Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jepp, håper Zarek blir med videre!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg har absolutt ingenting i mot Valentin, engasjert og snakkende, men... B/G har tre andre spillere som kan bekle høyre back, Edvardsen, Jacobsen, Moe. B/G har ingen som naturlig spiller venstre back!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Nei, men Jacobsen har blitt valgt foran en venstrefotet Brix, og han har vel i perioder spilt på bekostning av Imingen også? Syntes også Thomas har vært bedre på venstre enn på høyre back. Det ER et handicap at vi mister rytmen i angrepene siden han er høyrefot, men heldigvis skjer dette på venstre side hvor Trond er mye mere glad å holde bredden enn hva tilfellet har vært på høyre side de siste årene.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jacobsen har gjort en god jobb med de begrensninger han har, dvs høyre fot og ikke topp fart. B/G har tradisjonelt en del ideale forutsetninger når de bygger lag, som spillende midtstopper, hurtig venstrefot på vback, ballvinner som anker, hurtigtog på h.kant. Jeg synes at de skal ønske seg dette når de nå har muligheten.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

eidurgud wrote:
SH wrote:Zarek Valentin - denne fotballguden bare forumbrukere på Glimtforum.net evner å se. En spiller man "kan tjene millioner på om noen år", men som fortsatt ikke har arbeidsgiver om 32 dager. Og har kunnet prate med andre klubber i fem måneder.
Valentin er langt fra noen fotballgud, men for Glimt er han gull verdt. Den innsatsen og gløden han viser er det få, om noen, som matcher i dagens Glimtstall. De aller fleste nevner blokkeringen hans borte mot Vålerenga når de skal beskrive snuoperasjonen Glimt gjennomførte sportslig sesongen 2015.

Det er ikke hans feil at han ikke har signert ny kontrakt med Glimt.
Jeg var tilstede på Ullevaal den søndagen i juni og det var ikke noe annet enn tjuvflaks, tilfeldigheter og et naivt Vålerenga som gjorde at den kampen vippet Glimts favør. Jeg har aldri sett en merkeligere fotballkamp. Jeg har dessuten en vid omgangskrets bestående av Glimt-supportere og ikke en eneste av dem har nevnt blokkeringen mot Vålerenga i noen som helst sammenheng. Men flere har påpekt - som jeg gjorde da - at Valentin i samme match ble parkert av Lindqvist - flere ganger. Ikke siden Richards løp ifra Jo Nymo Matland har jeg sett lignende. Det kan være at det er jeg som hører dårlig, men det gjør jeg neppe. Og det er jo en grunn til at han ikke har kontrakt med noen ny klubb om én måned og noen timer.

Det handler om å bygge klubb. Som ecke skriver - klubben har to spillere som helt utmerket klarer seg på høyreback i en middels Tippeliga-klubb og da vil det være helt sinnssykt å kaste den lønningsposen Valentin krever. Spreng heller banken på posisjoner i sentralrekken hvor skoen trykker. Hvis Glimt skal belønne alle de fine fyrene i norsk fotball for at de er nettopp det er klubben konkurs i februar. For det finnes ca 3200 fine fyrer i norsk fotball.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Er denne lønningsposen han krever så sinnssyk da? I forhold til andre?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

B/G trenger kanskje keeperreserve, v.back, sentral midtbane, h. kant, spissreserve, og jeg mener også, spillende midtstopper som vinner hodedueller. Er det ikke veldig raust å bruke mye lønnsmidler, om noe i det hele tatt, på 1 av 4 mulige høyrebacker?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

hehehe SH :) Og du har jo et poeng. Men snu på det, Valentin er den beste høyrebacken i klubben, ville det ikke vært dumt å la han dra da? Hva spilte egentlig Daniel Edvartsen i Harstad? Ving eller back? Så langt har han vel vist mere potensiale fremover enn bakover. Men på en annen side, han har litt av de samme kvalitetene som back som det Hamoud har.

Det er helt i bakvendtland, men Thomas Jacobsen har aldri imponert på høyre back. Vært ok som indreløper. Men faktisk best på venstre back. Det har vel vært minst rykter rundt høyre ving, jeg er spent på om ikke Åssa har en plan for Edvartsen der. Det er i så fall helt ok for meg.
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

SH wrote:Jeg var tilstede på Ullevaal den søndagen i juni og det var ikke noe annet enn tjuvflaks, tilfeldigheter og et naivt Vålerenga som gjorde at den kampen vippet Glimts favør. Jeg har aldri sett en merkeligere fotballkamp. Jeg har dessuten en vid omgangskrets bestående av Glimt-supportere og ikke en eneste av dem har nevnt blokkeringen mot Vålerenga i noen som helst sammenheng. Men flere har påpekt - som jeg gjorde da - at Valentin i samme match ble parkert av Lindqvist - flere ganger. Ikke siden Richards løp ifra Jo Nymo Matland har jeg sett lignende. Det kan være at det er jeg som hører dårlig, men det gjør jeg neppe. Og det er jo en grunn til at han ikke har kontrakt med noen ny klubb om én måned og noen timer.

Det handler om å bygge klubb. Som ecke skriver - klubben har to spillere som helt utmerket klarer seg på høyreback i en middels Tippeliga-klubb og da vil det være helt sinnssykt å kaste den lønningsposen Valentin krever. Spreng heller banken på posisjoner i sentralrekken hvor skoen trykker. Hvis Glimt skal belønne alle de fine fyrene i norsk fotball for at de er nettopp det er klubben konkurs i februar. For det finnes ca 3200 fine fyrer i norsk fotball.
Jeg sa ingenting om hvordan det snudde, jeg bare sa at det snudde da. Jeg tenker ikke på hvermansen, for det finnes nok av fotballeksperter rundt omkring, jeg tenker på spillere, trenere og andre ansatte i administrasjonen. De trekker frem akkurat den situasjonen, nesten uten unntak. Ihvertfall når det snakkes offentlig, hva de mener når de sitter for seg selv aner jeg selvsagt ikke noe om.

Valentin er den soleklart beste backen som er i Glimt. Vil være idioti å satse på TJ som høyreback, på lik linje det er håpløst å satse på han som venstreback. Hva er poenget med å kun ha middelmådige spillere i en stall? Blir aldri å vinne noe da!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Edvardsen spilte på midtbanen i Harstad, og indreløper er hans ønskeposisjon, har han sagt.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Men Halvorsens plan var i utgangspunktet at han skulle være høyreback mener jeg å ha lest. Det trenger selvfølgelig ikke bety at Bjørkan tenker på samme måten.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Halvorsen tenkte Edvardsen som back, og ikke noe er forandret ennå.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

RaymondEngmark wrote:hehehe SH :) Og du har jo et poeng. Men snu på det, Valentin er den beste høyrebacken i klubben, ville det ikke vært dumt å la han dra da? Hva spilte egentlig Daniel Edvartsen i Harstad? Ving eller back? Så langt har han vel vist mere potensiale fremover enn bakover. Men på en annen side, han har litt av de samme kvalitetene som back som det Hamoud har.
Og da snur jeg det på nytt: Vil du ha et lag bestående av nordlendinger eller amerikanere? Jeg vet hva jeg foretrekker 100 av 100 ganger og når det er spillere som er marginalt mindre gode - og som beviselig har mid table-nivået inne - men som er billigere i drift i TILLEGG TIL å være nordlendinger, så er det et enkelt valg for meg. Uansett hvor fin fyren er eller at han bidro med en oppofrende blokkering som det prates om i kretsene rundt Eidurgud.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

SH, han er mer enn en bare en fin fyr. Vi har sikkert 21 fine fyrer i laget. Men Zarek er en veldig bra type å ha i garderoben. Humørspreder og ser ut som han holder gutta samlet. I tillegg har han med seg litt av den amerikanske vinnerviljen, som er noe helt annet enn det vi har her. Sånt sprer seg i garderoben. Og sånne er det ikke 3200 av i fotball-Norge.

Jeg tar Zarek lett.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Zarek Valentin er den beste høyrebacken i klubben. Bedre enn Edvartsen, langt bedre enn Brede Moe og Thomas Jacobsen er ikke noe ungdom lengre. Dessuten kan Zarek spille midtstopper, en posisjon vi heller ikke er godt befestet i utgangspunktet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

SH wrote: Uansett hvor fin fyren er eller at han bidro med en oppofrende blokkering som det prates om i kretsene rundt Eidurgud.
Ikke at det har noe å si, men jeg vil ikke si at jeg vanker spesielt mye blant spillerne altså. Det har vært nevnt av Olsen i tv-intervjuer og spillerne sa det under avslutningsmiddagen.

Hvis du ikke evner å se hele settingen men bare fokusere på én ting så ser jeg ikke helt poenget med å diskutere i det hele tatt. Det er ikke noe å bli furten for bare fordi noen er uenig med deg.

Jeg ønsker ikke Valentin med videre fordi han er en fin fyr, men fordi han er den beste backen klubben har hatt på lenge!
Last edited by eidurgud on Mon Nov 30, 2015 11:35 pm, edited 1 time in total.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

SH wrote: Og da snur jeg det på nytt: Vil du ha et lag bestående av nordlendinger eller amerikanere? Jeg vet hva jeg foretrekker 100 av 100 ganger og når det er spillere som er marginalt mindre gode - og som beviselig har mid table-nivået inne - men som er billigere i drift i TILLEGG TIL å være nordlendinger, så er det et enkelt valg for meg. Uansett hvor fin fyren er eller at han bidro med en oppofrende blokkering som det prates om i kretsene rundt Eidurgud.
Jeg er i utgangspunktet enig, men det virker ikke å ha vært noen tvil om hvem som var førstevalg på høyrebacken, det var Zarek. Så det er ikke marginalt, han er klart bedre i følge JHH (i forhold til antall spilte minutter). Edvartsen sine innhopp har jo vært sprikende da, han har ikke vist at han er mannen å satse på 90 minutter i hver kamp. Mener du det? Zarek har spilt seg stort opp siden i sommer, og har hatt en oppadgående kurve hele høsten. Han kan fort ta flere skritt i løped av vinteren.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg har vært mektig imponert over hvordan Zarek bygde seg gradvis opp etter skaden han fikk i første seriekamp i 2014. I høst har han i flere kamper vært forsvarets beste spiller. Jeg tror han vil bli enda bedre i 2016 og de som får han på laget vil få en meget god spiller. Håper virkelig at det blir Glimt. Jeg vil også ha med både Tønne og Edvardsen. Våge Nilsen håper jeg kommer.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Her var det mye rart. Zarek Valentin er uten tvil den beste backen vi har i klubben. Jack er ikke i nærheten nivåmessig på høyreback. Har Zarek dårlig fart, vet jeg ikke hva Moe har, så å legge han frem som alternativ er merkelig. Edvardsen er god, men vil heller se han som indreløper. Glimt har da ikke mange utlendinger i stallen nå, så det bør da jammen være plass til en fra et annet kontinent. I tillegg har jo fyren sjarmert både supportere og gamle damer :) Nei, Zarek er og bør være førstevalg. Se å få mannen kontraktsfestet videre!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Jeg skjønner at jeg kjemper i motvind. Og det er helt greit. Det gjorde jeg også da over halvparten av Glimtforum.net ville ha Tom Nordlie som ny trener i desember 2012. Jeg har like rett denne gangen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

J I P wrote:Glimt støtter ikke 161 kampanjen.

Kanskje de burde det?

Kampanje for 3 kamptidspunkter
Hvorfor er Glimt en av klubbene som ikke vil ha 3 kamptidspunkter i Tippeligaen?
Hvorfor støtter ikke GLIS kampanjen? Både Den Gule Horde og 1916 gjør det!

http://www.sporten.com/nyhet/det-har-fungert-darlig
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Vel. For alt du vet kunne vi blitt Champions League-mestre med Tom Nordlie. Det er en finurlig retorisk posisjon du inntar der.

Men mener du i fullt alvor at Edvardsen, Moe, Jacobsen alle er sterkere kort på høyre back enn Valentin? Eller er det bare at Valentin er på utgående som gjør det beleilig å godta interne krefter som erstattere, framfor å bruke midler på å beholde ham?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

SH wrote: Jeg har like rett denne gangen.
Hva har du rett i?. Jeg har hatt rett noen ganger, tatt feil mange ganger, det gjør alle forumdeltakerne. Hadde alle hatt en fasit på forhånd da hadde det vært utrolig lett å være trener. Men i dette tilfellet er det ikke noen ukjent spiller, men en spiller som etter skaden har levert mer enn forventet og som etter at han trente seg opp har hatt en stadig oppadgående kurve. Det er vel det man må se på. I tillegg fikk han enorm skryt av det medisinske apparatet i Glimt hvordan han taklet skaden og hvor tøff han var i oppbyggingen.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by SH »

Kesseboy wrote:Vel. For alt du vet kunne vi blitt Champions League-mestre med Tom Nordlie. Det er en finurlig retorisk posisjon du inntar der.
Ja, det har jo gått ganske bra i Sandnes Ulf og Avaldsnes siden sist...
Kesseboy wrote:Men mener du i fullt alvor at Edvardsen, Moe, Jacobsen alle er sterkere kort på høyre back enn Valentin? Eller er det bare at Valentin er på utgående som gjør det beleilig å godta interne krefter som erstattere, framfor å bruke midler på å beholde ham?
Jeg ser jo selvsagt også at Valentin er en bedre fotballspiller på 10 av 10 dager, men jeg er langtfra enig i at han er så god som dere forsøker å fremstille ham. Han har soleklare svakheter og er ikke verdt den lønnsposen han krever. Og jeg ser jo også at han er en fin fyr og helt sikkert bidrar med godt humør i spillergruppen, men det skal spille nada inn i en slik avgjørelse, imo. Da vil det lønne seg å hyre inn en materialforvalter som kan bidra med det samme. Til 1/4 av lønnen. Man har to nordnorske kandidater på kontrakt neste sesong som er helt OK (og det finnes ikke for mange av de nordnorske spillerne som er OK i Tippeligaen).

Nå er det nøyaktig én måned til han er fri fra kontrakt. Han har fritt kunne pratet med andre klubber i fem måneder. Og flertallet av dere påstår at Valentin er gull verdt? Han er jo tydeligvis ikke det, og alle fotballklubber i verden er tydeligvis enig med meg.
Knuta wrote:Jeg har vært mektig imponert over hvordan Zarek bygde seg gradvis opp etter skaden han fikk i første seriekamp i 2014. I høst har han i flere kamper vært forsvarets beste spiller. Jeg tror han vil bli enda bedre i 2016 og de som får han på laget vil få en meget god spiller. Håper virkelig at det blir Glimt. Jeg vil også ha med både Tønne og Edvardsen. Våge Nilsen håper jeg kommer.
Dette vil isåfall bety fem backer i en tropp som skal utgjøre en kjernetropp på 14-15 spillere. 1/3 av troppen. God kveld.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

@SH: Her har du malt deg litt inn i et hjørne. At Nordlie ikke lykkes der er jo ikke en fasit for at han ikke hadde lykkes i Glimt. Kåre - Tafatt i Glimt, the double med RBK. Kan drive på sånn i evigheter med eksempler, og det vet du også.

Hvilken lønningspose krever Valentin? For jeg har ikke hørt at han krever urimelig mye. Og når du selv sier han er en bedre fotballspiller enn de andre alternativene i 10 av 10 dager, da fremstår det jo som galskap å ikke signere han. Det er vel ingen som har fremstilt Valentin som Messi heller, men han har alle de ønskede kvalitetene bortsett fra å være lokal gutt. Du skal ikke undervurdere den "kapteinrollen" han har fått i Glimt. Det drar alle opp og frem.

For all del, jeg er ikke fanatisk til Zarek, men fyren er tvers igjennom lett å like. Gir alltid 100%, står på i motgang, positiv holdning, hurtighet, sikker med ball - slike gutter vil Norge ha. Også Glimt!

Når det gjelder Edvartsen er det frustrerende at Glimt ikke finner posisjons hans. Han er altså en indreløper som blir brukt som back og ving? Dette gir meg Stefan Johansen vibes. Eller Sane på ving vibes. Omskolering er noe man ikke ser fryktelig ofte, men jeg føler Glimt driver å finner opp kryttet på nytt litt for ofte der. (Jacobsen, Saltnes, Berg, Edvartsen nå...)
Kristatistisk
Locked