Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Knutsen jobbet med "forechecking" på dagens trening, alltid på hugget i spillsekvensene. 10x2 utespillere på liten bane og 10x2 på stor bane, med fart på ballen. Knutsen var ikke alltid like fornøyd.

Olsen og Wollen Steen var ikke å se. Layouni deltok bare på treningsbenken sammen med Rizzo. Opseth hadde apparattrening i første del av treningen, viste seg fram mot slutten, men gikk av da det skulle løpes etter spilløkta. Evjen og RHauge er ikke på trening, mens Kupen bare ser på. Den aktuelle signeringen, Philip Zinckernagel, var kun opptatt med samtaler med Glimt-ledelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Men sånn generelt, likte du det du så på trening? Så det ut til å være en plan?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Olsen ikke med og vi har for mange spillere i stallen,hmmm
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Lag 1: Popovic - Isidoro, Bjørnbak, Moe, Bjørkan - Angel, Saltnes - Hauge, Opseth, Drage
Lag 2: Ricardo - Jacobsen, Øyvann, Lode, Jonassen - Berg, Oliver, Moberg -Hanssen, Johnsen

Jeg glemte at Herrem heller ikke spilte, men løp rundt banen i hele spilleøkta. Knutsen var ikke helt fornøyd med prestasjonene. Jeg så vel ikke helt hva som var de gjennomgående arbeidsoppgavene denne dagen; høyt press, hold struktur, korte avstander, back/indreløper/kant?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Hvem er Øyvann?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Høres bekymringsfullt at man ikke klarer å se hva de trener på. Det er jo, sett de siste par-tre årene tilbake, i landslagspausene at de dårligste periodene til Glimt har kommet. Og det sier dessverre veldig mye om veldig mye.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Til tross for at Ranheim i realiteten ikke er den låne-klubben den har rykte på seg å være kan det være fornuftig å sjekke om de ønsker å låne Patrick Berg ut vårsesongen. Mads Reginiussen skadet seg jo ganske alvorlig og da vil det være et behov der. Vinn-vinn (men som alltid med lån av unggutter kun vinn-tap).
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Han (Berg) sa tidligere at han ønsket å bli i klubben og kjempe om plassen og all ære til han for det. Men det er jævlig mange om beinet nå på Glimt og siden han ennå er i utvikling er det viktig at han får spille kamper på et høyest mulig nivå. Han burde ta det skrittet å flytte på seg for en stund for så komme mye sterkere tilbake. Normann er et skoleeksempel på hvor bra et utlån kan være.

Hvis Berg virkelig ønsker å bli en toppspiller, må han ta de litt vanskelige valgene som er nødvendig for å lykkes. At han har potensialet er det ingen tvil om. Kanskje Ranheim kan være en klubb, men det hadde kanskje også vært en idé å låne han ut han til en Obos-klubb. Spilletid på et høyest mulig nivå burde uansett være målet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Siden det er påske og man har litt tid til overs, og selv om det er en noen år gammel artikkel som de fleste sikkert har lest før, så skader det ikke med et gjensyn:

https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 1388b.html
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Zinckernagel prøvde seg litt i "førsteoppstillingen" på høyre kant på dagens trening, uten at han helt fant plassen sin. Aasmund måtte bortom for å gi litt instruksjoner. Presis pasningsfot, hurtig på små flater og glitrende nærteknikk, men i skuddtreningen utmerket han seg ikke. Det var Opseth, Bjørnbak, Berg, Zinckelnagel og Saltnes som stod igjen for skudd. I dag så det ellers ut til at treningsfokuset var å komme seg inn i boksen med fart.

I førstelaget i dag var det Popovic - Isidoro, Bjørnbak, Moe, Bjørkan - Moberg, Angel, Saltnes - Layouni (Zinckernagel), Opseth, Drage.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Interessant at de driller han i fremste rekke. Det overrasker meg.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det sier meg også noe om at det kanskje er noe Glimt er misfornøyd med når det gjelder Jens Petter Hauge. Jeg er litt forvirret. Glimt satser store ressurser på unge spillere, og så henter de en spiller som åpenbart har stort potensial (Philip) og ønsker å sette han i den posisjonen hvor vårt største talent, Jens Petter Hauge, spiller.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

...som igjen kan pushe Jens Petter Hauge til nye høyder.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Zinckelnagel utfordrer alle i angrep og midtbane. Både som ving, sentral og indreløper.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

ZinckeRnagel! Med R ikke L
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

WAHanssen på vei til Alta i dag. Olsen og Oliver utenfor kamptroppen! Med få dager igjen i vinduet, burde begge finne seg ny klubb som snarest?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Skjønner godt om begge drar,men håper Oliver blir sendt på lån,har lyst å se hva han kan bidra med når han er skadefri.

Med Olsen mister vi en som alltid stiller opp når klubben skal profilere seg,på banen mister vi 7-8 kamper på høyt nivå. Ser ikke det som ett stort tap sportslig. Han blir ikke yngre heller.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

3 kamper? Vi har ikke klart å stå i mot høyt press der midtbanen får lite tid og rom. Mot LSK var det trøbbel i perioden LSK klarte å presse i begynnelsen av andre omgang, men da klarte man med bytte til Drage og Olsen å snu. Som forventet klarte Brann og Haugesund å presse høyt i lengre perioder. Da kommer også feilene. B/G mislykkes og gjør tabber fordi vi blir presset høyt og for lenge, og vi taper ikke fordi vi gjør tabber. Det er midtbanen som må vinne duellene og evne å spille seg løs, alternativt, slå den lange. Det hjelper ikke at indreløperne gjemmer seg, at Angel ikke får tid nok, og at det ikke finnes spillerpunkter høyt i banen, som Olsen og Layouni som kan true bakrom.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Du må ta med at FKH lot Brede Moe slå de oppspillene,da spiller det ingen rolle hvem vi har til å løpe i bakrom all den tid Brede Moe ikke kunne truffet en betongmur omså han og ballen var støypa fast i den :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Knuta wrote: Sun Apr 01, 2018 5:43 pm Zinckernagel utfordrer alle i angrep og midtbane. Både som ving, sentral og indreløper.
Etter kampen igår vil jeg føye på: back, midtstopper og keeper
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

G-s-enz wrote: Tue Apr 03, 2018 6:08 am Du må ta med at FKH lot Brede Moe slå de oppspillene,da spiller det ingen rolle hvem vi har til å løpe i bakrom all den tid Brede Moe ikke kunne truffet en betongmur omså han og ballen var støypa fast i den :)
Tjæ, spiller vel ingen rolle om de oppspillene skulle komme fra Pirlo heller, når det slås mot en stakkars Opseth og en mur av FKH-spillere. Som ecke sier i en annen tråd, midtbanen må klare å løse dette når vi spiller mot et høyt press.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Et av mottrekkene mot FKHs mottrekk burde jo vært å ha en samspilt venstreside som har spilt bra sålangt i 2018. Men den idéen kastet trenerne på bålet da de tok ut laget.

Igjen; Jeg skjønner at trenerteamet ikke ville ha en løpssvak Olsen til å løpe hjemover hver gang Haraldseid fikk ballen i beina, men Drage har flere defensive fibre enn Olsen/Layouni/Hauge og burde kunne løst den defensive oppgaven OK i første omgang. Han har dessuten en lavere utgangsposisjon enn noen av de andre. Så kunne man heller kjørt Bjørkan eller noen andre inn om Drage da var tom. Men så skjønner jeg jo også at trenerne ville ha muligheten til å kaste inn Drage for å endre kampbildet underveis - det har jo tross alt vært en vellykket greie de tre-fire siste kampene. Jeg kan tilgi trenerne tanken om Bjørkan på kant. Men jeg kan ikke forstå eller tilgi vurderingen om Jonassen inn. Hvorfor man skal endre på en backrekke som har fungert OK (minus 1-0-målet til Brann, selvsagt) skjønner jeg ikke. Dette skrev jeg allerede et par timer etter at Brann-kampen var over. Jeg håper trenerne lærte litt av dette. Og av samme grunn håper jeg trenerne skjønner at de ikke skal bytte keeper etter 270 serieminutter. Har de tro på Popovic bør han være fredet en stund til. Synes dessuten han ikke er til å lastes for noen av målene - selv om jeg stusset på at han valgte å gå inn med føttene i 2-0- og straffesituasjonen. Det er jo 101 goalkeeping å kunne bruke hendene. Men så var det jo også det han forsøkte i straffesituasjonen mot Brann...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Sportslig leder bør ikke befinne seg på sidelinjen eller på benken under kamp. Har aldri sett Thomas Berntsen i Sarp-08 noen gang på benken under kamp. For meg ser det ut som det kun er et forstyrrende ledd for Knutsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Glimt er nødt til å løse problemet med lag som organiserer seg slik Haugesund gjorde i går. Det vil si når Angel blir nødt til å slå støtte eller ut på backen, så går ballen ut på vingen, så går den tilbake til backen, som slår til midtstopper og så vris det til høyre og hele historien gjentar seg. Man prøver seg på en lang opp til Opseth, men han blir sørgelig alene med to stoppere bak seg (hvis han står med ryggen mot målet) seg pluss Haugesunds midtbanespillere som ligger å markerer i mellomrommet foran han.

Indreløperne kan gå på helhjertede løp i rommet mellom cornerflagget og 16-meteren (Badou var veldig flink å finne dette rommet) hvis det blir slik som i går, men det er litt risky. Kan plutselig få brudd i mot også har indreløper en veldig lang vei hjem. Man kan slå tidlig innlegg fra f.eks back, noe som ble forsøkt flere ganger i går, men da må, som Arild Berg påpekte på Studio Glimt, innleggene være mer presise og slås nærmere målet.

Glimt må lære av denne kampen, for flere lag kommer til å prøve å ta Glimt på samme måten som Haugesund gjorde i går. Finner vi ikke løsning på det kommer vi til å rykke ned.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Befriende klar og tydelig Knutsen. Håper det fortsetter.
https://www.an.no/glimt/bodo/fotball/gl ... 5-4-732420
Locked