Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Sven-Rune »

Sigurdsson er nok nær ballen, men et sted må han jo stå! Ballen treffer ham på vei inn, ikke typisk selvmål syns nå jeg!

Ellers syns jeg vi løfter oss i 2.omgang, vi både tør og klarer å sende pasninger. Viking har ballen endel, men de skaper jo så godt som ikke no!

Og hr. Loco får værsågo fortsette å tippe mot Glimt :klapp
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by tomath »

Herlig seier som viser hvor stor forskjell små marginer kan gjøre for Glimts spill. Kampens øyeblikk må vel være når Høiland skjeller ut Forko for filming. Da snakker man om et alvorlig underskudd på selvinnsikt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Sven-Rune »

Høiland er vel nærmere fast plass i Hollywood enn på Viking!
Snakk om gjennomført uspiselig type!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by FSHelgeland »

Ja selvmål er det jo aldri når Berg header ballen ned mellom bena på han og den så vidt toucher borti foten før den går mellom. Det er CBs mål ja. Ellers så syns jeg ikke 1.omg er så dårlig som mange skal ha det til, er faktisk mere enig med Kåre sin oppsummering. Glimt hadde spillet de første 12-15 minuttene uten å skape annet enn en halvsjanse. Viking virket farligere når de kom, og de overtok jo også spillet og hadde vel det i 25 minutter. Så hadde jo Glimt de siste 5 og trykket på og da kom også corneren som ga 1-0. Så i mine øyne var første omgangen rimelig jevn, selv om Viking virket farligere. 2 omgangen ble jo etterhvert grei, men det var godt å ha Andre og Jan Derek å sette inn mot slutten. De holdt roen og tok tak i kula litt slik at vi berget dette greit inn.

Nå er vi jo på 13 plass med like mange poeng som AaFK, som vi også møter i neste runde. Vi har faktisk bare 3 måls dårligere målforskjell en de også. Etter denne helgen ser det noe lysere ut.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Crazy horse »

En deilig og alt i alt fortjent seier. Synes Viking stort sett er tannløse, selv om de har ballen mye. Glimt kontrollerer andre omgang og viser prov på nokså brukbart angrepsspill, men det mangler det bittelille på slutten av angrepene, det kan komme med bedre selvtillit.
Jeg er ikke uenig i at Theting blir kåret til lagets beste, men det fins også gode kandidater i Ludde og Christian. Imponerende også av Londak, både det at han står og at han redder så mesterlig fra Birkir.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by eidurgud »

Vegard wrote:TV2 melder om at det første målet var selvmål av Indridi Sigurdsson, han laget jo selvmål mot Glimt på Ullevål tidligere i sommer... Stakkars mann :wink:
Det er meget strengt å kalle dette for et selvmål, omtrent like strengt som kortet Johan fikk.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Josse »

ÅÅÅÅH SÅ DEILIG :D :D :D :D :glimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Los-Loco »

Sven-Rune wrote: Og hr. Loco får værsågo fortsette å tippe mot Glimt :klapp
Will do. Det svir, men jeg tror jeg har funnet balansen nå. Jeg må opp i over en hundrings i tap for at det skal ha effekt. Spiller jeg Glimt-seier går vi på en smell uansett. Har ikke vunnet på Glimt-seier siden 1995! Nærmeste jeg har vært siden var da jeg satset på 5-1 seier til Glimt mot Ham-Kam i 2007 til hundredeognoenogtyve i odds. Jeg var et selverklært tippegeni da Olof satte inn 5-1 målet seks minutter før slutt. Man kan vel med rette si at det var med blandede følelser jeg så samme man nette 6-1 to minutter før full tid.

Anyway; bra spill av Glimt, godt å ha Runar tilbake! Og med André også tilbake, kan vi kanskje håpe å få se Runar på venstresiden igjen?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Snorreth »

Venstresiden i andreomgang kan ikke få for mye skryt. :hedre
Førsteomgang var mørk fra min side. Luktet ikke seier i det hele tatt, men heldigvis tok jeg feil.

Hurra, hurra. Gratulerer folkens.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by eidurgud »

I første omgang så sto jeg og tenkte at dersom dette spillet fortsatte, så ble det adeccoligaspill på Glimt til neste år.


Så scoret Christian 25 sekunder før første omgang var over...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Boombadila »

I løpet av førsteomgangen satt jeg å lurte på om både Bodø/Glimt, Viking og dommeren hadde vært på parkenfestivalen i helga, heldigvis bedret både dommeren og Glimt seg etter pausen. Etter pausen klarte vi jo tildels å etablere vårt eget passningsspill, samt at spillere hevet seg. Høyresiden fungerte brukbart, midten var bra mens i min menning var venstresiden best,særlig når Ludde spilte der.

Men alt i alt bra at CB går foran som en god kaptein skal og skårer det første målet. Nå er det bare å håpe at vi får spissene i gang til de neste kampene!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Johansen »

Fy sørn så vondt æ fikk i mæ av å se intervjuet av Birki på TV2 :(
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by eidurgud »

men desto bedre å se gleden til Johan etter 2-0målet til Per Verner!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by dalers »

Lædre sprang forbi Verner og hoppet foran Horden! :lol: Lædre e tebake...

Godt å se Runar igjen. Vi må huske å benke han om noen kamper igjen. Dette har han hatt godt av!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by G-s-enz »

Yeah virka som om Birkir ønska seg tilbake,trist å se på en måte sida det er økonomisk umulig :(

Forøvrig fornøyd med TIFO-gruppa sitt arbeid i dag,kjempeflott :klapp Og andreomgang var også flott :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Knuta »

Ludda var god, Theting var glimrende på midtbanen sammen med Runar og CB. Sa det før kampen at endelig var jeg fornøyd med laguttaket. Fine bytter av Kåre, inn med Stig etter at Thiago var dødsliten og inn med en frisk Andre etter at Runar ikke hadde mer å gi. Derek's erfarig var viktig de siste 10 minuttene.
Bra Kåre.
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by gorgo »

G-s-enz wrote: Forøvrig fornøyd med TIFO-gruppa sitt arbeid i dag,kjempeflott :klapp
Er det noen som har bilde av TIFO'en som var over J-feltet?
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
K_Duck

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by K_Duck »

Charlotte brilierer som vanlig:
Image
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Masinga »

En deilig seier! Sånn kan det gå når Glimt har en tilnærmet skadefri tropp. Vi så for så vidt ikke noe til dette mot RBK. Da var alle tafatte og tannløse. Men mot Viking var dette plukket vekk og sånn må det fortsette. Da vil denne sesongen ende lykkelig.

Nå har vi hørt om skadesituasjonen hos andre lag i Tippeligaen, men rikspressen nevner aldri Glimt. Faktum er at Glimt har hatt mange på skadelisten gjennom 20 kamper.
Masinga
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by gorgo »

Herlig TIFO!!! :klapp
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Johansen »

E gla André ikke scora i går.. hadde nok hoppa ut på bana og blitt utestengt ei stund fra Aspmyra. Pitbull is home!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Heltenjohn »

eidurgud wrote:
Vegard wrote:TV2 melder om at det første målet var selvmål av Indridi Sigurdsson, han laget jo selvmål mot Glimt på Ullevål tidligere i sommer... Stakkars mann :wink:
Det er meget strengt å kalle dette for et selvmål, omtrent like strengt som kortet Johan fikk.
Har sett målet i reprise noen ganger nå og når man ser det fra kameravinkelen på toyota tribunen, så ser man at ballen "stusser" hodet til Christian og ville havnet langt utenfor mål om den ikke treffer Indridi Sigurdsson og endrer retning til 1. stolpe.
Men det som er sikkert er at det ville ikke blitt mål uten at Christian var borti!!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by eidurgud »

Jeg må korrigere meg selv litt, for når jeg kom med den første uttalelsen så hadde jeg ikke sett bildene fra Toyotatribunen. Jeg trodde Indridi var mannen på streken...
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Chris »

Hei

Ekstremt bra at Glimt vant i går.

Posivt:
* Greit laguttak
* En seier, bra for selvtillit m.m.
* Runar er tilbake. Han bringer med seg ro og noen vanvittige pasninger. Den til Stensland på 60 m. var fantastisk
* Theting er bra
* Forsvaret gjør jobben på en heller svak dag
* Ludde begynner å ligne på den han var

Noen minus:
* Det taktiske. Kan noen forklare meg hvorfor Stensland bare MÅ spille på høyre kant når Bertelsen tar ut hans ekstremferdighet, fart. Stensland burde byttet kant med Ludde i første omgang. Ludde gjorde det bra i 2. omgang, men det kunne man ikke vite i pausen. I det minste burde de bytte kant av og til når det butter i mot: Dette også for å forvirre motspillerne. Legg også til at Runar kommer mer til sin rett når han kan slå diagonalt. I tillegg får Stensland brukt riktig fot om han blir spilt gjennom og skal skyte.
* Ludde m.fl. kan gjerne legge inn tidligere NOEN ganger. Dette vil gjøre det mindre forutsigbart, mindre risikabelt - noen ganger mister han ballen i farlig posisjon og det vil gi Martins noe mer å jobbe med i lufta, der han er sterk. Slik jeg ser det, ja så bør man legge inn uansett straks om man har 2 meter til motspiller og Martins er i feltet. Venter en inn forsvareren, ja da er det langt vanskeligere å legge inn.
* Forsvaret spiller opp alt for dårlig og med for stor risko, men dette kan også ha noe med dårlig bevegelse fremover. Pasningsspillet til Rønning og Hamoud var under enhver kritikk i første omgang.
* Bytter bør gjøres tidligere, særlig på kantene men også midtbanen, når en ser at Glimt begynner å bli tunge. Hanssen må gjerne få mer enn ti min neste gang.

Men en stor dag for oss Glimtfan - GRATULERER... :glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: B/G - Viking FK 23.08 kl 18.00

Post by Kesseboy »

Chris wrote:* Ludde m.fl. kan gjerne legge inn tidligere NOEN ganger. Dette vil gjøre det mindre forutsigbart, mindre risikabelt - noen ganger mister han ballen i farlig posisjon og det vil gi Martins noe mer å jobbe med i lufta, der han er sterk. Slik jeg ser det, ja så bør man legge inn uansett straks om man har 2 meter til motspiller og Martins er i feltet. Venter en inn forsvareren, ja da er det langt vanskeligere å legge inn.
Dette er, og har vært, et problem for Glimt i hele år. Innleggskvaliteten kan man nå si hva man vil om, men det er helt hjelpeløst at man så godt som aldri slår inn tidlig. Ludvigsen gjorde mye bra i går med å komme seg til dødlinja, men som du påpeker, han trenger ikke gjøre det HVER gang. Som du også påpeker, så mister han ballen på uheldige tidspunkt -- Glimt prøver så godt de kan å fylle opp i boksen, og hvis Ludde da mister ballen når Glimt har fire stykk på vei inn i boksen, så lukter det kjapp kontring (spesielt siden måten Ludde forserer i retning dødlinja på innebærer at det er rimelig lett for Viking å få kontroll på ballen når han mister den).

Stensland hadde en tidlig cross i retning Ludvigsen på et tidspunkt, den var svært god. Stensland er i det store og hele flinkere til å slå tidlig inn enn ca. samtlige av de øvrige spillerne, men i går var ikke innleggene det helt store fra ham heller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply