Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadion

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadion

Post by Glimtisør »

Glimt skal ut i sin tredje bortekamp i serien for sesongen - og den første på kunstgress?

Kan vi forvente at den gode opplevelsen mot Sortland manifesterer seg i årets første borteseier?

Dette får vi svar på mot Asker - og GLIS setter opp buss fra Oslo til denne kampen.
Mer informasjon om bussturen (med tilhørende kick-off i forkant) finner du på www.glimtsupporter.com

Kom igjen Bodø/Glimt - Kom igjen.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Boombadila »

Hva er forventingene til folket når det gjelder denne kampen da? Tar vi en seier eller? Selv håper jeg på seier, og om taskis tar seg en soft-is tur, så blir det vel en klar seier til oss!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Cheese Smirnoff »

Går man ikke for seier mot Asker så underbygger det bare mangelen på ambisjoner i dagens Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by youron »

Jeg satser på at han tar en istur så skal jeg gjøre mitt med å ta en dasspause. Mål håper jeg det blir og seier MÅ det bli.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Boombadila »

da får vel jeg bringe med litt anlegg(eller kanskje glimt skal låne en russebuss for anledningen) slik at Daddy Cool kan spilles!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Novi »

Jeg forventer jo seier og en STOR innsats. Som Cheese poengterer - ambisjonene bør ligger der at man drar til Asker for å hente hjem en seier. På lik linje med Sandnes-Ulf er det jo absolutt en bortekamp hvor et opprykkslag (ja, selv et topp 6-lag, som noen prøver å hjemme seg bak) skal vinne.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by ingen87 »

Denne bør vi og må vinne, hvis ikke ser det fryktelig tungt ut med tanke på videre spill fremover i sesongen. Siden NFF var så "smarte" å fjernet kvallikordningen begynner avstanden opp til opprykksplassene å bli veldig lang.. Ikke at opprykk er noe must, men det er ihvertfall greit at vi er med å kjemper.. Både for entusiasmen i byen, fremtidig sponsorinntekter og kontraktforhandlinger.
Førr Evig!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Frodo Baggins »

ingen87 wrote: Siden NFF var så "smarte" å fjernet kvallikordningen begynner avstanden opp til opprykksplassene å bli veldig lang..
Nå er det vel ikke NFF som har fjernet kvaliken, men klubbene selv på fotballtinget. Alle endringer i seriesystemet stilles som forslag på fotballtinget, også er det klubbene som stemmer over dette. Vedtalet derimot er det NFF som har satt ut i livet etter vedtak.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Sven-Rune »

ingen87 wrote:en. Siden NFF var så "....... begynner avstanden opp til opprykksplassene å bli veldig lang..
For øyeblikket er det 6 poeng opp til 1.plass, og noen la kanskje merke til at Bryne tapte for et lag som driver med breddefotball.....
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by ingen87 »

Har ikke sagt noe om avstanden til Bryne. Jeg er ikke redd for Bryne i hele tatt.. Med tap i Asker kan det i værste fall være 9 poeng opp til toppen.. Å ta inn 9 poeng på de som leder er ikke noe stort problem, men problemet er at man skal forbi 12 lag på veien. For hver gang Glimt vinner vil det alltid være andre lag som tar trepoengere.. Det er ikke poengene isolert sett som bekymrer, men at vi da må forbi Kongsvinger, Hønefoss, Sandefjord, Strømmen, Ranheim, osv.. Dette tror jeg kan bli knallhardt om alle disse lagene får enda større luke enn hva de har allerede. Og så er det noe med dette med å bevise at vi kan vinne også på bortebane...
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Glimtfan »

Det at Bryne rotet det til både mot Asker (hjemme) og Staal, gjør at jeg pdd frykter de vesentlig mindre enn før disse 2 kampene. Dette minner om tidligere Bryne-kollapser.
Pdd spiller ikke Glimt som noe som ligner opprykkslag, men skulle man få ting på rett spor, så er det ikke avskrekkende med 3 opp til Sandefjord og 6 opp til f.eks Ranheim, men Hønefoss har 6 poeng på oss, det er en solid luke så tidlig. Når det kun er 2 plasser til opprykk, så kan vi fort havne skikkelig bakpå. Sånn maksimalt sett, så vil 6 poeng mot Asker og Ranheim høyst sannsynlig føre oss under 3 poeng til så og si alle lag. Skulle vi derimot rote det til med under 3 poeng på disse 2 kampene, så kan vi bare glemme alt som heter opprykk.
Pdd virker det siste mer sannsynlig.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by mortsto »

Hvis resultatene går vår vei, og vi samtidig slår Asker, så kan det være bare fire poeng opp til opprykk etter helgas kamp. Utrolig hvor håpløs optimist en kan bli etter en ikke veldig overbevisende seier mot Sortland. :roll:
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by RaymondEngmark »

Mange vil vel si at det er værre å ligge evt 9 poeng bak tabelltopp mot slutten av sesongen, rett og slett fordi dette er tidlig i sesongen og det er god tid til å hente inn det forspranget. Selvfølgelig er det riktig, men alle de kampene er for at toppen skal tape poeng mens vi plukker dem - altså må vi da være i bedre form enn tabelltoppen, noe som virker å være milevis unna.

Jeg deler bekymringene til dem som reagerer på at det kan være 9 poeng opp om en uke, og kanskje 12 poeng uken deretter om formen fortsetter. Og kan være mye når Songdal i 2010 rykket opp med 56 poeng.

Kort sagt; det som bekymrer meg var at jeg tror ikke Kamma innså dem kunne rykke ned før det var for sent. Og det tror jeg Glimt evner og gjøre også.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Glimtfan »

Veien mellom topp og bunn i adeccoligaen er kort. Bryne har i flere sesonger vist dette, i fjor gikk de fra potensiell topplass og nedsabling av Glimt til en "uendelig" tapsrekke og bunnstrid, før de reddet seg inn.

Vi har fortsatt mulgiheten til å kjempe toppen, ingen tvil om det, men det er heller ingen tvil om at vi også kan rykke ned og pdd er vi faktisk på nedrykksplass og det med en relativt overkommelige motstandere i sesongstarten.

Kampen mot Sortland forteller meg overhodet ingenting, 4-0 er omtrent der det skal være og er verken skuffende eller imponerende. Asker er et lag vi bør slå både hjemme og borte, men realistisk sett vil jeg pdd sette Asker som skyhøye favoritter på hjemmebane mot oss.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by dalers »

Kåre før kampen: "Dette blir en vanskelig bortekamp. Asker hadde et bra resultat sist og kommer til å bli farlige. Vi har hatt stor utskiftning i stallen og vår tropp er meget ung og uerfaren. Men vi har hatt en god treningsuke og skal love at vi skal gi alt. Ikke at jeg føler noe som helst slags press altså..."
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by bjornage »

Ah, det klassiske "god treningsuke"-argumentet. Kåre har vel heldigvis ikke benyttet seg av det så langt i glimtkarrieren sin?

(jeg går ut i fra at det er en spøk du kommer med der dalers :D )
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by liverglimt »

Snøføyka stadion her kommer vi. Dette er være eller ikke være igjen. Tap her vil gi en så stor nedtur at jeg tør knapt tenke tanken.

Gå for seier Kåre, det høres litt farlig ut før kampen, men etterpå så kjenner du varmen komme. 8)
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by bjornage »

AN i dag: Eek rekker ikke kampen, Rønning har 30% sjanse for å rekke den.

Da ser det jaggu ta ut som det blir Bjørnbak(k) og Sakk på stopperplass igjen..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Cheese Smirnoff »

Hva med Johannesen?!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Mjh »

Hvem? :mrgreen:

Saka har vell mye mer "Rutine" haha...



Jeg misunner Asker jeg. De har målsetning om å bli topp 20 i 2011, og har uttalt at de skal kunne slå stabæk før 2016 eller noe. Ressurser har de jo også masser av :?
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Aspmyra »

Ja hva med Johannesen? Han spilte vel midtstopper for Ullern?
Jeg synes han bør få sjansen i denne kampen. Han har sikker mange kompiser i Bærum som tar turen for å se kampen;)
Han fikk sjansen på venstreback på slutten av sesongen i fjor, synes han spilte bra. Virket rolig og gjorde svært få feil!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by bjornage »

Cheese Smirnoff wrote:Hva med Johannesen?!
Tror ikke han ble nevnt i artikkelen. Kåre stoler derimot på Bjørnbak og Sakkariassen (Bakk og Sakk?) etter den solide matchen mot Sortland, så dette kan bli spennende.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Ville Lehtinen »

You'll never win anything with kids!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Crazy horse »

Var det ikke Johannesen som skulle "overta" for Rønning når denne ble for stor for klubben? Og så stiller han omtrent bakerst i køen unasett! Hva galt har han gjort? Nå er jo ikke Rønning for stor for klubben riktig enda, men på sidelinja, så da må det bety at Sakk er en bedre forsvarsspiller enn Johannesen, da? Får bare håpe at han har det greit på fritiden. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Asker-Bodø/Glimt 8/5-2011 kl 18:00 Føyka stadio

Post by Cheese Smirnoff »

Johannesen har vel bare vært et par år i klubben? Han må jo prøves forsiktig, han er ung og uerfaren. :)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply