Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Garrincha »

Velkommen tilbake :glimt

Da blir det ikke bare Trond Olsen som tar frispark i farlig posisjon neste år!

Ecke er vel fornøyd også vil jeg tro :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by G-s-enz »

Håper Bjørnbak tar de frisparkene,hvor mange frispark har Trond egentlig blåst inn?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Sulliken »

Bra signering, selv om det lå litt i kortene.

Velkommen tilbake!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Zero »

:skål :glimt
Stian Sommerheim
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by eidurgud »

G-s-enz wrote:Håper Bjørnbak tar de frisparkene,hvor mange frispark har Trond egentlig blåst inn?
Olsen scoret ihvertfall ett på Aspmyra i år, vet ikke om Bjørnbak har scoret (på frispark) i Haugesund i det hele tatt?

Viktig å hente en solid stopper, at det ble Bjørnbak er særdeles overraskende og gledelig. Trodde han kom til å ende en plass på østlandet, siden det er der dama holder til (ifølge twitter).
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by G-s-enz »

Han har vel knapt tatt frispark der nede,men ja husker det ene til Olsen,litt utfor 16,full kraft :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by RaymondEngmark »

Har egentlig ikke fulgt særlig med på Bjørnbak i Haugesund. Er spent på hvordan han har utviklet seg, og hvordan han nå passer inn i Glimt. Spesielt spent på hvordan han har utviklet seg i pasningsspillet og om han er trygg nok til å passere ledd som Sane og Hoftun gjorde. Er det noe jeg har savnet i Glimt så er det forsvareren som kan slå "Råstad" pasningene på vingene, og tre opp indreløperne i mellomrom.

Enkelte lag i år virket å ha knekt Glimt koden i gjennom å ta ut backenes offensive spill samtidig som de lot Glimt styre spillet. Da manglet det ofte en plan B, derfor ønsker jeg meg en midtstopper med pasningsfot. Gudene skal vite Moe ikke har den kvaliteten, og Saltnes slår disse løse chip pasningene som aldri kommer frem. Selv Sane var litt tynn her.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Cheese Smirnoff »

Bjørnbak er vel ikke akkurat en erstatter for Sanè, men han er en rimelig solid Tippeliga-stopper. Han er jo også bare 24 år og har dermed noen år på seg på å nå den tradisjonelle midtstopper-toppen. Også er det jo ikke dumt at han er fra Nordland, selv om lojaliteten hans fikk en skikkelig ripe i lakken sist han var i Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by eidurgud »

Bjørnbak er vel akkurat det, en erstatter for Sané - men om han klarer å erstatte senegaleseren blir noe helt annet. Dersom Saltnes får ny kontrakt så har vi Moe, Saltnes og Bjørnbak som stoppere. Ungt, og noenlunde lokalt. Skulle hatt inn én til, men det tviler jeg på skjer.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Gvandreassen »

Fjerdemann er vel Vinje, tenker jeg.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by ecke »

Bjørnbak er muskler, ikke veldig elegant. Med Moe og, evt, Saltnes kommer det ikke til å bli "stor fotball" bakfra.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Mr Bean »

Velkommen tilbake :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by MhepA »

For meg er en ekstra midtstopper essensielt å få inn iløpet av vinteren, gjerne en Sané-type. Hver gang Saltnes kommer inn så rakner et allerede "shaky" Bodø/Glimt-forsvar og vi slipper inn masse mål.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Taskeladdn »

Hver gang??
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Saltnes-hatet ditt kjenner ingen grenser, Mhepa. Jeg er av den oppfatning at han kan bli en solid TL-spiller med tillit. Men jeg ville helst ha brukt han som offensiv midtbanespiller. Hadde et par grisebra kamper som indreløper i opprykkssesongen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

I midtforsvaret blir det Moe, Bjørnbak, Saltnes, Vinje. Ingen flere midtstoppere. Forsvinner Valentin får vi inn en back. En ny midtbanespiller og en ny spiss/ving er det som er planlagt framover. Glimt ser etter en ung lokal(Nordland,Troms) reservekeeper som ikke koster for mye.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by ecke »

@Knuta: Du kan nok godt ha rett, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha Vinje og Saltnes som backup, når man bare trenger en Liverstam for samme prisen :(
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by RaymondEngmark »

Tror Knuta har helt rett, pluss Martin Pedersen. Ergelig han er så skadeutsatt. Må vel være rundt 4 år siden jeg første gang så han i treningskamp for Glimt, god med ballen og sterk i duellene. Tro hvor den gutten kunne vært med 4 år positiv skadefri utvikling.

Og du tror vi får en til midtbanespiller? Da blir det i så fall spennende å se hvilken type det blir siden vi enda ikke har blitt enig med Saltnes, Brix og Chatto. Ikke mine favorittspillere, men såpass gode at enten må Glimt hente noen som er klart bedre, eller så blir det noen yngre og ukjente. Men da igjen har vi jo Nordmann og Berg. Kanskje kunne det vært akutelt å få inn litt rutine i så fall, en spiller på 30+ som enda har noen gode år.

Høyrevingen er jo en grei posisjon å besette, her kan Glimt ta litt risiko mener jeg. Får vi en rask spiller som er god til å time og slår habile innlegg, så er det langt på vei bra nok. Var som -faen- at Viljar Nordberg ikke kunne vært bedre mentalt, da hadde nok han fått fast plass til neste år. Trist!
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

RaymondEngmark wrote: Og du tror vi får en til midtbanespiller? Da blir det i så fall spennende å se hvilken type det blir siden vi enda ikke har blitt enig med Saltnes, Brix og Chatto. Ikke mine favorittspillere, men såpass gode at enten må Glimt hente noen som er klart bedre, eller så blir det noen yngre og ukjente.
Chatto og Brix er vel ikke med lengre. Saltnes blir med har jeg hørt. Glimt trenger en ny midtbanespiller.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by G-s-enz »

MhepA wrote:For meg er en ekstra midtstopper essensielt å få inn iløpet av vinteren, gjerne en Sané-type. Hver gang Saltnes kommer inn så rakner et allerede "shaky" Bodø/Glimt-forsvar og vi slipper inn masse mål.

Come on son,hvor mange ganger har det skjedd?

Jeg tror Saltnes kan bli langt bedre enn Moe(jepp jeg sa det). Fotballhode,god pasningsfot og utviklingsorientert,nærmere en moderne stopper enn Moe. Mangler enda litt råskap i duellene men det kommer etterhvert som han blir mer vant til rollen,fyren har trossalt ikke mange kampene bak seg i den posisjonen.

Med det sagt,jeg håper det kommer inn enda en stopper,så kan Vinje leies ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by RaymondEngmark »

G-s-enz wrote: Jeg tror Saltnes kan bli langt bedre enn Moe(jepp jeg sa det).
Da undervurderer du nok betydningen av hurtighet i den moderne fotballen. Med Saltnes på banen blir Glimt alltid mere sirumpet i forsvarslinjen, rett og slett fordi dem ikke kan risikere å etterlate seg nok rom bak Saltnes. Men jeg er enig i at han kan ha et godt fotballhode, så han burde heller trene på de rette tingene for å kunne være i ankerrollen. Hadde han lært seg sharpnessen til Joacobsen hadde mye vært gjort ... men jeg tror ikke sånt er så lett å ta til seg om man ikke har den. Tror Saltnes hadde vært best på midten i 4-4-2.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Gvandreassen »

Blir meget bra med Bjørnbak tilbake, mye muskler og et godt skuddbein. Gleder meg til å se om han klarer å stabilisere litt ift. til Moe, som er en god stopper, men som rotet det til endel til tider.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by RaymondEngmark »

Tror du har helt rett i det! :) Jeg liker det stopperparet, unntaket er at Glimt tradisjonelt alltid har hatt en spillende midtstopper, det er ikke Moe så god på. Så med mindre Bjørnbak fungerer bedre enn jeg antar så er det nok en grunn til å ha Berg på banen. Gleder meg til å se treningskampene. Mange usikre men spennende kort!
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by G-s-enz »

RaymondEngmark wrote:
G-s-enz wrote: Jeg tror Saltnes kan bli langt bedre enn Moe(jepp jeg sa det).
Da undervurderer du nok betydningen av hurtighet i den moderne fotballen. Med Saltnes på banen blir Glimt alltid mere sirumpet i forsvarslinjen, rett og slett fordi dem ikke kan risikere å etterlate seg nok rom bak Saltnes. Men jeg er enig i at han kan ha et godt fotballhode, så han burde heller trene på de rette tingene for å kunne være i ankerrollen. Hadde han lært seg sharpnessen til Joacobsen hadde mye vært gjort ... men jeg tror ikke sånt er så lett å ta til seg om man ikke har den. Tror Saltnes hadde vært best på midten i 4-4-2.

Joda han bør selvsagt spille med en kjapp makker. Såå treg er han vel ikke men poenget ditt står :) Men enig i at Saltnes kunne funket som en av to på midten i 442 eller som indreløper(som han opprinnelig er) i 433. Tror dog det viktigste for han er å spille kun en posisjon over tid.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by MhepA »

gavharr wrote:Saltnes-hatet ditt kjenner ingen grenser, Mhepa. Jeg er av den oppfatning at han kan bli en solid TL-spiller med tillit. Men jeg ville helst ha brukt han som offensiv midtbanespiller. Hadde et par grisebra kamper som indreløper i opprykkssesongen.
Det er derimot interessant. Da er ikke hovedoppgaven å forsvare lengre. ;)

Jeg har ikke noe Saltnes-hat, men jeg legger utrolig godt merke til hvordan forsvaret fremstår med og uten Saltnes (ofte istedenfor Sané). Han er seig i bevegelsene, etterlater seg store rom, rygger ofte for mye, ikke noe spesielt flink på markering heller synes jeg. Sist men ikke minst føler jeg (Ja, dette har blitt bedre med tiden) at 90% av avgjørelsene han tar i det offensive spillet blir feil. Han velger veldig ofte å slå en lang ball opp på Sørloth/Olsen som overhodet ikke havner der den skal.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply