Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by BBM08BG »

En kamp ingen av lagene har råd til å tape.

En kamp ingen vvil være fornøyde med uavgjort i.

Stabæk er i en dårlig trend, håper inderlig de ikke snur den mot oss - slik andre lag har hatt for vane å gjøre.

Tap her så er vi virkelig ute å kjøre.

Lillestrøm rykker ikke ned - så bortsett fra Godset hvilket annet lag skal vi holde bak oss?
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 18.00

Post by poteten »

Glimt - Stabæk 0-3
Kritisk
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 18.00

Post by Skriket »

Endre trådnavn til kl 19.00, siden kampen starter da? :)
Ækte nordnorsk stolthet!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Knuta »

BBM08BG wrote: Lillestrøm rykker ikke ned - så bortsett fra Godset hvilket annet lag skal vi holde bak oss?
Hvorfor rykker ikke LSK ned?. Elendig spillerstall uten tempo i laget og med Kippe og Riseth som midstoppere.
Tror Glimt må nettopp kjempe med LSK, Godset, VIF, LYN, AAFK og Sandefjord for å unngå nedrykk.
Så tror jeg faktisk også at både Stabæk og FFK får problemer i år.

Jeg har forresten tippet følgende topp 3 i VG's tippekonkuranse:

1. Molde
2. RBK
3. Viking

på bunn:

14. Glimt
15. Aafk
16. Godset
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by liverglimt »

Knuta, jeg er helt enig med deg. :klapp: LSK får nok mer problemer enn mange tror!

Blir en spennende kamp dette, håper de ikke får noen gode treningsdager. Foretrekker en dose mental trening og restitusjon så skal vi nok få se ett annet lag på banen enn de siste kampene.
@liverglimt
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by DonCato »

Ett av lagan vil snu kursen dem e på pr idag i den her kampen. Og æ regne med at det blir Stabæk som trekk det lengste strået her og snur sin negative trend. Alt anna vil være en overaskelse. Og bonus.
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Champ »

Er VIRKELIG krise hvis vi ikke vinner denne! Men samtidig ser jeg ikke helt hvordan vi skal klare det. Pr. d.d så holder Glimt knapt middels Adecco nivå. De som er lengst unna er Thomas Rønning og Zakk. Var rett og slett flaut å se de i går. Rønning virker jo å bli bare tregere og tregere. Spesielt med ballen i beina de første meterne er han utrolig treg. Han må benkes nu i denne kampen. Zak sitt spill taler for seg selv, helt håpløst.

HVORFOR spiller ikke Alo?? Mye må skje med laget hvis vi skal unngå nedrykk.
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by BBM08BG »

Er helt enig med deg, det er så ille at pr idag kan man være mest sikker på dette i tippeligaen :

-RBK blir seriemestere.
-Glimt blir det ene laget som rykker direkte ned.

Laget er i kjemeond trend og det virker som hverken spillerene, trenerapparatet, administrasjonen og fleste av supporterne forstår eller innser hvor ille det er.

Spillerene virker rett og slett planløse, taffate, giddesløse og iniativløse. Det er trenerens ansvar å ta tak i dette og gjøre noe med det, men pr idag ser det ut som han ikke skjønner det eller er istand til å gjøre noen verdens ting.
Last edited by liverglimt on Mon May 04, 2009 2:11 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Novi »

Nåh, ser da vitterlig bedre ut nå enn de første kampene. Men "flaskehalsen" ligger absolutt defensivt; vi starter bra og holder ballen fint i laget, men etter at det er gjort personlige feil på midtbanen/forsvaret blir hele laget pissredde og faller bak. Høres ut som om Kåre's strategi er å ligge høyt og presse i 60 minutter, og det funker ikke om laget faller sammen etter 10.

Det MÅ fokuseres på defensiv trygghet, og da må Sakk ut. Han er en grei backup, og har kunne absolutt prestert værre enn det han har gjort. Men nivået er milevis fra PVR og Bjørdal, og selv om Alo har gjort sine feil ville jeg følt meg mer trygg med ham bak der.

Lyn spilte da med en 19 år gammel midtstopper som hamlet fint opp med Nannskog. Kan ikke vi da spille med Eek?
Una mas cerveza.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Snorreth »

Dette er neppe fasiten, men Lyn har avtale med NTG.
NTG = Kremen av idrettstalenter.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Knuta »

Håper at Kåre endrer sitt utgangspunkt foran denne kampen, nemlig at Glimt skal spille det andre laget 'sure' slik at de eventuell kan kontre inn et mål i sluttminuttene. Det har hitill vist seg å være dødfødt, fordi Glimt overhodet ikke har den defensive tryggheten til å klare dette. Stabæk er dårligst når de blir presset, spesielt viktig at Stabæk's midtbane blir tett markert slik at de gode pasningen til Nannskog ikke kommer fram.
Så vil jeg ha inn Theting som midtstopper, og Konradsen, CB og Runar på midtbanen.
Så sier jeg tvi-tvi.
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by ingen87 »

Snorreth wrote:Dette er neppe fasiten, men Lyn har avtale med NTG.
NTG = Kremen av idrettstalenter.
Og Lillehammer Ishockey har avtale med NTG i Lillehammer = Kremen av hockeytalenter.. Poenget er?
Førr Evig!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Snorreth »

At jeg tar tilfart og driter i ishockey. (Ikke negativt om hockey, men jeg har ikke peil på den sporten)
Lyn har godt apparat bak seg, det har sikkert Lillehammer og. Begge har gode hvertfall gode talentapperat bak seg.
Last edited by Snorreth on Mon May 04, 2009 8:44 pm, edited 1 time in total.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Pirlo »

Jeg tror vi taper denne også faktisk. Laget viser ikke progresjon og det urovekker meg. Spesielt at gløden og viljen er borte. Vi lager pådrar oss ikke engang unødvendige gule kort for nedsparking, holding og lignende overivrige insidenter. Det viser at det ikke prøves skikkelig engang. Det er lettere å akseptere tap hvis innsatsen og motivasjonen er på topp. Men det ser ikke slik ut synes jeg.

