Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

Uten at jeg er med i klubben, vil jeg tippe at vurderinga har vært at det er for dyrt med terminal til koiskene, men dette avhenger jo selvsagt av hvilken avtale glimt har fått med terminalleverandøren og nettleverandør.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by tjongs »

Mye mulig, har overhodet ingen anelse hva det koster med kortterminal. Likevel kan jeg vanskelig tenke med at det koster mer med kortterminaler enn de ekstra inntektene dette vil generere.
I tillegg er kanskje det viktigste punktet at de gjør ting enklere og mer tilgjengelig for publikum, folk blir fornøyde, istedet for å bli misfornøyd over at de ikke får brukt penger i kiosken, forteller videre hvor håpløst det er, etc etc. Det går på omdømme, og det å tilpasse seg folks behov i en større grad enn hva som er tilfellet idag.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

Det største problemet med terminaler, såvidt jeg har forstått det, er at du(dvs brukerstedet) må betale en avgift per transaksjon, dvs at om du har mange små transaksjoner, så sitter du ikke igjen med så mye av beløpet. Men klart, om man har kort så får man folk til å handle mer. Komplisert regnestykke.

Kan vel i parantes bemerke at en forrening jeg var med i for noen år siden forhørte seg om hva en terminal ville koste, og fikk beskjed om at minumumsbeløpet man måtte regne med var 10000 i måneden. Nå vet jeg ikke om glimt må regne med de samme beløpene, men om vi gjør det som ett tankeekspriment så er det 120000 i året per terminal. Da sier det seg selv at du bør ha inntekter deretter.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by BoForPres »

Boombadila wrote:Det største problemet med terminaler, såvidt jeg har forstått det, er at du(dvs brukerstedet) må betale en avgift per transaksjon, dvs at om du har mange små transaksjoner, så sitter du ikke igjen med så mye av beløpet. Men klart, om man har kort så får man folk til å handle mer. Komplisert regnestykke.

Kan vel i parantes bemerke at en forrening jeg var med i for noen år siden forhørte seg om hva en terminal ville koste, og fikk beskjed om at minumumsbeløpet man måtte regne med var 10000 i måneden. Nå vet jeg ikke om glimt må regne med de samme beløpene, men om vi gjør det som ett tankeekspriment så er det 120000 i året per terminal. Da sier det seg selv at du bør ha inntekter deretter.
Det stemmer at en prosentandel av en transakjson går til visa, mastercard, bankaxept, diners, am ex osv. Andelen varierer, men er minimal. Am ex er den som tar den største biten av de nevnte. Er desverre ikke helt sikker på hva de ulike satsene er?

Når det gjelder kortterminal er det langt fra så dyrt som du nevner her. De kan nok variere i pris, men det er mulig å kjøpe for ca 10-20000. Da snakker vi om et engangsbeløp. Fant en nettside kortterminal.no hvor de leier terminaler for 295,- pr. mnd. Det kommer kanskje en nettleie eller noen form for avgift i tillegg?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

Ja, ikke vet jeg, bare nevnte tallene vi fikk for noen år siden som et tankeekspriment på hvorfor man ikke har flere terminaler. Det koster vel det det koster, og den sluttningen jeg trekker av det hele er at glimt foreløpig har ment at det koster mer enn det smaker. Så kan det jo hende at det kanskje er tid for å revurdere den tanken.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by sjura ;) »

hvordan de velger å løse det med salg av billetter utenfor J-feltet vet jeg ikke, det kan kanskje sjura svare på?
Medlemmer fra DGH vil sitte en time før kamp for å selge enkeltbilletter og medlemskap i DGH. Det vil bli BARE KONTANT betaling!
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by ingen87 »

Er det minibank på Aspmyra? Det er jo noe som burde vært.. Da hadde ting blitt lettere med en gang (bortsett fra minibank-kø)
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Novi »

Bateman26 wrote:Jeg vet at det er snakk om personer som jobber ufattelig mange timer for glimt. De jobber og tenker Glimt beste stort sett hele dagen.
sjura ;) wrote:Hadde tenkt til å holde kjeft men ærlig talt her snakker du om ting du tydelig ikke har peiling på.
Sorry om jeg tråkket på noen tær her. Stemmer absolutt at jeg ikke vet hva som gjøres på Glimt-kontoret, og jeg tviler ikke på at alle gjør sitt beste gitt det de har og jobbe med. Men det bør ikke være så veldig vanskelig og se at det er ting som kan gjøres bedre, mtp den statusen Glimt har blandt publikum og supportere? Når jeg nevner personer (noe man bør være forsiktig med i åpne fora selvsagt, og som jeg sikkert kunne utelatt), så er mer pga at jeg syns det er en mangel på mediasaker hvor man fronter en nord-norsk vinnervilje og fandeivoldskhet som nordlendinger faktisk kan identifisere seg med. Kåre var litt en slik type til å begynne med, men det har forsvunnet i takt med resultatene. Så for å si det på en annen måte, så trenger det ikke være personen som står frem det er noe galt med, men heller grunnen til at han må stå der hele tiden. Må da være andre ting og fronte enn kun artikler om billettsystem og antall solgte sesongkort.

Og det er der det ser ut som om hele klubben er gått i "sparedvale" - med fokus på hvor man kutte i stedet for hvor man kan utrette noe. Og småsaker som nevnes i denne tråden hinter jo i samme retning. Nå kan det jo sies at det er vanskelig å bygge den helt store entusiasmen etter nedrykk til Adecco, men allikevel føler jeg ikke at det er noen unnskyldning for ikke å tenke nytt og virkelig vise vilje. Om ikke administrasjonen viser en fantastisk vilje og tro på å vinne, hvorfor skal da spillere og publikum gjøre det? Alt henger sammen, og man kan ikke belage seg på at spillernes prestasjoner alene skal danne grunnlaget for entusiasmen rundt laget.

Kanskje er kritikken min ubegrunnet (kommer tross alt fra en som kun var på siste seriekamp i fjor), men det er dog en oppfatning jeg har etter å ha fulgt Glimt over noen år.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by liverglimt »

sjura ;) wrote: Men jeg gir meg selv tillatelse til å kommentere det jeg mener er en smule krass og til dels urettferdig kritikk av enkeltpersoner.
Det er her du åpenbart er på kollisjonskurs med flere. Det er ingen så langt som jeg har sett som har kommentert enkeltpersoner. At du oppfatter det gjør det ikke legitimt å kommentere det.

At enkeltpersoner må stå fram i media for å forklare seg er bare en del av jobben deres. Passer det dem ikke så slutt med en gang.
tjongs wrote:Rent generelt synes jeg det til tider er en arrogant holdning fra Glimts side. For min del gjelder det kun småting, men det er likevel utrolig irriterende. Å bli medlem i Glimt er ingen enkel affære. Etter å ha fylt ut innmeldingsskjemaet og purret gjentatte ganger pr mail måtte eg til slutt møte opp personlig i administrasjonen for å sørge for at jeg fikk melde meg inn slik at Glimt fikk 500 kr som ikke kostet dem mer enn ca 3,78 kcal.
Signal 1
Glimt er vanskelig å få kontakt med for å bli medlem.
Novi wrote:
Bateman26 wrote:Kanskje er kritikken min ubegrunnet (kommer tross alt fra en som kun var på siste seriekamp i fjor), men det er dog en oppfatning jeg har etter å ha fulgt Glimt over noen år.
Signal 2
Oppfatningen til mange som ikke frekventerer myra hver uka. Hva skal til for å få dem flere ganger på myra.

Pluss en masse signaler. Kritikken er mot klubben ikke enkeltpersoner.
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Los-Loco »

Når det gjelder kortterminaler i kiosken, så er det riktig det at (det i allefall tidligere) har vært vurdert slik at det var for dyrt. Det jeg imidlertid ikke skjønner, er hvorfor man ikke tar de fire terminalene fra billettsalget (når det etterhvert er avsluttet) og setter i kioskene.

Kiosksalget har en upside på minst 30%, garantert, dersom man jobber litt med prosjektet. Og da er kortterminal bare ett av flere enkle tiltak som kan gjøres.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Knuta »

Los-Loco wrote:Når det gjelder kortterminaler i kiosken, så er det riktig det at (det i allefall tidligere) har vært vurdert slik at det var for dyrt.
Synes det er greit at det ikke finnes kortterminal. Nå er det vel bare noen få år siden det ble kortterminal på VIF's sine kamper på Ullevål, og dersom man ikke hadde kontanter måtte man ta ut penger i minibank på stadion.
Så det burde vel være en enkel sak å få DNB eller Nordlandsbanken eller Nordea osv å installere en minibank i nærheten av Aspmyra. Ellers så er det jo ganske utrolig at det blir kø når kun 3000 mennesker skal på kamp.
Her er det vel en ganske stor feil i logistikken.
Så f.eks at lille Mjøndalen hadde 4 innganger åpne til kampen. Glimt burde vel ha oppe 4-5 luker minimum. Med 5 luker vil det ta ca 10-15 min å få inn totalt sett 3000 mennesker.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by J I P »

Fornuftig spørsmål fra Los Loco - kan ikke betalingsterminalene flyttes til kiosken etter at Billettsalget er stoppet?

Ihvertfall 1 terminal burde det jo være mulig å flytte.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by mutz »

tjongs wrote: Forøvrig lå jakken min oppå en stol på den tribunen som var ryddet og forlatt tom kvelden før...
Årsaken til dette er nok på grunn av oss i TIFO gruppa... Som er igjen å rydder etter kamp, å ofte så rydder dem som er på dugnad der mens vi er å tar vare på utstyret vårt, å da lar dem jakker/vesker ligge igjen der, slik at det ikke blir borte til vi skal dra hjem!

Da har du værtfall kanskje fått ei høvelig grei forklaring på hvorfor det skjedde :wink:
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Mendi »

Ikke det at jeg har førstehånds kjennskap til anskaffelse av kortterminaler. Men for meg virker det å ikke anskaffe kortterminaler pga at det blir for dyrt omtrent som å la være å ha kiosk fordi pølsene og kaffen koster for mye i innkjøp... Det er jo bortimot en selvfølge at det vil lønne seg å anskaffe kortterminaler i kiosken.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Kesseboy »

Tja, det kommer jo helt an på. Hvis det er så dyrt at man må skru opp prisene for å ha en avanse som gjør det levelig, så reduserer man kanskje salget og går i tap til slutt?

Men når det er sagt, så burde kanskje nulldrift være akseptabelt for stadionkioskene -- de er tross alt bare et "ekstra" i forhold til kampdagen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Mendi »

Poenget mitt er nå bare det at kortterminaler åpenbart vil føre til en slik økning i omsetningen at anskaffelsen av selve terminalen raskt vil tjenes inn, at et slikt regnestykke er vanskelig å regne hjem har jeg svært liten tro på.

Jeg har aldri kontanter på meg, og det tror jeg gjelder mange andre også. Dog skal det sies at jeg nok som regel sørger for å ha kontanter når jeg skal på kamp, men i dag betaler man med kort overalt så det er ikke alltid man tenker på det.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Knuta »

Mendi wrote:Jeg har aldri kontanter på meg, og det tror jeg gjelder mange andre også. Dog skal det sies at jeg nok som regel sørger for å ha kontanter når jeg skal på kamp, men i dag betaler man med kort overalt så det er ikke alltid man tenker på det.
Jeg hadde heller ikke kontanter på meg i Mjøndalen, så da var det bare å dra til nærmeste minibank. Poenget mitt er vel at det bør etableres en minibank ved Aspmyra. Alt er så forbannet vanskelig i Bodø får jeg inntrykk av.
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Alt er så forbannet vanskelig i Bodø får jeg inntrykk av.
Jepp. Slik virker det på meg også. Generellt. Om alt! I Bodø...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Knuta wrote:Så f.eks at lille Mjøndalen hadde 4 innganger åpne til kampen. Glimt burde vel ha oppe 4-5 luker minimum. Med 5 luker vil det ta ca 10-15 min å få inn totalt sett 3000 mennesker.
Det var ikke kø i inngangene verken før eller under kampen mot Lyn. De var kø i billettsalget.

Kan ikke fatte hvordan det er mulig å unngå å skjønne at når det kommer 600 stk samtidig så blir det kø..
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Los-Loco »

Knuta wrote: Jeg hadde heller ikke kontanter på meg i Mjøndalen, så da var det bare å dra til nærmeste minibank. Poenget mitt er vel at det bør etableres en minibank ved Aspmyra. Alt er så forbannet vanskelig i Bodø får jeg inntrykk av.
Eteblering av en minibank på Aspmyra får du ingen bank i verden med på, hvordan i all verden skulle den lønne seg? Bruk annen hver søndag mellom april og oktober?

Løsningen er selvsagt terminaler i kiosken. Jeg kjøper argumentet med at terminalleien er dyr, og at det da i sum kanskje ikke lønner seg. Men når man nå faktisk har fire terminaler på Aspmyra, til bruk i billettsalget, så blir det jo bare for dumt at disse skal stå uvirksomme under kampen, når man kunne ha brukt dem til å generere inntekter i kiosken.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Slettes ingen dum idé, det der..
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Mariasha »

eidurgud wrote: Kan ikke fatte hvordan det er mulig å unngå å skjønne at når det kommer 600 stk samtidig så blir det kø..
Det er ikke vanskelig å skjønne at det blir kø, det forventer nok tilskuerne også, men det er vanskelig å skjønne hvorfor det skal bli tatt så negativt når folk kommer med forslag til ting som kunne gjort køproblemet mindre, og dermed mindre irriterende for tilskuerne. Flere små forbedringer kan bety mye.

Alt handler om "brukeropplevelse" (tilskueropplevelse? Jeg er kanskje litt miljøpåvirket). Om man prøver å laste ned et program til PCen og serveren detter ned på grunn av kapasitetsproblemer, så blir man gjerne irritert selv om man får aldri så mye beskjed om at serveren er nede. Alternative løsninger (eller backupløsninger, for den saks skyld) er superviktig, ikke bare for "der og da", men også for hva slags opplevelse folk sitter igjen med og dermed bringer videre.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by FSHelgeland »

Nå har jeg ikke lest absolutt hele tråden, men når det gjelder kortterminaler så må det jo være mulig å få nordlandsbanken til å sponse disse. Å jeg er helt enig i at det burde være kortterminaler i kiosken. Nå er jeg jo ikke så ofte på Myra, men unngår ofte kiosken fordi jeg ikke har hatt penger med meg.
Tippeliga 2015
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Hadde et oppdrag på Lerkendal i dag. La merke til at det var lange køer 5 min før kampstart, og samtlige var inne på stadion i det dommeren blåste i gang spillet. Kanskje mer sjokkerende, 15 min etter kampen var det bare 100 meter bilkø i nærområdet.

Her tror jeg rett og slett klubben har kjent sin besøkelsestid, og lagt til rette for de forventningene og realitetene som ruver på Lerkendal. Det er forskjellig i alle byer, men man må ta utfordringene og ikke forsøke å "oppdra" kundene. Det fungerer svært dårlig.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Bateman26 »

Novi: Det kan ha med hvilke roller hver enkelt i bedrift har. Noen er annsatt i Adm. Da skal de snakke om om adm ting. Mens Kåre, Bent "utrule" Inge er og spillerne er ansatt i sport og skal utale seg primært om sport. En ting man må ta med i ligningen når det gjelder media så er det hva de blir sitert på. Det kan hende at de ikke er blitt 100% rett sitert. Eller at journalisten ikke synes det er er veldig intresant med at en i adm kommer med sportslige vurderinger og dermed ikke tar det med i saken.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply