Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by ingen87 »

Bra med poeng, men dårlig at vi spiller nok en kamp der vi nesten ikke skaper noenting. Har faktisk ikke skåret et spillemål siden seriepremieren mot Fredrikstad. DET bekymrer meg!
Førr Evig!
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by PEMA »

vi har knapt nok skapt sjanser siden kampen mot fredrikstad.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Vegard »

Positivt:
- Imingen: Glimt må satse på ham i de neste kampene. Har fart og kvalitet i passningsspillet.
- Stig: Er livsfarlig, men bare nestensjanser i dag. Har en rutine som vi trenger. Fantastisk utligning!
- Konradsen: Kreativ, rask og god.
- Andre brukbare var: Per Verner, Thomas (han ville i hvertfall!), Christian og Trond Fredrik.

Negativt:
- Spillet: Hvor er kontringene fra i fjor? Det blir slått høyt mot etablert i stedet. Merkelig.
- Fysikk: Er guttene godt nok trente? Noen virket slitne tidlig i kampen.
- Hamoud: Virket helt svimmel. Slo feil, ballen glei av foten... Håpløst!
- Sakk: Virket rett og slett dødssliten midt i 1. omgang. Dårlige passninger og avklaringer. Liker Sakk som spiller, men dette er noe av det dårligste jeg har sett.
- Sørensen: Rusler direkte av banen uten å gi trenerene sjansen til å sette en spiller i oppvarming først. Hva tenkte du på kaptein?
- Kåre: Å sette inn en halvskadet Thiago uten at han fikk varme opp. Svakt.
- Taktisk: Hva tenkte spillerne på i sluttminuttene når vi hadde trykket og SF hadde en mann mindre? Småspill på egen halvdel i stedet for å pumbe ballen fram. Svakt.
- Oduros temperament: Greit at han vil noe, men å kjefte med mord i blikket mot dommeren hver gang han blir felt er idiotisk.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Cheese Smirnoff »

I ren frustrasjon lagde jeg en børs rundt det 80. minutt.

Londak - Brukelig. Varter opp med sin sedvanlige kjempetabbe idag også.

Hamoud - Ubrukelig

PVR - Ubrukelig

Sakk - Ubrukelig

Forko - Ubrukelig!!

T.Rønning - Ubrukelig

CB - Usedvanlig ubrukelig

Konradsen - Bærer laget. Kommer til lagets eneste målsjanse.

Ludde - Ubrukelig

Stig - Ubrukelig (her er jeg åpen for å moderere meg :lol: )

Derek - Som vanlig ubrukelig

Ruben - Lyset i enden av tunnelen. Eneste som lykkes på banen.

Thiago - Ubrukelig

Kåre & Stjerno - Ubrukelig

Supporterne - Høres bedre enn Horden gjør på Aspmyra i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Johansen »

La meg føye på:

Cheese Smirnoff sin børs: UBRUKELIG!!!!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Larsen »

Hehe, morsomt å høre TV2 plukke sutringen til Sandefjord treneren fra hverandre :lol:
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Mariasha »

Hihi, ja. Dritbra å bruke et par minutter på å whine om dommeren, og så si at man hater klaging på dommeren.

Jeg er smått bekymret for hvordan det skal gå framover om man ha dødball for å score :/
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by eidurgud »

Så lenge de scorer, så er det ikke nøye hvordan målene kommer.

Det som er litt skremmende, er hvor dårlig man er på dødball i mot.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Cheese Smirnoff »

Johansen wrote:La meg føye på:

Cheese Smirnoff sin børs: UBRUKELIG!!!!
DU er ubrukelig! :lol:

Du må ikkje overse:
Meg selv wrote:I ren frustrasjon lagde jeg en børs rundt det 80. minutt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Glimtfan »

Jeg mener som før kampen i dag at vi har problemer fremover. Mye av problemene ligger på midtbanen og på kantene. Rønning og Konradsen blir for like, ut med Rønning og inn med Berg når Berg er klar.
Kantene har vært ELENDIGE hittil, de skal være vårt varemerke...
Forskjellen på de 5 første kampene i år kontra i fjor er ikke stor, vi hadde 7 poeng i fjor og hadde scoret 2 mål mer. Men forskjellen i år er at vi skaper svært lite utenom dødballer, vi skaper knapt sjanser. Jeg håper "bruttern" ser det og tar ut Sørensen eller Ludde til neste kamp og lar noen andre prøve seg. Stensland bør kanskje få sjansen.
Ellers er det positivt at Imingen griper sjansen og at Konradsen fortsetter å klare seg greit.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Johansen »

Cheese Smirnoff wrote:I ren frustrasjon lagde jeg en børs rundt det 80. minutt.

Joda så den, men syns noen fikk litt ufortjent pepper og andre igjen litt for mye ros :lol:
Last edited by Johansen on Sun Apr 19, 2009 10:00 pm, edited 1 time in total.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Chris »

Hei

Svært, svært, svært svakt av Glimt mot et middelmådig BlåHval lag. Enda værre var det at Glimt ikke gjorde det bedre med 11 mot 10 den siste delen av kampen.

Jeg vil vite HVORFOR Runar SuperMann Berg, hjertet og hjernen i Glimt, ikke startet/kom innpå. Stjerno sa i pausen hva som var problemet: Glimt klarte ikke å holde på ballen og kælket den opp (upresist og uhensiktsmessig høyt mot "lille" Stig, som heller bør ha ballen I kroppen). Diagnosen var riktig, MEN medisinen uteble - Medisinen var Runar Berg.

Spillet var heller ikke godt i forrige kamp og det er trist å se hvor dårlig, lite strukturert og lite kreativt angrepsspillet blir uten Runar. Glimt MÅ ha en ballspiller.Glimt har Norges beste, men bruker han ikke, og de solgte den som til en viss grad kan fungere som en god ballspiller Olav Råstad.

I dag har vi kun en midtbane som GAMPER (med noen få unntak for Konradsen). C. Berg skal ha for at han gamper bra.

Synes Ludde viste at han var langt bedre på høyre. Han må starte der neste gang. Synes Oduro var lite med. Begge disse kantene blir nok langt bedre med noen som kan gi dem gode fremspill - Runar. Ikke bare folk som KÆLKER ballen opp.

Stig var bra, kanskje Glimts beste. Skaffer masser av frispark, MEN det kan ikke være vanskelig å skjønne at han må få ballen I kroppen, ikke hele tiden i hodeduell med Fyrtårnet i Sandefjord.

T. Rønning jobber, men det blir lite ut av det.

Konradsen jobber og, men det blir litt for hektisk, men bedre enn Rønning.

I neste kamp MÅ Glimt starte med:

Konradsen - Stig/Martins - Ludde
T. Rønning - C Berg - R Berg
Immingen - Rønnig - Lædre Bjørdal (om han er frisk nok)/Sakk - Hamoud
Londak

B. Hansen må også på benken.

Med et slik lag får vi EKSTREM løpskraft fra venstre. Går det minst TO offensive løp hver gang, ja da kan de diagonale langpasningne fra R. Berg, sommot Vrakgodset i fjor, komme ordentlig til sin rett.
Med et slik lag får vi EKSTREM klokskap og teknikk på høyre samt Hamouds løp bakfra.
Ev. kan man bruke Sørensen/Stensland på venstre og flytte Konradsen på midten og ta ut T. Rønning. Oduro har ikke tilpasset seg nok spillestilen og må lære NÅR løpene skal gå.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Johansen »

Jeg vil vite HVORFOR Runar SuperMann Berg, hjertet og hjernen i Glimt, ikke startet/kom innpå. Stjerno sa i pausen hva som var problemet: Glimt klarte ikke å holde på ballen og kælket den opp (upresist og uhensiktsmessig høyt mot "lille" Stig, som heller bør ha ballen I kroppen). Diagnosen var riktig, MEN medisinen uteble - Medisinen var Runar Berg.
Da får vi søke NFF om å få 4 bytter neste kamp, da får vi innpå Runar i andre omgang :lol:

Forko har vært ustabil hele sesongen så bytte forundra meg i liten grad.
Derek og Thiago ble skada så er ikke så mye å gjøre med det.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Chris »

Hva skal vi med kanter, når INGEN evner å slå pasningene til dem.

Dårlig taktisk av Brutter'n og Stjerno
Last edited by liverglimt on Sun Apr 19, 2009 11:31 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Kesseboy »

Tenker du å kjøre Runar opp på kant, eller bare plassere noen der for å ha noen der?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by dalers »

HVOFOR??? HVORFOR holder vi ikke spillerne i oppvarming i førsteomgang??

Vi har to "oldiser" blant topp 3 og Thiago, som sliter med kroppen, blir sittende iskald på benken.

Hva skjedde i pausen?? Varmet Thiago opp hele pausen?? Jeg lurer. Gjør han det ikke er det SKANDALE av Kåre.

Vi er heldige som får med oss ett poeng idag. Vi er pr. tiden Elitseriens dårligste lag (prestasjonsmessig sett) så vi har ikke råd til å la ting bli overlatt til tilfeldigheter som idag.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Chris »

Kesseboy wrote:Tenker du å kjøre Runar opp på kant, eller bare plassere noen der for å ha noen der?
Jeg ville ha kjørt Konradsen på kant. Det synes jeg også bør skje i neste kamp, særlig om Derek eller Stensland ikke er klare.

Han har et godt skudd. Starter han fra venstre, så kommer dette til anvendelse. Han er rimelig kjapp. Han har ENORM løpsstyrke og kan ta MASSER av løp. Til slutt vil backen på hans side måtte gå av med kramper. Han synes også til tross for sin ungdom til å ha en god del klokskap og synes å skjønne når løp skal gå. Oduro synes ikke å ha lært spillet og rytmen enda, enda han synes å ha gode basisferdigheter.

Hva skal vi med kanter om vi ikke har noen til å serevere disse?

Ludde blir SINSYKT mye bedre på høyre med Runar bak han som indreløper. Runar får frem HELE sitt regsiter - og det er enormt - om det er riktige bevegelser i laget. Han kan slå på løp i bakrommet på venstre, småspille med Ludde på høyre og eller setter opp Hamoud med voldsom
fart bakfra på høyre.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Kesseboy »

Jeg tillater meg å stille spørsmålet hva vi skal med folk til å servere kanter når vi ikke har kanter. Å plassere Konradsen på kant er ikke fair overfor Konradsen, etter mitt syn. Dessuten får det da være grenser for hvor mange rokeringer man skal gjøre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Chris »

Ludde er kant - og klart best på høyre.

Hadde vi satt inn R. Berg så kunne vi hatt følgende lag:

Konradsen - Stig - Ludde
T. Rønning - C. Berg - R. Berg
Immingen - Rønning - Sakk - Hanmmoud
Londak

Ser KUN EN rokering, og en mann utenfor sin normale plass - Konradsen. Leser du innlegget mitt en gang til, så ser du hvorfor jeg tror han hadde vært det beste alternativet på venstre kant - samtidig som vi fikk inn hovmestere'n. Jeg tror Konradsen hadde kommet langt bedre ut av denne rollen enn det Oduro gjorde - som har gode basisferdigheter men synes å mangle rytmen.
Last edited by liverglimt on Sun Apr 19, 2009 11:31 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
mnorm
Posts: 37
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:56 pm
Location: Holmestrand

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by mnorm »

Konradsen burde brukes sentralt, med sin store løpskraft. Ludde har dessverre skuffet etter den fine sesongåpninga mot Fredrikstad. Sørensen har også skuffet offensivt de siste kampene offensivt, tror rett og slett alderen har tatt fyren igjen. Sørensen har ikke vært like flink til å komme rundt på kantene som i fjor. Oduro har en høy fart som man burde kunne utnytte, men det virker som at fyren ikke er vant til 4-3-3 spillesystem, og han vet ikke helt hvor han skal løpe. Han er uansett en spiller som kan utnytte bakrom hvis vi bruker ham rett, men da burde det være noe mere systematisk over spillet hans og Runar Berg burde komme tilbake i playmakerrollen.


Er for dårlig at vi skal slippe inn på defansiv dødball igjen. Er uaksaptabelt at Nystuen får slippe så enkelt til på første stolpe. Nå må faen me mannsmarkeringene holde!
Er mye nesten over Glimt i dag og vi skaper ikke mange spillemessige sjanser uten et skudd fra Konradsen. Tror og håper at en Runar Berg tilbake kan rette på det. Synd at Martins er ute med skade IGJEN, men jeg har trua på STIG. Tapet av T.Olsen er uansett enda større enn jeg fryktet. Det var en spiller som truet bakrom med sin store fart, hadde store utfordringsegenskaper og et susende skudd.
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by El Cid »

Martins var ute på matta i hele pausen å varmet opp. MEN som du sier Dalers, så varmet han ikke opp før han ble byttet inn. Med andre ord, så spilte han de to-tre minuttene som var igjen av 1. omgang iskald, noe som sansynligvis forklarer at han måtte byttes ut igjen etter få minutter av 2. omgang.
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by MhepA »

Nok en gang gjennomfører Glimt en kamp som ikke akkurat kan defineres som en god kamp. Det blir mye upresist og laget mangler fart fremover. Ruben Imingen gjør nok en gang et bedre innhopp, og jeg håper han får starte neste kamp. Det tror jeg også han gjør. Tror vi heller må prøve ut Konradsen på den andre siden og heller putte inn Berg for Rønning. Markeringssvikt på 1-0, ellers synes jeg de gjør en OK kamp defensivt, ihvertfall i andre omgang.

Londak - 5
Hamoud - 4
Sakariassen - 4
PV.Rønning - 5
Imingen - 6
Konradsen - 5
C.Berg - 5
T.Rønning - 4
Sørensen - 3
Johansen - 5
Ludvigsen - 4
Oduro - 3

Sum12: 53
Snittet: 4,42


EDIT: endrer litt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by eidurgud »

Hvorfor får Oduro karakter, men ikke Forko?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by Kesseboy »

Det vet jeg ikke :wink: Men vet at Forko spilte 33 minutter, Oduro spilte 43 inkl. overtida.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt søn. 19/4 kl 18

Post by dalers »

Enda bra at Thiago varmet opp hele pausen. Likevel litt komplett idioti å ikke ha spillere i oppvarming kampen igjennom. Det har ikke spillerne ondt av. Kåre kan ikke regne med å bare bytte i de siste 20 minuttene all den tid vi stiller med Eliteseriens eldste stall.

Vi har ikke råd til å slurve med detaljene.

Ellers så var nok dette en kamp som viser at både Glimt og Sandefjord skal slite med å være en solid trussel i Eliteserien hvis ikke spillet bedrer seg betraktelig. Ser at Kåre mener vi hadde kontroll defensivt på Sandefjord. Det er selvfølgelig fint å motivere gutta, men han må nok gå i seg selv å innrømme at SÅ ikke var tilfelle.

Flott innhopp av Imingen og ellers var Mounir som vanlig lagets største arbeidsjern. Og nå skal det bli svært vanskelig å sette ut Konradsen. Når kommer Runar innpå?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply