Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Glenn P »

lars_e wrote:
Hvis vi skal begynne å ta kampene vi "burde" tape som treningsøkter, kan vi heller begynne å planlegge neste års 16.mai-kamp komt Tromsdalen først som sist. ALLE poengene er like mye verdt. Vet du hvorfor? Jo, fordi sånn som vi spiller kommer vi ikke til å ta så altfor mange. Da går det ikke ann å "ta kampen som en treningsøkt".

Vel, Tromsdalen er på kvalikplass nå.. Alta et par poeng bak. Blir vel en 16.mai-kamp mot de sydlige breddegrader...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Vegard »

Sandefjord skal få svi...

The Darkest age is yet to come. Have faith.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Kesseboy »

tjongs wrote:Forøvrig gjenstår det å se om Tuil berger plassen før det er vits å planlegge noe som helst, det kan like gjerne bli Mo vi spiller 16.mai-kamp mot.
Blir vel gjerne ikke ned EN divisjon hvis laget først rykker ned ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by tjongs »

Var det jeg mente, selv om det muligens ble formulert litt klønete.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Snorreth »

Får vi 4 mål mot oss de resterende elleve kampene kan vi faktisk slå Sogndals rekord fra 1998. :klapp
Det er faktisk en prestisje. I dag har vi fem kamper med 4 innslupne mål.

+ til venstresida.
- til høyresiden og forsvaret.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Crazy horse »

Kesseboy wrote:Nei, det er faktisk ingenting.
Et plussmål mer i protokollen. Altså mindre stygg baklengsstatistikk. :wink:
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by MhepA »

Nok en elendig gjenomført kamp defensivt, dette kan bare ikke fortsette. Hvorfor fikk Rønning starte fremfor Berg idag? Vi har fått flest straffer imot, men aldri reddet èn? Enten har Londak vært uhyre uheldig eller så har han mistet evnen til å redde et straffespark. Hvorfor får vi bestandig straffe imot? Vi klarerer aldri ordentlig.

Londak - 3
Hamoud - 3
Bjørdal - 3
PV.Rønning -3
Forko - 4
T.Rønning - 2
C.Berg - 3
Konradsen - 2
Stensland - 3
Martins - 3
Ludvigsen - 4

Sum: 33
Snittet: 3
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Knuta »

MhepA wrote:Nok en elendig gjenomført kamp defensivt, dette kan bare ikke fortsette. Hvorfor fikk Rønning starte fremfor Berg idag? Vi har fått flest straffer imot, men aldri reddet èn?
Har ikke Kåre sett kampene i år. Jeg droppet å se kampen når jeg så at han var tilbake med Derek og TR. Må si at her er det ting som jeg er ikke forstår, og ut fra det jeg har sett i etterhånd var TR som vanlig konstant på etterskudd både defensivt og offensivt. Hva er det Kåre driver med??. Hvorfor spilte forresten ikke Oduro?. Når Glimr endelig har en skadefri tropp klarer altså ledelsen å ta ut feil lag. Jeg er forbannet.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Oduro er skadet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Snorreth »

Huseklepp banens beste med karakteren 6 i TV2?
Kan noen bekrefte? Jeg slo over på Zebra etter 4-1.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Frodo Baggins »

Uten å ha sett kampen i dag, så bør det være bekymringsverdig at Glimt slipper inn så mye mål.. Det er svært sjelden at man overlever i Tippeligaen med flest innslupne mål.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Sulliken »

Vel.. Glimt fikk 4. plass i fjor med negativ målforskjell..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Kesseboy »

Frodo Baggins wrote:Uten å ha sett kampen i dag, så bør det være bekymringsverdig at Glimt slipper inn så mye mål.
Har du noe mer banebrytende å bidra med? :lol:

Jeg tror ikke det er målforskjellen som bekymrer oss aller mest, og jeg tror ikke vi begynte å bekymre oss i kveld heller. Om vi hadde hatt 35 poeng og sluppet inn åtte mål pr. kamp, så hadde jeg vært storfornøyd 8)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Knuta »

Hvilken vettig person ville startet med TR i stedet for Runar i en slik viktig bortekamp som er som skapt for Runar?. Jeg bare spør.
Å som jeg gleder med til å se Runar, CB og Konradsen sammen med Oduro Martins og Stensland og PVR og Bjørdal. Men vi vil nok fortsatt slite med TR og Derek så lenge Kåre styrer skuta.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by MhepA »

Hvis vi skal dra frem noe positivt så er det at vi faktisk skaper sjanser og er på Branns banehalvdel flere ganger iløpet av kampen. At vi var på høyde med Brann blir faktisk helt feil. De har flere sjanser og vinner stort sett duellspillet. Vi ser at Brann slurver i forsvar og det utnytter vi til tider. Vi scorer to mål, da burde det holde til poeng, men i år må vi faktisk ha minst tre per kamp hvis vi skal vinne. Nå må vi få skjerpet dette forsvaret, det å holde nullen blir meget viktig fremover. Jeg kan faktisk ikke skjønne hva det er som skjer heller. Vi starter med Hamoud-Bjørdal-Rønning-Forko, noe som for meg ser ut til å være forsvaret som er best rustet, men det slippes faktisk inn flere mål per kamp når vi møter et angrep med litt fart og godt offensivt spill. Dette laget i fjor var bunnsolid, Bjørn Hansen gjorde kanskje en litt bedre jobb i fjor enn det som blir gjort i år?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Knuta »

Forsvarert henger sammen med midtbanen som i denne kampen stortsett alltid var på etterskudd både offensivt og spesielt defensivt, noe som medførte at forvaret mange ganger ble i ubalanse. De 2 første målene er en tvilsom straffe samt en god heading fra Brann på frispark. Ingen spesielle forsvarsfeil her. Mål nr 3 henger sammen med den ubalansen jeg har skrevet om.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Kesseboy »

MhepA wrote:Hvis vi skal dra frem noe positivt så er det at vi (...) er på Branns banehalvdel flere ganger iløpet av kampen.
Det var ikke særlig til ambisjoner :wink:
MhepA wrote:Vi starter med Hamoud-Bjørdal-Rønning-Forko, noe som for meg ser ut til å være forsvaret som er best rustet, men det slippes faktisk inn flere mål per kamp når vi møter et angrep med litt fart og godt offensivt spill. Dette laget i fjor var bunnsolid, Bjørn Hansen gjorde kanskje en litt bedre jobb i fjor enn det som blir gjort i år?
Er mye enig med det Knuta skriver om dette -- midtbanen er feilplassert og/eller på etterskudd mesteparten av tida. Og for å gjøre vondt verre, så er ikke forsvaret i stand til å posisjonere seg for å minimere skaden. Mulig det er fraværet av Bjørn Hansen som er den store forskjellen, men tror kanskje fraværet av Birkir Bjarnasson samt Christian Bergs form, som utgjør den største forskjellen.
Knuta wrote:De 2 første målene er en tvilsom straffe samt en god heading fra Brann på frispark. Ingen spesielle forsvarsfeil her. Mål nr 3 henger sammen med den ubalansen jeg har skrevet om.
Mål nr. 3 er definitivt en systemfeil i mitt hode, men på mål nr. 1 er det passivitet og nøling som skaper muligheten for å lage straffe, og på mål nr. 2 er det en markeringssvikt som er så stygg at det knapt finnes ord. Mål nr. 4 er også et resultat av et passivt forsvarsspill.

Passiviteten i forsvarsspillet kommer i noen grad av midtbanens problemer, mest sannsynlig. Forsvaret får i oppgave å dekke både mann, rommet foran og rommet bak på en og samme gang. Det gjør at man blir nølende, man kan sjelden angripe ball eller rom uten å være helt sikker, fordi man strengt tatt er det siste og eneste hinderet mellom motstanderen og mål. Forsvaret kan bli bedre på dette -- Bjørdal og Rønning virker rysta og usikre i perioder, og det ser virkelig ikke ut som om de trives utpå der.

Det er ikke forsvaret i seg sjøl som er problemet, men de er nok en vesentlig del av det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Boombadila »

Sånn etter å ha sett kampen i går på brann stadion så har jeg ett par menninger:

Vi er for passive i forsvar, det rygges for mye. Det ser vi spesielt på dødballer hvor motstanderen får lov til å nesten legge ballen inn på målstreken.

Det er for lite press og bevegelse uten ball. Dette så vi flere ganger hvor man i stede for å sende en kjapp ball ut på en ving som hadde startet, måtte vente i ett minutt før vingen startet. Da var jo alt situasjonen avklart.

Og for det tredje, når man spiller mot en spiller som huseklepp som man vet bare kan en ting, nemlig løpe, hvorfor er det ingen som setter inn en takling før han får opp farten?

Boombadila, som for øvrig syntes det var latterig at brann stadion bare hadde to billettluker åpne på kampdag, og først åpnet to til da kampen var i gang. Selv aspmyra har ett litt bedre opplegg enn dette.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Vassvik »

Når jeg sammenligner Glimt fra fjorårssesongen med årets Glimt, klarer jeg bare ikke å skjønne at forskjellen skulle være så forbanna stor at vi nå skal ligge nest nederst og kjempe for overlevelse, når fjoråret var basert på medaljejakt..

Vi har mistet Trond Olsen. Det er forskjellen i spillergruppa. Er mentaliteten virkelig så lav at vi ikke skal kunne klare å hevde oss mer enn det vi har så langt? Én spiller som forlater laget gjør sjeldent så stort utslag. Jeg blir bare så oppgitt, lei meg, forvirret og direkte forbanna når jeg ser glimt gjøre det så såre enkelt for motstanderne.

Brann spilte på langt nært eksepsjonelt mot oss. De spilte vel knapt 'bra'. Likevel gjør vi det så enkelt for dem i avgjørende situasjoner, der vi burde ha grei kontroll.

Kan noen gi meg grunnen til at vi er der vi er per dags dato? Vi kan ikke være SÅ mye dårligere enn det vi var i fjor?

Gi meg et godt svar, noen!
Andres meninger støter meg.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Novi »

Har ogaå mistet Bjarnasson og Råstad, samt at Bjørn Hansen ikke brukes lengre.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Boombadila »

Mine femti øre går rett på Bjørn Hansen. Han var nok viktigere for den defensive organiseringen i fjor enn hva mange skulle tro. Vet ikke hvordan det er i år, men i fjor hadde vi dedikerte treninger på forsvar. Dermed gikk angrepsspillet "nesten" av seg selv. Kanskje det er en slik oppfriskning man trenger? Selv om det skal innrømmes, vi var vel mer innom 16-meteren til brann totalt enn hva vi har vært innnenfor motstanderens 16-meter i hele sesongen så langt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Kesseboy »

Jeg har ikke vanskelig for å se for meg at det ble lagt ned en helt annen innsats før fjorårssesongen enn årets sesong. Det vil være vanskelig for ei gruppe som presterte så bra i fjor å mane til samme innsats før årets sesong, og når seriestarten i tillegg kommer mye tidligere enn før, så kan det gi ganske grymme resultater. Olav Råstads funksjon som sparringspartner på trening bør heller ikke undervurderes.

Forsvarstreningene med Bjørn Hansen kom nok godt med i fjor, men forsvaret er ikke hovedproblemet i år, det er heller midtbanen.

Olsen er nevnt, Bjarnasson likeså -- de stod sammen for mesteparten av målene Glimt skåra i fjor, enten som servitør eller målskårer. Disse hadde egenskaper som ikke har blitt erstatta i dagens stall. For eksempel var Bjarnason svært bevegelig og smart i bevegelsene, og hadde tilstrekkelig pasningskvalitet til å sette opp medspillere på en annen måte enn Thomas Rønning (mangler pasningskvalitet og smartness ift. BB) eller Anders Konradsen (lavere tempo enn BB) har klart å vise til. Ludvigsen har ikke tilført stallen noe særlig av det som Olsen hadde, og i tillegg har Sørensen en langt svakere sesong enn tidligere. Både Stig Johansen og Sørensen har skåra på frispark fra langt hold, men ut over det er skuddstyrken som Olsen representerte, stort sett redusert til Stefan Johansen (som ikke får spille). Runar Berg har færre nøkkelpasninger enn i fjor, og Christian Berg presterer jamnt over svakere. Og, vi har stilt med en spiss og en midtbanespiller i midtforsvaret.

I tillegg er økonomikjøret, lønnskuttet osv. neppe med på å heve kvaliteten i prestasjonene noe særlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Novi »

Godt oppsummert, Kesse!

Så er det bare å samle nok krefter til å overleve denne sesongen, og håpe på en bedre tilværelse neste år.
Una mas cerveza.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Christoph »

Er bare så inderlig frustrerende å se Bjarnason prestere såpass godt for Viking, og samtidig vite at Glimt kunne fått ham på permanent basis for "bare" 1,5 millioner. Jeg skjønner jo at vi ikke hadde et rødt øre, men. Det hadde vært en god investering, for å si det mildt.

Fortsetter han den gode formen, så ser jeg ikke bort fra at han drar utenlands for det tidobbelte, minst.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Kamptråd: Brann - Bodø/Glimt, 26. juli, kl 18.00

Post by Crazy horse »

Og nå skal man kanskje i gang med å hjelpe Start med en ny spiller (Høie ble jo klart førstevalg etter utlånet til Glimt). Egentlig burde Glimt penger for å drive oppdrett av spillere for andre klubber.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply