Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
yurchenko
Posts: 43
Joined: Fri May 29, 2015 10:21 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by yurchenko »

Det blir litt billig om M. Torrisen hevder han ikke kan utbrodere kompleksiteten i klubben over noen få setninger i lokalavisa når klubben faktisk har egen hjemmeside. Som de forøvrig ikke engang bryr seg om (all ære til studenten som gjør dette gratis?), men det må forventes bedre, særlig om skytsen skal rettes mot supportere her inne (det er vel det vi er her på glimtforum?). Vi har i allefall en meningsutveksling og en informasjonsflyt, samt viser vårt nærvær - offentlig - til spott og spe, bedømmelse, berikelse og utdriting. Om jeg trenger informasjon om Bodø/Glimt går jeg jo hit, ikke til glimt.no
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Mye bra Fshelgeland, og det jeg skreiv før TUIL kampen var at Glimt måtte spille på TUIL sine egne våpen som vi gjorde mot Mjøndalen. Det er nettopp dette som må til. Knallharde taklinger, først på ballen, vinne andreballer og kjempe laget i senk. I stedet fikk vi et spill som var hverken fugl eller fisk og det overrasket meg veldig. Hvis dette hadde vært første gang i år dette skjedde var det ok, men det har gjentatt seg i kamp etter kamp og ingenting endres. Hvordan og på hvilke premisser skal man straffe spillerne som Torrisen sier. Er det f.eks hvis man ikke takler bra nok, ikke går på løp, misser et innlegg , dårlig utboksing Skulle gjerne sett den oppfølgingsplanen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Og det er jo merkelig at styret påtar seg denne jobben. Det er altså Mads Torrisen, Paul Martin Strand, Hans Austad, Silje Brandvoll, Kristian Fagerheim Hammervik og Berit Wilhelmsen som skal se til at spillerne spiller fotball på en ikke-slapp måte. Kan det bli mer absurd?

Jeg leser mer enn gjerne enn lengre utgreiing fra Torrissen om hva de ble enig om på styremøtet, og hvordan de mener at Glimt skal jobbe seg ut av den sportslige hengemyra de har stått fast i mer eller mindre i halvannet år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Takk for svar!
Interessant å lese dine betraktninger.

Skal ikke skrive så langt nå i kveld, men vil gjerne ta opp dette med oppstramming og profesjonalisering av trening, kosthold m.m.
Det var jo helt definitivt en betydelig forbedring fra tidligere tider i Glimt. En kan jo spørre seg om det skyldes Halvorsens praksis, eller om det skyldes tidligere tiders synder. Jeg heller nok til å tro at de tilstandene som var rådende i Glimt tidligere gjorde at det skulle fint lite til for å være overbevisende på dette punktet (ref Cola-Tom og Grandis-Stefan etc etc), og at Halvorsen brakte oss opp på "normalen". Jeg tror ikke vi er mye bedre enn andre klubber på dette området, men heller ikke mye dårligere. Med andre ord "skulle det bare mangle" at Halvorsen fikk oss litt opp her. Nå har ikke jeg inngående kjennskap til dette, så er jo mulig jeg tar feil.

Adeccosesongen var bra. Fjorårssesongen var en hårsbredd fra nedrykksavgrunnen, men absolutt godkjent utfra at det var første sesong oppe etter flere sesonger nede, en sesong som vel ble omtrent slik de fleste forventet.
I år er problemene fra i fjor forsterket, og det ser ut som trenerteamet famler i blinde. Ser liten fremgang på det som har vært gjennomgående defensive problemer, og det virker som at de ikke har aning på hvordan det skal løse seg, eller evner å søke hjelp på dette området. Det er lett å la seg blende av en 5-1 seier, men med samme prestasjon tror jeg vi taper på søndag.

Om sparking er rett eller ikke vil vel bare fremtiden gi svar på, men jeg synes det er foruroligende at spiralen ser ut til å gå nedover.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Børre har jo intervjuet Torrisen så han kommer vel med en lengre reportasje i AN regner jeg med. Da får du sikkert alle svarene du lurer på Cheese. :D . Kanskje det blir en fyliste etter hver kamp som blir slått opp på Aspmyra. Tre ganger på fylista er det ut av laget.
Last edited by Anonymous on Fri Jun 05, 2015 10:01 pm, edited 2 times in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Børre Arntzen jobber vel ikke i Avisa Nordland, men det er meg likegyldig hvor et eventuelt intervju blir publisert, eller hvem det er utført av, så lenge det kan leses. Hvis tonen innad i klubben er at supporterne er et problem, så er jeg enda mer interessert i å høre hva de skal jobbe med. Også vil jeg gjerne se en ærlig evaluering etter en måned eller to.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Synes din kommentar Cheese ' at dette er helt absurd ' er den mest treffende om Glimt og styret for øyeblikket.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Hei igjen!
Håper dere skjønner at jeg ikke er Bodø/Glimt, jeg bare formidler ting jeg vet, tror og innhenter av info. Jeg er glad i klubben og av og til i glimtforum.net! :-)
Og så har jeg snakket litt med Mads igjen etter mitt innspill her - som altså var mitt.
Han kommer med følgende tilbud til de av dere som er i Bodø på søndag:
Kom på Smiths søndag kl. 1630. Da er han på plass, med arbeidsnotater og et oppriktig ønske om å både å fortelle mer detaljert om hva som skjer og å få innspill fra dere/oss. Etterpå ser vi kampen sammen.

Er ikke det en OK deal da, dere?

Mvh BørreA :)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Applaus til BørreA og Torrisen. :klapp

Nå kan alle FM managere møte opp og forklare hvor lett det er å drive fotballklubb, samt få svar fra Torrisen som kanskje ikke har så stor FM erfaring :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

:D
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Bra tiltak! Selv er jeg bortreist, men håper det møter opp litt folk, selv om det ofte er labert oppmøte på slikt. Det er vel uansett ikke å forvente at den jevne supporter skal ha alle svarene, om så er burde jo Glimt vurdere å bytte ut egne ansatte/valgte som har fått oppgaven med å drifte fotballklubb med disse personene, men det kan jo fort dukke opp gode innspill som kan spinnes videre på.

Premien for dagens mest usaklige innlegg går til Taskeladdn, gratulerer.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Sånn skal det gjøres. Møt nå opp folkens.
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Flott tiltak! Håper det er mange som har anledning til å møte opp. Og at folk ikke lar seg skremme bort av tøvete kommentarer som den fra Taskeladdn. For jeg håper og tror jo dette er et oppriktig forsøk på kommunikasjon, og ikke bare en anledning til å sette folk på plass?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Ærverdig og tøft tiltak av Mads Torrissen. Håper dette bare er starten på et mer åpent forhold til oss som betaler for det som foregår på Aspmyra.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Har ungene i helga, så jeg regner med jeg er forhindra fra å komme. Men skal prøve!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg bor i Oslo, men hadde selvfølgelig møtt opp
For de som møter opp ikke stå med lua i hånda men still kritiske og fornuftige spørsmål. Får man ikke de svarene man ønsker still oppfølgingsspørsmål. Hovedfokus bør være hvorfor henter ikke Glimt inn kapasitet på defensiv organisering og hvorfor dras det ikke inn ressurser med mental kompetanse. De svarene ville jeg gjerne vite.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Håper også folk møter opp på dette. Og at det annonseres slik at det når ut til flere. Kjipt om Torrissn sitter alene å drikker øl. Jeg bor selvsagt for langt unna.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Hei!
Jeg skal stille opp på Smiths i morgen og hvis det er noen av dere som ikke kan, men som likevel ønsker å stille spørsmål: Kom med dem her (eller PM) så skal jeg forsøke å viderebringe til Mads Torrissen i morgen!

Mvh BørreA :)
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Blir sp.mål og svar lagt ut noen steder?
Stian Sommerheim
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Flotte greier Børre. Du må gjerne fortelle han at det er supportere her ute som er fornøyde med måten de håndterer saken på, og at de ikke umiddelbart går for den enkleste løsningen når vi sliter. Når det er sagt så er jeg veldig enig med Mandela og spørsmålene han stiller. I alle fall så ville jeg gjerne likt å visst om det er aktuellt å dra inn en ressurs på defensiv organisering.
Tippeliga 2015
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Skal prøve å peise ut en bloggpost etterpå med spørsmål/svar fra seansen - altså etter kampen!

Mvh BørreA :)
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Til Børre: bra initiativ. Jeg har kommet med to spørsmål i forrige innlegg. Her kommer ett nytt. Er de tilstrekkelig med så få styremøter etter 10, 20,30 seriekamper hvor trenerne er med?. Jeg ville hatt et oppfølgingsmøte en gang i måneden. Når serien starten i april er det forferdelig lang tid at dette møtet kommer i begynnelsen av juni. Kommer med flere spørsmål senere.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Supert Børre :LFC Her er noen spørsmål fra meg:

1. Har det blitt vurdert å hente inn ekstern hjelp for å få skikk på den defensive organiseringen?

2. Det har blitt sagt at Glimt skal satse på ungdommen,er Torrisen fornøyd med at vårt største talent pdt enten sitter på benk eller blir brukt ute av posisjon?

3. Hvorfor har omtrent ingen spillere utviklet seg siden opprykket, og gjøres det noe for å kvalitetssikre hverdagen til spillerne med tanke på kostholdsveiledning,hvile mm?

4. Har det blitt vurdert å hente inn mental trener?

5. Hvorfor henter ikke Glimt inn en speider? (det er ikke lov å svare at det er for dyrt) Når man ser på hva som ble gjort for eksempel i vinter på midtstopperplassen så må det jo være bedre å ha en speider som kvalitetssikrer signeringene i større grad enn å bomme grassalt ofte. Og som til enhver tid har oversikt over markedet.

6. Er det ikke på tide å få opp en webshop nå? Vi er eneste klubb i TL uten butikk.

7. Hvilke visjoner har man for klubben i fremtida?

8. Finnes det rom for å hente inn forsterkninger i sommer?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Taskeladdn »

Et par spørsmål:

1. Er det helt uaktuellt å la ansatte i Glimt ta seg mere av oppdateringer på hjemmesiden slik at den blir interesang?

Noe så enkelt som Torrisen svarer spørsmål fra leserene denne uken, Halvorsen svarer spørsmål fra leserene neste uke.
Olsen svarer spørsmål osv osv. Spørsmål kan man skrive i kommentarfeltet og blir besvart med Glimt sin facebook konto signert personen som svarer.
La supportere få lov til å bli mere kjent med klubben, hva som skjer i klubben og hvorfor di tingene som skjer, skjer. Så får folk og større forståelse for at man må handle slik man gjør og man slipper forhåpentligvis masse unødvendig surmulig. La spillere få leke seg med kamera og lage intervjuer osv, vi vet at dette er fullt mulig og det er spillere som lett kan ta jobben. Kolstad og Valentin fex gjorde en kjempejobb som ble veldig godt motatt.

2.Hvordan er ståa ang Nordlangsglimt og regler ang investering til spillerkjøp, når får man svar på dette?

3. Spørsmålet er stillt før, men må stilles igjen. Hvorfor i helvete klarer man ikke å få organisert en webshop? Her er det snakk om gratis markedsføring, og det bør være et minstekrav at klubben forlager at selger kan komme med en webshop. Det er på di rimeligeste og enkleste markedsførings grepene at klubben streiker totalt, dette er for meg totalt uforståelig.

Så må du som FSHelgeland sier, fortelle at det er supportere her ute som er fornøyde med hvordan dem håndterer saken. Og at det er supportere som er veldig stolte over hva styret har klart å få til av et lag som var i økonomisk og sportslig ruin.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

:klapp :klapp

Oppfordrer de av forumets medlemmer som bor i Bodø til å møte opp på Smiths i morgen.

Hvis tiden strekker til under møtet:
a. Kan Glimt se på muligheten til å gjøre de supporter/Glimt-artikler som er til salgs også tilgjengelig via nettkjøp på en bedre måte enn i dag?
b. Når Dere gir ut Glimt-bilaget i Avisa Nordland, kan ikke dette også legges ut som nedlastbart dokument på Glimt.no?
c. Og kan ikke webred på Glimt.no få anledning til å bruke disse artiklene på Glimt.no?
d. Og en årelang klagesak fra min side: BHK-bilaget full distribueres via Avisa Nordland også til AN sine abonnenter på Østlandet - hvorfor gjøres ikke det samme med Glimt-bilaget?
e. Det hadde vært morsomt med et lite besøk fra Glimt på Champs i Oslo en gang også - enten i forbindelse med Oslo-kamp eller hvis en av klubbens representanter likevel er i Oslo på besøk.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Locked