Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

selvsagt var han idioten som scoret
http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false
0-1 Ville Lehtinen
Ville Lehtinen wrote: Pikant sak. Er det god presseetikk å hinte såpass mye om både spiller og tidsperiode? :shock:
Nå eksploderte hodet mitt litt..... :skål
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Ville Lehtinen var vel også den typen som ikke var så nøye på om dama ville eller ikke. Eller ble han sjekket ut av den La Manga-saken?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Problemet hans i La Manga-saken var vel at flere damer ville samtidig.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Viking og Start i rød sone. Mest kritisk for Start. Glimt er selvfølgelig i grønn sone.

http://www.nrk.no/sport/fotball/viking- ... 1.12367649
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Hva skjer om man tar vekk Røkke, Mohn, Trøim og Norlandsglimt ikke var her?

Haugesund ser stabil ut, hvem kjøper spillere og betaler lønningene der?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Vet ikke hvorvidt Haugesund får mye ekstern økonomisk støtte, men de siste årene har de jo solgt spillere for gode summer. Og såvidt jeg vet har de ikke brukt mye penger på å hente nye, men allikevel holdt seg i Tippeligaen og tidvis hatt sportslig suksess og gode bilettinntekter. I tillegg har de jo også unngått å betale sluttpakker til trenere. Det er oppskriften på sunn økonomisk styring, right there.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Glenn P wrote:Hva skjer om man tar vekk Røkke, Mohn, Trøim og Norlandsglimt ikke var her?

Haugesund ser stabil ut, hvem kjøper spillere og betaler lønningene der?
Nordlandsglimt utgjør lite i sammenligning med de andre. Husk både Molde, VIF, TIL har tilsvarende 'Nordlandsglimt' systemer i tillegg til de rike onklene som bruker penger som fulle sjømenn. Tar vi vekk Røkke, Mohn, Trøim så ville Molde, TIL og VIF allerede vært degradert.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Husker ikke tallene, men TV2 hadde en reportasje om Haugesund ifjor. De hadde oppsiktsvekkende store sponsorinntekter sammenliknet med andre klubber på omtrent samme størrelse, feks. Glimt og TIL.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Kommunen har også betalt for oppgraderingen av stadion for Haugesund.
Tidligere hadde de en rik onkel som drev Toppfotball Haugalandet som jeg tror var et investorselskap som pumpa inn millioner årlig i HFK. Er veldig usikker på om hvorvidt han er der nå lengre. Men er nok av store sponsorer som nevnt inne i Haugesund.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Nordlandsglimt gjør ikke mer enn det som er nødvendig for en klubb som ønsker å spille i Tippeligaen nå om dagen. Noen rik onkel er de ikke, de ønsker profitt på investeringene sine og da må man forholde seg til det. Det er derfor vi ikke har hentet noe nevneverdig etter at Ibba ble solgt for seks millioner kroner.

Hadde Glimt hatt en rik onkel som investerte 10 millioner kroner i klubben hvert år som Tromsø har, så hadde man jo plutselig kunne hentet spillere som vi desperat trenger i forsvarsleddet. Men jobben som JHH har er svært vanskelig når man står med 0 i overgangsbudsjett. MEN, det var mange spillere som jeg gjerne skulle sett istedenfor Furebotn, Moe og Imingen. Det som hadde vært helmaks hadde vært om klubben greide å selge Chatto i overgangsvinudet. Hva kunne vi fått for han? 500.000-1.000.000? Det er kanskje drømmetenkning.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Til Brann for 3 mill hadde gjort seg :glis
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

RBK for ti mill ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Azemi kostet vel noe? Mener å ha lest 750.000. Mannen hadde jo akkurat signert ny kontrakt. Dersom sto mellom å hente inn en spiss eller stopper, var nok egentlig valget rett. Skader i forsvaret er én, men å bare hatt Sørloth ville vært for tynt.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg ser Tjernås (Aftenposten 18.05.) beskriver Ole Selnæs som bilde av det nygamle ved Rosenborg: en styrende midtbanespiller slik rollen en gang var, med den moderne "arrige" ballvinneren med enorm løpskapasitet. Kanskje har B/G nå ved Brix "forstått" at det styrende midtbaneankeret aldri er nok, og at det viktigste er løps- og duellkraft. Jeg håper at B/G har lært.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Så dere assisten til Selnæs i helga? Noe av det vakreste jeg har sett i Tippeligaen hittil i år.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

men hva har skjedd med Chatto? Han var i BK Hacken en defensiv midtbanespiller som vant dueller og også styrte spillet. I Hackens beste sesonger så ble han trukket frem som en av årsakene til at laget var gode offensivt, fordi at Chatto ga de trygghet defensivt. Chatto spilte til tider så bra at Swansea var å snuste på han. Chatto på sitt beste er en kvalitetsspiller, hvorfor får vi ikke det ut her?
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Fordi Chatto ikke er vant til 4-3-3. Han finner ikke rollen og plasseringen sin og er ukomfortabel.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Nei det tror jeg ikke på, men noe skjedde i 2013 sesongen.

http://www.offside.org/pa-volley/2013/a ... pplag-2013
Mittfältare: Dominic Chatto, BK Häcken
Vad hände? Från bolltrygg och elegant till loj och slarvig på en säsong. Chatto var tidigare den som satte rytmen i Häckens spel, 2013 var mittfältaren snarare en säkerhetsrisk. Precis som Dioh Williams var Chatto en Häckenspelare som tog ett kliv bakåt i utvecklingen i år.
Tippeliga 2015
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Hei!
Har blogget litt etter Arild Bergs uttalelser om bedre spill under Aasmund enn under Jan Halvor. Spesielle greier.

http://www.arntzen.info/2015/05/21/hva- ... er-om-her/

Mvh BørreA :)
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

Bra skrevet og med mange tankefulle poeng Børre. Er selv fornøyd med at Aasmund for 3 kamper som dirigent på sidelinja for Glimt, for etter 3 kamper får man et mer virkelig bilde. Hvis da JHH kommer tilbake og de neste 3 kampen etter Lillestrøm blir begredelige så vil jeg si at vi har fått et svar.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Mitt inntrykk, som riktignok ikke er basert på annet enn mine observasjoner, er at spillerne vil ha Bjørkan. Ut av ren spekulasjon tror jeg det går på at spillerne er lei JHHs defensive holdning og den evigvarende sutringen om at spillerne ikke er gode nok. Selv hadde jeg blitt drittlei av å lese i avisene at jeg ikke er så god, og til slutt vil jeg nok trodd på det selv.

Hvis det ovennevnte er tilfelle, har Glimt et stort problem. Uavhengig av hvor god trener JHH egentlig er, er det skumleste for en fotballtrener at spillerne ikke ønsker deg.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Børre's observasjoner stemmer 100% med mine. Det jeg imidlertid reagerer på er Børre's konklusjon, "Personlig er jeg fortsatt hundre prosent overbevist om at Jan Halvor er rett man som hovedtrener for Glimt denne sesongen. Han har gjort en god jobb. Jeg synes ikke to gode kamper mens han er sykemeldt skal utnyttes for å svekke hans rennommé. ". Vel JHH gjorde en god jobb når han kom til klubben. Seriøs og dyktig på mange måter. Men allerede i fjor syntes jeg det begynte å skurre litt og den negative spiralen bare fortsatte med elendige treningskamper og en sesongstart med 0-1-6 og 21 baklengsmål. Og spesielt tapet hjemme mot Haugesund mot 9 mann var en skandale. For meg finnes det ingen andre målbare parametre i en konkurranse enn resultater. Å stadig klage på uerfarne spillere og oppfatning av kampene som ingen andre klarer å forstå har nok for min del vært en årsak til at jeg mener JHH ikke er riktig mann for Glimt fremover. Det er mye mer offensiv og klarere spillestil jeg opplever med Bjørkan.
Last edited by Anonymous on Thu May 21, 2015 9:29 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det som kommuniseres fra klubben er jo at omtrent den eneste forskjellen er at Bjørkan har ledet kamp. Halvorsen har vært på treninger og vært med på å legge kampplan og gjøre laguttak. Tror dere overdriver Bjørkans innflytelse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Hvis klubben hadde sagt noe annet ville vel det vært en skandale.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Så; dette tar formen til de fleste konspirasjonsteorier? Vi mistenker noe, og når klubben sier noe annet så bekrefter det mistanken vår?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Locked