Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Novi »

Lyn er konkurs. Trist, men det betyr også at det står en rekke unge spillere uten kontrakt og trør på Bislett!

Hvem vil vi ha? Thomas Jacobsen?
Una mas cerveza.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Thomp »

Thomas Jakobsen bør Glimt ta en telefon til nå ja, og et par av de andre talentene, men styret sitter vel å venter til alle er fisket opp, tenker jeg..........
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Novi »

Det bør hvertfall settes av noen timer på Glimtkontoret til å virkelig se på hvilke spillere man kan ha bruk for. Jacobsen er et naturlig alternativ siden han kjenner klubben og kan av den grunn være lettere å få nordover. Utover det bør det være noen angrepsspillere man kan se på - i dag har vi Martins som stadig er skadet, og Sakk som ikke akkurat er noen superreserve. Bør være attraktivt å komme til Glimt i en slik situasjon, hvor spilletid er nærmest uungåelig. Eller?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Knuta »

Det er flere store talenter i Lyn som nå er fristilt, men for Glimt må man 'kvitte' seg med spillere med kontrakt før nye kommer inn i lønnssystemet. Så her er man i et dilemma og jeg synes det er bra at Glimt ikke tar seg vann over hodet. Lyn er nok bare et av mange lag som vil se konkurspøkelset i øynene utover høsten.
Synd at Sogndal er det laget som drar fordel av dette.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Glimtfan »

"Thomas Jakobsen bør Glimt ta en telefon til nå ja, og et par av de andre talentene, men styret sitter vel å venter til alle er fisket opp, tenker jeg..........Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
"

Thomas Jacobsen er snart 27 år og er ikke i nærheten av å være noe talent, hverken i forhold til alder eller kvalitet. Å være en talentfull spiller fordrer etter mitt syn at du faktisk er ung, 27 år er ikke ungt for en fotballspillere, når du er 27 år skal du omtrent være på topp. Det er ikke TJ og han var heller aldri god for Glimt.

Når det er sagt finnes det spillere i Lyn vi kunne hatt bruk for, men spørsmålet er om vi har økonomi god nok, jeg tviler dessverre sterkt.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Aspmyra »

Thomas Jakobsen var Glimts beste spiller i opprykksesongen 2007!
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Thomp »

Til glimtfan: jeg sa ingensteder i mitt innlegg at Jakobsen var ung og talentfull, men han var, og er en god spillersom Glimt har behov for.

skal du sitere meg, så siter det jeg sier, og ikke siter mottoet mitt :roll:
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by eidurgud »

Thomas er en spiller jeg gjerne ser på høyrebacken til Glimt igjen!
RS2-Gti

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by RS2-Gti »

Ikke noe sjokk at den uttalelsen kom i fra Glimtfan. Enkelte tror visst at et juniorlag hoerer hjemme i Adecco.

Greit Lyn har talenter, men uavhengig av oekonomi saa har dem ikke akkurat gjort det bra i aar. Men tar gjerne i mot T. Jack til Glimt. Han var relativt god paa hoyerebacken. Men jeg tror samboeren studerer i Oslo? Men sant som noen sier ... Glimt sitter vel pent paa sidelinjen til evig tid ogsaa naa.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Boombadila »

T.Jackobsen ser jeg helst holder seg langt unna glimt, selv om AN spekulerer i at han kommer tilbake nå. For det første er han ikke et talent lengre, og han er ikke god nok, og for det andre så finnes spillere som er rimiligere i drift enn han, og minst like god. Kanskje en liten tur til afrika, og ikke til vestkanten?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Mendi »

Jeg tror det er bare å glemme at noen av disse Lyn-spillerne skal havne i Glimt. Absolutt interessant, men mange ser ut til å glemme en vesentlig ting. Glimt har ikke penger til noe som helst. Det er slik at Glimt trenger penger, og ikke er i nærheten av å kunne bruke penger.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Knuta »

Til Mendi.
Du har forstått problematikken, rart at dette ikke har gått inn hos flere, selv om Glimt tydelig gang på gang har sagt at de ikke har råd til flere på lønningslista.
Det eneste alternativ er en mimimumslønn og at resten betales av NAV. Det er noe som kan bli en realitet hos flere av de fristillte Lyn spillerne. Som sagt det er en haug med unge lovende spillere der, TJ er vel ikke den som klubbene vil ha, han har vel så vidt vært fast på laget i år.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by liverglimt »

Hvorfor har ikke Glimt råd til spillere? Fordi den styres av personer som tenker akkurat likt som Mendi og Knuta. Glimt er historie i toppfotballen om slike typer får fortsette. Har ikke klubben råd til spillere, hva skal de med 7 stk i administrasjonen? Det er spillerne som skaper resultater på banen. Administrasjonen skal skaffe pengene og det har de åpenbart ikke gjort når klubben ikke har råd til endringer i spillerstallen.

Men bare la de fortsette så ender nok glimt opp nederst i divisjonssystemet de også. 2. divisjon er for meg nederst!
@liverglimt
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Knuta »

liverglimt wrote:Hvorfor har ikke Glimt råd til spillere? Fordi den styres av personer som tenker akkurat likt som Mendi og Knuta.
Kanskje Glimt skulle styres av personer som tenker likt som ledelsen i Lyn har gjort de siste årene, med kjøp av spillere, høye spillelønninger men ikke inntekter nok til å dekke utgiftene. Det er nemlig en sammenheng mellom inntekter og utgifter og det er sydd sammen i noe som heter budsjett, og budsjett bør man følge dersom man ikke skal ende opp med konkurs.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Krølle »

liverglimt wrote:Har ikke klubben råd til spillere, hva skal de med 7 stk i administrasjonen? Det er spillerne som skaper resultater på banen.
Nærlingslivsguruen uttaler seg igjen. Hvem har fortalt deg at Glimt ikke har råd til spillere? Har ikke Glimt spillere? Smått ironisk at en moderator her på forumet ikke evner bedre.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by liverglimt »

Det er INGEN som har sagt at Glimt skal ansette spillere med høye lønninger eller bruke penger i overgangsmarkedet.

Glimt har sjel og en tilhengerskare. Lyn har, ja så langt jeg har erfart bare en historie. Null apell hos fotballfolket. Glimt er ofte nr2 klubb. Det betyr at det er lettere å hente inn penger til Glimt enn til Lyn. Hvis du har problemer med å se dette så bør du ta deg en tur ut og snakke med næringslivet.

Det er penger i markedet, utfordringen er å være kreativ nok til å hente dem inn. Der har Glimt 2 heltidsansatte som skal drive inne gryna. I tillegg har de en arrangementsansvarlig som skal styre avviklingen av kampene og tenke på andre arrangement og gjennomføring av dem. Her er 4500 timer til rådighet hvert år for å hente inn mer penger. Med ett styre og en ledelse som så langt har markert seg med å være negativ eller fraværende så virker markedsapparatet å være langt fra motivert.

Jeg har ingen oversikt over Lyns spillerstall, men at det er noen spillere der som kan være interessante for Glimt er hevet over enhver tvil. At spillere ikke presterer med den negative konkursspøkelset hengende over seg er langt fra overraskende. Vi aner jo noe lignende i egen klubb.

Edit:
Krølle, om du har noe å utsette på meg som person/moderator så ta det på PM, til meg eller en annen moderator.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by RS2-Gti »

liverglimt wrote:Hvorfor har ikke Glimt råd til spillere? Fordi den styres av personer som tenker akkurat likt som Mendi og Knuta. Glimt er historie i toppfotballen om slike typer får fortsette. Har ikke klubben råd til spillere, hva skal de med 7 stk i administrasjonen? Det er spillerne som skaper resultater på banen. Administrasjonen skal skaffe pengene og det har de åpenbart ikke gjort når klubben ikke har råd til endringer i spillerstallen.

Men bare la de fortsette så ender nok glimt opp nederst i divisjonssystemet de også. 2. divisjon er for meg nederst!
Jeg er stort sett enig. Om Glimt slås konkurs eller rykker ned i 2. divisjon er 99% like stor tragedie for meg. Og uansett så vil nok Glimt gå konken om de rykker ned også.

Boomba: Hvorfor er ikke Thomas J god god? Jeg vedder pølsa som Mounir klatret over skavelen for å hente på ene scoringen i TIL kampen, at Thomas J danker ut Thomas Rønning og Anders Karlsen LETT ut av laget. Og ikke minst får vi et fullgodt alternativ på høyre back, som vi overhodet ikke har.

Får jeg velge mellom Thomas J og Messi, velger jeg Messi.



Men får egentlig Glimt tak i Messi?
RS2-Gti

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by RS2-Gti »

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... d=10009759
Dette ville aldri skjedd med Brann eller Bodø/Glimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Mendi »

liverglimt wrote:Hvorfor har ikke Glimt råd til spillere? Fordi den styres av personer som tenker akkurat likt som Mendi og Knuta. Glimt er historie i toppfotballen om slike typer får fortsette. Har ikke klubben råd til spillere, hva skal de med 7 stk i administrasjonen? Det er spillerne som skaper resultater på banen. Administrasjonen skal skaffe pengene og det har de åpenbart ikke gjort når klubben ikke har råd til endringer i spillerstallen.

Men bare la de fortsette så ender nok glimt opp nederst i divisjonssystemet de også. 2. divisjon er for meg nederst!
Ja, her var det mye "bra".

Vet du at Glimt har problemer med å betale de løpende utgiftene? Visste du at Glimt er under overvåkning av lisensnemnda, og at utgifter av en viss størrelse skal godkjennes? Hvis du leser regnskapet for 2008 ser du en negativ egenkapital på 19,3 millioner kroner. Hva gjør man med det? Hvis du er i tvil så kan jeg fortelle deg det; man sparer. Det har Glimt gjort, og den negative egenkapitalen har bedret seg betydelig. Det er dessverre ikke nok.

Glimt ble styrt av herrer som var glade i å bruke penger, det ga sportslig suksess i 2008. Jeg håper du synes det var verdt det, for vi kommer til å betale på det i lang tid.

Når det gjelder dine påstander om størrelsen på administrasjonen så vet jeg ikke om det så mye å svare på. Hvis du tror at en toppklubb kan drives uten administrasjon så er jo det greit, men forvent ikke å bli tatt seriøst.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Kesseboy »

Uansett hvilken strategi man skulle velge, så er det jo konkrete kroner som skal betales ut, og som dermed må framskaffes. Problemet blir da først og fremst å skaffe penger til, og rettferdiggjøre, investeringer, når klubben har negativ egenkapital, stor gjeld, og plages med å betale utgifter fra dag til dag. Føler meg vel ikke overbevist om at det er vegen å gå å hente inn nye spillere og redusere administrasjonen for å finansiere det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by liverglimt »

Når klubben er under nedbygging så må det kuttes overalt.

Personlig mener jeg markedsavdelingen bør levere mer enn de har gjort. Hvis ikke så får det enda større konsekvenser enn negativ egenkapital.

Ja Mendi jeg vet alt du beskriver. Jeg vil bare ha mer igjen for jobben som blir lagt ned i klubben. Hvis vi ikke får nok ut av det mannskapet vi har, enten det er på banen eller i støttefunksjoner så må det fikses på. Her er det jeg roper og har ropt ULV lenge. Klubben drives amatørmessig i forhold til markedet!

Edit:
Jeg må legge til at jeg ser gjerne at spillerne deltar mer aktivt i klubbens markedsarbeid.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by RS2-Gti »

Deprimerende samtaleemne. Som å høre på Sigbjørn Johnsen. Eller sentralbanksjefen.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Knuta »

Jeg synes ikke det er deprimerende å se Glimt starter en prosess med å få orden på økonomien. Når det er gjort kan man starte på en vei som fører til gradvis sportslig utvikling av klubben og dermed overleve på sikt. Det nytter ikke å gjøre som Lyn og Brann med budsjetter på 100 mill og opptil 60 personer i administrasjon. For Lyn er det slutt og for Brann ser det stygt ut.
Man kan godt skrike høyt om amatørmessig ledelse i Glimt. Det er mulig at de ikke er dyktige nok, men hittil har jeg ikke fått et eneste navn som kan være aktuel eller vil sitte i ledelsen og heller ikke en eneste investor som vil 'kaste' 5-10 mill til klubben.
Jeg er opptatt av realitetene i dagens fotballverden og desverre tror jeg vi bare har sett starten på økonomiske problemer, spesielt for de klubbene som fortsatt lever i sin egen drømmeverden som f.eks Lyn har gjort de siste 3-4 årene.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by liverglimt »

Knuta, du er kjedelig. Akkurat så kjedelig at ingen får lyst til å gå på kamp om de bare leser dine innlegg. Folket trekkes ikke til klubben av å høre på tørre tall, det er visjoner som alltid har flyttet fjell og fyllt stadioner rundt omkring i det ganske land.

Luftslott eller realiteter, det bryr ikke folket seg om. Men skal glimt få råd til nye spillere så nytter det ikke å holde kjeft. Da må klubben markedsføres. Det er her bokstenkerne aldri når fram i den store verden. Det blir endringer først når grenser flyttes og flere trekker i samme retning. Det finnes mange dyktige folk som kunne styrt klubben bedre og i en mer publikumsvennlig retning, men da må de få bort vepsebolet som er i klubben nå.

Det kan skje noe stort i Bodø, om klubben tørr å tenke stort.
@liverglimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Hvilke Lyn-spillere vil vi ha?

Post by Mendi »

100 % enig med Knuta. Hvem er kapabel til å ta over ledelsen av klubben, og samtidig villig til å gjøre det? Vi kan alle være enige om at det er de glade amatører som har ledet norske fotballklubber.

Det var selvsagt morsomt med Ernst P, det ble mye blest og gode resultater. Men det var en uvettig og uforsvarlig drift av klubben. Nå er det kjedelig, og ja; det å høre på Bjørn Tore Hansen er som å høre på Sentralbanksjefen.

Men det er dessverre sånn det må være når man har kjørt fullstendig i grøfta. Glimt har i dag ikke økonomisk styrke til å drive på toppnivå, klubben må bygges ned for en periode.
Post Reply