Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

Aha. Jeg tolker det avisoppslaget slik at Glimt og FFK uansett får det de skulle fått, mens Lyn får mer. De eneste som taper på dette er NTF, så dette rammer alle toppklubbene likt, hvilket egentlig er fair enough, siden de gikk med på det.

Jeg regner uansett med at FFK legger beslag på den ene direkte-opprykk-plassen neste år, men sjansen for å komme med i kvalik er jo mye større enn den har vært før de endret systemet, og der har jo "skippertaks-Glimt" en brukbar track record. ;)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Lyn får 1,6mill, mens FFK og Glimt får i overkant av en million. Står jo svart på hvitt, kan da ikke misforstås..? :tenk
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Adecco 2010

Post by XuliX »

sarpsborg med store sjanser for opprykk? må være morsomt å se de i tippeligaen!
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

Det er vel heller sannsynlig at Kongsvinger går ufortjent videre etter at en Sarpsborg-forsvarer laget tidenes med unødvendige straffespark og dommeren ga Kongsvinger et målgivende frispark ut av det tomme intet. 3-0 eller 4-1 hadde vært et mye riktigere resultat, men fotballen er blodig urettferdig av og til.

På den annen side, hvis de klarte å ta FFK, må vel uavgjort borte mot Kongsvinger også være innenfor rimelighetens grenser, i alle fall når de spilte såpass elendig i bortekampen.

Det har vel uansett ikke så mye å si for Glimt - jeg regner med at begge lagene blir vanskelig motstander til neste år hvis de ikke mister en masse spillere eller formen.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Det er kanskje en fordel for Glimt å ha 3 Østfold-lag i Adecco. Erfaringsmessig viser det seg at Moss, Sarpsborg og FFK tar mye poeng fra hverandre og ofte tøffe kamper med både gule og røde kort og det kan kanskje være en fordel. Uansett det laget som vinner totalt sett over 2 kamper fortjener å vinne, slik som Glimt mot Odd i 2007.
Mitt tips før kvalifisering var at Sarpsborg slo FFK og KIL slo Sogndal og KIL slo Sarpsborg over 2 kamper og rykker opp. Så får vi se om det blir utfallet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2010

Post by bjornage »

Jeg håper Sarpsborg rykker opp, de har en rekke gode spillere og har levd med "lillebror"-stemplet i mange herrens år og tok så til de grader hevn mot FFK. At det blir tippeligafotball i Særp og adeccofotball i Fredrikstad er en like stor "sensasjon" som om Tromsdalen skulle sendt ned TIL, Løv-Ham hadde sendt ned Brann, Skeid og VIF, the list goes on.

Det er også litt festlig at mange særpinger også er FFK-supportere, sånn som det virker "folk flest" i Østfold er. Holder de med FFK i adecco også eller konverterer dem til sin egen klubb..?
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Adecco 2010

Post by XuliX »

Du er inne på noe der Bjornage...

Det blir det samme å se for seg Glimt i Eliteserien, mens Fauske er i Adecco. Så kommer begge i kvalikk og Fauske slår ut Glimt.

Regner med det er noen gamle Glimtere i Fauske, men hvem skal de heie på? :tenk
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by ingen87 »

Morsomt om Særp skulle rykke opp.. Et lag spekket av unge lovende østfållingær! Har spilt mot mange av disse spillerne når vi møtte Sparta 2 med Ås IL en gang (forsåvidt den eneste kampen jeg har stått fra start i 3 div østfold he he).. Rart egentlig at det finnes mange særpinger som heier på fredrikstad, for de to byene er ikke akkurat bestevenner.. Kanskje de to byene jeg kjenner til med størst rivalisering?? Sarpsborg har en fantastisk historie (går man langt nok tilbake i tid). Og er mer spennende enn Kongsvinger. Derfor unner jeg Sarpsborg dette opprykket!
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2010

Post by bjornage »

Har bodd i østfold selv noen år og har kjent en del på rivaliseringen, men den er nok størst når det gjelder ishockey! Fotball er dessverre ikke like populært, og da spesielt lite i Sarpsborg, men det har for meg virket som at de fleste særpingene har holdt med FFK og heller vært anti-Stjernen (Fredrikstad) når det kommer til hockey, bortsett fra det er det jo en god del rivalisering mellom de to byene. Ikke at det er så rart når Fredrikstad sentrum og sentrum i Sarp bare er et "spøttan" unna hverandre. Hadde vært morsomt med slike tilstander her i nord og!
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by ingen87 »

Enig! Tverlandet IL opp i Adecco! ;) Da får man nok samme rivalisering etterhvert! Og ja kjenner meg best igjen når du nevner hockey.. Fotball så har lagene vært for langt unna hverandre i divisjonsystemet over tid nå. Men til neste år skal du se at det skjer litt av hvert med rivaliseringen på fotballsiden også!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Hvis dette blir sluttresultatet kan det betyr at FFK rent teknisk sett er konkurs. FFK var avhengig av denne garantien for å fortsette driften.

http://www.dagbladet.no/2009/11/11/spor ... e/8983377/
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

I så fall er vel Ham-Kam oppe igjen. Men hvis FFK hadde berget plassen, ville en slik konkurs da ført til at Glimt ikke rykket ned? :shock:

Uansett, jeg regner med at noen snakker med noen og finner på noe lurt for å beholde denne garantien. Kan ikke la bagateller som kommuneloven komme i veien for fotball. ;)
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Knuta wrote:Hvis dette blir sluttresultatet kan det betyr at FFK rent teknisk sett er konkurs. FFK var avhengig av denne garantien for å fortsette driften.

http://www.dagbladet.no/2009/11/11/spor ... e/8983377/
Jeg tror mye tilsier at FFK er teknisk konkurs uansett hva som skjer, hvis ikke så er de ikke langt unna. De har hatt en enorm likviditetskrise i lang tid og vil slite enormt fra nyåret når inntektene minsker. De må åpenbart selge spillere og spillerstallen har en vesentlig lavere verdi enn det FFK har gått ut med i media tidligere. En spiller som Mattias Anderson er sannsynligvis halvert i verdt på de få månedene side han ble kjøpt fra SIF.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Adecco 2010

Post by Nilzo »

Neko wrote:I så fall er vel Ham-Kam oppe igjen. Men hvis FFK hadde berget plassen, ville en slik konkurs da ført til at Glimt ikke rykket ned? :shock:
Dersom di hadde blitt slått konk i løpet av eliteserien, ville dem vell havnet på sisteplass. Noe som tilsier at Glimt hadde fått kvalikk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Dersom de hadde blitt slått konkurs i løpet av sesongen, ville vel klubbens kamper ha blitt strøket, Lyn hadde rykket rett ned og mest sannsynlig ville vi havnet på kvalik (tok bare to poeng mot FFK, Godset tre, AaFK fire).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

Jeg tenkte mer på en hypotetisk konkurs etter sesongen og kvalik-kampene, i en like hypotetisk situasjon hvor FFK har slått både Særp og Kongsvinger. Ser for meg at enten Glimt eller lag #2 i kvaliken ville fått eliteserieplassen.
RS2-Gti

Re: Adecco 2010

Post by RS2-Gti »

Alle spekulasjoner vedrørende hvordan vi kunne reddet ditt og datt er patetiske. Glimt er ikke gode nok for tippeligaen. Kan vi ikke bare akseptere det?
K_Duck

Re: Adecco 2010

Post by K_Duck »

Kan vi ikke også akseptere at tankesprang og -eksperimenter bør kunne tillates uten at noen(tm) går hen og gjør seg negativ?
RS2-Gti

Re: Adecco 2010

Post by RS2-Gti »

Jo. Men jeg liker det ikke. Om Kåre hadde gjort noe slikt i pressen ville det blitt sett på som superpatetisk. Og jeg syntes ikke det blir noe mindre patetisk fordi det er på et forum og ikke er av Kåre.

Basta. Bom.
K_Duck

Re: Adecco 2010

Post by K_Duck »

Equilibrium var for øvrig ikke en dokumentar... :roll:

Å sammenligne et Glimtsupporterforum med den fjerde statsmakt er forresten en "spenennde" move, for å si det forsiktig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Var det ikke noen som snakka om at dette forumet var et sted de kunne dele tanker som de ikke ville kommet med offentlig (ifm. personalbehandling, blant anna)?

Når det er sagt, så ser jeg ikke helt poenget med å spekulere på den måten, siden nå FFK uansett rykka ned.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2010

Post by brutus »

RS2-Gti wrote:Alle spekulasjoner vedrørende hvordan vi kunne reddet ditt og datt er patetiske. Glimt er ikke gode nok for tippeligaen. Kan vi ikke bare akseptere det?
:klapp :klapp :klapp
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

RS2-Gti wrote:Alle spekulasjoner vedrørende hvordan vi kunne reddet ditt og datt er patetiske. Glimt er ikke gode nok for tippeligaen. Kan vi ikke bare akseptere det?
For min egen del har det teoretisk interesse hva som ville skjedd i en slik hypotetisk situasjon, uavhengig av hvilke lag som hadde blitt berørt. Spekulasjon er alltid gøy, men det grenser muligens mot off-topic i akkurat denne tråden.

Det var i alle fall ikke ment som en apologi for Glimts innsats/spill i år, selv om jeg med godvilje-brillene på ser at det kan oppfattes sånn. :)
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Morsomt å se Tuelo storspille for KIL og med 2 flotte scoringer. Synes Breive var god for Sarpsborg. Da gikk alle mine resultater inn i denne kvaliken. Morsomt med Kåre i pauseintervjuet og flott at KIL vant.
Tror nok han tar en prat med Eldar Hansen i Skeid angående Breive. Ellers så er han vel ikke i Oslo bare for moro skyld.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Leste en eller annen plass at han skulle overvære den kampen for å se på spillere, så det er vel ikke umulig at han tar seg en prat med Skeid, eller S08 dersom han likte det han så av noen andre spillere.
Post Reply