Den Gule Horde - 2015

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by mikk »

MhepA wrote:Nå er siste hjemmekamp om litt over en uke. Hvordan planlegger DGH/1916 å takke for i år? :)
Sist kamp var det god stemning på J-feltet og dere fikk god konkurranse fra Bataljonen.

Har dere lagt dere noen tanker om neste år, hvordan få flere medlemmer, blir supporterklubbene slått sammen?
Sammenslåing er uaktuelt for vår del (1916), vi blir å kjøre på som mot slutten året. Ting begynner sitte og blir stadig et par hoppende syngende supporter for hverkamp som går.
Blir nok kjøre mer og mer mot ultraskulturen neste år, noe som har vært målet lenge
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Kesseboy »

Fra NB-tribuna har DGH og 1916 sammen fungert veldig bra. Er det sagt noe om sannsynligheta for å fortsette å stå sammen, uten å nødvendigvis slå seg sammen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by mikk »

Stor sannsynlighet for det, vi blir stående der neste år og med forhåpentligvis enda flere folk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

Det er svært positivt. Hva tenker 1916 om TIFO og lignende? Og hvordan tenker dere å "markedsføre" dere fram mot neste sesong sånn at dere blir enda større?

Jeg har én forespørsel though.

Trommer.... Skarptromme er egentlig FYFY. Svært kreativ noen av de trommisene også. Jeg har lenge forhørt med min far i DGH om ikke de har planer om å fjerne hele trommegreia, men jeg skjønner at det betyr noe for en del supportere å ha tromma der. Men en ting må man få be om, bruk den kun om nødvendig.

Tromme, klapp klapp klapp, Bodø/Glimt er noe som typisk fungerer. En enkel rytme fungerer også i flere andre sanger, hvis de slås inn på riktig tidspunkt. Sist jeg sto på J-feltet opplevde jeg et hav av tromming fra både den ene og den andre kanten, og ikke var det spesielt samkjørt. Forslag: Hold seg til én tromme.

En annen ting som gjorde meg litt trist rett og slett var at mange av DGHs medlemmer ikke sang med når 1916 sang. Vet ikke om de ikke har lært seg sangene eller om det bare er beskjedenhet som stopper dem?

Ihvertfall så har det blitt en forbedring når 1916 og DGH stilte seg sammen og det gleder meg at det er planer om å fortsette med det!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Akkurat den siste der er litt tosidig, forskjellen er at 1916 høres bedre og er mer "på" under kampene så det er vi som er forsangere i 95% av tida.
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

Det kan jeg forstå at du syns. Jeg mente egentlig bare at det har blitt bedre generelt. Når 1916 synger sine sanger, så synger 1916. Når DGH synger sine sanger, så synger begge.

Helt sikkert mange som ikke er enig med meg her, og jeg har tross alt ikke vært på mange kampene med begge supporterklubbene, bare én.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by mikk »

Helt enig angående trommene, skarptromma blei borte de siste kampan noe som va sykt deilig. Bruker se kamper på tv (i reprise) og man hører nesten bare tromma. Må nok ned i størrelse, tromma skal stå i stil med antall syngende supportere på feltet. Hvertfall ikke overgå!
Hvordan kamp var du på forresten ?
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

Litt av problemet for DGH sist sesong var at de som sang stortsett var de som sto fremst på feltet, mens de som sto bakerst ikke var med, slik det fåreløpig planlegges forran neste sesong er enten å sperre av øvre del av J-feltet for å samle alle fremme, det andre, mer sannsynelige blir å nekte folk som ikke er medlemmer av DGH/1916/GLIS adgang på feltet, har vært en lei tendens de siste årene med at folk som ikke har vært medlem har kjøpt billetter til feltet fordi prisen har vært lavest der og gitt katta i å synge.
Ellers blir det Årsmøte 2. Mars kl 1900 i kantina på Aspmyra for de som ønsker å få DGH opp for fullt i 2015, anbefaler alle som kan til å stille opp.
Positivitetsmafian
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Ville Lehtinen »

kimbo wrote: en lei tendens de siste årene med at folk som ikke har vært medlem har kjøpt billetter til feltet fordi prisen har vært lavest der og gitt katta i å synge.
Jeg pleier å kjøpe vanlig billett, og så stille meg sammen med DGH på J-feltet for å få sunget :lol:
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Da tror jeg 1916 på nytt kommer til å se etter andre muligheter på stadion
Førr Evig!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

Fåreløpig plan med J-feltet er at kun medlemmer av DGH, 1916 og GLIS skal ha tilgang i 2015 :wink:
Positivitetsmafian
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by Sulliken »

Endret trådtitel, da vi visselig er i 2015 nå. -Ingen vits i å starte ny tråd.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by eidurgud »

Hvordan er planene mtp å stenge av øvre del av J-feltet? Hadde det vært nok å legge de gule (store) "flaggene" som ble brukt helt ytterst på feltet der istedet?
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

Fåreløpig er det ikke 100% bestemt at bakre del av feltet skal stenges, men det er diskutert innad i styret, sannsyneligvis vil dette bli gjort med de gule flaggene som brukte å ligge på siden ja.
Positivitetsmafian
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by eidurgud »

Tenker det er like greit å la de ligge øverst som ytterst. Det er vel kanskje nok flagg til å ha begge steder også?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by MhepA »

Ingen skyhøye mål om å fylle J-feltet med supportere nei :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by eidurgud »

J-feltet har rundt 500 plasser. DGH har ikke hatt så mange medlemmer engang siden 2008, langt færre på kampene. Det handler ikke om mål, men å ha hodet på rett plass.


:roll:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by liverglimt »

Realister har aldri flyttet grenser. Må sikte på stjernene for å nå taket. :lol:
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by Novi »

Nå er det vel relativt enkelt å flytte noen flagg for å gjøre plass, og frister ikke å komme til J-feltet om det er lite stemning og folk er spredd :) All ære til de som samler seg for å lage liv, og som forsøker å få med seg treige Bodø-folk!
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by J I P »

Nå er ikke jeg den som er oftest på J-feltet selv om det er min foretrukne plassering i Bodø.

Likevel, der er fint hvis man får stå under tak hvis været slår seg vrang.
Og hvis barna er med på kamp, da kan de gjerne få lov til å sitte.

Jeg innbiller meg at det er enklere å få opp trøkket på tribunen jo flere som er der, medlemskap eller ei.


Det er da ikke så billig på J hvis man ikke kjøper sesongkort. 150 kroner for voksne, studenter og honnør samt 100 for barn gjør at man kan finne gode plasser på andre deler til en grei pris.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

Selvsagt er det mulig å mulig å få billetter billig nok på stadion, både på SKS og stå tribunen var billettprisen 100kr, poenget har vært å samle det som faktisk synger på kampene, som har vist seg være lettere for betalende medlemmer, i motsettning til mange ukjente fjes som er innom en skjelden gang og sitter bakerst på feltet uten å legge ned innsats for å være den 12. mann.
Positivitetsmafian
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Forslag: en utadvendt representant for DGH går rundt og hilser på nye fjes på J-feltet før kamp og forklarer hvordan dere vil ha det på tribuna. Da jeg ble medlem i DGH i 2006 husker jeg at Røsten & co møtte meg, og alle andre, med åpne armer og det gjorde det mye enklere å engasjere seg på kamp. Jeg tror det er fort gjort å "melde seg ut" hvis man ikke føler seg inkludert i gjengen, og desto enklere å bidra med liv hvis man føler seg velkommen og ønsket.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by G-s-enz »

Helt enig med siste taler,Røsten var en utadvent og inkluderende trøkksjef som fikk med seg de som nå sitter i bakgrunnen å holder kjeft :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by mikk »

Ser tanken bak å stenge J-feltet for ikke medlemmer, men ser før mæ at det kan bli en slag i feil retning for rekrutering av nye medlemmer. Vis folk vil være med på kamp sjekke stemning, må de da gjennom styr med medlemsavgift osv.
Kan fort bli med en billet på toyota med hendern i lomma og pølsa i handa av sånt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by J I P »

Glimt.no opplyser om at det er årsmøte i Den Gule Horde i dag klokken 19 på Aspmyra stadion 3 etasje

http://www.glimt.no/latest-news/article ... gule-horde
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply