Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

I utgangspunktet tror jeg ikke han tørr, men vi må huske at Jan Derek, Stig osv. spilte for "kompis-Kåre". Er ikke så sikker på at han hadde valgt gammelt foran ungt hvis ikke gamlingene hadde vært kompiser av Kåre.
Hvis ung satsning er veien å gå og ønskelig fra ledelsen bør Kåre finne seg noe annet å gjøre hvis han ikke kan/tørr satse ungt.
For min del ønsker jeg at man satser ungt, men mener Glimt like greit kan gjøre det i Eliten som i Adecco.
I så måte hadde kanskje U-21 trener Øystein Gåre vært perfekt trener for Glimt?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Sulliken »

Liker ikke dette:
http://www.ab24.no/default.asp?page=550 ... 4,1&lang=1
...Vi har hatt en god trenings uke og forberedt oss godt...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Thomp »

Hei, det begynner å bli en evighet siden jeg var inne på forumet sist, men jeg bare må komme med noen betraktninger etter gårdagens "fadese".

Jeg vet ikke helt hvordan det står til i underskogen hos Glimt når det gjelder talenter, men de unge som får sjansen i år ser lovende ut, men desverre får disse sjansen når klubben er i sportslig og økonomisk krise. Da gjelder det at støtteapparat og trener gjør en jobb ovenfor unggutta, samt at de eldre spillerne tar ansvar.Jeg synes at den situasjonen Glimt er i nå, minner meg sterkt om den situasjonen Glimt var i rundt 1982-83, håper bare at det ikke tar like lang tid før Glimt er tilbake.

En annen ting jeg må få kommentere, og som jeg ser det ikke er noen reksjoner på, er den skandaløse fotballsendingen NRK presterte i forbindelse med kampen.De hadde Tom k. Staurvik som gjest, og vi fikk noen glimt av hans sagnomsuste skuddfot(noe jeg selv har smertelig fått erfare :) ), det var greit nok,men i pausen kom en reportasje om kvartfinalen 1975 mot Viking, som trakk 12000, men hva i all verden var poenget med å trekke frem en så gammel match? siden Staurvik var gjest, ville det vel være naturlig å snakke om den tiden han spilte? I tilegg fikk vi se noen svært dårlige svart-hvitt bilder fra kampen, der publikum stormet banen(jeg var nok en av dem).Og så presterer de å si at i 1975, var Bodø et lite sted med ca.12000 innbyggere, med andre ord,ALLE var på kamp :lol: , den samme mannen, kom med noen usaklige kommentarer under kampen angående publikum, og en noe dårlig etterligning av nordnorsk dialekt.

Hovedkommentator kom,under kampen, med så mange faktafeil at jeg ble flau på hans vegne,han kalte Per Verner Rønning, Per Vådal Rønning, konsekvent gjennom hele kampen, ingen av kommentatorene fikk med seg, verken før kamp, under kamp, eller etter kampen at C.Berg og R.Berg ikke spilte grunnet skade!!! Til slutt utbasunerte mannen, at neste helg skal Glimt spille mot SPARTA SARPSBORG, mulig jeg tar feil, men det heter vel Sarpsborg 08?

Halvar Thoresen forbigår jeg i stillhet, den mannen er ingen fotballekspert,hvis meningen er at eksperten skal utfylle kommenteringen med fotballfaglig stoff under kamp, somletter jobben for kommentator, så er han ikke i nærheten.

I pausen fikk vi da også den evindelige historien om tannbørsten :roll: det er tydelig at NRK har nedprioritert sin fotballsatsing i mange år, dette kan ikke NRK være bekjent av :evil:


sånn, da fikk jeg ut litt steam, godt å være tilbake på forumet, ser at det står quizmaster på meg, hmmm vel hvis det er av interesse så............... 8)
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by mortsto »

Det ble nevnt minst to ganger i løpet av sendinga at Bergx2 og Ludde var ute med skader. Ellers synes jeg det var morsomt å se på da 12.000 tilskuere raidet kampen i 75. Syntes også jeg så at en fotograf sprang ut på banen for å ta nærbilde av målscoreren like etter han hadde putta. Synes det var en helt grei sending jeg, selv om jeg har et inntrykk om at Tom Kåre har veldig lyst på trenerjobb hver gang han ytrer seg i media.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Thomp »

Jeg mener bestyemt at det kun var Tom Kåre som nevnte skadene,prestasjonen til kommentatorene var under enhver kritikk, men la nå det være min mening :)

Ja det var litt "friere" forhold før, både publikum og presse hadde tilgang, nesten, overallt :lol:
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Los-Loco »

Thomp wrote:Hei, det begynner å bli en evighet siden jeg var inne på forumet sist
Det har du jammen rett i, du "forlot" oss i januar 08, og det begynner jammen å bli to og et halvt år siden! Hjertelig velkommen tilbake, du har vært savnet!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Vegard »

Det blir ofte klisjeer når NRK reiser til en by med en viss fotballhistorie. Man ser rødmen til i ansiktet til reporteren idet han intervjuer en gammel lokal helt og spør de sammen spørsmålene som ble stilt på sent 80-tall.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by bjornage »

Jeg syns alltid det er knakende trivelig når Arne Scheie får snakke fritt om Glimt. Det er ikke tvil om at han i mange år har vært begeistret for oss, men det kom nok frem oftere før i tiden da han kommenterte oss titt og ofte. Glimt har jo en ganske spesiell historie, og for "historikere" som han blir vi nok ekstra interessante.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Thomp »

[
Det har du jammen rett i, du "forlot" oss i januar 08, og det begynner jammen å bli to og et halvt år siden! Hjertelig velkommen tilbake, du har vært savnet![/quote]

Takk for det Loco, har savnet dere også :)
Los-Loco wrote:Det har du jammen rett i, du "forlot" oss i januar 08, og det begynner jammen å bli to og et halvt år siden! Hjertelig velkommen tilbake, du har vært savnet!
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
Post Reply