Krise

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Krise

Post by tjongs »

Da er krisen fullstendig i Glimt, i tillegg til at vi har økonomisk krise, er vi nå i tillegg alvorlig ute å kjøre sportslig.

Vi har allerede spilt 4 hjemmekamper, alle mot lag vi bør slå for å holde oss, i tillegg til 2 bortekamper. Fangsten er magre 5 poeng, de neste 30 vi trenger blir ikke lettere å få akkurat.

Vi har nøkkelspillere som er skadeutsatt, og dårlig dekning på benken.

Tåler vi et nedrykk igjen, eller er det kroken på døra for Glimt da?

Forslag til veier ut av uføret? Jeg har akkurat nå ingen, men håper noen har svarene vi leter etter....
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Krise

Post by Snorreth »

Er det krise allerede? :tenk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Krise

Post by Kesseboy »

Krise er det tidligst litt ut i mai. Men vi kan vel ikke regne med å kunne slappe av et sekund.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krise

Post by tjongs »

Vil så definitivt kalle det krise allerede no. Det har bl.a noe med hvilke kamper vi har unnagjort, spillet til Glimt, og det faktum at mens andre som er bunnlag til sommeren kan forsterke laget, blir vi nok nødt til å selge/svekke laget. Det dårlige spillet hjelper ikke akkurat på økonomien, så det er en selvforsterkende negativ spiral.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Krise

Post by supahman »

Imo er tråden unødvendig. Vi har plenty med andre tråder hvor vi kan snakke om "krise"....og så bingo som årets tippeliga er det ingen tvil om at alt kan skje. Glimt var dårlige, men tro meg. Glimt er ikke de eneste. Årets dårligste kamp fant sted på Sør Arena mellom Start og Lyn. Jeg var dessverre der.
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Re: Krise

Post by ymmot »

Det er krise. Og det skal mye til for å snu dette. Uten økonomi til å forsterke skjønner jeg ikke hvordan dette skal kunne snu.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Krise

Post by Snorreth »

Tippeligaen er like forutsigbart som lotto... det vil si at du aldri vet når noen vinner.
Vi kan snakke om krise etter 20. runde og vi ligger godt plantet under streken!
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krise

Post by tjongs »

supahman wrote:Imo er tråden unødvendig. Vi har plenty med andre tråder hvor vi kan snakke om "krise"....og så bingo som årets tippeliga er det ingen tvil om at alt kan skje. Glimt var dårlige, men tro meg. Glimt er ikke de eneste. Årets dårligste kamp fant sted på Sør Arena mellom Start og Lyn. Jeg var dessverre der.
Ikke at det er så relevant for tråden, men jeg lurer bare på hvor alle disse trådene er...
Like fullt er vi for øyeblikket plassert på direkte nedrykk, bak både Lyn og Start. Det kan snu, men spørsmålet er hvordan.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Krise

Post by BoForPres »

ymmot wrote:Det er krise. Og det skal mye til for å snu dette. Uten økonomi til å forsterke skjønner jeg ikke hvordan dette skal kunne snu.
Daniel Stensland! Han kommer snart til å få sitt store gjennombrudd når Kåre forstår at Ludde må vrakes.
Den nye Trond Olsen!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krise

Post by Glimtfan »

Ja det er krise. I fjor tok vi 10 poeng på de første 4 hjemmekampene, nå har vi kun 4. I fjor tapte vi hjemme først i 23.runde, hjemmeformen var grunnen til at vi gjorde det så bra, vi tapte kun 1 kamp. I år, tapte vi hjemme allerede i 3.runde og vi fikk vårt andre hjemmetap allerede i 6. Skal vi holde plassen, så bør vi ta over 33 poeng, da holder det ikke med 1 poeng i snitt pr hjemmekamp og 0,5 pr bortekamp....
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krise

Post by bjornage »

I fjor var vi i flytsonen, akkurat som i f.eks 93 og 03, da laget overpresterte igjennom en hel sesong (Håvard Halvorsen var rene Maldini i 2003) bare for å brase sammen året etter. Det er nøyaktig det samme vi opplever nå. Jeg vil ikke kalle det en krise, for Glimt har ikke de forutsetningene man skal ha for å være en toppklubb. Hadde RBK vært i våre sko nå hadde det vært i krise.

Vi bør konsentrere oss om å berge plassen, og det klarer vi. Alt annet utover det er ren bonus.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krise

Post by tjongs »

Poenget mitt er at det er krise nettopp for å holde plassen. Det er vel ingen som hadde forventet en ny 4.plass i år.
Det er naturligvis bare spilt 6 kamper, det er jevnt og alle slår alle. Likefullt er poengfangsten særs skremmende mtp motstanden vi har møtt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Krise

Post by G-s-enz »

I mine øya er det som avgjør om det er krise eller ikke er de 2 neste kampan og kordan lagan rundt oss gjør det.

Er det 5 lag som ligg på omtrent samme poengsum som no blant bunnlagan så har vi ikke nå krise,bare ett tegn på at vi kommer til å måtte sloss i sumpa i lag med dæm. På en annen side,om di her lagan tar en del poeng og vi bli ligganes å jage så har vi ei lita krisa på dørstokken vårres.

Vi må virkelig støtte laget vårres no,vi har mange unggutta som må bære ei stor bør med tanke på skadan vi har opptjent oss,dæm treng all den støtta dæm kan få,vi SKAL synge dæm fram som bare vi kan,punktum...


Klare vi oss i år har vi ett meget lovanes lag til neste år,da dissa ungfolan har fått enda ett år på baken,kom igjen :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Krise

Post by talfh »

Akkurat nå er det ikke krise, men dersom vi ikke får 2-3 siere i mai så er det krise. Mai er den mest hektiske mnd i tippeligaen å da gjelder det å være på stasjon. Glimt var i god rute før sesongen startet, men når fløyta for årets tippeliga gikk så virket det som om glimt ramlet som et korthus!
Vi har kjørt oss på ræv sportslig for å berge oss økonomisk. Det vil jeg si om salget av Trond...
Det er ganske tydelig i kampene at vi mangler en som Trond, for vi mangler jo totalt fart på topp. Selv om Trond ikke spilte like godt hele tiden, så var han et konstant uromoment for motstanderene med sin ekstreme fart og dermed så fikk han mye oppmerksomhet som gav rom for de andre.

Trond er historie og vi må bare prøve å vinne kamper. Laget er nødt til å få opp tempo, få opp pasningskvaliteten og begynne å offre noe. De labber jo bare rundt på banen og det er ut som om det er få som virkelig vil offre noe for å vinne. Nå må det virkelig tas tak i klubben, dersom den ikke skal skakkjøres nokk en gang. Glimt er nødt til å spille på det som er Glimt sitt varemerke, nemmelig fart og presisjon, hurtige overganger og gnistrende kontringsspill. Da kommer også publikum, men slik de spiller nå så orker ingen å komme for folk kjeder seg på tribunen
You'll Never Walk Alone
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krise

Post by Frodo Baggins »

talfh wrote:
Vi har kjørt oss på ræv sportslig for å berge oss økonomisk. Det vil jeg si om salget av Trond...
Uten salget av Trond så hadde Glimt nå spilt 3 kamper i serien, mot Valdres, Kolstad og Bærum...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Krise

Post by eidurgud »

Det er nok dessverre det mest sanne som er skrevet i denne tråden.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Krise

Post by Sven-Rune »

Det som er krise er at klubben har alt for mange negative supportere!

Det er nå Glimt trenger støtte!

At det ikke spilles godt er enkelt å se og lett å kritisere, men husk vi er en klubb med små ressurser, for tiden skadeutsatt og i en by med folk som ikke bryr seg, og som kun møter på Aspmyra når det er medgang. Hold kjeft, og få med deg en ekstra tilskuer neste gang, da får Glimt penger i kassa og et Fort Aspmyra bevepnet med byens folk og klubben i våre hjerter.
Hvis vi snakker negativt om Glimt, hvem skal da snakke positivt -og hvis vi snakker negativt, hvem andre skal da gidde å komme på Aspmyra?

