Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderator: Larsen

Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Legg innav gavharr » tor nov 10, 2016 10:38 am

Noen med + som har et kort sammendrag av hva som står i artikkelen?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Brukeravatar
Ville Lehtinen
Sted: East side Asker/Steigen
Kontakt:

Legg innav Ville Lehtinen » tor nov 10, 2016 11:10 am

Han legger ikke skjul på at det har vært tunge dager etter at nedrykket var et faktum søndag kveld.

– Det har gått mer og mer inn i løpet av uken. Søndag var det nærmest et sjokk. Mandag var verst. Da lå jeg bare og tenkte og vurderte alt. Nå begynner det å synke mer inn. Fotball er viktig, men det er ikke det viktigste i verden. Vi må ha et større perspektiv på ting. Det er ting som skjer i for eksempel Syria som er en katastrofe, og selv om at det er en katastrofe for oss å rykke ned, er vi nødt til å se større på ting. Men det er ikke noen tvil om at vi alle lider nå, sier midtstopperen.

Allerede nå har han begynt å flytte fokuset framover.

For i likhet med resten av klubben er planen at oppholdet i 1. divisjon skal bli av det meget korte slaget.

– Hva skal dere gjøre for å slå tilbake så fort som mulig?

– Det er hele tiden ting vi kan gjøre bedre. Vi må ta et større tak på trening alle mann, heve kvaliteten og forbedrere innsatsen. Vi må ha et helt annet engasjement rundt treningene, sier Bjørnbak, som er klar på at det ikke skal bli vanskelig å motivere seg til spill i 1. divisjon.

– Selv om at det er et steg ned, så er vi privilegerte som får betalt for å spille fotball. Det er jo fotball vi har hatt det gøy med siden vi var små. Det må vi aldri glemme. Selv om at det er forskjell på å spille på Lerkendal enn i Florø, så er det fortsatt fotball. Motivasjonen når vi møter på trening hver dag, skal være den samme, slår han fast.

Etter nedrykket har han blitt nevnt som en spiller som kan være aktuell for flere andre klubber.

– jeg har kontrakt i to år til, og den må jeg forholde meg til. Jeg vet hva jeg har skrevet under på. Jeg har vært med på å rykke ned, og har ikke hatt noen kjempesesong. Men jeg har spilt alt, i både serie og cup. Jeg har også holdt meg skadefri, og det er lenge siden. Dersom det kommer klubber som Aalesund eller Lillestrøm på banen, så er det ikke aktuelt. Det må i så fall være en klubb som alltid er med og kjemper i toppen, sier 24-åringen.

– Hva med Tromsø?

– Det er totalt uaktuelt, både for meg og dama.

Neste år blir Glimt garantert å bli nødt til å styre kampene.

– Vi må få et bedre grunnspill. De fleste lagene kommer til å legge seg bakpå mot oss, så der er vi nødt til å utvikle oss. Det er vel der vi har mest å gå på, og det er vi nødt til å jobbe med, sier Martin Bjørnbak.
Brukeravatar
Gvandreassen

Legg innav Gvandreassen » tor nov 10, 2016 11:58 am

Respekt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo

Legg innav gavharr » tor nov 10, 2016 12:18 pm

Herlig! Bjørnbak som Kaptein hadde heller ikke vært å forakte. Han spiller jo hvert eneste minutt i en sesong :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Sted: Trondheim

Legg innav mortsto » tor nov 10, 2016 12:23 pm

Godt å høre. Synes jo det var litt rart at vi i det hele tatt fikk ham nordover? Det var jo litt støy da han dro, og verken lønn eller sportslig nivå gir vel grunn til å dra fra Haugesund (hvor han spilte fast?) til Glimt. Er dama fra Bodø muligens?
Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Legg innav Novi » fre nov 11, 2016 9:39 am

Flott intervju. Er ikke like autoritær på TV-intervju, men her er han jo rimelig reflektert. Vi trenger noen spillere som står frem og sier fra om det ikke jobbes bra nok på trening.
Una mas cerveza.