Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Korrekt,og de skulle øke mer i kommende sesong :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Var vel ikke helt like mye økning i år igjen, men noen prosent 10-20% kanskje?
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg mener Glimt bør opp på 20-25 timer i uka i oppkjøringsfasen i januar/februar. Barca, Real M trener mellom 25-30 timer i uka i sin oppkjøringsfase i juli/august. Det er en årsak til at Norge henger mer og mer akterut i fotball. Nemlig treningsmengde. I tillegg så er det faktisk gratis å trene.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

2 bra signeringer til nå i Angel og Kupen. Da venter vi bare på keeper, stopper og ving.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Knuta wrote: Wed Dec 06, 2017 3:06 pm Jeg mener Glimt bør opp på 20-25 timer i uka i oppkjøringsfasen i januar/februar. Barca, Real M trener mellom 25-30 timer i uka i sin oppkjøringsfase i juli/august. Det er en årsak til at Norge henger mer og mer akterut i fotball. Nemlig treningsmengde.
Det siste der kan du godt ha rett i. Når Barca m.fl. trener mange timer, så trener de etter en gjennomtenkt og strukturert plan. De gamper ikke langs landeveien i timesvis, eller driver med høyintensitets formasjonstrening lenge av gangen heller. De gode lagene har ekspertise på å fylle treningstida med maksimal kvalitet. Norsk fotball blir ikke bedre av mer feiltrening.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg skal ikke sette igang noen rykter (eller den debatten for den saks skyld), men jeg TROR de Barca-guttene får sterkere saker enn XL1 av det medisinske apparatet sitt...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Over til noe annet som har blitt mer åpenbart for meg i løpet av sesongen. Terje Berg kom med ett godt poeng i Studio Glimt for noen måneder siden(ett av få gode poenger han kom med).

Han mente at de store utskiftningene gjorde at folk ikke fikk ett forhold til spillerene. Ser man reaksjonene etter at Saltnes og Jurado signerte kontrakter ser man at folk blir glad i de som gjør det bra og blir. Det skaper en relasjon til folket.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Helt enig :klapp
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Kunne ikke brydd meg mindre? Den hytta er ikke noe pent syn. Har vel vært et lager siste 20 år?
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Undervurderer jeg hvor stor den hytta er? Er de plass til flere enn 20 stykker?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Vi hadde et par årsmøter i DGH husker jeg , men ikke på hvor mange det var i hytta .. Spør far din, han vet det :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

At den er slitt og trenger oppussing er nå så. Man trenger ikke kvitte seg med den av den grunn. Jeg synes det er viktig å ta vare på historien sin, og også de litt rare og unike tingene i den historien.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Helt enig. En liten Glimt-shop eller et museum. Jeg tror man undervurderer sentimentaliteten rundt Glimt-hytta. Glimts "brakke".
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Vi var ca 20 spillere pluss ledere der, spiste pølser og så Cupfinalen 1975. God stemning!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

MhepA wrote: Fri Dec 08, 2017 7:39 pm Undervurderer jeg hvor stor den hytta er? Er de plass til flere enn 20 stykker?
Vet ikke om du undervurderer, men det er plass til flere enn 20 inni der.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Da vi begynte som smågutte-lag hadde vi spillemøter der (før vi gikk over til å bruke kantina i Nordlandshallen). Vil tippe vi var mellom 20 - 25 med trenere og foreldre. Da satt alle ved hvert sitt bord og spiste. Vil tro man kan nesten doble antallet om man kutter ut bordene?

Kuriostitet: Husker vi stekte pizzaene, til det første spillermøtet vi hadde som 11-lag, i en leilighet i Vestbyen, og at vi gikk med de derfra til klubbhytta. Morsomt å steke pizza til et helt fotballag, med 400 meters serveringsavstand.. Neste møte bestilte vi pizza fra Dolly Dimples :p

Den har sin verdi som ikke kan måles i kroner. Er ganske sikker på at det hadde vært mulig å samle i hop en dugnadsgjeng til å sette den i bedre stand.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Jeg har absolutt ikkeno forhold til den, annet enn at den ser ut som noe som ikke hører et Eliteserielag til. Om den faktisk har noen verdi for folk så vil nok noen stå frem å sørge for at den forblir noe et eller annet sted. Men det som er skrevet her sålangt er mer på nivå med "Åh, den har jeg verdt inne i når jeg var ung, *mimre, mimre* *tilbake til hverdagen*". Og det er ikke Glimt's ansvar at folk skal ha noe å kikke på og mimre over.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det er et helt ålreit standpunkt det, men veldig mange heier på Glimt pga nostalgi og minner. Hvor mange færre Glimt-fans det hadde vært, ikke bare i Salten, men også i landsdelen og landet forøvrig, uten Harald Berg vet jeg ikke, men jeg vil anslå at det er ganske mange tusen.

Veldig få heier på en fotballklubb fordi lokalene deres er så flotte.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Har hatt noen møter på Lerkendal Stadion de siste ukene, og gått forbi Brakka på vei ut. Fra et veldig flott og gjennomført moderne stadion til noe som også ser ut som noe som ikke hører et eliteserielag til. Litt rart er det. Men vær sikker på at Brakka i overskuelig fremtid ikke kommer til å endre sin funksjon eller betydning som en del av sjelen til det beste laget i landet. Behold Glimthytta!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Jeg la på fredag frem et forslag til klubben om å la supporterne få hytta, og plassere den på andre siden av kunstgresset (der Grandhytta står). De skulle ta det med seg videre og bestemme seg for hvem som fikk hytta "over helga". Har vært i kontakt med kommunen for å få tomt til den der også, de skulle se på om det var mulig og evt. hva man måtte gjøre for å få det mulig.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Vet ikke om jeg er helt enig.. Har ikke noe personlig forhold til hytta utover at jeg har spist pizza der ved et par anledninger. Likevel synes jeg det er flott med et monument som lar folk mimre. For de som husker og tok del av 70-tallet, helt tilbake til 75. Før sto alle pokalene der i pokalskap, men mener de er fjernet derfra. Å stå inne i hytta og se på alle pokalene, mens Runar Berg og Tom Kåre Staurvik pratet om 93-sesongen (jeg starta i 94) husker jeg gjorde et inntrykk som ung Glimt-spiller. Ellers er det som Freddy sier "Fotballhistorie med nordnorsk gullskrift i veggene".

Rosenborg har "Brakka". Klubben definerer den som "Klubbens hjerte". Og i forbindelse med klubbens 100-års jubileum trekker de frem denne som et av de fem viktigste øyeblikkene i klubbens historie: "1978 - Etter mange år i eliteserien ble det nedrykk i 1977. Opprykket på første forsøk i 1978 var av helt avgjørende betydning. Dette, og at klubben fikk sitt eget sted å bo, idag kjent som Brakka, gjør året 1978 til et av de aller viktigste i klubbens historie".

Jeg ser mange likhetstrekk mellom Brakka og Glimt-hytta:
- Bygget med få års mellomrom
- Begge ble bygget når klubbene begynte sin storhetstid
- Begge har vært viktige samlingssted for klubbens spillere

Jeg trodde oppriktig at Glimt-hytta hadde en større status innad i klubben og blant supportere. Kan skjønne at klubben ikke ønsker å bruke ressurser på denne når man fra før er så pressa på økonomi, men er sikker på at man kan finne en løsning på dette utover å "gi den bort til første forbipasserende".

Jeg håper man finner en løsning som Freddy skisserer avslutningsvis, at man finner en tomt i nærheten av Aspmyra og at den rustes opp til å benyttes til sosiale sammenkomster.
Last edited by ingen87 on Mon Dec 11, 2017 2:34 pm, edited 1 time in total.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

eidurgud wrote: Mon Dec 11, 2017 1:58 pm Jeg la på fredag frem et forslag til klubben om å la supporterne få hytta, og plassere den på andre siden av kunstgresset (der Grandhytta står). De skulle ta det med seg videre og bestemme seg for hvem som fikk hytta "over helga". Har vært i kontakt med kommunen for å få tomt til den der også, de skulle se på om det var mulig og evt. hva man måtte gjøre for å få det mulig.
Dette hadde vært en god løsning !
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Brakka er vel noe større enn hytta, men OK sammenlikning :) Om det kan gå til supporterne på et vis hvor den får stå en relevant plass og blir tatt vare på er jo det fint! Jeg er absolutt ikke en foregangskjemper for å få den vekk, bare endrer ikkeno for meg om den forsvinner helt :)
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Trenger slike diskusjoner for å vekke folk bevissthet! :)
Førr Evig!
Locked