Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Ramsvik skal ha for innsatsen. Nå er ny supporterpub på plass.
https://www.an.no/bodo/glimt/eliteserie ... 5-4-713547

Merker meg følgende sitat: - Bodø/Glimt sine supportere kommer til å ha førsteprioritet når Glimt spiller kamper, sier Erik Tostrup.

Spent på hvordan de skal praktisere dette. Jeg gleder meg til den første smellen med storkamp i Premier League med avspark 17 med Glimt-bortekamp kl. 18. Nisselua står sterkt i Bodø.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

13. plass i budsjettet, men i redegjørelsen for årsmøtet var 8.+ som var målsettingen. B/G ønsker å være et stabilt og godt Eliteserielag var beskrivelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

RBK lanserer drakten med eget bymerke som sier hvor man er fra. Glimt skulle hatt det samme med DGH/1916 (J-feltet?), GLIS, og GIM. Og GIS :)

https://www.rbk-shop.no/et-norge-i-svart-og-hvitt
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Larsson wrote: Thu Mar 08, 2018 1:53 pm Ramsvik skal ha for innsatsen. Nå er ny supporterpub på plass.
https://www.an.no/bodo/glimt/eliteserie ... 5-4-713547

Merker meg følgende sitat: - Bodø/Glimt sine supportere kommer til å ha førsteprioritet når Glimt spiller kamper, sier Erik Tostrup.

Spent på hvordan de skal praktisere dette. Jeg gleder meg til den første smellen med storkamp i Premier League med avspark 17 med Glimt-bortekamp kl. 18. Nisselua står sterkt i Bodø.
Ikke så rart egentlig. Til syvende og sist er det business, og PL trekker mye folk. Prisen for rettighetene for å vise PL på pub i Norge er 120 000 i året, så man er også avhengig av å trekke en del. Da kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å sende folk bort.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

This was my point
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

Det er selvsagt fullt mulig å se et potensielt problem i det aller meste. Har dere vært på Styrhuset? Der er det god plass. Tipper Styrhuset, Glimt-supportere og andre fotballfans kommer til å løse dette på en aldeles utmerket måte.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Veldig enkel måte å praktisere dette på. Holde av enkelte skjermer til Glimtkamp (no matter what). Og når kampen er i gang, så ser man ann hvor stor plass man trenger til PL. Også praktiserer man bare motsatt dersom PL starter før. Er det fullt, så er det fullt. De andre sportsbarene viser jo også PL.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

For mange gjester har sjeldent vært et stort problem for byens puber som viser fotball. Flott initiativ dette, men jeg vil nå bli overrasket om hundrevis av Glimt-supportere plutselig finner ut at de skal på pub søndag ettermiddag 😉
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Voldsom optimisme rundt Glimt for tiden. Alle tror klubben overrasker. Hadde det vært en av de tidligere Glimt-generasjoner hadde jeg vært ordentlig bekymret for hva det hadde gjort med holdningene og treningshverdagen.
Nå er jeg mest av alt spent. Deilig følelse. Gleder meg til det kommer igang nå!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Morten Konradsen på vei til TIL på lån. Ironien i at Glimt kunne trengt en indreløper...
https://www.an.no/tromso/glimt/sport/ko ... 5-4-714696

Lærdommen i dette: Ta bedre vare på talentene deres, Glimt!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Når det gjelder MK så tror jeg faktisk Glimt har gjort det de kunne. Han fikk mange sjanser i 2015 og 2016, men var etter mitt syn direkte svak i mange kamper. Ble deretter skadet, en vanskelig skade som både folk i Bodø og Trondheim prøvde å lege. Han ville gjerne gjenforenes med AK og Glimt lot han gå. Nå har han ikke vært aktuell for startoppstilling til RBK i 2018 og helt ok for gutten at han blir utleid til TIL. Vi har indreløpere i Glimt som er mye bedre enn MK. Forteller kanskje mer om TIL som akkurat nå har et svakt lag.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Enig med Knuta. Men MK har et uforløst potensiale. Han kan bli virkelig god.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Ikke i TYL
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

MK var veldig god i en treningskamp mot Rosenborg for endel år siden. Etterpå gikk han stort sett skadet, og hadde kun sporadiske opptredener. Greit at Glimt lot han gå slik situasjonen var. Tror fremdeles at han kan bli en bra spiller hvis han får spilletid samt at han holder seg skadefri.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

All den tid det er snakk om en låneavtale så gjør det meg ikke noe om det blir TIL i stedet for Glimt. Greit nok med låneavtaler hvis det løser et prekært behov, men MK er en lovende spiller som har vært mye skadet, og er med andre ord ingen garantist for stabilt gode prestasjoner i år. Dette kan fort bli en situasjon hvor TIL hjelper RBK å gjøre MK til en Eliteseriespiller, og at det først og fremst blir RBK som høster fruktene av det. Ikke ulikt Glimts opplevelse av Sørloth-avtalen.

I tillegg må TIL ha hjelp fra Trond Mohn for å få det i stand! Nå skal ikke vi Glimt-supportere være kjepphøye på den fronten, siden det ikke er så mange år siden Glimt var like hjelpeløse, men denne saken forteller meg egentlig bare at jeg er veldig fornøyd med at jeg holder med Glimt i stedet for TIL.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

TIL har jo fått tilført cash i form av vel 20% av budsjettert omsetning flere ganger? Og likevel maktet å gå i minus? Glimt har surret mye også, men TIL er fankern meg det mest inkompetente og ufyselige fotball-Norge har fostret frem. Alle har "den gutten i klassen", og TIL er så til de grader det. YUCK!
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Hvis ikke en klubb som går 7.5 i minus i kalenderåret 2017 (og da attpåtil medregnet en stor gave og spillersalg) havner i rød sone kan jeg ikke skjønne hva systemet egentlig er godt for.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Burde kanskje vært under "Gledesmuren" men what the heck. Befinner meg i svarteste RBK-land, med Glimtjakken på. Sitter med et stort smil, drikker kaffe av Slayer-kopp, og skal snart ta meg en runde rundt på kontorene til de mest hardbarka troillene og bare vise ryggen med GLIMT i svære bokstaver. I tillegg gikk TYL på et braktap. Kan en mandag bli bedre?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Drømmestart på uka og sesongen! Kos deg!
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Kunne det ikke vært en idé å sjekke muligheten for å rive den gamle tribunen, bygge den opp og kombinere dette nye bygget med den nye NTG-skolen? Et spleiselag bør da kunne være interessert i denne utredningen? Ikke ulikt slik man gjør i Bergen nå med studentboliger i "næringsdelen" av tribunen.
https://www.an.no/ntg/skole/bodo/ber-om ... 5-4-718363
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det har da vært nevnt tidligere?
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Glimt1916 wrote: Thu Mar 08, 2018 3:22 pm
Larsson wrote: Thu Mar 08, 2018 1:53 pm Ramsvik skal ha for innsatsen. Nå er ny supporterpub på plass.
https://www.an.no/bodo/glimt/eliteserie ... 5-4-713547

Merker meg følgende sitat: - Bodø/Glimt sine supportere kommer til å ha førsteprioritet når Glimt spiller kamper, sier Erik Tostrup.

Spent på hvordan de skal praktisere dette. Jeg gleder meg til den første smellen med storkamp i Premier League med avspark 17 med Glimt-bortekamp kl. 18. Nisselua står sterkt i Bodø.
Ikke så rart egentlig. Til syvende og sist er det business, og PL trekker mye folk. Prisen for rettighetene for å vise PL på pub i Norge er 120 000 i året, så man er også avhengig av å trekke en del. Da kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å sende folk bort.

Er ikke så sikker på at Tostrup er sitert rett i avisa. Avtalen sier at Glimtkampene alltid skal vises, men såvidt meg bekjent har ikke vi førsteprioritet ut over det. Utfordringen kommer ikke før lokalet faktisk er stappfullt av Glimtsupportere samtidig som det skal spilles bedriftskamp i England. Både Glazer Utd og FSG FC sine supportere i Bodø har vel avtale med Styrhuset (før dere flipper; jeg vet det er flåsete med de betegnelsene, jeg ville bare poengtere hva jeg mente med bedriftskamp). Lokale lag før internasjonale, alltid!

Optimalt sett hadde Styrhuset vært så fullt hver bortekamp med Glimt at det ikke hadde vært plass til andre der, men det ligger nok noen år frem i tid.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg er helt sulteforet på Glimt-stoff.

Og hvis AN er så fornøyd med seertallene at de gyver løs på tredje sesongen av Studio Glimt bør det være muligheter for å sende i vei en prøveballong med Glimt-podcast i midtuken. Høgland og Toresen er vel de utenom Glimt som ser flest treninger og kamper i løpet av en sesong. Og så vidt jeg har forstått har (hadde?) AN eierandeler i Radio 3. Da har de med andre ord teknikken og utstyret som skal til. Og med tanke på at BHK fikk inn et par millioner på et par uker bør det være en sponsor i byen som er villig til å kjøpe sponsorat til for eksempel 6-7 prøvepodcaster (ut vårsesongen).
Og tilgjengeligheten er det ingenting å si på. Det virker som at alle stiller opp når de blir spurt. En onsdagspodd hvor man tar samtalen litt videre ut fra helgen og inn i neste bør det være bra grunnlag for å lage.

Og ja, jeg vet at Glimt-magasinet eksisterer. No disrescpect: Men det er ikke den type program er ikke det jeg er ute etter. Jeg er ute etter kvalifisert synsing ispedd gode journalistiske spørsmål. Fotballhistorier finnes det en million av der ute.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Helt enig Larsson,trur de hadde passa formatet. Send de en Mail da vel :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Skulle gjerne sett flere treninger som ble filmet av AN/Bodø Nu. Med kommentator eller ei. Kjempespennende!
Locked