Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Legg inn av Kesseboy » ons sep 12, 2018 10:37 am

Se signaturen min. Det er alltid på'an igjen til våren.
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

Knuta
Sted: Oslo

Legg inn av Knuta » ons sep 12, 2018 10:46 am

Ut fra at vi var et Obos-lag i 2017 og har et av de minste budsjettene i eliteserien så er 8-10 plass meget godkjent. Det betyr ikke at man skal være fornøyd med dette på sikt, men slik jeg ser det begynner laget å ta form etter KK sine ønsker og prinsipper. Vet han har slitt mye med 'gamle spøkelser' i Glimt-systemet. Heldigvis ser dette å være på vei ut. Så er jeg fortsatt kritisk til en del hastverk signeringer både i fjor og før sesongen. Signeringer som kun belaster lønnsbudsjettet og som har ingen verdi for klubben.

ecke

Legg inn av ecke » ons sep 12, 2018 2:40 pm

8.-10. plass er evt. "rosverdig", og i tråd med ambisjonen for årets sesong. Det er også lett å se at dette laget kan utvikle seg mye med relativt små spillerinvesteringer, synes jeg. Ikke 11 nye spillere slik det har vært i gjsn de siste 3 årene, og som har kostet dyrt. Jeg bruker vanligvis å være "råflott", mener noen, i ønskene foran ny sesong. Nå håper jeg bare at Krysiak og Tagbajumi signerer for 2019, selv om Tagbajumi var skuffende i B-kampen. Krysiak ser veldig bra ut på treningene. Med Tagbajumi, og etterhvert også Kupen, kan man tåle at Opseth ikke alltid er slik vi hadde ønsket. Komponeringen av midtbanen er en løpende diskusjon, men uansett må Angel ha en backup som er mer enn Berg. Den spilleren ser jeg ikke ennå. Igjen står bare en jeg har ønsket og mast om siden JHHs tid, en venstre midtstopper. Kun to nye spillere er det jeg ønsker meg for 2019.

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » ons sep 12, 2018 3:27 pm

Jeg er helt enig med ecke her. Spesielt på sentral midtbane håper jeg klubben henter kvalitet, dvs en spiller som potensielt kan benke Angel. Ikke fordi jeg har noe imot Angel, men fordi sentral midtbane er en nøkkelposisjon i Glimt. Vi trenger minst to gode spillere i denne posisjonen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".

Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Legg inn av Novi » man sep 17, 2018 1:24 pm

Vet dette kan oppfattes som klaging, så la meg høre om jeg er urimelig her. Men:

Glimt's nettbutikk - hvorfor har den så lite varer, og likevel utsolgt for så mye? Vet at dette nok har et teknisk godt svar (lang bestillingstid, dyrt varelager), men det er egentlig uvesentlig. Resultatet er at man lanserer en nettbutikk med brask og bram, for så å egentlig ikke gjøre noe annet enn å lansere en nettside hvor man fortsatt ikke kan kjøpe ting. Utvalget er ikke noe bedre, og det som er mest populært (bortedrakter, luer, skjerf) er utsolgt. Annet er også utsolgt i de fleste størrelser.

Det er noe Glimtsk med å gjøre ting half-assed.
Una mas cerveza.

Brukeravatar
OTH
Sted: Fræna

Legg inn av OTH » man sep 17, 2018 6:42 pm

Novi. Tror det har litt med at folk har ventet lenge på dette og når det kom så fikk de bedre salg enn regnet med, det kombinert med lang leveringstid så blir mye utsolgt. Jeg er enig det ikke er bra. Det jeg ønsker er drakt I størrelse 3 til 6 år. Så jeg slipper å få en smurf I hus
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang

Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Kontakt:

Legg inn av Sulliken » man sep 17, 2018 7:28 pm

Det frenkongen sier stemmer 100% Når vi lanserer nyheter på IKEA. Det blir produsert varer etter gjennomsnittlig forventet salg over tid. Funker helt fint for bulk-sellers, men nyheter er det som regel en voldsom etterspørsel etter, langt over forventet salg, og da er det alltid lang ventetid på ny leveranse.
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg...

ecke

Legg inn av ecke » lør sep 29, 2018 3:52 pm

Da ble det opprykk for B/G 2 da Mosjøen tapte i Sandnessjøen og B/G slo Grand på Aspmyra i ettermiddag! Et ventet, men likevel gledelig opprykk. Talentutviklingen får dermed en mye mer interessant arena.

Brukeravatar
Crazy horse
Sted: Bjugn, men for alltid nordlending

Legg inn av Crazy horse » man okt 01, 2018 6:27 pm

Svært på tide med det opprykket. Skulle skjedd for flere år siden. Grattis.
Fotball er nesten alltid morsomt

Brukeravatar
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Sted: Da Nang, Vietnam

Legg inn av liverglimt » tir okt 02, 2018 2:18 am

Det er bare å gratulere! Håper dette bringer fotballen til nye høyder i området.
@liverglimt

mortsto

Legg inn av mortsto » ons okt 10, 2018 9:57 am

https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter ... tnadsniva/
Tall for 1.halvår 2018 er klar. Glimt er fortsatt i grønn sone.

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » tor okt 11, 2018 7:49 am

Veldig gledelige nyheter etter at det tidligere i høst/sommer ble varslet om at vi rykka ned til gul sone! Om vi ikke lykkes med det sportslige er det ihvertfall greit å ha i bakhode at de som driver klubben har kontroll på det økonomiske. Dersom ting både går skeis sportslig og generell drift, da må varsellampene blinke. Selv om de to i bunn og grunn henger sammen; inntektssida styres vel i stor grad av det sportslige.
Førr Evig!

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Legg inn av Kesseboy » tor okt 11, 2018 8:26 am

Tipper 4000 på stadion ville hjulpet, sammenlikna med 2500 solgte og 1100 frammøtte.
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » tor okt 11, 2018 8:34 am

Ja, og når de skal i forhandlinger om nye sponsoravtaler hjelper det også at det er 4000 på tribunene fremfor 1000.
Førr Evig!

Brukeravatar
Novi

Legg inn av Novi » tor okt 11, 2018 10:44 pm

Og grønn sone ryker vel så det står etter ved nedrykk, så absolutt ingen grunn til å klappe seg selv på skuldrene her.
Una mas cerveza.

Svar