Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (NRK)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Boombadila »

Det er vel ikke verre enn at Kåre kan være litt mer aktiv med bytter?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by mortsto »

Masinga wrote: Tja. Utsagnet blir litt meningsløst. Hvis vi ikke rykker opp med disse spillerne, hva da? Har vi noe i Tippeligaen å gjøre med spillere som ikke hevder seg i Adecco?
Du skjønner sikkert hva jeg mener når jeg sier at vi må. Vi må strengt tatt ingen ting. Verden går ikke under om vi ikke rykker opp. Jeg mener naturligvis at vi skal satse det vi kan på å rykke opp. Hvis årets mannskap likevel ikke er gode nok, tror jeg vi får se det som har vært nevnt tidligere, nemlig at laget blir "bygget ned" og at vi da får en veldig lang og tung periode for Bodøfotballen fremover. Derfor mener jeg at prat om at det ikke er så viktig å satse på opprykk, og heller la spillerne utvikle seg i Adecco til vi har et slagkraftig lag er helt feil. Christian Berg sa på NRK før sesongen at hvis det ikke ble satsa på å gå rett opp igjen, hadde han ingen ting i Glimt å gjøre. Konradsen, Bjørdal og Hamoud har uttrykt at de ikke er fornøyde med å spille i Adecco. Hvis Glimt skal ha en lengre periode i Adecco, kommer de beste spillerne til å bli henta av andre eliteserielag når de er gode nok.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by brutus »

Hvis det ikke dukker opp en rik onkel i Bodø er dette en helt riktig observasjon. Ikke bare vil de beste spillerne forsvinne, det blir også vanskelig å rekruttere de beste talentene i Nordland (jfra Drage og Bjørnbakk). For at Glimt skal overleve som klubb nummer to i Nord-Norge er det nødvendig å rykke opp i år.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Novi »

Det er en ikke-sak akkurat det der med fortsatt tilværelse i Adecco. Det skal ikke engang tenkes i slike veier denne sesongen - om vi blir værende er vi nærmest fucked, og da spiller det mindre rolle om man forbereder seg på det eller ikke.

Nei, full pupp mot TL! Denne sesongen har vi spillerne til det. Neste år vil stammen forsvinne om vi ikke rykker opp. Garantert.
Una mas cerveza.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Krølle »

Novi wrote:Neste år vil stammen forsvinne om vi ikke rykker opp. Garantert.
Det samme mente "alle" i 2006.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Novi »

Vel, den stammen vi har i laget i dag består ikke av ringrever med lang fartstid i Glimt. Bjørdal, PVR, Rønning, Konradsen, C.Berg, Martins, Hamoud....disse skriver ikke ny kontrakt med en Glimt i Adecco, og begynner først en av disse å forsvinne, så får vi en spiraleffekt.
Una mas cerveza.
RS2-Gti

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by RS2-Gti »

Dalers, syntes du motsier deg selv noe. Runar blir omtalt i flere medier som bestemann etter FFK kampen. Da blir det feil å sette han ut. Må si at Anders Karlsen på ingen måte gjør noen "våt i musa" med spillet sitt. Det samme er rapportene på Haukås. Å ta ut Runar for å bruke noen av dem, lollywood!

Derimot kan de matches mot C.Berg. Og Runar kan godt la noen andre spille de siste 30 for seg i enkelte kamper. Helt enig i det. Men da må noen med lignende kvaliteter brukes der. Stefan og Ågnes er vel de eneste to jeg mener har kvalitetene. Og for det første har dem allerede plass på laget, og for det andre beviser dem at dem er veldig langt i fra tørr bak ørene.

Så ja; hadde f.eks Stefan spillt som Runar i 8/10 kamper (da tenker jeg på Runars sterke sider, ikke Stefans), så la han spille for Runar. Men det tviler jeg på er tilfelle. Dersom han skulle spillt på det nivået, tror jeg det er større sjangs for at han gjør det i 2/10 kamper. Og det er ikke godt nok.

Jeg må konstatere en ting; jeg forsøkte selv å være negativ til Runar foran denne kampen, fordi jeg ville se om han virkelig dugde. Og jeg syntes han gjør det OK. Samtidig hører jeg Arne Scheie og Hallvar Thoresen kommentere at mannen har vært banens beste for Glimt, og at han langt i fra er ferdig som fotballspiller. Da føler i allefall jeg at dem som enda vil ha Runar ut av laget, har en negativ innstilling til Runar.
Gvandreassen

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Gvandreassen »

Men hva gjør man etter Runar? :wink:
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Chris »

Gvandreassen wrote:Men hva gjør man etter Runar? :wink:
Da har man MINNENE, og GLEDEN ved å ha sett og opplevd en av de største fotballspillere... :glimt
Minnene varer evig, for meg... :glimt

Flott innlegg: RS2-Gti :klapp
K_Duck

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by K_Duck »

^Vi omformulerer - Hva gjør Bodø/Glimt som lag, spille(r)messig, etter Runar?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by dalers »

Nei, nå skal vi ikke la gleden over årets sesong og særlig ikke gleden etter sist kamp mot FFK bli overskygget av å tenke på framtiden!! (IRONIVARSEL!!!!)
Last edited by dalers on Tue May 04, 2010 4:51 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Aspmyra »

Helt enig med dalers!
K_Duck

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by K_Duck »

Beklager så meget. Overse mitt forrige spørsmål, jeg ser i retrospekt at det ble i overkant kritisk. :wink:
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Skriket »

Oh holy crap! Æ glede mæ enormt til vi skal vinne kampa bære ved å mimre! :D
Ækte nordnorsk stolthet!
Gvandreassen

Re: Kamptråd Fredrikstad-Bodø/Glimt Søndag 2 Mai kl 16:00 (N

Post by Gvandreassen »

Var det jeg mente K_duck :wink:
Locked