Stå på folkens. Gjenreis Fort Aspmyra sammen med spillerne, de er ikke alene om den jobben!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Krise

Post by Ville Lehtinen »

Jeg hadde egentlig ikke forventet noe særlig jubelsesong i år. Alle som kjenner Glimts (nyere) historie burde skjønne det. Selv om det er surt å ligge på sisteplass er det sjelden at laget som ligger der i starten av sesongen, ligger der etter siste serierunde. Det har vært en sakte fremgang å spore i de siste kampene, vi har til og med hatt flaksen på vår side (Stig mot Sandefjord) og i første omgang av Brannkampen så iallfall jeg tegn til tendenser i angrepsspillet. Når så Lædre kommer tilbake for å tette hullene i midtforsvaret og resten av forsvarsrekka får spilt seg varm tror jeg fremgangen kommer. :skål

EDIT: Skirveleif.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krise

Post by tjongs »

Vet ikke helt hvem som er negative. Personlig har jeg iallefall ikke tenkt å slutte å gå på kamp, slutte å engasjere meg i Glimt eller noe som helst.
Det jeg har påpekt er at vi er i en krise nå, poengfangsten, tabellsituasjonen og motstanderne sett i betraktning. Hva som er så negativt med det forstår jeg ikke. Ikke har det noe som helst med om man støtter laget eller ikke å gjøre heller.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krise

Post by dalers »

Sven-Rune, du må huske på at de som kritiserer her inne og snakker om krise er ofte de som faktisk kommer på kampene FORDI de bryr seg.

Engasjementet skal en aldri rakke ned på. Og folk må få lov til å utrrykike sin frustrasjon og ergrelse. Det er klart at skuffelsen er til stede når vi fikk 4.plass i fjor og i år springer mange av dem rundt som hodeløse kyllinger ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Krise

Post by Sven-Rune »

Helt klar over det dalers, men når folk begynner å velge stua, godstolen og pilsen før stadion er jeg ikke imponert overinnsatsviljen!

Når folk skriver at nå gidder de ikke komme på kamp mer og forlanger underverker av en klubb som trenger støtte både i form av mennesker og av penger, da blir det som å bite seg selv i halen; klubben blir ikke bedre av det!

Da Glimt for et par år siden søkte dugnadsfolk i ølteltet før en fotballkamp var vi to personer som stilte opp, Snupi og undertegnede, og vi bor ikke i Bodø engang! (Snupi gikk på folkehøgskole dengang)

Hvorfor vil ikke folk hjelpe Glimt? Man kan ikke bare forlange/forvente at klubben skal spille i toppen av norsk fotball mens du og jeg sitter på rævva! ( unnskyld alle som faktisk stiller opp på kamp, er i arrangementsstaben, fyller J-feltet, lager TIFO mm. Dere gjør en kjempejobb! Bare få med deg en til :wink:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krise

Post by Mendi »

Jeg er helt enig i Sven-Rune sitt poeng og synes ellers at Ville Lehtinen har et fornuftig balansert syn på det hele. Det blir veldig mye enten/ eller her inne, og etter mitt syn fantastisk mye negativitet. Glimt kan nok gjøre mye annerledes, alt som gjøres fra den kanten, sportslig eller administrativt, skal ikke lovprises. Men det er faktisk sånn at Glimt har noen rammebetingelser å forholde seg til. Hvis vi analyserer disse rammebetingelsene vil det ikke være kontroversielt å komme til den konklusjon at det naturlige hadde vært at Glimt rykket ned til Adecco. Dette må vi ta inn over oss og ha et forhold til. Det Glimt gjorde i fjor var fantastisk og en utrolig prestasjon! Vi må tåle at vi ligger der vi ligger nå, spesielt etter de problemene klubben har vært igjennom i vinter. Det har faktisk vært ganske så turbulent, glem ikke det. Både daglig leder og styreleder forlot sine posisjoner, det er nokså kraftig kost. Det er naivt å tro at klubben skal gå gjennom det upåvirket. Nå må vi stille oss bak klubben og støtte dem med tanke på å få til noe lignende som i fjor. Hvor ble det av "i medgang og motgang"? Bodøværinger fremstår jo som en stor gjeng medgangssupportere.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krise

