Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Faen meg ikke noe dårlig forslag. Om Ibba hadde blitt kaptein så måtte han tatt mer ansvar og ville helt sikkert gitt mer innsats!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Zarek som kaptein! Fin type, som jeg er rimelig sikker på tør å si ifra :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by stensland »

Halla folkens!

Noen som vet teksten på denne supportersangen her? Går noe som "...Bodø/Glimt e vårres stolthet....BODØ/GLIMT, NORD-NORGES STOLTHET"...?
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Loffen »

Skal ikke leke wannabe-moderator, men dette hører vel strengt tatt innunder sang-tråden på supportersiden :wink:
Uten at jeg er helt sikker på oppsettet så går den noe sånt som:

Bodø/Glimt e vårres stolthet
Ja vi elska dem
Bodø/Glimt e nordnorges stolthet!
Ja vi elska dem :glimt

Repeat

Tror ikke denne ligger ute på hverken Glimtforum eller GLIS :tenk
Her i huse et vi torsketunge!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Mulig jeg "banner i kirka" nå og/eller drar på meg noen uvenner men...: Jeg beholder heller Sane framfor Badou om vi må "velge" en av de, jeg tenker at det er enklere for Glimt og "erstatte" Badou framfor Sane. Da tenker jeg på hvor vi har ung-gutta som er rimelig klar til og ta steget opp...Vi har Saltnes, Konradsen, Karlsen og Berg på tur opp men på stopper plass har vi "bare" Pedersen. Takk for en lang sesong folkens! :glimt
Stian Sommerheim
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Akkurat det du sier har jeg også skissert tidligere. Så da er det 2 som banner i kirka.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Sanè har vært en gigant for oss, og det i en sesong hvor vi er det laget som har sluppet inn mest i divisjonen! Da kan man lure på hvor vi ville vært uten han. Jeg er nok enig med dere når det gjelder Sanè vs. Badou.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Oppsumering av sesongen 2014

Tenkte å oppsumere litt,om du har null interesse av å lese et langt innlegg,bla forbi :lol:
Deler innlegget inn i forskjellige deler,mest for å gjøre det oversiktlig.

Første del av sesongen

Med det mener jeg før ferien. Her var det mye forskjellig kvalitet som ble levert. Vi slet defensivt på høyresiden ved at Valentin ble borte og Richards/Jakobsen ikke dekte nok rom. Moe klarte seg greit,men fylte motstander opp folk langs den siden slet vi. Så ble også Richards skadet,men Momo klarte heller ikke gjøre noe forskjell i starten.

Før ferien hadde vi en kjempeperiode med 6 seire på rad i cup/serien, mye pågrunn av at venstresiden fungerte godt,Brix/Badou(frem til Vikingkampen) og Olsen var alle i ok form samtidig. Vi slapp fortsatt inn mål,men klarte å holde det litt over ett mål i snitt.

Var en ok poengfangst i vårsesongen,men synes vi gikk ut alt for feigt i mange kamper. Spesielt i hjemmekampene synes jeg vi gikk ut alt for lavt. Som sagt i dagens kamptråd,det har sett ut som om Glimt har spilt på bortebane i hver kamp i år.

Andre del av sesongen

Startet med 6(!) tap på rad og 15 baklengs,helt horribelt. Det meste var galt på Glimts midtbane,men den gode venstresida fra før ferien var direkte involvert i de fleste av målene. Badou gadd ikke jobbe hjem,Olsen var hverken i fysisk form eller mental form,Brix ble overkjørt.

Så plutselig fant hele laget ut at de kollektivt skulle stoppe Sogndal,egentlig ikke en veldig vanskelig oppgave sett i etterkant. Likevel ble dette vendepunktet som reddet plassen til Glimt. Mye av grunnen etter min mening,D Berntsen. Her var JHH både dyktig og heldig. Plutselig var det ikke bare å stoppe Badou,nå måtte motstanderen demme opp for to inderløpere. I tillegg var Berntsen flinkere å dekke rom defensivt og mer aggresivt i press.

Etter en god periode hadde vi grusommåneden mot samtlige topplag,fortsåelig at det ble lite poengfangst her.

I tillegg rotet vi bort en seier mot Stabæk,og krøyp oss til en seier mot Brann. Mer pga at Brann var elendig.

En rød tråd her også er feighet,legge seg nedpå hjemme burde være fyfy.
Vi ender på en 13 plass,i utgangspunktet er det ok,men hvorfor føler jeg meg skuffa?
La meg gå inn på en del andre momenter fra årets sesong og hva som bør gjøres bedre neste sesong imo

Talentutvikling/bruk av unge spillere

Her mener jeg JHH har sviktet. Konradsen og Berglann burde fått flere sjangser. Vi så jo i dagens kamp mot Viking at Berglann er livsfarlig når han har dagen. Samtidig gled angrepet og kombinasjonene mye bedre med Berglann på banen. Når vi ser hvor mye T.Olsen har variert i prestasjonene så er det skammelig at Berglann ikke har spilt mer. Jeg både regner med og forventer at begge får mye spilletid neste år. I dag så vi også at Saltnes også bør få flere sjangser,veldig godt blikk for spill og pasningsfot. Litt temposvak men virker som han har blitt mer hurtig siden i fjor.

Defensiv organisering

Som nevnt i flere andre tråder,dette har vært miserabelt i år. Vi er passiv i press,etterlater ett enormt mellomrom som Chatto umulig kan tette. Vi har stoppere som rygger(skaper enda større mellomrom). Verste av alt,vi slipper inn mange mål der vi i utgangspunktet har mange mann bak ballen. Håper JHH henter inn ekstern hjelp for å få orden på dette. Men som nevnt tidligere,han har aldri gjort det tidliigere som trener. Dette året har vært ett stort steg i feil retning defensivt,eller kanskje motstanden i fjor bare var sykt ræva?

Offensiv samhandling

45 mål er brukbart det,men hvor mange har kommet av fantastiske angrep? Mener laget har utviklet seg null å niks her siden i fjor. I tillegg virker Ibba og Olsen å ha null felles forståelse for hvor de skal bevege seg. Her skal Badou ha mye av æren. Han gjør mye på egenhand i tillegg til at han og Ibba skjønner hverandre. Gruer meg til ett Glimt uten han,offensivt vel å merke.

Inngang til kampene

Her har det jo sviktet totalt. "Jippi vi er i tippeligaen,la oss legge oss med 11 mann på egen banehalvdel på hjemmebane i hver kamp". Både håper å tror vi er mindre feige neste år. Vi kan jo ikke forsvare oss så null vits å legge oss dypt. :roll:

Spiller for spiller

Vurderer bare de som har vært innvolvert.

Pavel Londak

Tidvis veldig god,selvsagt en og annen blunder. Ok sesong.

Lasse Staw

En bedre igangsetter enn Pavel. God å ha i kontringsspillet. Gjør en grei sesong han også. Begge keeperne lider jo av å ikke ha forsvar fremfor seg.

Brede Moe

Har ok tempo og er bra en mot en. Desverre har han mye å hente på ballwatching,bare spør F.Johnsen. Mener likevel han bør hentes forran neste sesong.

Sane

Selv med så mange baklengs mener jeg Sane har vært Glimts beste spiller i år. Tenk hvor mange det hadde blitt uten han,grøss og gru. Regner med at han forsvinner før neste sesong. Har det meste som skal til for å lykkes andre steder.

Ruben Imingen

Er desverre ingen kapteinstype,men det er jo ikke hans feil. Mistet en del av sesongen med skade. Har gjort enkelte gode kamper men synes han er for dårlig en mot en og bidrar for lite offensivt.

Thomas Jakobsen

Falt gjennom som indreløper,men er grei backup som back. Statistikk fra Opta viser at han treffer godt på innlegg. Synes han kommer til flere innlegg når han spiller back. Han er såpass potet at jeg håper vi beholder han.

Kristian Brix

Hadde en ekstremt bra periode før ferien,falt litt av etterhvert men alt i alt en lovende sesong. Tar han plassen til Imingen neste år? Jeg tror det.

Dominic Chatto

Som nevnt tidligere i tråden, han har den mest utakknemlige jobben i Glimt. Har vært strålende i enkelte kamper,håpløs i andre. Tipper han hadde strålt om resten av laget fungerte bedre.

Badou

Tidvis helt fantastisk. Vil faktisk gå så langt å si at han er utrulig når han selv vil og gidder. Hadde en ekstrem downperiode etter ferien. Hva foregikk egentlig i ferien?? Uslepen diamant som vi neppe ser her neste år,men for dårlig motor og defensive kvaliteter til å dra til større liga? Tipper Nederland/Belgia er passende nivå for Badou.

T.Olsen

Sykt skuffa over Olsen denne sesongen. Har mistet litt fart og mye råskap. Forventer mer av han neste år. Null samhandling med Ibba.

Dane Richards

Bånn i bøtta fra 3 runde å ut.

Ibba

Glimts mest undervurderte spiller,setter opp spillere,holder på ballen og skorer mål. Synes han bare har blitt bedre å bedre utover i sesongen. Selvsagt mye å gå på taktisk,men har alle forutsetninger for å bli bedre neste sesong.

Momo

Jobber som en gal og innhar mange fine kvaliteter. Kan hentes om ikke bedre alternativ finnes der ute. Ibba trenger konkuranse. Og vi trenger en ny høyreving,høyresida har ikke fungert.

T Braathen

Avslørt på tempo på dette nivået,ikke her neste år.

JHH og Bjørkan
Har utviklet laget null å niks dette året. Laget virker uttrent og mentalt uforberedt i flere kamper. Vi har virka feig på hjemmebane og engstelig på bortebane. Evner heller ikke å skape entusiasme. Laget gløder ikke akkurat av entusiasme heller.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Enig med det meste her, men er ikke helt med på slakten av Trond. Han har nok vært litt under pari, men det er det mange som har vært. Når vi ser på slutten av sesongen så kommer Reinaldo inn å gjør helt greie opptredner, i dag var han veldig bra. Kanskje burde han fått litt flere sjanser for også å sette litt press på Trond. Ibba har scoret jevnt og trutt, men spillemessig har han ikke vært helt på topp hele sesongen, men jeg synes han har hatt litt stigning mot slutten.

Daniel kom inn og startet bra, men jeg synes ikke han har vært noe Messias heller. Helt på det jevne.

Sanè har vært god, og jeg tror han har vært en av lagets viktigste enkeltspillere. Badou har scoret 9-10 mål og nesten alle har han skapt helt selv.

Momo har vært grei, men jeg synes han er litt rotete i måten han spiller på, men han skal ha pluss for iherdig innsats.

Dane har vært bare sorgen, og at han har fått så mange minutter på bekostning av en spiller som Konradsen er nesten skandale spør du meg.

Thomas hadde en god periode i løpet av sesongen, så ble det noen dårlige kamper og han ble satt ut, Brix hadde også noen skikkelig gode kamper en periode.

Moe har vært helt på det jevne og vi husker nok mest raidet hans denne sesongen. Ruben har vært standard Ruben, litt opp og ned.

Alt i alt så berger vi plassen med et nødskrik, og det må skje noe i løpet av vinteren. Det blir spennende. Mister vi både Badou og Sanè og vi ikke får erstattet disse kommer vi til å rykke rett ned til neste år

Edit: Glemte av Chatto, veldig opp og ned. Burde ha mer å gå på? Anders Karlsen har vært en positiv overaskelse etter min mening.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by PEMA »

stensland wrote:Halla folkens!

Noen som vet teksten på denne supportersangen her? Går noe som "...Bodø/Glimt e vårres stolthet....BODØ/GLIMT, NORD-NORGES STOLTHET"...?
Vi blir sikkert drept av moderator, men:
Melodi: Bridge over Trouble water

Når sangen startes:
Ja vi e bæst i Nord...(synges kun for å starte sangen)

Bodø/Glimt e våres stolthet
Ja vi ælska dæm
Bodø/Glimt e NORDNORGES STOLTHET (stort trøkk)
Ja vi ælska dem

Bodø/Glimt e våres stolthet
Ja vi ælska dæm
Bodø/Glimt e NORDNORGES STOLTHET (stort trøkk)
Ja vi ælska dem

Hvor har du hørt den forresten? :)
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by stensland »

Tusen takk! Nydelig sang.

På GLIS-tur til Lillestrøm.
Last edited by liverglimt on Mon Nov 10, 2014 9:45 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Merka at Konradsen murra litt også i intervjuet i Mixed Zone etter kampen. Nevnte benketilstanden tre ganger iløpet av fem minutt. Viktig å gi han her spilletid til neste år, han har mye å by på. Vil gjerne også se Saltnes og Reinaldo mer, som nevnt over. Virker som trivelige karer som virkelig vil bidra. Vi har spennende ungdom i Glimt :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Veldig fornøyd med at vi berga plassen. Ecke hadde rett hele tiden, vi er ræva i forsvar.


Uansett; jeg har trua på at vi må la de unge slippe til. Så får det gå som det går.
Kritisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Gvandreassen wrote:Merka at Konradsen murra litt også i intervjuet i Mixed Zone etter kampen. Nevnte benketilstanden tre ganger iløpet av fem minutt.
Det er ikke rart når vi tenker at vi gang på gang har startet med en høyrekant som kun kan springe fort, og mangler omtrent alt annet, mens han som kan drible tre stykk på en femøring før han scorer mål blir benka i de samme kampene.
Uansett er det godt å se at det spirer og gror, og at våre "local lads" viser at de holder nivået. En ny høyrekant inn og forsterkninger i forsvar, så er vi klare for 2015.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

G-s-enz wrote: I tillegg virker Ibba og Olsen å ha null felles forståelse for hvor de skal bevege seg. Her skal Badou ha mye av æren. Han gjør mye på egenhand i tillegg til at han og Ibba skjønner hverandre. Gruer meg til ett Glimt uten han,offensivt vel å merke.
Takk for en bra og fyldig oppsummering. Vanskelig å være spesielt uenig i det du skriver.

Vil uthevete det du sier om Ibba og Olsen/Richards/Momo. Igår fikk Ibba to kantspillere som sprang (2 omg), de kom på løp hele tiden. Ibba hadde flere ganger mange muligheter både til å tre gjennom, stusse gjennom, gå på skudd. Dette har ikke vært signaturen til kantspillerne denne sesongen. Trond Olsen har ofte vært i et ingenmannsland mellom midtbanen og Ibba. Dane Richards har spilleforståelse som en grevling og lukter aldri de duellene. Momo for ivrig og ofte i offside, men han løp mye rundt Ibba.

Ibba + Berglann så vi i hele fjor som en enormt bra match. Det så vi også i andre omgang igår. ALDRI at Trond Olsen hadde lagt det innlegget i forkant av 2 målet inn høyt på bakerste stolpe. Det ville kommet knallhardt inn forran keeper, et rom som Ibba aldri truet i den situasjonen. Berglann og Ibba har en forståelse seg i mellom som jeg beundrer dem, og synes det er en skam at Berglann har fått SÅ lite spilletid denne sesongen. Hadde Trond Olsen vist seg fra sin gamle side så hadde det stilt seg annerledes, men face it, Olsen har hatt en dårlig sesong. Han har glimtet til i enkelte kamper, men langt fra den aggressive frekke kantspilleren som han har vært tidligere. I tillegg har han ikke den ekstreme teknikken som Berglann har. Synes nesten synd på Danielsen igår! Berglann jobba også som en helt bakover igår!

Det var også morsomt å se Konradsen i 2. omg igår. En helt annen spiller enn hva han har prestert tidligere. Mye mer frekk og løpsvillig. I første omgang ble han ofte feilvendt og ble spillende mye på det sikre. Konradsen hadde nok sitt store gjennombrudd som toppspiller igår.

Saltnes var og god. Har alltid hatt sans for Saltnes!
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Enig med Ingen87. Meget positivt overrasket over Morten Konradsen, som jeg ikke har vært så imponert over i tidligere innhopp. Ser helt tydelig at han har utviklet seg til tross for lite spilletid. Med fast plass i elleveren, så blir nok han veldig god.

Jeg har også hatt sansen for Saltnes lenge. Mener han har endel kvaliteter som vi har manglet på midten. Flink i gjenvinningen, bra driv med ball, bra blikk for spillet og en fysikk de andre på midten kan misunne han (utenom Badou da, siden han er et beist).
Kult å se ham sentralt, og mener helt klart han burde være en seriøs utfordrer for Chatto. Han er i tillegg ung, og med tillit så tror jeg også han kan bli meeeget god i den rollen. Hvor god var Christian Berg da han var på samme alder? :wink:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Konradsen sier jo selv at han er mest vant til å spille indreløper, og har gjort dette i Glimtsystemet siden han var 5-6 år gammel. Da trenger man litt tid å tilpasse seg en vingrolle. Synes han løste oppgaven bra og man ser at han er en litt annen type ving enn hva Glimt er vant til. Han søker innover i banen, men var også flink til å holde bredde på rett tidspunkt. Kan være en fordel å ha en ving som er flink å trekke inn i boksen. Det gir Ibba mer rom, Ibba liker å gå på bakre, Konradsen kom seg fram på første stolpe flere ganger. I tillegg vil Konradsen på vingen gi masse rom til Zarek.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Helt enig ang Saltnes. Ved flere anledninger jaget han/gikk i kroppen på ballfører hos Viking og fremprovoserte feil. Mye mer aggressiv enn Chatto har vært. Så får det være at en generaltabbe førte til mål imot. Mange personlige feil har vært direkte grunn til motstandernes mål. Og jeg mener en må være mer tålmodig når det gjelder tabbene unggutta gjør, enn de som liksom skal være rutinerte.
Saltnes, vår Gattuso? :glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

En annen ting med Saltnes merket jeg at han hadde vilje til å slå ei skikkelig langpasning fremover, mot vingene. En dirigent på Glimt burde ha denne egenskapen. Den feilen han gjorde som ble foranledningen til et av målene i mot, det skriver jeg lett av på urutinertkontoen. Slike ting skjer dessverre av og til med unge spillere, og det kommer bare til å bli mindre av det etterhvert som man får spilletid.

Unggutta klarte seg veldig bra synes jeg.

Men rent hypotetisk, hvis Badou forsvinner, er det ikke en mulighet for at Konradsen kan ta hans plass? Og hvis vi velger å satse litt mer på Berglann på venstre kant, er det noen mulighet for at Trond kan brukes på høyre ving? Som en innoverving som kan gå på avslutning med venstreslegga si, alternativt å trekke innover for så gi rom til Zarek på overlapp på høyresida som da kan gå på innlegg? Jeg tror hvis Trond får en vinter på å tilpasse seg en slik rolle så kunne han mestret den godt og han har et godt skudd. Daniel, Zarek og Trond hadde blitt ei kvass høyreside, og jeg har inntrykk av at de har ganske god kjemi dem i mellom.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg var vel en av de få skeptikere da Glimt hentet hjem TO. Ikke fordi TO er dårlig eller ikke seriøs nok. Mye av det jeg reagerte på var at TO fikk blanco fullmakt av JHH at han skulle spille fast på vingen nesten uansett. Dermed har Berglann ikke hatt en eneste sjanse i år til å utvikle seg og vise hva som bor i gutten. Jeg mente da og mener også nå at Berglann har et mye større register å spille på enn TO. Men Berglann må jo få muligheten. Litt uheldig for Berglann at han fikk en sjanse nettopp i bortekampen mot LSK hvor hele glimtlaget var udugelige. Flott å se han i 2.omgang i går. Tror nok at både JHH/Bjørkan nå er klar over at Glimt's fremtid ligger i egenutvikling av spillere, samt at man kan få inn store talenter fra Diambars akademiet. Etter at vi overlevde første året i tippeligaen, er det bare å se fremover. Andre omgang i går gir en pekepinn på at Glimt kan få en veldig god sesong i 2015. Da var det klasseforskjell på lagene. Konradsen vet jeg er god og Saltnes overrasket meg veldig positivt i går.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Ingen hemmelighet at jeg er stor Barglann-fan. Får bare håpe at all benkeslitingen ikke har hatt negative innvirkninger på gutten. Det Konradsen gjorde var magisk.

De herjet med oss til tider, sa Jonevret:
http://www.vg.no/sport/fotball/bodoe-gl ... /23332363/
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Sesongen er over, og det har vært mange hyggelige stunder på Aspmyra. Kanskje også derfor irriterer det meg at man "aldri" får skikk på duellspillet og manglende løpskapasitet. Verken indreløperne eller backene kommer seg (ofte nok) hurtig opp i motstanderne for å hindre innlegg eller skudd, eller er sterk nok til å vinne dueller og bryte. Imingen er prototyp på manglene i Glimts defensive jobbing. I Halvorsens ambisjon for Glimt-laget skulle man også vinne ballen raskt tilbake når man mistet ballen, men det har vi ikke sett særlig mye til etterhvert.

Jeg håper, nok en gang, at klubben klarer å løfte løpskraften i laget, og samtidig legge vekt på å vinne dueller. Alt dette er gratis. For lite mengde før sesongen og i sesongen periodevis for lite intensitet, er min oppsummering. De må selvsagt også ha spillertyper som evner og vil.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

Noen som har fungerende link til studio Glimt fra an tv? Og hvorfor er den alltid så vanskelig å finne?
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by kimbo »

Positivitetsmafian
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »


Den linker jo til en gammel sending. Den fra i går http://www.an.no/glimt/article7684512.ece Funker ikke :/
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Locked