Håper på

Pavel
Mounir - Theting - PV - Ruben
Runar - CB - Konradsen
Ludde - Stig - Stensland

Stopperplassen er vanskelig, selv om vi er godt skodd der. Ser helst at både Bärengrub, Hegge Moen, Eek eller Theting spiller istedet for Sakk. Med Stensland og Konradsen på samme side får vi kanskje litt punch i angrepet igjen, hurtige spillere som faktisk kan behandle ball I FART. Egentlig en ganske lovende og ung venstreside ser jeg...

DYRK. Og, Runar cross mot Stensland er vel det nærmeste en kan komme Olsen-taktene fra i fjor. For Daniel er svært hurtig...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Vegard »

Det er ikke glød og vilje det står på. Spillerne får det bare ikke ut. Tror skader og en del tvilsomme disposisjoner fra trenerbenken er vel så viktig. Det er forferdelig å se Glimt rokkere rundt på spillere i løpet av kampen... noen forsøk funker andre definitivt ikke.

Ellers går jeg 100 prosent inn for lagoppstillingen din, Pirlo
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Krestmund »

Håper Willis spiller. Greit nok, han var jævli dårlig mot Sandefjord, men nå har Ruben spilt to kamper uten å imponere noe særlig.
Trofast til Børvas sprenges
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Pirlo »

Synes ikke gnisten fra i fjor er tilstedet. F.eks. målet til Danielsen, flott skudd, supert mål. Thomas Rønning følger Danielsen, men henger 1 meter bak og presser svakt, og du ser på frekvensen på løpingen at dette er ikke full maskin. Vikingspilleren skulle vært stoppen for lenge siden.

Og mot Brann, alle gangene de LAR Huseklepp snu seg og komme rettvendt med ball, istedet for å bare knalle til med en gang og gi 100%...tenk å gi en spiller som Huseklepp muligheten til å vende opp. Idiotisk.

Nei, Olsen, han ga aldri opp noen baller han. Ser han fortsetter i RBK med denne stupingen/hoppingen med ninjespark foran målvakten ved utspill, hehe.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by liverglimt »

Derek står over

I dag er jeg spent på hvordan det går. Har en god følelse, men mulig det er andre ting som påvirker det. Får håpe det er fotballfølelsen som er sterkest. :)

Tipper det løsner i dag for Glimt.
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by poteten »

Jeg er rimelig sikker på en ting, og det er at Glimt taper. Magen sier så.
Kritisk
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Mendi »

Jeg har veldig tro på seier i dag. Glimt kommer til å trykke til skikkelig, vi får se et heltent lag for første gang i år. Dessuten møter vi et Stabæk-lag i problemer, de har i likhet med oss mye rusk i maskineriet og er avhengig av enkeltprestasjoner for å kunne avgjøre. Det holder ikke dersom Glimt spiller som et lag, og det tror jeg de kommer til å gjøre i dag.
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Trodal »

Ut med Sakk og Ruben, inn med Theting og Forko. Stort dårligere enn Sakk og Ruben har spilt de siste kampene skal det vel godt gjøres å gjenta, så tror ikke det er så stor risiko forbundet med disse byttene. Alo er vel skadet? Med Derek ute har vi en fin mulighet til å gi Stensland sjansen fra start.

Pavel
Mounir - Theting - PV - Forko
Runar - CB - Konradsen
Ludde - Stig - Stensland
Keep on rockin' in the free world!
TronEE
Posts: 104
Joined: Mon Jul 25, 2005 12:40 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by TronEE »

Jeg kommer meg desverre ikke på kampen i dag, så da vinner de sikkert! :D

Jeg har dermed en billett til J-feltet tilgjengelig her hjemme for den som måtte ønske. Den må evt. hentes på i Nedre Bjørkåsen....Grønnåsenområdet.
Ta gjerne kontakt hvis du ønekr billetten. Først til mølla! :D

SMS på 90043344.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by Sulliken »

Denne MÅ vi vinne.. Vi får besøk av det nye bartelaget :lol:

http://www.dagbladet.no/2009/05/06/spor ... g/6080838/
Stabæk-gutta har bestemt seg for å la barten gro til de vinner en kamp igjen.
Glimt bare MÅ sørge for at Stabækgutta får seg enda litt større bart =)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
TronEE
Posts: 104
Joined: Mon Jul 25, 2005 12:40 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt Stabæk 06.05 Kl 19.00

Post by TronEE »

Sulliken wrote: Glimt bare MÅ sørge for at Stabækgutta får seg enda litt større bart =)
JEg har en dårlig følelse, og frykter at man får se en nybarbert Daniel Nannskog til intervju i løpet av kvelden :( Håper jeg tar grundig feil, men har liksom inntrykk at alle snur sine dårlige trender mot Glimt.
Post Reply