Hvorfor bli DGH-medlem?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Hvorfor bli DGH-medlem?

Post by Novi »

Sånt rent bortsett fra rimeligere sesongkort på stadion - hvorfor skal man blir medlem i DGH? Er sikkert flere som ikke drar på nok kamper ila en sesong, eller ikke bor i Bodø lengre, som er potensielle medlemmer i DGH. Er det noen grunn for oss å melde oss inn, annet enn for å støtte opp økonomisk?
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvorfor bli DGH-medlem?

Post by ingen87 »

Jeg kristiserte DGH ifjor, og har strengt talt ikke endret synspunkt. Kan starte med spørsmålet; Hva er DGH? Er det et samlingspunkt under kamp? Jeg mener at gevinsten av å være med i DGH er veldig liten. Jeg skrev en lang smøbrødsliste på hva jeg mener er svakt / bra med DGH.

Utdrag fra det innlegget jeg skrev ifjor under Stemning på Aspmyra:

- Vi var på plass 45 min før start, resten kom 5-10 min før start. Godt mulig folk sto bak tribunen og pratet før dem gikk inn (typisk Aspmyra-fenomen)
- Første sang som skal dras igang er dermed når kampen er i gang.
- Med Glis synges det til kampen i bussen og på vei inn på stadion (siden vi kommer samlet)
- Stemninga er generelt høyere når kampen sparkes i gang, vi har varmet opp.
- Det burde vært et sanghefte på setene da det virket som om folk rundt meg ikke kunne sangene (disse kan være nummerert, slik at det er lettere for folk å skjønne hva som skal synges til en hvertid).
- Veldig mange sanger starter alt for høyt stemmeleie, som medfører at man mest står å roper enn å synge.
- Hærlig med gratis kaffe 8)
- Vi er for få, det må rekrutteres flere DGH'ere.. Det blir for mye tomrom på feltet.
- Alternativet er å få presset DGH mer sammen, istedefor å spre 100 personer utover hele J felt.

+ Igår ville det IKKE vært noe problem med å ha en samlingsplass før kamp. Det var lørdagskamp, man kunne sett Premier League som oppvarming. Synes det er for sløvt når supportere ankommer kamp 17:55..

I tillegg burde det være aktiviteter utenfor kamp, og ikke kom med argumentet "småbarnsforeldre", "har ikke tid".. Dette handler om prioritering. Har ikke styret tid til å finne på aktiviteter for medlemmene sine - ikke sitt i styret! DGH gjør ingenting for at medlemsmassen skal beholdes, og gjør fint lite for å rekruttere nye.

Synspunkt utenfra er at DGH er en liten klikk på et par personer som henger ilag. Dette har jeg hørt fra veldig mange personer de siste årene, men representerer ikke mitt synspunkt, selv om det til tider er veldig internt og segregert på J-feltet.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Hvorfor bli DGH-medlem?

Post by OTH »

Hva med at DGH tok over salg av supporter effekter? Nå vet ikke jeg hvordan det er i Bodø, men vet at her i Molde så er det Tornekrattet som driver supportershoppen og selger effekter. Tror og de har salg av billetter til kampene. Er det mulig å få til i Bodø?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Hvorfor bli DGH-medlem?

Post by liverglimt »

De som er missfornøyde kan bare melde seg inn og kuppe årsmøtet. :lol:
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvorfor bli DGH-medlem?

Post by ingen87 »

Hadde jeg bodd i Bodø så ville det vært et alternativ. Tror ikke det er helt optimalt å sitte i styret når man bor i Mosjøen :)
Post Reply