Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Regner med det er et økonomisk spørsmål som ligger og lurer i bakgrunnen. Og hvilken divisjon vi spiller i neste sesong.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

http://www.eurosport.no/fotball/obos-li ... tory.shtml

Roger Risholt imponerer ikke meg som sidekommentator. Det er nok mest på grunn av at han er ekstremt traust og kjedelig. Fotballkompetansen kan man ikke ta fra han. Bra å se at vi ikke er helt på utmarka når det gjelder hvem vi hauser opp her på forumet.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

At det er fantastisk av Ranheim å ha snitt på å slippe inn over 1 mål hver kamp syns jeg er rart. Kan vel ikke ligge som nr 2 i serien med så mye høyere snitt enn det.

Men at det er en 'ekspert' som er dedikert til OBOS er bra i seg selv, så kudos til Eurosport der!
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg er enig i at Angel bør signeres hvis han ønsker det og at det er innenfor forsvarlige rammer. Offensivt er han bedre enn CB var, men defensivt var kanskje CB bedre.

Saltnes er veldig flink til å finne mellomrommet og Angel er flink til å finne Saltnes i mellomrommet. Jeg er i det hele tatt fornøyd med hvordan midtbanen vårt har spilt i det siste. Vi havner ofte i situasjoner der indreløperne scorer mål. Så lenge jeg har fulgt Glimt, så har det alltid vært et fellestrekk mellom at indreløperne scorer og at totalen er bra. Ankeret har en viktig birolle i indreløpernes målsukkses, og det begynner med at ankeret finner indreløper i mellomrommet. Derfor mener jeg Jurado passer i Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Si hva man vil, men tallenes tale er klare. Ranheim slipper inn færrest mål i Obos. :)
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Helt greit at det strøs salt i såret, og Glimt skal føle at dette svir. Kritikken bør derimot gå utover kun BTH. Skjønner godt at han tar på seg alt ansvaret for denne (det motsatte ville sett svært rart ut), men i en slik overgang er det flere som er involvert hos Glimt, eller som bør kjenne sin besøkelsestid og involvere seg mer. Hadde vi ikke 2 advokater i styret på det tidspunktet?
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Vi hadde nok to advokater i systemet.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Riktig. Og med Tyrkia som er notorisk kjent for å være vanskelige, skulle ikke en av dem vært tett på i prosessen?
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Har vel fint lite med Tyrkia å gjøre, slike ting skjer både som uhell og med vilje i alle typer kontrakter, dette er bare slett jobb og slette rutiner. Hvis noen tror at vi ikke burde ha stålkontroll på slike ting også når vi kjøper spillere og betaler med kaffekanner så bommer de på poenget.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Klart det har noe med Tyrkia å gjøre, selv om man alltid skal lese selve kontrakten som signeres uansett hvem den kommer fra. Men Tyrkia er jo kjent for å være vanskelige med å betale, til det nivået at klubber heller selger for en lavere sum til andre lands klubber.

Hadde dette f.eks. vært en nederlandsk klubb, og klausulen hadde falt ut ved et uhell, kan du være rimelig sikker på at man hadde funnet en løsning. Enten ved å legge inn klausulen i ettertid (basert på det man ble enige om i forhandlingene), eller hvertfall fulgt dialogen med klubben slik at man blir enig. Osmanlispor har bare kuttet ut å respondere. Så ja, det har veldig mye med motpart å gjøre.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Naivt. Finn meg ett eksempel på dette.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Tror nok bildet er en smule mer nyansert enn at tyrkere er kjeltinger og nederlendere er ærlige godgutter.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Tyrkere er fortsatt skurker.... (Da mener jeg selvfølgelig de som holder på med kjøp og salg i fotballklubber ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

For alt vi vet gikk tyrkerne opp i pris up-front og ut med videresalg, som en naturlig del av forhandlingene om pris. Uansett grunn til at avtalen ble som den ble er det ingen andre enn Glimt som kan lastes for dette.

Og BTH får mye - og helt berettiget - kritikk, men dersom Glimt hadde gatt gode rutiner hadde det ikke vært slik at en persons feil hadde kostet millionbeløp i Euro.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Må jo basere oss på den lille informasjonen som har kommet ut, og om Osmanlispor har kuttet ut å respondere (og at det betyr mer enn at de bare ikke har svart på én mail), så er det en uproff holdning som jeg ville blitt svært overrasket av å se i en tysk/nederlandsk/engelsk/etc. klubb. Uansett om det var med intensjon eller ikke, så bør man respondere med hvor man står (være seg at man ønsker finne en løsning, eller blankt forholde seg til kontrakten). Alltid et element av skjønn, men stereotyper oppstår av en grunn.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

"stereotypier oppstår av en grunn" er nok riktig, men som oftest er den grunnen at folk er fordomsfulle tullinger som helst vil være forutinntatte.

Jeg er veldig glad for at jeg som nordlending flyttet til Oslo i 1997 og ikke i 1977. Og det er ikke fordi stereotypiene var mer berettiget 20 år tidligere.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Dagbladets tippetips prøver å jinxe kampen mot Arendal...

"Obosligaen. Bodø / Glimt er det klart beste laget i Obosligaen. Såpass skal jeg tørre å mene i det offentlige rom. Etter 17 spilte kamper har de opparbeidet seg en syv poengs luke ned til Ranheim på 2. plass, og mye skal gå galt for at den gule tannbørsten ikke slår takten til Eliteseriehymnen i 2018. I forrige kamp møtte Glimt en potensiell fartsdump i Mjøndalen borte. Selv om det «bare» ble 2-1-seier, var de imidlertid flere hakk bedre enn bruntrøyene, og kunne fort vunnet mer. Laget skaper et stort antall målsjanser i hver eneste kamp, de har nøkkelspillere i meget god form, og mot Mjøndalen var de også solide bakover. På hjemmebane har laget 7-1-0 så langt i år.

Arendal ligger i motsatt ende av tabellen, altså helt sist. 10 poeng er alt de har klart å skrape sammen til nå, og ingen av de ni siste kampene er vunnet. (0-3-6). I forrige kamp ble det 0-1 hjemme for Åsane, en kamp de vel strengt tatt burde fått noe ut av hvis de skal ha ambisjoner om å begynne å klatre litt etter hvert. Avstanden opp til Fredrikstad på kvalikplass er fire poeng. Ikke umulig, det. Men de har ikke har vunnet en kamp siden vi gikk i 17. mai-tog og ropte "Hipp Hurra!", så det begynner å blinke noen varsellamper. På bortebane har Arendal 1-3-4 i år. Det omvendte oppgjøret endte 3-1 til Bodø / Glimt.

Obosligaen er en liga der mange av kampene er vidåpne, men akkurat denne kampen kan vel ikke sies å være det. Glimt er gedigne favoritter, og slik jeg ser det er det bare et spørsmål om hvor mange mål de vinner med. Med fare for å få hele Arendal by på nakken: Det er nesten så jeg drister meg til å finne frem kuleramma fra loftet. Jeg tror Bodø / Glimt kan vinne med både tre og fire mål i denne. I skrivende stund tilbyr Norsk Tipping 1,65 i odds for (0-1) H og 2,45 i odds for (0-2) H. Så får vi se om de tilbyr odds på (0-3) H også når kampen nærmer seg. Jeg vil anta at oddsen for det vil ligge rundt 5,00. Det kan i så fall være et aktuelt spill."
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Nesten som jeg blir fristet til å sette litt på Arendal nå, bare for å mot-jinxe :tenk
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Takk Garrincha, ta en for laget! :D
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Wendigo wrote: Thu Aug 03, 2017 2:36 pm "stereotypier oppstår av en grunn" er nok riktig, men som oftest er den grunnen at folk er fordomsfulle tullinger som helst vil være forutinntatte.

Jeg er veldig glad for at jeg som nordlending flyttet til Oslo i 1997 og ikke i 1977. Og det er ikke fordi stereotypiene var mer berettiget 20 år tidligere.
Da får vi være uenige :) Så får vi håpe at vi slipper å se et nytt eksempel med slikt kontraktslurv mot en klubb i vest-Europa for å se om min påstand stemmer 8)
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Fant ikke spillertråden, så legger det her. Mladenovic er ferdig i Glimt; http://www.glimt.no/nyheter/mladenovic-ferdig-i-glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Den er i historikk.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

https://www.an.no/sport/glimt/fotball/j ... 5-4-563313

Her er et lite innblikk i Glimts, øh, "imageproblemer"? Usikker på om den er pluss-sak eller åpen for alle.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Blir interessant å se svar,men sinnsykt frafall av potensielle tilskuere om alle foreldre fra andre lag sitter med dette inntrykket.

Forøvrig helt kalkun å skrive en over gjennomsnittet lang ungdomsskolestil uten å signere med navn.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Locked