Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by PEMA »

Ser ikke frem til denne matchen etter den serieåpnigen vi har stellt i stand.
Vi sliter i alle ledd, og suksessfaktoren fra ifjor er helt borte.
Virker slik at midtbanen ikke stoler på vingene lengre og kanskje med god grunn.
Tipper 0-3 mot ett Vikinglag som ikke har overbevist i år de heller.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by G-s-enz »

Grue meg til å se denna på nett,grøss å gru :?
Men hadde samme følelse mot Sandefjord,og det va jo ikke så ille :D
Hadde jo godfølelsen før Brann kampen,så da kan vi konkludere med at det blir poeng mot Viking,magen har talt :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by dalers »

Hadde Glimt enda vist meg noe som jeg kunne kjenne igjen som HÅP om et angrepsspill. Det har de ikke. Ergo taper vi ANTAKELIG greit i Stavanger.

Men ett poeng her er selvfølgelig gull verdt om vi skal kjempe i bunnen i år.

Og så må noen punge ut til Glimt slik at de har råd til å bruke Alo i kampene i år...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Cheese Smirnoff »

Vedder en hundrings på at Birkir scorer minst ett mål.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by ingen87 »

Syns Sørensens kommentar på Zebra før kampen idag var genial: "Det har blitt lagt mye vekt på at vi har mistet Trond Olsen, men det få har kommentert er at vi har mistet en kriger på midtbanen i Birkir Bjarnasson".. Der er jeg jaggu enig. Thomas Rønning har hadd klippekort i år på midtbanen, mens ifjor var den plassen 50/50 mellom Rønning og Birkir, og krevde hard jobbing for å beholde indreløperplassen!
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Kesseboy »

Her kunne vel ikke engang Ernst Pedersen budsjettert med poeng ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by MhepA »

Dette er et soleklart tap.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
OTH
Posts: 2270
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by OTH »

Dette tror jeg fort kan bli et stygkt resultat sett med våre øyne. Viking fikk en opptur forrige helg med seieren i Molde.
Håper noen andre enn sakk spiler i Stavanger. Mannen er sikkert god på 2.laget men i tippeligaen så er han langt fra god nok.
Jeg skal iallefall på viking Stadion å se vi bli slaktet. Mange som har planer om å dra å se den?
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Knuta »

Ja Glimt-tilhengere vil stå i kø for å se denne kampen. Det er satt opp ekstrafly fra Bodø og Oslo for å bivåne denne begivenheten.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Larsen »

For å fokusere på noe litt positivt om ikke annet, når ble Stig en racer til å ta frispark?

Har han alltid kunnet fyre av slike kanoner eller har han bestemt seg for å trene på dette de siste ukene? Den mannen slutter aldri å overraske meg :)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by MhepA »

Stig Johansen er for øyeblikket "noen hoder høyere" enn Thiago Martins. Derfor er det naturlig å ha han som et førstevalg til Thiago får skjerpet formen (det begynner å bli lenge siden den har vært der).
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Aspmyra »

Kampen mot Viking gruer jeg meg til..
Men vi skal huske at Viking har tapt de to siste hjemmekampene sine. De har tydelig slitt mot lag som ligger bakpå og hvor de selv må spille seg igjennom. Viking vant 2-1 over Molde. De scoret 2 mål på to sjanser og lå bakpå og ventet på kontringsmuligheter. Det er sånn vi må spille mot Viking, tette igjen bakover og prøve og holde nullen så lenge så mulig. Så vil vi garantert få noen gode kontringsmuligheter. Det lille vi så av Stensland i går var iallefall nok for meg til å si at han bør starte neste kamp!

PS: Er også ekstremt imponert over Stig Johansen, dødballene han tok i går var d klasse over:) Han slår jo mye bedre enn Derek, som slår de rett opp og ned igjen...
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Kenneth »

Alt annet enn tap her er et pluss!
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 354 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by poteten »

Viking - Glimt 6-0

Case Closed.


Deretter: Glimt - Stabæk 0-2
Og så TIL :S
Kritisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by eidurgud »

Larsen wrote:For å fokusere på noe litt positivt om ikke annet, når ble Stig en racer til å ta frispark?

Har han alltid kunnet fyre av slike kanoner eller har han bestemt seg for å trene på dette de siste ukene? Den mannen slutter aldri å overraske meg :)
Husker han hadde en lobb rett i mål på et frispark første året i Adeccoen, mens vi enda spilte inne i Hallen, så han er ikke uerfaren med å score på frispark :wink:
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Heltenjohn »

For å ikke være helt pessimisstisk vil jeg ta for meg de positive tingene med brann-kampen...
Mener at laget som helhet har hevet seg siden sist. Glimt førte deler av kampen og like før 2-0 målet hadde vi et visst press og jeg var smått optimistisk på å berge ett poeng! Viking har vel vært ustabile, som alltid, og det er vanskelig å vite hva vi kan møte oss der. Men får vi tilbake en hard-kjempende midtbane tror jeg vi kan berge inn en 0-0 seier!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Novi »

Det positive fra Brann-kampen er at vi tør å holde ballen! Det negative er at vi jevnlig mister det i svært farlige posisjoner, og tapte bare 2-0 siden Brann er et mindre godt lag.

Jeg tror dette blir meget bra når Bjørdal kommer tilbake og vi kan vise til et solid forsvar! Da tør alle mer fremover. Et godt defensivt arbeid er alfa omega for Glimt's spillestil.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by J I P »

Det positive er at hele Jæren forventer knus av Bodø/Glimt på Søndag og rett og slett forlanger seier

– Dette var på tide, Viking!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Chris »

Nå må dere pinadø slutte å være så pessimistiske.

Har troa på at Glimt kan overraske. Viking er ikke allverden om dagen, og dem har klare svakheter. Husk kampene i fjor...

En ting: Nå må man slutte å slå høyt på Stig. Slå dem langs bakken eller I kroppen.

Håper vi kan stille med:

Konradsen/Stensland - Stig - Ludde
Rønning - C. Berg - R. Berg
Imingen - PVR - Theting - Hamoud
Londak
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by G-s-enz »

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 613985.ece

Det laget kan bli intresant gitt,tippe Stensland starte sida vi knapt har andre alternativ på vingan :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Crazy horse »

Her må spillerne senke skuldrene. Ingen forventer noe godt resultat, mens Vikingspillerne har et stort press på seg og alle forlanger seier der. Vi må ligge kompakte og satse overganger og ellers ta godt vare på de dødballmuligheter som byr seg. Jeg har ikke tro på noe som helst, så kan bare bli gledelig overrasket, ikke skuffet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Kesseboy »

Synes nesten man må tenke såpass kjølig om denne kampen, at man blåser fullstendig i resultatet (det er jo uansett fryktelig lite konstruktivt med en følelse av at man må vinne), bruk kampen til å gjenopprette en del strukturer og innarbeide bevegelsesmønstre som ikke har fungert så langt. Drit i om det blir 0-5, bruk kampen til å finne ut hva man kan få til å fungere og hva man bare må glemme.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg er redd Kåre ikke tør tenke på den måten. Tror kanskje han er litt fanget av "den vanskelige andresesongen" og vil spille så trygt som overhodet mulig. Det inkluderer nok at spillere som har vært lengst i klubben får første-ellever-plass. Så jeg tenker meg at Theting får spille hvis han er klar (noe som ikke gjør meg mer enn bittelitt mindre bekymret enn med Sakk), og at Derek er tilbake på høyre og Ludde på venstre. Og dermed er vi like langt, og kommer til å spille gamperæv-fotball helt til de etablerte spillerne selv tar ansvar.

Hadde Kåre derimot hatt samme innstillingen som i fjor, med ingenting-å-tape-ideologi, kunne vi nok fort sett Eek, Stensland, Oduro og Stefan Johansen mer på banen. Desto lenger ned i sumpa vi kommer, desto mindre er sannsynligheten for at noen av dem får særlig med spilletid.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Viking-Bodø/Glimt 03.05 kl 1800

Post by Kesseboy »

Jeg er ingen tilhenger av Theting som stopper, men mulig han bør tre inn for Sakariassen. Aller helst ville jeg sett Theting som indreløper, om han skal med i førsteelleveren. Han er ikke den kjappeste, men han vet utmerket godt hvordan han skal bevege seg, og er flink til å komme til avslutningsmuligheter -- noe jeg savner veldig på Glimts midtbane pr. nu.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply