Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Har det så stor betydning hvilken divisjon man spiller i da?

Stabæk klarte å starte sesongkortsalget for kvalikkampene mot Jerv
http://www.stabak.no/season-tickets/art ... ortet-ditt

Nevnte Jerv har ikke startet i den forstand at man får fysisk kort enda, men de har nyheter ute om sesongkort, de har prisene klare, og de kjører julekampanje.
Jerv skriver forøvrig at også de avventet hvilken divisjon de skulle spille i, men til tross for en måned senere avklaring enn Glimt har de fått fingeren ut.
http://www.fkjerv.no/news/article/1jnpd ... gkort-2017

Kongsvinger er i gang med sesongkortsalget og har førjulstilbud
http://www.kil.no/news/article/1xhrov3i ... -i-salg-na

Det samme med Mjøndalen
https://buyticket.no/mjondalen/default.aspx

Felles for alle disse er at de har hatt en lengre sesong enn Glimt, og (med mulig unntak for Stabæk) er klubber med betydelig mindre ressurser enn Glimt.
Når det gjelder Glimt er det overhodet ingen info om sesongkort, for å få info her er man nødt til å være så dedikert at man sender en mail.
Hvis det er Ticketmaster som er hindringen, så er det jo rart at man ikke engang kan legge ut neste års priser på hjemmesiden?

Det er rett og slett ufattelig slett arbeid av Glimt at ikke dette er på plass, og når det er gjennomgangsmelodien for ørtende år på rad, så bør kanskje noen i Glimt innse at det er Glimt som er noe galt med, ikke alle andre.

Og man lurer på hvorfor nesten ingen bryr seg om Glimt lengre...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

At de andre lagene som lå an til opp-/nedrykk klarte det er forsåvidt et greit og relevant argument. Også enig i at info kunne vært mer synlig - satser på at det kommer noe på hjemmesida snart.

Synes likevel det er et godt tegn at jeg fikk raskt, informativt og hyggelig svar når jeg tok kontakt. :)
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Flott at du får svar på mail, men det skulle da også bare mangle. Og jeg synes egentlig ikke svaret er spesielt godt heller.
Skylden legges som vanlig over på eksterne aktører. Hvis det er slik at alt har vært klart i en uke fra Glimts side, hvorfor har ikke da Glimt kjørt en sak på dette, med informasjon om neste års priser etc. Dersom man går inn på hjemmesiden til Glimt og velger "sesongkort", så kommer det opp info om 2016. Da holder det ikke å skylde på noen andre.

Er heller ikke spesielt imponert over bortforklaringen angående hvilken divisjon det ble. Det er vel ikke verre enn å kjøre to parallelle løp ift billettpriser, og så velge det ene løpet utfra hva resultatet blir. Man MÅÅÅ jo ikke vite dette før man begynner en jobb.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Ok da, Glimt kan jo utarbeide en "Gavekortmal" hvor folk kan skrive inn inn navnet til den som mottar Sesongkortet som gave, skrive det ut og pakke det pent inn.
Det fysiske plastkortet kommer jo etterhvert.
Man behøver jo ikke å gjennomføre det fysiske kjøpet akkurat før Jul - for kanskje har mottaker et ønske om å påvirke hvilket felt/rad/sete vedkommende ønsker sesongkort på?

Litt mersalg vil dette sannsynligvis vi - men jeg ser ikke for meg at det blir en eksplosjonsartet økning av salget av sesongkort bare fordi salget starter før Jul.
Det vil derimot glede meg stort hvis jeg tar feil og dette tar helt av hvis /når salget starter før jul.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

En ting er iallefall sikkert - ingenting selger mindre enn et produkt som ikke kan kjøpes.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

J I P wrote: Litt mersalg vil dette sannsynligvis vi - men jeg ser ikke for meg at det blir en eksplosjonsartet økning av salget av sesongkort bare fordi salget starter før Jul.
Jeg ser heller ikke for meg en eksplosjonsartet økning i salget av sesongkort. Problemet slik jeg ser det er at Glimt svikter "litt" på alle billettplattformene.
- Sent salg av sesongkort (info idag om sesongkort 2017)
- Billettkøer utenfor Aspmyra
- Sen informasjon og mulighet til kjøp av billetter (utenom fysisk på Aspmyra) til første seriekamp (i 2016).

Som sagt ser jeg ikke for meg en eksplosjonsartet økning, men jeg tror at summen av disse faktorene påvirker billettinntektene gjennom en hel sesong. Kanskje hadde vi fått solgt 333 flere sesongkort om de kom for salg før jula ifjor? Kanskje hadde vi solgt 333 billetter ekstra til første seriekamp om disse var tilgjengelig på nett før det var ei uke igjen. Og kanskje hadde vi solgt 333 flere billetter om det ikke hadde vært for at frynsete rykte med billettkøer utenfor stadion før kampstart?

Samlet sett ville dette gitt oss mer billettinntekter. Salg av sesongkort er bare en av flere ting som Glimt kan og bør forbedre....
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Dette er vel en ferdig snakka sak, hvor det alltid konkluderes med slett jobb fra Glimt's side. Fra dem er svarer alltid en eller annen ekstern partner, eller annet svada. Er vel en kultur der for å være bekvem med at ting ikke gjøres godt nok, så lenge man har noen å skylde på? Bjørkan har dommeren, mens administrasjonen har Ticketmaster.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Novi wrote: Bjørkan har dommeren, mens administrasjonen har Ticketmaster.
Vil nok tilføre at mange her på forumet klager stadig på dommerne når Glimt taper og klager ikke når Glimt vinner. Det med sesongkort osv og generelt nye ideer og tanker er totalt fraværende i Glimt. Sånn er det vel når det ikke er profesjonelle personer i salg og markedsføringsapparatet men tidligere spillere og et kompisgjeng.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Bodø Nu har sammenlignet sesongkortprisene i Obos

http://bodonu.no/sesongkort-glimt/12.12-05:49
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

http://mobil.an.no/glimt/fotball/bodo/g ... 5-4-449297

Om dette går gjennom går vel Bjørkan mer eller mindre inn i en managerrolle?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Interesant .. Blir spennenede på hva som skjer i de nærmeste dagene :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Veldig interessant spesielt for dem som ikke har AN abonnement. Når man henviser til en 'lukket' artikkel er det fint å si litt om hva det handler om.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Her er artikkelen:
"Tom Nordlie ble observert i sitt andre møte med Glimt på kort tid.


Fullstendig artikkel fjernet pga. opphavsrett. Vi kan fortelle innholdet i korte trekk, men ikke kopiere artikkelen i sin helhet. Mvh. - Moderator
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Tom Nordlie i møte med Bjørn Tore Hansen for litt over en uke siden. Nå møtte han Aasmund Bjørkan på et kjøpesenter i Sandefjord. Bjørkan ønsker ikke å uttale seg omkring Tom Nordlie, men kan avsløre at han håper å ha på plass en assistenttrener i løpet av kort tid.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Tom Nordlie er vel hvertfall en som tar i på feltet, slik Bjørkan ikke gjør. Utfordringen er vel at Tom liker å ta for seg på de fleste områder? Blir spennende å se hvem som er med oss når vi starter opp igjen!
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Glad vi slapp Kevin Ingebrigtsen i hvertfall! Der er det lite å hente.

Tom Nordlie er en undervurdert trener. Blant de beste man finner i Norge. Har faglig tyngde og en fet trenerpersonlighet synes jeg. Så skader det ikke at han er en veldig fin fyr utenfor banen også. Han kjører spillerne hardt, kanskje for hardt i lengden. Fysisk trener Ørjan Nygård kan helt sikkert bidra på å regulere mengde, lengde, intensitet osv på treningene.

Jeg er positiv til Tom Nordlie i Glimt som "feltherre". Molde har vel gjort akkurat det samme nå med engelskmannen Dempsey som feltherre og Solskjær i "Bjørkan-rollen" ;)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

For de som har tilgang til AN+. Gå inn å se semifinalen i romjulsturneringen mellom Fk Brigt og Sharknados. Se og nyt målene til Jens Petter Hauge. 2 i krysset i 7er mål på en så god keeper som Roy Are Iversen, fra egen halvdel.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Glimt-interessen min er meget sterk, men den stopper ved Tom Nordlie. Han er alt som er galt ved norsk fotball.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Tror jeg skjønner litt hva du mener Larsson men kan du utdype?

Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha Nordlie på feltet,DET kan han. Om han klarer å være "bare" assistent er jeg mer skeptisk til.

Ett mikroskopisk pluss er jo at han kanskje lar være å kommentere kamper på TV ;)

Så det var en som mente han kunne bli sportssjef,interessant tanke.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Jeg liker Tom Nordlie godt, men vet ikke om jeg vil se han trene min klubb.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 240 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

TN er flink, men hans væremåte har ofte ført til slitasje både sportslig og utenom. Skal ikke se bort fra at en trenerrolle underlagt en manager kan være med å moderere dette. Og hvis det ikke funker er vi i en situasjon der vi har "råd" til å avslutte prosjektet. Synes dette høres spennende ut selv om jeg ikke ville ønsket meg TN i en rolle som lignet mer på de tidligere jobbene han har hatt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Dere tror altså at Tom Nordlie er i stand til å jobbe under Aasmund Bjørkan? Ta imot direktiver? Føye seg? Hvor har dere vært de siste ti årene? Har dere ikke fått med dere noe? Ta dere et sveip gjennom sitatene han har gitt til media gjennom årenes løp og dere finner fort ut at det ikke finnes mann med større ego i norsk fotball. "For å gå ned i vekt måtte jeg innse at jeg var feit" har vært fast på de siste fem pressekonferansene han er blitt presentert. Jeg-et er sentralt i alt han driver med.

Spent på hva de som argumenterer FOR Tom Nordlie mener denne CV'en skal tilføre Glimt:
1987-1988 Skedsmo (damer)
1989 Løvenstad
1990-1991 Strømmen (assistent)
1992 Bærum (assistent)
1993-1994 Lørenskog
1995-1996 Strømmen
1997 Skjetten
1998-1999 Odd
2000 Vålerenga
2002-2003 Sandefjord
2004-2006 Start
2006 Viking
2007-2008 Lillestrøm
2008-2009 Kongsvinger
2009-2010 Fredrikstad
2011-2012 Kongsvinger
2014-2014 Sandnes Ulf
2014-2015 Avaldsnes (damer)
2016- Skeid

Noen som har lyst å regne gjennomsnittsmåneder i hver klubb? Og hvor mange klubber kan dere si at det var like bra da han dro som da han kom? Og hvor mange klubber har han forlatt i fredfull harmoni? Hvorfor skal det ende annerledes med Glimt?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Fordi vi tilsynelatende skal ha ham inn i en annen type stilling. Rent fotballfaglig er det vel ingen tvil om at TN har mye å tilføre klubben. Tror dessuten Glimt som lag har godt av en trener som tør å stille krav. Han og Aasmund kan bli en perfekt "Good Cop, Bad Cop"-greie... ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 240 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Ja, det var alltid NK som skulle være ond...

Jeg har litt de samme bekyringene som Larsson har, men mener at man kan moderere disse problemene gjennom å begrense hvor mye makt TN får. Og at en slik løsning er mindre ødeleggende hvis man innser 3 måneder inn at dette går galt.

Dessuten har det lang tid vært stor enighet (ihvertfall her inne, hvor den virkelige ekspertisen sitter) om at vi trenger impulser utenfra. Og da må vi hente noen som vi vet har litt pondus å stå imot med...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Locked