Supporterutstyr

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Supporterutstyr

Post by Boombadila »

PostNord vet du, bruker lengre tid Bodø-Oslo enn hva Ups gjør på Frankfurt-Fauske...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Supporterutstyr

Post by Sulliken »

sporingen sier at den er under transport til meg (altså etter mottatt terminal her sørpå og gjort klar for levering). I 3 dager.

Fikk dere postlapp, eller kom den i postkassen?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Supporterutstyr

Post by Boombadila »

Postnord pleier vel å sende ut varsel på sms, i hvert fall de gangene jeg har brukt dem.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Supporterutstyr

Post by Kesseboy »

Postnord har feila å sende sms til riktig nummer hos meg. Fant ikke ut hvor jeg kunne endre nummeret de har på meg heller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Paradigma
Posts: 589
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 3 times

Re: Supporterutstyr

Post by Paradigma »

Hvor kjøper man glimteffekter i Bodø nå i sommer? Er i byen i mårra og har knust kaffekoppen...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Supporterutstyr

Post by Boombadila »

Jeg mener det er Sport1 på citynord/stormyra som er stedet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Supporterutstyr

Post by J I P »

I tillegg til Sport 1 som har "klubbkolleksjonen" til Glimt og noen supportereffekter så har du vel Glimtshop på Aspmyra.
Send en mail til regine@glimt.no eller ring Glimt på tlf 75545500 for åpningstider.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Supporterutstyr

Post by Novi »

Kan vel bestille på internett og hente på Glimt-kontoret?
Una mas cerveza.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Supporterutstyr

Post by Loffen »

Noen som aner hva ståa er i Glimtbutikken nå til jul? Hadde planer om å kjøpe litt julegaver der, men halve sortimentet er jo utsolgt - og har vært det ei stund nå.
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Supporterutstyr

Post by Novi »

Spurte om bortedraktet tidligere, og da var grunnen backlog hos leverandør. Vi er små, dermed lite prioritet på leveranser. Og Glimt ønsker vel ikke stort varelager.

Utover det, 100% enig i de som ønsker en funksjonell nettbutikk med godt vareutvalg. Har 3 gutter i Trondheim, og om hadde blitt brukt noen tusenlapper i året på Glimt om de hadde hatt samme utvalget som RBK har her.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Supporterutstyr

Post by ingen87 »

Idag, i min refleksjonstid i bilen hjem fra arbeid, så tenkte jeg mye på dette med supporterutstyr.

Da jeg tilfeldigvis befant meg i Trondheim samme helg som Glimt spilte mot RBK og samtidig som det var black friday endte jeg opp med å kjøpe meg en Glimt-gul dunjakke til 400,-.
Image
Denne hadde jeg på meg på tur til jobb idag. Da slo det meg, hvorfor fokuserer ikke lag som Glimt mer på vintervennlige supporterklær? Halve sesongen er jo innenfor en periode på året der folk vil gå i vinterklær på kamp.

Dette er det varmeste plagget i Glimts netshop, hvis man ser bort fra luer og skjerf.
Image

Det vil jo selvfølgelig være stor gambling å satse på vinterklær. De vil jo nødvendigvis være mye dyrere i innkjøp og risikoen for å tape penger hvis produktet ikke blir solgt er relativt mye høyere enn ei grå tskjorte. Men la oss si den jakka jeg kjøpte, med en liten Glimt-logo på, og ikke et klovnekostyme med masse dilldall. Det tror jeg kunne solgt bra. Den kosta 499,- før Black Friday så det var ingen kjempedeal jeg gjorde der. Hvis Glimt kunne solgt slike jakker til 500,- så tror jeg det er mange som hadde slått til. Spesielt i mars, april, mai, september, oktober og november.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Supporterutstyr

Post by Novi »

Tror dunjakke til 500,- ville vært stort tap for Glimt, om ikke kvaliteten hadde vært ræv. Ikke samme stordriftsfordeler i prising som vanlige klesbutikker har.

Men det med risiko for varelager - med mindre man vedtar at man er villig til å binde opp en del penger i et variert varelager, så er det meningsløst å diskutere hvilke andre produkter de kan komme med. Og svaret man stort sett får er at man ikke kan kjøpe for store kvanta av ting, og dermed er man hele tiden utsolgt for selv relativt rimelige varer.

Positivt at en netshop er på plass da!
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Supporterutstyr

Post by gavharr »

Coastere og kjøleskapsmagneter er omtrent risikofritt, og hadde lett solgt ut. Det er sånn man bare tilføyer ordren om man kjøper seg et plagg eller to.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Supporterutstyr

Post by J I P »

G-Sport hadde et kjempelager med Glimteffekter som de ga vekk til tilnærmet gibortpris. Det tapte de nok mye penger på og den erfaringen gjør at Glimt nok er forsiktige med innkjøp til lager.

Syns det er fornuftig det de gjør nå med en del tidløse produkter- som for eksempel Glimtpleddet og Glimtgenseren du i dag får 30% på i Glimt sin julekalender. Sjekk ut kalenderen på Glimt.no
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Supporterutstyr

Post by Novi »

Hm, den koden funket ikke hos meg. Skal vel vare dagen ut?
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Supporterutstyr

Post by ingen87 »

Novi wrote: Sat Dec 08, 2018 7:27 am Tror dunjakke til 500,- ville vært stort tap for Glimt, om ikke kvaliteten hadde vært ræv. Ikke samme stordriftsfordeler i prising som vanlige klesbutikker har.
Positivt at en netshop er på plass da!
Helt enig. Jeg skulle bare ønske at de kanskje kunne tatt et steg bort fra tskjorter, og kanskje sett om det var noe mer "vinterlig" de kunne satsa på. Dunjakker skjønner jeg egentlig ikke vil være realistisk, men det går an å teste noe innenfor insulated-familien? De solgte jo softshelljakker for noen år siden. Jeg har en av de og, men glidelåsen er ødelagt.

Hva med fleecejakker? Det er jo sånt som man får kastet etter seg overalt
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Supporterutstyr

Post by Boombadila »

Var det ikke noe snakk om at grunnet rettigheter, så skal alt enten leveres av Diadora, eller være godkjent av dem?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Supporterutstyr

Post by Novi »

ingen87 wrote: Sun Dec 09, 2018 10:18 pm Hva med fleecejakker? Det er jo sånt som man får kastet etter seg overalt
Sant det, og de selges ofte for utrolig høye priser relativt til at det bare er billig fleece.

Men ja, ligger sikkert begrensninger gjennom avtalen med diadora. Og så blir vi en liten partner for dem, og dermed lite oppmerksomhet, sikkert.
Una mas cerveza.
Post Reply