Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Kevin Ingebrigtsen... ikke en mirakelmann for å si det sånn. Svak faglig.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Jeg vil gå sålangt som å si ekstremt svak faglig.

Pri en for Glimt i vinter,ikke signer spillere omtrent usett (medregnet prøvespill) anbefalt av agenter,gjør en skikkelig jobb i forkant. Det som er skremmende er at det må påpekes.

Leste at Bjørkan også hadde ledet Glimt 2 i høst,så igrunn jobber han som trener for første og andrelaget i tillegg til speider. Skikkelige rart at førstelaget lider da...
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Å ansette en speider som også er agent er jo uansett som å innta et minefelt på en hoppestokk. Jeg tenkte ikke det var et aktuelt tema engang. En mann som Kevin Ingebrigtsen, eller Jim Solbakken for den del, vil jo aldri kunne forventes å gjøre en nøytral jobb for klubben.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

G-s-enz, har på noen løpeturer sett Bjørkan trene 6-7-åringer på ettermiddagen også. Ingen kan si at han ikke er dedikert i hvertfall ;)
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Haha nei,og for all del,liker dedikasjonen,bare håper ikke som F.Toresen skriver at Bjørkan mistet energien utpå høsten :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

http://bodonu.no/ferdig-som-styreleder/29.11-03:52
Bodø Nu melder at Torrisen er ferdig som styreleder.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Big Benn styrer med sitt..
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Big Benn gjør comeback som styreleder?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det tror jeg blir vanskelig all den tid han leder valgkomiteen og ikke kan innstille seg selv.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Oddleiv Olavsen, sies det. Tidligere ordfører, fylkespolitiker og Glimt-keeper. Kanskje ikke verdens største sjarmtroll..
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er jo "inne" med Bodø-klikken. Og det er kanskje bra når man skal være styreleder i Glimt?
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Olavsen.. ekkel fyr.
Uansett skammelig at pressen vet noe om dette før Torrissen. SKAMMELIG.
Last edited by Playmaker on Wed Nov 30, 2016 2:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Baltus »

Olavsen ikke rent mel i posen? Dette synes jeg trenger en oppklaring, eller er det greit å komme med anonyme beskyldninger som er egnet til å skape spekulasjoner?
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Benn Eidissen fortsetter ikke som leder i valgkomitéen.
http://www.arntzen.info/2016/11/30/benn ... gkomiteen/
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det er mye jeg har likt med Mads Torrissen som styreleder. Han har vært en veldig en real type, forholdsvis opptatt av åpenhet og er synlig og positiv i offentligheten. En god ambassadør for klubben, og i perioden han har vært styreleder har det skjedd veldig mye positivt - hovedsaklig økonomisk der han har klart noe så sensasjonelt som å få Glimt til å stabilisere seg i grønn sone.

På den andre siden har det sportslige de to siste årene vært svakt. Foruten seierrekka sommeren 2015 har vi vært blant de aller dårligste i tippeligaen og man får ikke følelsen av at det blir tatt på alvor noe sted før det var for sent. Det er heller ikke til å stikke under en stol at Glimt har mye å gå på for markeds- og kommunikasjonsarbeid utover sponsorstunt, og vi er igjen godt inn i julehandelen uten at sesongkort for kommende sesongkort er klare for salg. Det er ikke forventet styreleder skal utøve detaljstyring på disse feltene, men han er klubbens øverste og fremste leder og det ligger et betydelig ansvar også på han.

Kanskje valgkomiteen anser det som at Torrissen har gjort jobben han ble satt til å gjøre (stabilisere Glimt i grønn sone), men at de nå har en ny kandidat for å få Glimt til å ta et steg videre? Hvem vet. Syns ikke Oddleiv Olavsen da virker som det mest naturlige valget, og jeg vet ikke helt om jeg stoler på Benn Eidissens dømmekraft heller.

Det mest kritikkverdige nå er at dette kommer ut på denne måten på dette tidspunktet.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Baltus »

Nå skal ikke jeg begi meg inn i en diskusjon om dømmekraften til Benn Eidissen, men bare så vi husker på et litt viktig poeng : Benn sitter ikke i valgkomiteen alene, så jeg tviler sterkt på at dette er et enmannsshow.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Jeg ble ikke enig med meg selv om jeg skulle ta dette i en egen tråd eller ei - så da havnet jeg her til slutt.

Barne og Ungdomsfotball: Spissing i Bodø/Glimt eller Rosenborg-modellen?

Fører "Akademi-modellen" med tidlig plukking av talenter til Glimt til mindre tilhørlighet/ lokal samling rundt flaggbæreren enn hvis man hadde valgt Rosenborg-modellen?
Per Justad (og Steinar Nilsen) neber at spissingen fører til tapere.
Det er taperne som ikke vil sitte på tribunen eller som i voksen alder overtar bedriftene som igjen blir spurt om å være Glimt-sponsor
http://www.an.no/debatt/apropos/det-er- ... 5-4-434383
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hei, Børre!

Kan berolige besserwissen og alltid negative deg med at jeg forlengst har meddelt at jeg ikke tar gjenvalg som leder av valgkomiteen.

Men se deg selv i speilet : Hva har du noen gang gjort for klubben – foruten å kritisere?

Jeg ber deg videreformidle denne tilbakemelding fra meg til de som fortsatt leser – eller videreformidler – bloggen din.

Hører kanskje fra deg … .

Beste hilsen
Benn Eidissen
Dette fortelle mer om señor Eidissen enn noe annet. Takk for din tjeneste og lykke til med hva enn du skal bedrive fritiden din med. Kjenner ikke at du vil bli savnet.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det er noe av det kleineste jeg har lest kommet ut av kontorene på Aspmyra. Det sier det meste.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Valgkomiteen består også av Harriet Andreassen og Tord Ueland Kolstad. At sistnevnte er med her kan jo få en til konspirere litt, når/om Torrissen vrakes. Er også veldig fornøyd med Torrissen av de samme grunnene som bjornage nevner. Minuset er at det blir litt mye snakk om fargeklatter, og litt lite fokus på konkrete resultater bortsett fra de økonomiske. Glimt ender opp som en glad amatørklubb som ikke klarer å få ut sesongkort i tide, ikke klarer å markedsføre seg bortsett fra å få til sushi-stunts i ny og ne. Tror dere markedssjefen i RBK hadde beholdt jobben sin om en ikke fikk kjøpe sesongkort, eller hadde en webside som ga feilmelding når en forsøkte å kjøpe billetter til åpningskampen?

Når det gjelder Olavsen så er jeg skeptisk uten at jeg kjenner ham som annet enn gammel rektor og ordfører. At han er kompis av humørsyke "Big Benn" og selv har karisma som en vedkubbe hjelper ikke på.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

J I P wrote:Jeg ble ikke enig med meg selv om jeg skulle ta dette i en egen tråd eller ei - så da havnet jeg her til slutt.

Barne og Ungdomsfotball: Spissing i Bodø/Glimt eller Rosenborg-modellen?

Fører "Akademi-modellen" med tidlig plukking av talenter til Glimt til mindre tilhørlighet/ lokal samling rundt flaggbæreren enn hvis man hadde valgt Rosenborg-modellen?
Per Justad (og Steinar Nilsen) neber at spissingen fører til tapere.
Det er taperne som ikke vil sitte på tribunen eller som i voksen alder overtar bedriftene som igjen blir spurt om å være Glimt-sponsor
http://www.an.no/debatt/apropos/det-er- ... 5-4-434383
Synes dette er en interessant debatt. Og jeg tror det er mye motvilje mot Glimt i andre klubber. Jeg tror det ville vært lurt å la talentene spille i respektive klubber, og heller følge disse opp på andre måter gjennom samlinger og lignende. Hvorfor Glimt skal ha toppede lag langt nedi årsklassene skjønner jeg ikke helt. Hva er verdien i at talenter spiller på et lokalt topplag som i realiteten ikke har konkurranse i nærmiljøet?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg har en følelse at Glimt oppdrar en generasjon unggutter som ikke tåler motgang. Nesten bare en følelse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Husker det fra jeg spilte på Tverlandet selv. Fantes ikke mer sutrete lag enn Glimtlagene. Var jo ikke gøy å tape mot "bønder"...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

ingen87 wrote:Det er noe av det kleineste jeg har lest kommet ut av kontorene på Aspmyra. Det sier det meste.
Til Eidissens forsvar tror jeg ikke han har kontor på Aspmyra, også syns jeg Arntzen har vært noe vel konspiratisk i innleggene sine.
Locked