Den Gule Horde - 2015

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by J I P »

Ser av DGH sin facebookside at årsmøtet I går ble utsatt på grunn av for lite oppmøte.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

Passer meg bra ^^ landet nettopp i Bodø igjen etter noen uker borte
Positivitetsmafian
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

For de som som har tenkt seg på J-feltet i år, ved innmelding i DGH innen 31. Mars er mann med i trekkningen av sesongkort.
Positivitetsmafian
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by G-s-enz »

Det er jo ikke ett godt tegn når årsmøte må utsette pga lite oppmøte akkurat.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by eidurgud »

Visste ikke at det var årsmøte da, engang. Når er det satt opp på nytt?
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by ingen87 »

Hjemmesiden er nede og..
Førr Evig!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

Hjemmesiden har ikke vært i bruk på på snart 2 år, Facebook og Twitter har overtatt.
Positivitetsmafian
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by liverglimt »

Hva med en feed av Twitter og Facebook på hjemmesiden?? :)
@liverglimt
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

Litt info, planen for J-feltet i år er at kun medlemmer av DGH, 1916 og GLIS vil kunne kjøpe billetter til J-feltet, dette er det enighet om fra både ledelsen i DGH og 1916 som de primære brukerne av feltet, samtidig planlegger vi å bruke flaggene som tidligere har ligget på siden av feltet til å spærre av bakre del av feltet for å samle folk i fronten av feltet.
Positivitetsmafian
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by eidurgud »

Hvordan planlegger dere at dette skal overholdes? Tanken har jo vært den samme i alle år, men det har aldri latt seg gjøre..
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

Kort og greit med medlemskort, Glimt sier de skal informere alle som selger billetter om at medlemskort må vises ved kjøp av billetter på J-feltet, det samme vil gjelde DGHs stander før kampene.
Positivitetsmafian
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror det vil gi både dårligere rekruttering og dårligere stemning. Ærlig talt så er vel ikke J-feltet spesielt ettertraktet blant Bodø-væringer, så å nekte dem inngang vil neppe gjøre annet enn å hindre potensielle nye supportere en rekrutterings-arena.

Sats heller på å inkludere de som ønsker å stå på J-feltet. Det skal føles verre å ikke synge enn å faktisk lage liv. Steng heller ute dem som vil sitte, da jeg tror det er mange av den sorten som også betaler medlemsmedlemskontigent til DGH.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by eidurgud »

Slik situasjonen er nå er jeg usikker på om dette er rette veien å gå. Målet nå må være å få flest mulig folk på J-feltet, og uten at jeg skal være veldig bastant tror jeg ikke det er så veldig mange betalende medlemmer i de tre grupperingene?

Hadde det vært slik at J-feltet hadde vært fullt hver eneste kamp så hadde det lett kunne forsvares å bruke den taktikken, men tror jeg det vil ha motsatt effekt enn den ønskede.

Når det gjelder enkeltkamper, som 16. mai mot Tromsø, så er det naturlig å la medlemmer i supporterklubbene få forkjøpsrett - men selv ikke i 2007 mot Odd i siste kvallikkkamp klarte man å fylle J-feltet med kun medlemmer fra supporterklubbene.

Cheese har mange gode argumenter - men å stenge ute folk blir feil. (Ja, jeg skjønner at du satte det litt på spissen, Cheese :glimt )

Det har vært ekstremt stille i byen den siste mnd. Hvordan er planen for å få folk til å komme tilbake til J-feltet? Jobbes det med rekruttering? Får man tak i gamle medlemslister så kan man jo sende e-post til gamle medlemmer og invitere dem tilbake? Får man tak i folk som er villige til å stå på stand på City Nord og i sentrum så rekrutteres det alltids lett et medlem eller to pr. stand. Gjør man dette foran hver hjemmekamp blir supporterklubbene automatisk mer synlig i bybildet, og folks nysgjerrighet vil pirres etterhvert.

Det nytter ikke bare å ha stand foran inngangen til J-feltet på kampdag, dessverre. Den luksusen har ikke DGH/1916 og evt. GLIS råd til pr. dags dato.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by J I P »

Hvordan er/blir policyen hvis et medlem av DGH/1916/GLIS vil ha med en venn/kamerat (som ikke er medlem) på feltet for å vise vedkommende at J-feltet er stedet å være?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by mikk »

Ingen fra 1916 har medlemskort og vil mest sansynlig ikke skaff det heller. Dette virka ikke helt gjennomtenkt og et hastetiltak fra kem enn som fant på det.
Vis det kommer et bare nye tryna på pub før kamp, ska man da få de til å betal medlemsavgift der og da? Blir fort en dobbelt så dyr kamp, og mye styr. Da blir det fort en tur på SKS/sparebank1

Når det kommer til rekrutering trur æ ikke stand e løsninga til oss hvertfall, beste rekruteringa e og vis fram god tribunekultur og at det ser visuelt bra ut. Og satsa på at det tiltrekk folk med den rette mentaliteten og/eller stor interesse for tribunekulturen generelt.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by G-s-enz »

Hvordan er medlemstallene i DGH,1916 og GLIS? (Og Glimt i Steigen) Denne sesongen altså?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by mikk »

usikker på antall betalende medlemmer i 1916, folk på kamp varierte ifjor fra 20 til 80 ca. Håper at det blir stabilisert iår på en rundt 50, det er bra for en alternativ gruppe i norsk standard.
tror og flere sitter på gjerdet og følger med på hva som skjer, håper de hopper ned og hiver seg med snart : )
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by ingen87 »

Vet det ble annonsert at den lukkede Facebook-gruppen til 1916 kun skulle være for betalende medlemmer. Den siden teller ihvertfall 98 stk, men om alle har betalt er jeg heller usikker på.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by liverglimt »

Jeg fikk aldri noen kontonummer så jeg fikk ikke betalt og ble kastet ut av gruppen. :lol:
@liverglimt
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by ingen87 »

Vet ikke når dette var? Men idag står kontonummer øverst i margen under fanen "om".

Tyder jo på at 98 medlemmer er ganske så sikker pekepinn?
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by liverglimt »

Sikkert ett greit tall.

Jeg trengte IBAN og det klarte ikke de og fikse. Nå holder jeg meg til golf ute og fotball foran tv. Holder for meg. :LFC
@liverglimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by MhepA »

:cry:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2015

Post by kimbo »

For de som er interesert i sånt har jeg sparket i gang DGHs instagram konto, så peis på og følg oss der, samtidig kan jeg nevne at vi mekker TIFO i Nordlandshallen i morgen formiddag, anbefaler alle som kan melde i fra og stille opp noen timer får årets beste DGH TIFO.
Positivitetsmafian
Post Reply