Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Vegard »

Sånn går det når man er en talentfull 19-åring med stort potensial.

Helt naturlig at han blir lagt merke til av andre klubber.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by eidurgud »

Bjørnbak har, i motsetning til vårt nyeste tilskudd på brakka, noe i toppetasjen. Skjønner han forsåvidt godt, vi har TEN og har hentet inn TB. Samtidig sitter vi igjen med færre stopperalternativer i 2012 enn i store deler av 2011. Det er nok dette også Bjørnbak ser, og vil vurdere fremtiden sin. Han kommer nok frem til at han har godt av noen år i Glimt, og om han ikke gjør det - så ønsker jeg han lykke til, hvis han fortsetter å holde en ryddig linje ifht Glimt.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

eidurgud wrote:i motsetning til vårt nyeste tilskudd på brakka, noe i toppetasjen.
Hvem er det du snakker om her?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

:!: Dette er elendig håndtverk av Glimt når dem skal håndtere talentene. Det er en ting å ikke slenge ut 5-årskontrakter, men dem må jo stole på egen bedømmelseskraft og signere lengre kontrakter med spillere som er i øvre siktet av talenter. Berntsen er et godt eksempel, det er en spiller som tross sin unge alder har vært en blivende toppspiller i flere år. Bjørnbak er ikke ulik, han har en autoritet og et fotballhode som man skal lete lenge etter, kommende toppspiller også han! Så hvor er logikken i å gi Martin en 2-årskontrakt? De fleste klubber vil bruke en sesong på å spille inn en spiller, og da vet man jo at man kommer i en situasjon ved sesongslutt til at det bare er i overkant av et halvt år til han gratis kan begynne å megle med andre klubber. Tre år bør være et minimum for dem som signeres, også eventuellt fire år til dem man har mere tro på.

:!: Fotballspillere nå om dagen er fantastisk egosentriske. Unge spillere med agenter og oppmerksomhet, og det hele vokser til hodet på dem på bare måneder. En ting er å ønske seg videre i karriæren, men dersom man hele tiden vil til neste nivå raskest mulig, så vil de færreste få tiden og stabiliteten som trengs for å virkelig utvikle selvtillit og spill. Det er mange eksempler på "urolige" spillere som ville blitt langt bedre av å være lojale - et godt eksempel er Ragnvald Soma.

:!: Fotballspillere bør ikke sammenlignes med andre yrker. Dersom Tom på salgskontoret slutter kan han fint erstattes av Kåre. Om dem er litt forskjellige personligheter, så er dette strengt tatt ikke merkbart i en bedrift - forutenom noen hederlige unntak. I fotballen er det noe helt annerledes, man representerer en klubb, et folk, en landsdel og man skal forholde seg til følelsene til de mange tusen supporterne klubben har. Denne snillismen i samfunnet er forferdelig enveiskjørt til tider, hvor den ene gir og den andre tar. Fotballspillere er utrolig priveligerte som får drive på med det beste dem vet og får betalt en god årslønn. Vi andre kan bli designere, akritekter og gud vet hva - og alt vi trenger for å bli det er å ta en utdannelse å være relativt flinke, så ordner det seg. Fotballen består av så mange som ville "drept" for å få muligheten til å være proffesjonell at man bør være ydmyk for det man gjør, samtidig som man kan balansere ambisjonene. Med mindre Glimt rykker ned så skader det overhodet ikke Martin å være 2 år til i Glimt, det er på alle mulige måter en utvikling han har godt av. Ingen fotballklubber som blir avskrekket av en spiller på 21 år med masse erfaring, og i stede bør man begynne å lese i mellom linjene på intensjonene til toppserieklubbene. Dette ligner på det dem driver/drev med i England - kjøpe haugevis av billige talenter for at dem vet noen slår igjennom, og at det uansett i totalen vil være langt billigere enn å kjøpe en etablert spiller. Hvor mange talenter kunne RBK prøvd ut for regningen som Daniel Berntsen representerer? Mange!

:!: Luca Modric i mitt kjære Tottenham er et stjerneeksempel på at noen ganger hjelper det når "far viser muskler". En spiller som fikk for stort hode over natten når tilbudet kom og som ble irettesatt og våknet opp for å forholde seg til realitetene. Bjørnbak er i dag ikke betydelig bedre enn Braathen og Nordberg, så dersom Bjørnbak ikke signerer kontrakt så bør vi naturligvis drille inn de spillerne som vil blø for Glimt som midtstopperpar. Denne "per i dag forholder jeg meg til kontrakten min med Glimt, og skal gjøre alt som står i min makt for å bidra til at Glimt rykker opp neste år" hørte vi i fra Daniel Berntsen også, og det er uten tvil at han hadde en dalende formkurve siden han ble klar for RBK. Sett spilleren på benken og legg han ut til salgs. Kanskje får vi napp fra flere klubber, og en budrunde? Også kan vi bare håpe at det ikke blir en repetisjon som rundt Konradsen hvor han selv fikk diktere hvem som skulle få gi bud, noe som i teorien kan ha kostet oss millioner. Vil han til eliteserien, eller ikke? Dette med å stryke spillerne med håret er reinspikka vissvass, for hva har vi ikke gjort om å stryke en spiller med hårene når man blir hentet fra bygda til et hardtsatsende Glimt, og får full tillit fra første sekund. Og fremdeles er han ikke knyttet til klubben. Snillisme?

:!: Maktfordelingen i toppfotballen i Norge har ikke så mye endret seg, som forskøvet seg. De som står svakere rustet enn tidligere er spillere som Andrè Hanssen, eldre spillere på enden av karriæren som før kunne vende hjem til moderklubben og heve millionlønn som profet. Dårlig økonomi gir høyere gullpris, noe som gjør det helt naturlig at vi må bli flinkere på å holde på spillere som Bjørnbak. En overgangssum på 5 millioner og en lønn på 1 million i året betaler for mye bruk/kast av talenter, så det bør ikke være noen overraskelse av en skakkjørt økonomi fører til at talentmarkedet støvsuges.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror ikke det hadde vært store forskjellen om Bjørnbak hadde ett par år lengre kontrakt enn det han har nå, når en Tippeliga-klubb rasler med pengene. Vil spilleren gå så kommer Glimt til å la han gå. Slik er det å ikke være stabilt i Tippeligaen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

Det er bare en defensiv holdning, og det ville vært store forskjeller på hvordan Martin ville måtte forholde seg til klubben og hvilken summer det ville være snakk om ved en eventuell overgang. En overgang nå vil nok gi 1-1,5 mill inn, mens en overgang med 2-års kontrakt vill ha doblet det.

Syntes ærlig talt det er på tide at Glimt stikker fingeren i jorda og innrømmer åpent at dette er dem for dårlige på, og henter inn kompetanse på det feltet. Det nytter ikke bare å si at det er vanskelig. Det er mye her i livet som er vanskelig!

Til sammenligning Bendiksens kontraktsforhandlinger i Rangers:
Det har vært en dialog tidligere med Tromsø og egentlig også nå. Men jeg vil ikke gå inn på hva det er snakk om der. Agenten min (Jim Solbakken, red. anm.)tar seg av dette, så konsentrerer jeg meg om fotballen, sier Kind Bendiksen til NRK.
Er det virkelig noen som tror at en fotballspiller fungerer som en playstation, og man bare kan la agenten styret det hele uten at spilleren blir påvirket den ene eller den andre veien? Agenter begynner jo bare å bli et pensjonsfond for gamle fotballspillere.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:Det er bare en defensiv holdning
Problemet er at det er denne holdninga Glimt har hadd i tyve år nå, og jeg ser ingen grunn til at de skal legge om over natta. Selv om vi nå har råd til å si nei, tror jeg ikke vi gjør det om en Tippeliga-klubb legger pengene på borde.
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by eidurgud »

mortsto wrote: Hvem er det du snakker om her?

Take a wild guess. Du får ett forsøk.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Cheese Smirnoff »

Er Vegard Braathen uintelligent?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

Ja det er det jeg også lurer på. Hvis det er vår nyeste signering på spillerfronten, så virker han å gjøre et godt inntrykk på de fleste, og å omtale han som en som ikke har noe i toppetasjen på glimtforum, uten at han har gjort noe for å fortjene det, synes jeg er noe ufint.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by eidurgud »

Er det ingen som vet hva "brakka" betyr lengre?

EDIT;

For å gjøre det klinkende klart, så er det ikke Braaten jeg snakker om.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Boombadila »

Det er mulig han mener vår nye yndlingstwittrer......
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

Jaja. Ikke vet jeg hva han egentlig mener, og hvilket grunnlag han har for å mene.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by tjongs »

Brakka er jo som kjent RBK-brakka, og i så måte er det naturligvis Berntsen som omtales her.
Forøvrig enig i at det er vanskelig å være Adeccoklubb, å ligge i Adecco for å bygge lag og slå oppover er ingen god strategi hvis noen skulle tro det. Ingen spillere med et talent over en viss standard ønsker å stagnere egen utvikling ved å spille på et såpass lavt nivå til de er langt over 20. Et håp er jo naturligvis å få flere spillere som blomstrer ganske likt, som spiller oss opp før de blir for gode for Glimt, naturligvis kombinert med andre spillere i troppen.
Hadde det bare vært så lett å rykke opp som en skulle ønske...

Forøvrig skal jeg ikke gi Glimt fullstendig opp dersom Bjørnbak glipper for oss, det er vanskelig å spå fremtiden, og det er vanskelig å vite hvme man skal satse på, og vurdere hvor sikker en er på kvaliteten ifht kontraktslengde.
Likevel er jo dette noe av det som skiller de beste fra de nestbeste, og i lengden nytter det ikke å si at det er vanskelig, det er jo her vi skal gjøre en god jobb for å vinne forsprang. Når det gjelder Bjørnbak har det vel vært klart at han var i toppsjiktet før han kom til Glimt, og således kunne nok Glimt med fordel ha vurdert hans kontraktlengde på en bedre måte (med forbehold om at det var Glimt som ønsket en såpass kort kontrakt). Men igjen, det er mange stortalenter som aldri blir noe av, kunsten er å skille klinten fra hveten, og der mener jeg vi har et stykke å gå fortsatt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Gvandreassen »

Det virker nesten som om Glimt er grepet av paranoia i forhold til kontraktslengder. Tåpelig at man ikke tør å gi dem et ekstra år på den lille lønna de får.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by eidurgud »

tjongs wrote:Brakka er jo som kjent RBK-brakka, og i så måte er det naturligvis Berntsen som omtales her.

:klapp

tjongs er med!

Bjørnbak har nå spilt lengre og mer stabilt enn det jyplingen som sutret seg til trondheim gjorde etter en halv sesong i Adecco. Og ja, jeg liker overhodet ikke måten DB forlot Glimt på.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

tjongs wrote:Ingen spillere med et talent over en viss standard ønsker å stagnere egen utvikling ved å spille på et såpass lavt nivå til de er langt over 20.
Spillere under 21 år med over 10 kamper i årets tippeliga:

Molde: Eikrem, Gatt, Diouf, Ulvestad, Berget (5 av 16 spillere)
Tromsø: Drage, Johansen (2 av 17 spillere)
Rosenborg: Henriksen, Bakenga, Svensson (3 av 18 spillere)
Brann: Haugen, Haugsdal (2 av 16 spillere)
Odd: Hansen, Krogsgård, Addo, Børven, Rashani, Berge (6 av 18 spillere)
Haugesund: Anyora, Nilsen, Andersen (3 av 18 spillere)
Vålerenga: Nielsen, Singh, Strandberg (3 av 19 spillere)
Strømsgodset: Konradsen, Abu, Keita, Johansen, Nuhu, Elabdellaoui (6 av 18 spillere)
Aalesund: Ulvestad, Myklebust, Nation (3 av 19 spillere)
Stabæk: Diskerud, Hedenstad, Hammer, Aase (4 av 17 spillere)
Viking: Lanlay, Berisha, Landu, Berisha (4 av 17 spillere)
Fredrikstad: Jabbie, Tveter, Hussain, Rafn (4 av 16 spillere)
Lillestrøm: Gabrielsen, Guldbrandsen, Omoijuanfo, Sigurdarson, Ringstad, Nosa, Bolly, Ujah (8 av 18 spillere)
Sogndal: Scheel, Hopen, Gjermundstad, Brochmann (4 av 16 spillere)
Start: Stokkelien, Nouri, Knudsen (3 av 19 spillere)
Sarpsborg 08: Jonvik, Wembangomo, Ødegaard (3 av 18 spillere)

Altså totalt er 63 av 280 spillere å regne som spiller eller seriøs utfordrer til førstelaget. Så jeg kjøper ikke helt argumentet om at spillere absolutt må komme seg bort i fra Adecco i så tidlig alder. Mener å huske at U-21 har som "krav" at spillerne spiller enten i Adecco eller Tippeligaen i Norge. Faktisk mener jeg de fleste unge talenter har godt av å spille i Adecco til dem er 21 år for å høste spilletid og dermed erfaring. Det gjør overgangen mye enklere, enn å komme fra andrelagsfotball til tippeligaen - eller større utfordringer.

For såvidt lærerikt å se igjennom tallene. Det er ikke vanskelig å mene at Glimt må ha 18 spillere om skal kunne løse oppgavene i Adecco uten å måtte ha en heldig dag på jobben. Også ble jeg sjokkert over at klokka går. Tuelo er 27 og Hiawata i Start er rukket å bli 32 år gammel. Det samme er Alex Valencia. Han regner jeg litt enda som talent :lol:

For øvrig er tallene for Glimt:
Berntsen, Robertsen, Bjørnbak, Nordberg, Karlsen (5 av 17 spillere)
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

eidurgud: Ah. Godt å få det oppklart. Jeg trodde (som flere andre her) at det var vår egen "brakke" du snakka om.
Raymond: Statistikken der gir egentlig ikke så mye mening. Mange av disse spillerne er svært unge og neppe noen seriøs utfordrer til førstelaget. Mange får nok også sikkert 10+ kamper i en sesong før de er 21.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

? ? ?

Det var jo akkurat det statestikken handlet om ...
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

Ah. Jeg misforsto litt.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Masinga »

Dette med å signere lange kontrakter med unge spillere er et to-egget sverd. Bjørnbakk har visst bare en 2-årskontrakt og nå får Glimt tyn fordi de ikke tok sjansen på f.eks. en 3-årskontrakt. Jeg ser ikke bort fra at det var spilleren selv som ønsket 2 år. Med de lønnsbetingelsene som gjelder i norsk fotball generelt og i Glimt spesielt, vil jeg anta at Bjørnbakks lønn ligger i området til en industriarbeider. I Mo i Rana vet de sikkert hva det vil si.

Ingen visste med sikkerhet på forhånd om han ville ta steget til Adecconivå. Sesongen 2011 har vist at det klarte han på en bra måte. Normalt bør en klubb da søke å tilby ham en lengre og bedre kontrakt. Forhåpentligvis har Glimt gjort dette. Men tilfellet Daniel Berntsen, som de færreste i fotball-Norge hadde hørt om før sommerferien, viser at unge spillere fort tror de er i kategori med Messi når de gjør bra prestasjoner. Jeg skulle gjerne hatt Rune Bratseth og lignende i klubben til å predike for våre unge, håpefulle hva som skal til for å lykkes. Selvsagt er det skuffende for fotballspillere at de opplever at markedet raser. Det er ikke langt unna at lønnsbetingelsene i norsk fotball er halvert på et par år.

Jeg vet ikke om Bjørnbakk går etter pengene. Uansett tror jeg ikke han får stort over 500.000 i en hvilken som helst norsk klubb. Men hvis han konsentrerer seg om det sportslige tror jeg han kan gjøre det bra i Glimt i 2012. Det er ikke gitt på forhånd hvem som blir stopperpar. Klarer han ikke det i Glimt, tror jeg neppe han klarer det i Haugesund heller.
Masinga
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Nilzo »

Tipper kontrakten han fikk reflekterte den troen de hadde på han som spiller, når han slo til er det som flere påpeker at det ikke er sikkert at han ville forlenge med en gang. Har en følelse at Bjørnbakk blir å få mye spilletid i Glimt neste sessong, og om Glimt gjør det godt i adecco øker nok sjangsene for at han vil forlenge.

Nå har man også eksempler på lovende spillere som får lengre kontrakter i Glimt, slik som Stensland, Robertsen har forlenget ut 2014-sessongen og nå sist Ulrik Berglann med sin 4-årskontrakt.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Parelius »

Når vi snakker om unge spillere og kontrakter så vet jeg om minst ett konkret tilfelle der en spiller på andrelaget i sommer fikk muntlig beskjed om at Glimt ønsker å signere proffkontrakt. Denne spilleren har enda ikke hørt noe mer konkret fra Glimt.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by gavharr »

Saltnes, I presume :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

Si navnet da Parelius. Er det nødvendig å hemmeligholde det dersom det er troverdige opplysninger. Slikt vil vi jo vite.
Masinga wrote: Dette med å signere lange kontrakter med unge spillere er et to-egget sverd. Bjørnbakk har visst bare en 2-årskontrakt og nå får Glimt tyn fordi de ikke tok sjansen på f.eks. en 3-årskontrakt. Jeg ser ikke bort fra at det var spilleren selv som ønsket 2 år. Med de lønnsbetingelsene som gjelder i norsk fotball generelt og i Glimt spesielt, vil jeg anta at Bjørnbakks lønn ligger i området til en industriarbeider. I Mo i Rana vet de sikkert hva det vil si.

Ingen visste med sikkerhet på forhånd om han ville ta steget til Adecconivå. Sesongen 2011 har vist at det klarte han på en bra måte. Normalt bør en klubb da søke å tilby ham en lengre og bedre kontrakt.
Å signere kontrakt med unge spillere er jo ikke Yatzy, det er som mange andre ting en viss mengde tilfeldigheter, en viss menge tilretteleggelse og en viss mengde kompetanse for å vurdere omstendighetene. For meg og deg ville det nok vært Yatzy å drive å vurdere hvor lenge man skal signere spillere, og ikke minst hvem man skal signere. Glimt derimot bør ha en kompetanse til å vurdere dette, det er ikke uten grunn at enkelte klubber er talentmaskiner, det er fordi det finnes kompetanse/verktøy til å luke ut mange av usikkerhetsmomentene.

Martin Bjørnbak var nok overbegeistret for å få muligheten på høyere nivå, og jeg tviler på at man i en slik situasjon at baller til å forsøke å diktere kontraktstiden. Så tidlig i karriæren er det også lite trolig det er en agent inne i bildet. Og jeg sier det igjen; en toårskontrakt er å skyte seg selv i leggen, da kan man nesten like godt signere en ettårskontrakt. Har man tro på spilleren, så hent han på 3-årskontrakt, er man litt i tvil så hent han inn på andrelaget for en periode for å vurdere videre - som med Berglann.

Dette går i sirkel og hele tiden vender det tilbake til å ha kompetansen til å velge rett. Slik som jeg ser det så vil Viljar Nordberg være en spiller jeg ville vært forsiktig å forlenge med - har en spisskompetanse men mangler noe basis også. Kan bli god over tid, men det er mange spillere med hans ferdigheter som flopper. Bjørnbak derimot har alle basisferdighetene og et godt fotballhode - som han tross alt har vist fra første sekund i Glimt. Da bør Glimt kunne klare å se det før vi supportere gjør det. Den lille mangelen Bjørnbak har er fart - men det visste også Glimt første gang dem så han.
Kristatistisk
Post Reply