødt til å velge mellom fotball og håndball, han har vel vært uttatt til u-landslagssamling i håndball.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Bjørn Otto fikk vel bare de siste 15-20 minuttene? Syntes det var litt vanskelig å vurdere han. Og siden jeg ikke vet hvem Ulrik Saltnes er, så blir det vanskelig å mene noe desverre.

Jeg ville ikke kritisere for mye, fordi juniorspillere anntageligvis er mere inne på dette forumet enn hva A-lagsspillere vil være. Men ja, keeperen virkelig veldig ung og uferdig. Dersom RBK hadde den keeperen ville Glimt klart vunnet denne kampen.
Kristatistisk
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt-fan »

Nei, Bjørn-Otto spilte hele kampen. Hans bror kom derimot inn som innbytter. Saltnes spilte forøvrig i "Christian Berg-rollen". Du kan da vurdere han selv om du ikke vet hvem han er? Du bør nesten forresten vite hvem han er siden han har scoret for a-laget
Han får en ball...
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Leser på an.no, i kommentarfeltet, at dommeren gjorde en rævvæ jobb, men det er ingen av dere som har reagert nevneverdig på det?

Har ikke Petter Solli en sønn som spiller fotball? Mener Solli-navnet har dukket opp et par ganger i Glimts u-avdeling. Noen som kjenner til det?
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Var det noen av disse gutta vi ikke kjenner så godt til enda som viste at de kan bidra i A-stallen neste sesong?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Glimt-fan wrote:Nei, Bjørn-Otto spilte hele kampen. Hans bror kom derimot inn som innbytter. Saltnes spilte forøvrig i "Christian Berg-rollen". Du kan da vurdere han selv om du ikke vet hvem han er? Du bør nesten forresten vite hvem han er siden han har scoret for a-laget
Ok. Speakeranlegget på Aspmyra er ikke suverent, så fikk bare med meg etternavnet. Jeg mente at jeg ikke kan vurdere en spiller jeg ikke kan peke på. Men nei, jeg syntes ikke mannen i Berg-rollen utmerket seg, men han var heller ikke direkte svak.

Venstre ving (mørkhudet), Want og keeper var veldig langt under nivået. Venstre midt (BOW?) og høyre back var ok, men var utrolig pinglete. Saltnes la jeg ikke merke til, så mulig han tok en Beg :lol:

Men igjen, det blir litt vagt, beklager det.
Kristatistisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Nå har dere sjansen :wink:

http://glimt.no/wips/231995021/
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt-fan »

Crazy horse wrote:Leser på an.no, i kommentarfeltet, at dommeren gjorde en rævvæ jobb, men det er ingen av dere som har reagert nevneverdig på det?
Vi har reagert på det, men skrevet det på Bodø/Glimts U-avdeling

Crazy horse wrote:Har ikke Petter Solli en sønn som spiller fotball? Mener Solli-navnet har dukket opp et par ganger i Glimts u-avdeling. Noen som kjenner til det?
Adrian Solli er to år for gammel for junior så jeg tviler på at jeg han er i Glimt enda
Han får en ball...
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Fant Adrian Solli:

http://www.nabonytt.no/comments.asp?id=3298

Tydeligvis ikke noen stor sjanse for at han havner i Glimt igjen.
Fotball er nesten alltid morsomt
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Har snakket med Cato Hansen på bloggen min, og der sier han blant annet at de ikke har hatt noen skikkelig målsettingsdebatt for årets sesong:

http://www.arntzen.info/2011/09/vi-har- ... ngsdebatt/

Mvh Børre :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Vi må takke øvre makter for at vi har Børre, slik at det er noen i denne byen som kan formidle fra insiden av Glimt. AN gjør det i allefall ikke!

Jeg blir beroliget av det meste Cato sier, og jeg er glad at han kan få kommunisert ut dette rundt Jim - uten at man går for mye inn på det, siden det er en personalsak. Kunne tenkt meg det samme rundt overgangen til Daniel (hint hint).

Nå blir det sikkert litt snakk om målsetning, men også Høgmo stod i går på TV og snakker kun om neste kamp. Slik er det bare.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

BørreA wrote:Har snakket med Cato Hansen på bloggen min, og der sier han blant annet at de ikke har hatt noen skikkelig målsettingsdebatt for årets sesong:

http://www.arntzen.info/2011/09/vi-har- ... ngsdebatt/

Mvh Børre :)
"Fortsatt er det mulig å klare det, men om VIL er en annen ting."

Jeg blir rett og slett flau. Hvis det er Cato Hansen som sier dette fra eget hode, så må han byttes ut snarest. Hvis det er noen høyere opp i systemet som sier dette, så må de vekk snarest.
Vi er IKKE Ranheim eller LøvHam, Glimt skal ha sportslige ambisjoner, opprykk bør ikke være et krav, men å snakke om at vi kanskje ikke vil opp er intet mindre enn en skandale!!

Utover dette så synes jeg faktisk Hansen svarer godt for seg, men det hjelper så lite. SELVFØLGELIG vil vi opp!
Det å snakke om at man kanskje bør opp om et par sesonger, er latterlig defensivt. Et lag som Ranheim har byttet ut halve troppen, har betydelig lavere budsjett og ligger foran oss på tabellen. For ikke å snakke om Sandnes-Ulf.
Dette med økonomien som argument for manglende målsetninger er helt på trynet.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Det er under Forrest Gump nivå å ikke ville rykke opp dersom kvaliteten og økonomien er på plass, og så dumme tror jeg hverken Cato eller ledelsen er. Skjønner ikke at vi på død og liv skal bruke all tvil mot Glimt alltid.

Så å rykke opp og rykke rett ned igjen er verdt det? Spent på om de samme mener det når nedrykket er et faktum. Dersom vi rykker opp MÅ MÅ MÅ vi styrke stillen og spille med høyere budsjett - dermed også høyere risiko.

Anders Konradsen som vi mente var nærmest outstanding i Glimt presterer ikke over middel i godset, så jeg tror vi kan regne med at vi må ha inn 3-4 kvalitetsspillere dersom vi rykker opp. Dem koster penger å kjøpe, og selv om dem skulle være billige følger lønnskostnader med - og andre kostnader som vil følge oss ned i adecco igjen, og anntageligvis lage en ny krise. En buffer før opprykk kan være fint!

Men selvfølgelig vil jeg rykke opp, men det er enkelt, dersom vi er gode nok så rykker vi opp uansett om Cato sier det nå eller ikke. Og siden dette ikke er en ambisjon i år, så ligger nok helt sikkert mer bak enn hva vi vanlige dødelige vet.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Jeg er helt med på en tankegang hvor et år ekstra i adeccoligaen kan være fornuftig, men 2 år er skummelt og det er også langt derfra til å snakke utad om man vil opp eller ikke. Det handler om å skape en vinnerkultur og når man tydeligvis ikke har klare ambisjoner eller et utstrakt ønske om å havne høyest mulig på tabellen, så er det rett og slett ikke bra. Da er det ikke rart publikum ikke møter opp og da er det ikke rart at det er vanskelig å holde på talentene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det med å holde på talentene er jeg med på, men jeg opplever bodøpublikum som litt annerledes enn det som skisseres. Har ikke inntrykk av at det er mange som uteblir fra Aspmyra fordi klubben ikke har ambisjoner. Fotballtilskuere er en snodig sammensatt masse med merkelige motiver.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det må skapes kultur for å trekke folk. Til det trengs det profiler både på og utenfor banen. Da blir det lite sjarmerende med en hovedtrener som sier at vi ikke går for opprykk.

Ved ett opprykk så må stallen styrkes, helt klart. Tippeligaen tiltrekker seg heldigvis bedre spillere enn vikarligaen, så nye gode spillere kommer garantert når vi rykker opp, om det blir i år, til neste år eller 2017.

Anders Konradsen har aldri vært mer enn ett talent som spilte i en passende rolle i Glimt. Jeg har ikke sett han på Godset, men regner med at han feiler som flere andre som stikker ut fra den kjente vugga.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Konradsen har 26 kamper (24+2) for Godset i år. 4 mål. Spiller fast på et meget habilt Tippeligalag, med andre ord.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Sagt om Konradsen på Godsetunionens forum:

"Konradsen har virkelig imponert, og har etter min mening vært en av våre absolutt beste spillere"
"Her har vi sikret arvesølvet."
"Jeg vedder nesten den ene nyra mi på at Anders kommer til å bli den dyreste spilleren godset selger."
"Bunnsolid. Enkelt og greit."
"Veldig god kamp av Konrad i dag, ble imponert. Assist x3 er også et stort pluss."
"Konradsen ruler. Fy faen han er god. Strålende kamp igjen."
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

liverglimt wrote:Anders Konradsen har aldri vært mer enn ett talent som spilte i en passende rolle i Glimt. Jeg har ikke sett han på Godset, men regner med at han feiler som flere andre som stikker ut fra den kjente vugga.
Akkurat den kommentaren var nok skivebom, Liver :) Konradsen har fortsatt utviklingen og bare blitt bedre på Godset. Heldigvis for ham kom han til en klubb hvor det er lov å prøve, og hvor han får spille i sin rolle.

Stefan Johansen, derimot...
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg skriver at jeg ikke har sett han spille. Jeg bare kommenterte Engmarks kommentar på generelt grunnlag, så skivebom osv. er nok å smøre på tjukt.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

liverglimt wrote:men regner med at han feiler som flere andre som stikker ut fra den kjente vugga.
Dette er mer enn en kommentar på generelt grunnlag.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

liverglimt wrote:
Ved ett opprykk så må stallen styrkes, helt klart.
Når man ser på laget som starter dagens kamp mot Nybergsund. Og når man vet at Berntsen og Hamoud er borte til neste sesong, så er det soleklart at det må endel spillere inn. Det oser ikke akkurat TL kvalitet av dette laget, og midtbanen er i bestefall syltynn.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Locked