Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Da kan det gå bare en vei, og det er oppover!
Vi skal til en bane hvor Stabæk aldri har slått oss! :oops:

Vi har lang erfaring inne, vi har lang erfaring med kunstgress, la oss skape en trend på Fornebu; Seier mot de små blå! :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by dalers »

Ingen forbehold. Ingen som er redd for å ikke gi alt. Ingen som ikke skal gi 100% i hver jævla duell. Ingen supportere som ikke skal synge av full hals og gi spillerne noe å glede seg til også neste sesong uansett divisjon.

Glede seg!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg skal være så hæs etter kampen, som jeg ALDRI før har vært!! Det skal gis full pinne!!!

ps: Vazelina og Minor Majority kvelden før kommer nok til å hjelpe på 8)
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by J I P »

Kampen vises på TV2 Zebra

Jeg håper virkelig at alle som har anledning likevel møter opp i Telenor Arena på denne kampen.
La oss vise hele fotballnorge at Bodø/Glimt er et lag som vil bli savnet hvis det verste skulle skje.

Og denne gangen er været ingen unnskyldning for akklimatiserte nordlændinger
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Novi »

Man har jo absolutt noe å spille for enda, og det må spillerne klare å vise! Mange av de supporterne som dukker opp var nok også med på å tape 6-0 mot Lyn når nedrykket allerede var "sikret", så man er godt herdet der i sør :)
Una mas cerveza.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Mendi »

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 68252.html

Jonevret gjør det klart at Molde skal slå Fredrikstad. I tillegg vet vi at Viking er under kraftig press på sin hjemmefront og trenger å vise seg frem, uavhengig av om de har lite å spille for. Dette kan borge for at både SIF og FFK taper sine kamper, det er i alle fall lov å håpe!

Glimt må slå Stabæk, og dermed bidra til å sikre spenningen før siste kamp. Det er faktisk for tidlig å gi opp, jeg ser ikke bort fra at to seiere kan få oss vekk fra direkte nedrykk.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by T1N av KT »

Dette er en beskjed fra en simpel tornekratter til spillerne i Bodø/Glimt:
VINN!!!!!! Er dere redde for å tape, så rykker dere ned! Gir dere alt, så vinner dere!! Vinn for oss i tifogruppa i Molde, slik at vi atter en gang kan møte våre venner i DGH neste år!
krattet tifo
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Nervøs for sølvet? :)
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Neijssss... Sølvet havner i Molde uansett i år :D De er jo våre venner fra S/W. .
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Neko »

Mendi wrote:Jonevret gjør det klart at Molde skal slå Fredrikstad. I tillegg vet vi at Viking er under kraftig press på sin hjemmefront og trenger å vise seg frem, uavhengig av om de har lite å spille for. Dette kan borge for at både SIF og FFK taper sine kamper, det er i alle fall lov å håpe!

Glimt må slå Stabæk, og dermed bidra til å sikre spenningen før siste kamp. Det er faktisk for tidlig å gi opp, jeg ser ikke bort fra at to seiere kan få oss vekk fra direkte nedrykk.
Godset tror jeg vi kan avskrive som nedrykkskandidat pga. målforskjellen.

Når det gjelder FFK... hjertet sier at alt er mulig, men hjernen sier at det skal skje noe av nær bibelske proporsjoner for at det ikke skal være avgjort etter førstkommende helg...

...men hvis så først skjer er det plutselig helt åpent igjen. :glimt
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Hjertet mitt sier det motsatte. Fredrikstad er i en fin flyt om dagen, skulle forundre meg om de ikke vinner en av sine to siste kamper. Når det gjelder Godset så er de skrøpelige borte, mens hjemme er de sterke. Men de har igjen Viking hjemme, og med tap for Siddisene her, så kan de brått bli blanda inn i kvallikdrama.. Jeg har mer tro på to godset tap, enn to ffk tap (evt en uavgjort).
Førr Evig!
RS2-Gti

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by RS2-Gti »

Centerbet har utført analyse under dagens trening, for hvor stor sjangsen er for at Bodø/Glimt overlever i TL;

Image
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by bonitao »

Soccer is surprise box !
énoisqueirois !
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Mendi »

ingen87 wrote:Hjertet mitt sier det motsatte. Fredrikstad er i en fin flyt om dagen, skulle forundre meg om de ikke vinner en av sine to siste kamper. Når det gjelder Godset så er de skrøpelige borte, mens hjemme er de sterke. Men de har igjen Viking hjemme, og med tap for Siddisene her, så kan de brått bli blanda inn i kvallikdrama.. Jeg har mer tro på to godset tap, enn to ffk tap (evt en uavgjort).
Jeg er enig. Dersom Godset taper mot Viking og Glimt slår Stabæk så er det bare en ting å si; da har Godset et problem. Det er ikke mer som skal til før hele greia er helt på vippen, så vi må slutte å anse det som at vi trenger et mirakel. Når det er sagt, så er selvsagt både Stabæk og Godset favoritter i sine kamper.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Mr.North »

Los-Loco wrote:
J I P wrote:Isberget nominerer Runar Berg som en av de to kandidatene fra en annen klubb til Gullskjerfet
:shock:

*titte ut av vinduet for å se etter griser som flyr!*
Vet ikke hvor nært du bor Aspmyra Los-Loco, men kanskje de svinset innom hos deg også?
RS2-Gti wrote:Centerbet har utført analyse under dagens trening, for hvor stor sjangsen er for at Bodø/Glimt overlever i TL;

Image
:glis
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Neko »

Mendi wrote:Jeg er enig. Dersom Godset taper mot Viking og Glimt slår Stabæk så er det bare en ting å si; da har Godset et problem. Det er ikke mer som skal til før hele greia er helt på vippen, så vi må slutte å anse det som at vi trenger et mirakel. Når det er sagt, så er selvsagt både Stabæk og Godset favoritter i sine kamper.
Jeg glemte at avstanden opp til Godset var 5 poeng og ikke 6... gudene vet kvordan jeg klarte det. :mrgreen:

Jeg vil ikke si at vi trenger et gigantisk mirakel, men mange små. La oss for moro skyld anta at det er 1/3 sjanse for hvert resultat i alle kampene (hjemme, uavgjort, borte). Da får vi Glimt på kvalik med følgende scenarier (tar det for gitt at vi har dårligst målforskjell uansett):

Glimt vinner begge, Godset taper begge: (1/3)^4 = 1/81
Glimt vinner begge, FFK taper begge: 1/81
Glimt vinner begge, FFK taper første kamp og spiller uavgjort i andre: 1/81
Glimt vinner begge, FFK taper andre kamp og spiller uavgjort i første: 1/81
Glimt vinner begge, FFK får mindre poeng enn oss: 3/81
Glimt vinner begge, BÅDE Godset OG FFK får mindre poeng enn oss: (1/9) * (1/9) * (3/9) = 3/729
Glimt vinner begge, ENTEN Godset ELLER FFK får mindre poeng enn oss: (1/81) + (3/81) - (3/729) = 33/729

Alt annet fører til direkte nedrykk. Dermed blir sannsynligheten:

Sikker plass: 3/729 = 0,41 %
Kvalik: 33/729 = 4,53 %
Nedrykk: 1 - (36/729) = 693/729 = 95,06 %

Hvorvidt det er 33% sjanse for Glimt-seier i de kampene kan selvsagt diskuteres, men jeg tror ikke det er et pessimistisk estimat. Så selv om det ikke skal mye til for at det skjer noe overraskende positivt i en enkelt kamp, er det så mye som skal klaffe samtidig at tallene er imot oss uansett.

Men det eneste som er 100% sikkert er selvsagt at det ikke er over før det er over.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Hadde vi bare kunnet vinne i morgen, slik at man i det minste kunne fått opplevd å bli jævlig deprimert en gang til denne sesongen. (Eller: slik at man kunne få spenning også i siste serierunde.) :wink:
Fotball er nesten alltid morsomt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by dalers »

Håper bare Derek kan holdes unna matta. Han var jo ganske så sikker på nedrykket etter Marienlyst og FØR kampen hjemme mot TIL. (Det var kanskje ikke rart at han ikke kom innpå en gang?)

En kaptein som ikke mobiliserer kan vi godt klare oss uten...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Enig med dalers her! Og så trenger vi en spiss som kan score mål, som ikke blir "fortumlet" når han får ballen alene innenfor 5meteren..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Men mest av alt trenger vi supportere som støtter laget i medgang og motgang!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Og det er blant annet meg også tar jeg med en person ekstra. La oss alle sammen gjøre det så bli det ikke så god plass på Glimt-feltet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Johansen »

Kampen går på Zebra om det ikke er nevnt før :D
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by dalers »

Boombadila wrote:Men mest av alt trenger vi supportere som støtter laget i medgang og motgang!
Vet ikke om det er det Glimt trenger "mest av alt", men det er greit å ha det også :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd Stabæk- Bodø/Glimt

Post by Neko »

Crazy horse wrote:Hadde vi bare kunnet vinne i morgen, slik at man i det minste kunne fått opplevd å bli jævlig deprimert en gang til denne sesongen. (Eller: slik at man kunne få spenning også i siste serierunde.) :wink:
Enig! En Glimt-seier varmer alltid. Håper gutta på banen har samme innstilling og ikke henger seg for mye opp i hva som skjer i andre kamper. :)
Post Reply