Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Knuta »

Enig med de to sistnevnte. Det er vel ikke så mange år siden Glimt ledet 3-0 over Bryne ved pause og tapte til slutt 4-3. Så det gjelder å stå på til sluttsignalet går. Hadde skuddet til Derek gått inn ville det stått 3-2 i det 85.minutt, og da kunne det meste ha skjedd.
Synes det er flott at Thiago viser slik vilje på 0-3 i motsetning til flere andre.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Mendi »

Det er så enkelt som at hadde Thiago scoret på den så hadde det vært lov å håpe på 3-3. All ære til Thiago som ofrer seg, han bør hylles for det. Jeg synes også det er for mye snakk om hvor skadeutsatt Thiago er. Antallet skader henger sammen med spillestilen hans, han går inn i det med livet som innsats.

Hadde Runar scoret på sin sjanse på 3-1, eller Derek på sitt skudd for den del, hadde det blitt et stormløp mot Molde-målet. Idrett handler enormt mye om psykologi, man kunne se hvordan Glimt-spillerne fattet et lite håp da det ble 3-1. Etter scoringen kom det plutselig flere sjanser.
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by -list »

Litt enig, jeg.
Hadde Thiago fått tak i den ballen, ville det vært en annen slutt på kampen. Ingen vet om Glimt hadde fått bedre eller dårligere utbytte i forhold til den slutten de faktisk fikk. Og det er stor forskjell på 3-0 og 3-2 også, når alle kampene er spilt og alle poengene delt ut, er det faktisk målforskjellen som avgjør noen av de viktige plasseringene hvert år. For eksempel i bunnen av tabellen.

Litt uenig óg, brum brum. 3 poeng i neste kamp fordi Thiago får inn 1-0, er på sikt viktigere enn 3-1 der Thiago scorer trøstemål.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Masinga »

Sesongen i år blir lang. Å være i knallform i mars betyr ikke nødvendigvis at man er et storlag. Men Molde og RBK minner mistenkelig mye om Stabæk i fjor. Det virker som lagene (alle har svenske trenere) terper og terper på et fast spillemønster. For øyeblikket sitter det, men det er ikke sikkert det varer...

Jeg velger å tro at Glimt begynte sesongen tunge av trening. Det har man igjen for siden. Da kan jeg leve med noen dårlige resultater i børjan.
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Det har sikkert blitt nevnt før i tråden, men vi må for all del huske at første bortekamp mot FFK i fjor ikke var så veldig mye bedre. Der hadde vi jo en grusom kollaps siste kvarteret i tillegg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by T1N av KT »

For meg virker det som at de tre beste på Bodø/Glimt var Londak, PW Rønning, Hamoud.
De tre dårligste: Sørensen, Theting og Forko.
C.Berg og R.Berg var ikke dårlige.
krattet tifo
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Bastard »

de tre dårligste: theting, t. rønning og sørensen;)
Post Reply