Post by tjongs »

Jeg begriper fortsatt ikke hva det er som er så utrolig negativt og medgangssupporter med denne tråden.
Ingen, kanskje med unntak av enkelte, har forventet annet enn en betydelig tyngre sesong i år enn i fjor. Om vi kjemper i bunnen sesongen gjennom i år, så burde ingen bli overrasket. Sesongen i fjor var jo en enorm prestasjon, og naturligvis langt over det man kan forvente av Glimt, slik klubben er på det nåværende tidspunkt mtp bl.a økonomiske muskler.

Jeg har ingen prolemer med å godta at vi blir å kjempe i bunnen, rammebetingelsene tilsier ikke at vi skal være på øvre halvdel, det er noe vi må kjempe oss til gjennom år med god jobbing. Jeg har heller ikke forventet noe som helst annet. Hvorfor begrepet medgangssupporter har blitt blandet inn her har jeg problemer med å forstå, det er da ingen her i tråden som framstår som det, såfremt ikke definisjonen av medgangssupporter er en som bryr seg og tar situasjonen på alvor.

Poenget med tråden er rett og slett at vi må ta inn over oss at det er krise, en begynnende om ikke annet. Det er jevnt, og det er kort vei opp av sumpa, men etter å ha spilt 4 hjemmekamper allerede skulle vi helst hatt litt mer å gå på.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krise

Post by ingen87 »

Mendi wrote:Det er naivt å tro at klubben skal gå gjennom det upåvirket.
Det er vel akkurat det du sier her som er stikkordet. I medgang og motgang gjelder vel kanskje 50% av de som var på kampene ifjor, resten er på kamp for underholdningen sin del. Kall gjerne denne personen for medgangssupporter, fordi han ikke vil sitte å fryse fingrene av seg for å se Glimt spiller fryktelig kjedelig fotball mot Brann. Jeg skjønner godt de som velger å gjøre andre ting enn å dra på kamp, når underholdningsverdien blir lik null. Poenget er vel at ikke alle har så sterk preferanse til Glimt som de fleste her inne på forumet. For min egen del dro jeg på sjøørrettur sist helg istedefor å dra til Sandefjord, rett og slett fordi dette gir meg en større opplevelse enn å sitte på Komplett.no å se Glimt drite seg ut komplett.no (nesten ihvertfall).

Dette går kun på opplevelse, i tillegg kommer det økonomiske aspektet. Hvor jeg ville brukt 400 + for å dra til Sandefjord på kamp.. I motsetting til gratis moro med fiskestanga!
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krise

Post by dalers »

Selvfølgelig er ikke dette en ordentlig krise i ordets oppriktige mening. Og det er kanskje ikke unaturlig at Glimt rykker ned heller.

Men la oss si at vi ønsker at Glimt skal, som i fjor, holde seg stabilt oppe på tabellen. Da er poengfangsten og spillet som vi opplever om dagen ikke til å holde ut for personer med hjerte i klubben. Dette kan se ut som det blir en krisesesong for Glimt. Lite tyder på noe annet.

I fotballsammenheng er det krise i Newcastle. Og jeg ser ikke pr. tiden at Bodø kommer til å få en lett sommer i fotballsammenheng de heller. Olsen, Pedersen og Eidissen er kanskje tre faktorer som utgjør forskjellen fra 08 til 09, men jeg tipper de oppe på Myra ikke mener det.

Selvfølgelig må det være lov å være positiv og overoptimistisk med tanke på Glimts vegne. Men jeg synes det skal være takhøyde for at det må være lov til å bli skikkelig nedfor og tenke svart. Det ligger nå en gang til menneskets og en fotballsupporters natur. Ikke dermed sagt at disse ikke støtter klubben.

Engasjement rundt Glimt er nå uansett det beste. DGH (den "harde" kjerne) stod igjen sist og sang til spillerne, mens Knut Eide (som har kritisert DGH for manglende støtte til Glimt) tuslet ut rett etter kampslutt. Engasjementet er der og det er mange måter det kommer fram på.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply