Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by poteten »

4-1!
Kritisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Mr Bean »

Juhuuuu Erlend :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Sulliken »

2 målgivende på Reinaldo..

Hvem pratet om T.O.?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by ingen87 »

Fy fan for et spill! Det er så vakkert! :glimt
Førr Evig!
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by helsvhe »

Da ble det seier og så ligger jammen Glimt på toppen av tabellen også. Ikke dårlig :D
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Mr Bean »

4-1 må være bra , men forsvaret hvor er det blitt av det til tider !!?? Ikke bra det .. :fy
Men nå er vi serieledere :glimt :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Thomas Andersen »

En grei revansje fra ifjor. Nå må Glimt holde på ledelsen og vise vinner-tankegang! Ikke senk ambisjonene, garden eller noe - bare vinn ligaen!!!
Gult er kult!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

En kanongod 1.omgang. I andre legger/blir spilt? oss bakpå. Bryne får redusering, men gutta maler på videre og lager 2 mål til. Bare helt helt nydelig :glis Londak er god når vi trenger det.. å så har vi den der Ulrik Berglann da, når Jim blir byttet ut fordi han har meldt seg helt ut så kjører Reinaldo bare på. Forspillet til siste målet er jo bare fantastisk der han tråkler seg gjennom 4 mann får spilt ballen fra seg og når han får den tilbake så er det rett mot mål før han uselvisk sender den på sølvfat til Erlend. Den gutten er bare god altså! Vi har et luksusproblem når vi tenker på at han og Jim sloss om den plassen. Jim produserer mål og Reinaldo strør rundt seg med målgivende. Vi lager mye mål nå, en og annen i mot men så lenge vi scorer 4... Klarer ikke spill som dette å trekke folk til Myra så er Bodøfolket sykt blaserte altså... Dette var deilig :glis
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Garrincha »

Tror faktisk vi har en årgang i emning her :D men vi må ikke glemme at vi til nå har hatt relativ 'lette' kamper. Det er uansett betryggende at vi vinner disse.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Synes Bryne viser en del bra, men er en tydelig middelhavsfarer. Glimt derimot tror jeg er kommet til toppen for å bli. Tror det var svært viktig at Kamma scora mot Ranheim, aller mest psykologisk; for oss å være på topp, for Ranheim å være vippet av tronen foreløpig og for Kamma som kanskje er mindre revansjesugen på onsdag, enn de ville vært med tap.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Utrolig godt å se Glimt på toppen av tabellen, selv om det er alt for tidlig til at det har noe å si. Men det kan ha noe å si på det mentale, at man ikke alltid blir halsende etter. Og enda viktigere; fra dette øyeblikket så er det kun opp til oss selv om vi rykker opp. Andre lag kan vinne 40-0 i hver kamp, men dersom vi vinner samtlige våre så blir det Glimt.

Høres ut som vi trenger å få drillet forsvaret bedre, men jeg tror kanskje Wenberg ryker ut når Nordberg er tilbake. Også håper jeg vi kan sette alle de store sjangsene - alene mot keeper skal være mål.

Også vet jeg ikke om jeg er enig i luksusproblemet med Jim / Berglann. Det er bare å gjøre som i dag og bruke begge to det. Sanè får finne seg en annen plass å slåss om, også kan Erlend/Viljar/Jim slåss om høyrevingen. På den måten Jim beskriver seg selv på så har jeg alltid ment at han også burde være en mulighet på motsatt side.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Unngår vi å tape mot Sandefjord og Start denne måneden, samt et fint resultat mot HamKam, så er vi i kjempegod rute. Klarer vi å beholde alle spillerne gjennom sommeren, samt får forsterket back-plassen(e) så blir høsten gul, gul, gul! :glimt
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by bjornage »

Bra match! Berglann er et konstant uromoment, høyrebacken til Bryne hadde ikke snøring på hvordan han skulle ta han. Papa, Knarvik og CBerg dominerte midtbanen fullstendig, V. Braathen og Jim er alltid farlige, og vi har full kontroll bakover.

I første omgang, riktig nok. Som "vanlig" i år er innstillingen helt annerledes i andre omgang når ting ser komfortabelt ut for oss, og Bryne får et enkelt mål. Heldigvis klarer gutta å reise seg opp og få gløden tilbake, og på 3-1 var Bryne helt ufarlige. Robertsen så frisk ut, men skjønner ikke at Khalili ikke fikk komme innpå tidligere. Vegard Braathen hadde løpt seg tom meg 10 minutter igjen, Papa fullstendig kjørt med 15 minutter igjen og tempoet ble veldig lavt, hvorfor ikke bytte tidligere? Uansett, det blir bare pirk. En ypperlig ettermiddag på Aspmyra, og kanskje siste spikern i kista for Sane-på-høyrevingen-eksperimentet? Jeg håper det.

Dagens kaktus går til hele Bryne-laget, de var kanskje det mest ufine laget jeg har sett på Aspmyra på mange år. Dytting, albuer, sene taklinger, kjefting og generelt ufin oppførsel i andre omgang. Liten tvil om hva Tommy B. sa til gutta sine i pausen. Tror ikke det hadde vært kontroversielt hvis en av de hadde blitt utvist....
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

Supert resultat. Tre tøffe kamper på rad nå. Må ta minst fire poeng i de kampene. Håper trenerne fortsatter med samme lag. :glimt
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Sven-Rune »

re Bjornage.

Helle ba vel egentlig om gult kort i en situasjon med en av våre midtstoppere mot slutten av første. Jegf fikk ikke helt med meg starten der, hva skjedde?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

For å bæse litt, synes man i dag så litt av hvorfor Glimt var på backjakt like før sesongen. Verken Imingen eller Jacobsen imponerer på noen som helst måte. På tide å la Skovgaard forsøke seg fra start i sitt rette element?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by bjornage »

Sven-Rune wrote:re Bjornage.

Helle ba vel egentlig om gult kort i en situasjon med en av våre midtstoppere mot slutten av første. Jegf fikk ikke helt med meg starten der, hva skjedde?
Albue og kjeftbruk hvis jeg husker riktig.

Og ja, vi ser hvorfor vi ville ha inn ny back. Jeg gråter derimot ingen tårer over at det ikke ble Dawda Leigh...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

AN: Vant med vakre mål. Har kontroll på kampen, men unntak av på 2-1, Berg sier det skjer noe mentalt når Bryne får målet og spillerene begynner å stresse å gjøre enkle feil. Berglann trekkes frem som en veldig positiv spiller og det handler litt om han. Glimt håper at seieren får flere til å finne veien til Aspmyra. Cato innrømmer også at de to første kampene på Aspmyra ikke var noen publikumsmagnet, og at dette fortjente publikummet. Han mener også at problemene Bryne skapte kom langs deres venstreside.

Londak - 7 - To matchvinneredninger, sjangseløs på goalen. Noen småfeil.

Jacobsen - 4 - Mye slurv men kontroll bakover.
Wemberg - 6 - Nøytaliserte Helle og spillte på det enkle. Kongen i lufta.
Braathen - 5 - Upresis, heldig som slipper straffe. Bra hodespill.
Imingen - 5 - Trøblet med Fernandes innledningsvis. Spillte seg stort opp.

Knarvik - 5 - Mannen bak alt før pause, mindre etter. Gode dødballer.
Berg - 6 - Kloke og enkle valg, kunne ofret mere.
Badou - 4 - Brilliant og håpløs. Ballvinner men ellers lite bra.

Jim - 5 - Strålende før pause, usynelig etter. Burde puttet flere.
Braathen - 6 - Fant tonen med Johansen. Burde hatt flere. God på små flater.
Berglann - 7 - Herje med Landro og to assists. Jobbet utrettelig.

Robertsen - Solid innhop med goal.
Kahili - to minutter for Berglann.

"Det er alltid ledig i krysset" .... gjett hvem :P
Braathen står med 51 (!!) mål på 86 kamper!

Mange overraskende terningkast og kommentarer. Badou har dabbet litt av for eksempel. Også har jeg en kommentar til glisne tribuner - kan ikke Norge bare starte sesongen når PL er ferdig, også kjører vi på igjennom hele sommerferien. Makes sense.
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by poteten »

Blir en jævla kort sesong?
Kritisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Tja ... 15 uker ... 2 kamper pr uke. Burde gå. Så får heller Cupen start og avsluttes tidligere eller noe. For out .. men jojo ... har i allefall vært slik for meg at når det er sommervarme virker det mye kortere til Aspmyra. Og jeg merker meg jo at veldig mange prioriterer PL forann Glimt - og andre Norske lag.
Kristatistisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by poteten »

Ja, det er jo gjerne slik at det er folks problem. Ikke i min villeste fantasi har jeg noen gang prioritert PL fremfor norsk fotball. Det er jo så pinlig.
Kritisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

Aiai. Serieåpning 16.mai og avslutning før 18.august. Og hva gjør vi i EM-pausen?

Edit: Så sammendraget nå. Tre gule kort til Bryne pga albuebruk?
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Glimt1916 »

bjornage wrote: Og ja, vi ser hvorfor vi ville ha inn ny back. Jeg gråter derimot ingen tårer over at det ikke ble Dawda Leigh...
Er han ikke opprinnelig en angrepsspiller? Vurderte Glimt han som back? Jeg husker ikke helt hva som ble skrevet om han. Som ving kunne han kanskje passet inn, men det lille jeg så av kampen på lørdag viste vel at han har en del å rette opp på før han er en ordentlig back...
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by Knuta »

Leigh har aldri spillt i forsvar før Martin Andresen plasserte han i en back-rolle i vår. Meningsløs disponering.
Ellers tilbake til kampen. Er fortsatt litt skremt av del en forsvarsmisser. Helt unødvendig og jeg håper at man fokuserer på dette fram mot Kamma-kampen.
Ellers så er Berglann et gullfunn for Glimt, og VB en notorisk målscorer. Midtbanen begynner å sette seg, men første alvorlige test for laget kommer på Onsdag.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Bryne, Søn 13. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Knuta: Som vi gjør med Sanè? 8)

Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke hele laget kan fungere samtidig. I treningskampene satt forsvaret som støpt. Så begynte sesongen og vi fikk ikke til angrepsspillet. Også får vi det litt til, men så taper midtbanen seg litt, spesiellt Badou. Også nå er plutselig forsvaret svimmel i hver eneste kamp. Skulle tro med Cato som trener at det var en mann som virkelig kunne få et forsvar til å sitte.
Kristatistisk
Post Reply