Forslagstråden - Supporterkoordinator

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by RaymondEngmark »

@MhepA: Heller dyrere billetter enn å måtte se på tante forsøke å score på reservekeeperen. Hvem vil egentlig se det? Jeg er jo ikke interessert i alt som har med en fotball å gjøre, jeg betaler jo for å se kvalitetsfotball. Skal noen spille ball i pausen vil jeg heller se streetfootball (tunellkonkurranse), five-a-side, fotballtennins, trickere - og alle deler med høy kvalitet.

Og hva det gjelder sosiale medier - det er så sinnsykt mye mere effektivt om 100 stykker tagger #glimtkamp på instagram og slikt, enn hva det er at 3 stykker fra glimt springer rundt og lager noe. Bare så det er sagt.
MhepA wrote:Klarer du å få Glimt til å lage skikkelige presentasjoner på storskjermen av spillerne som starter kampen (med video/bilde og musikk)?
God ide! :) Og kanskje også intervjue mange av spillerne i det de ankommer aspmyra. Hva tror du om kampen etc. Der har du interessant materiale som varer mange minutter.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å tenkte på dette. Hva er egentlig sjangsen til at Glimt orker å høre på 2% av det vi har å komme med egentlig. Slim.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:@MhepA: Heller dyrere billetter enn å måtte se på tante forsøke å score på reservekeeperen.
Her tror jeg veldig mange er uenig med deg. Kanskje ikke her inne på forumet, men rundt om i Bodø by. Jeg tror de fleste gir bængen i pauseunderholdninga så lenge de ikke har ruinert seg for å få se den.

Jo dyrere billettene blir jo mer vil vi ha igjen for det, utover 90 min med fotball som vi kan kjøpe til 199,- i mnd hos TV2. Det klarer ikke stadion å konkurrere med. Så enten må det være så høy kvalitet at vi kan konkurrere ut sofaen på kvalitet (vanskelig i mars, april, oktober og november..), eller så må prisene ned slik at folk synes de får mer for pengene for å dra på stadion.
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by J I P »

ingen87 wrote:Jo dyrere billettene blir jo mer vil vi ha igjen for det, utover 90 min med fotball som vi kan kjøpe til 199,- i mnd hos TV2. Det klarer ikke stadion å konkurrere med.
Sesongen i 2016 varer fra Mars til og med November. Det blir 9 måneder der.
Prisen hos TV2 blir altså 9 *199 = 1791 kroner. Inkluderer både hjemme og bortekamper.

Sesongkort bør altså prises så lavt at man tar seg råd til både sesongkort og TV2-abonnement?

Kanskje TV2 og klubbene burde gi rabatt på TV-abonnementet hvis kjøperen er Sesongkortinnehaver?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by ingen87 »

J I P wrote: Sesongkort bør altså prises så lavt at man tar seg råd til både sesongkort og TV2-abonnement?
Tja, eller så må alternativet til TV2 abonnement - Aspmyra på hjemmekamper + pub på bortekamper (bare et eksempel, mange måter å se bortekamper på) være såpass delikat at folk heller velger dette fremfor å sitte hjemme i sofaen :) Når Canal + hadde rettighetene til Tippeligaen, så var det i foreldrene mine sitt hus tabu å bruke masse penger på TV-abonnement. Da var vi samlet sett oftere på Aspmyra enn i dag. Idag er det tabu å ha få kanaler, man skal helst ha Cmore, TV2 Sport Premium og Viasat..

Liker tanken din med å kunne gi sesongkort-innhavere rabatt på TV2 Sumo Tippeligaen. Men det vil jo bli ganske mye i tapt inntekt hos TV2 for en sånn gest. Samtidig ville kanskje det være mer folk på stadion og kampene hadde kanskje blitt mer seervennlig?
Last edited by Sulliken on Fri Dec 18, 2015 5:18 pm, edited 2 times in total.
Reason: Da sletter jeg bare denne dobbelposten og.... Skjerpings ;-)
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by RaymondEngmark »

ingen87 wrote:
Her tror jeg veldig mange er uenig med deg. Kanskje ikke her inne på forumet, men rundt om i Bodø by. Jeg tror de fleste gir bængen i pauseunderholdninga så lenge de ikke har ruinert seg for å få se den.
Ja mulig det, var en spissformulering, men det sier litt om hvor flaut jeg syntes de spede forsøkene har vært oppigjennom årene. Det har vært mye skoleavslutningskvalitet over det som har skjedd i pausene. Og Putte er et kapittel for seg selv. Jeg håper virkelig barna syntes han er råkul, men jeg mistenker at selv de små syntes det der er passe flaut.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by ingen87 »

Der er vi enige. Jeg er bare usikker på hvor høyt man kan legge lista. Men både de forsøkene på pauseunderholdning og maskott har vært meget dårlig, både i kvalitet og forankring hos publikum.

Jeg er absolutt åpen for at vi skal ha maskott, men det bør i det minste være et dyr som eksisterer i regionen.Synes bie var et utrolig dårlig valg av maskott, og musikken som spilles når han kom / kommer på banen er bare slitsom!
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by MhepA »

Putte kan pensjonere seg, eller gis bort til BHK. Så kan Glimt skaffe seg en havørn med passende navn. Denne gangen kopierer vi ikke navnet til RBK-maskotten eller utseende til Odd-maskotten.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by RaymondEngmark »

Skal du bli tatt seriøst regner jeg med du bør komme med noen få konkrete punkter. Jeg tror jeg lander på dette;

1. Løse køproblematikken
2. Bedre tilbudet i kioskene
3. Engasjer tilskuerne i sosiale media
4. Få til en seriøs produksjon på storskjermen før kamp og i pause
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by mortsto »

Svigerfar har sesongkort i Sandefjord. Der er det en ordning med visning av bortekamper på stadion. Er det lokale på Aspmyra hvor en kunne vist bortekamper for sesongkortinnhavere på stort lerret og gjort noe mer ut av det? Å se bortekamper over en pils med Runar hadde vært noe som hadde dratt meg dit.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by bjornage »

De viste av og til bortekamper i baren/kafeen på Aspmyra for et par år siden, men forsto det slik at det var komplisert å få til et mer skikkelig tilbud.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by ingen87 »

Helt i starten, så var det en pub nede på Aspmyra som viste bortekamper (Bar Liga tror jeg den het). Gikk vel rimelig kjapt konk?

Er langt fra fullt på Smiths når Glimt spiller bortekamp, sofasyndromet slår nok enda sterkere inn under bortekampene.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by liverglimt »

Hvis du ikke bor vegg i vegg med en pub i Bodø så blir avstanden ofte for stor. Har selv gått i snøffokk og rægnslo fra fengslet og ned i byen for å konstatere at de bare viser kamp, men ikke alltid lar oss ha lyden på høyt.
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by RaymondEngmark »

Nåja, plenty av folk på Smiths på kampdag
Kristatistisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by liverglimt »

Lenge siden jeg bodde i Bodø.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:Nåja, plenty av folk på Smiths på kampdag
Det er jo kjempebra :) Lenge siden jeg har sett Glimt-kamp der, men registrerer at det er stappet når det er Liverpool-kamper.

Flott at uteplassene faktisk blir besøkt når de har åpent på søndager :)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by eidurgud »

RaymondEngmark wrote:Skal du bli tatt seriøst regner jeg med du bør komme med noen få konkrete punkter. Jeg tror jeg lander på dette;

1. Løse køproblematikken
2. Bedre tilbudet i kioskene
3. Engasjer tilskuerne i sosiale media
4. Få til en seriøs produksjon på storskjermen før kamp og i pause

Det er disse punktene jeg også har notert meg som de mest mulige å få gjennom til klubben, samt billettprisene. Skulle gjerne gjort noe med omtrent alt som blir nevnt her.

Angående lokaler på Aspmyra så er det som nevnt mulig å bruke "restauranten" i 3. etg. Om klubben skaffer seg/allerede har rettigheter til å vise Glimts bortekamper burde det være mulig å holde åpent. Utfordringen ligger i at de selger alkohol der, så man må ha 18-årsgrense på inngangen. Tviler på at de gir fra seg muligheten på å tjene noen kroner på å kunne selge øl.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by RaymondEngmark »

AN+ har et intervju med Runar Berg anngående jubileumet, og det kommer frem at dem har ekstraplaner for hver eneste hjemmekamp i 2016. Jeg krysser fingrene for at det blir fint og ikke flaut. Om dem virkelig gjør en god jobb her, så har dem også en gylden mulighet til å prøve seg frem blandt forskjellige tiltak for å se hva som trekker folk til kommende sesonger.

Har AN+ men er ikke helt for copy/paste noe som er ment å ligge bak en betalingsmur, når jeg driver med copyright-beskyttet materiale selv.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by RaymondEngmark »

eidurgud: F.eks EGON serverer øl, og der spiser familier pizza...
Kristatistisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by J I P »

Noen har vel tatt opp tribunesang fra J-feltet?

Spill dem over høytaleran på Aspmyra - i variert utvalg - i 5 minutter i løpet av de siste 20 minuttene før kampstart og gjerne litt i pausen også - for å piske opp stemningen.
Varier gjerne mixen littegranne slik at flere - også på andre tribuner - lærer seg sangene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by eidurgud »

RaymondEngmark wrote:eidurgud: F.eks EGON serverer øl, og der spiser familier pizza...
Det er et poeng. Det har også kommet en endring i reglene som sier at man også kan selge sprit selv om man "bare" har 18-årsgrense hørte jeg rykter om, så det burde definitivt være mulig å få til noe i restauranten på Aspmyra når det er bortekamper.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by eidurgud »

Jeg skal møte med klubben i neste uke, så om det er noen som har flere innspill er det ikke for sent enda :)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by MhepA »

Det skal være gøy å gå på Aspmyra. Sånn bortsett fra det føler jeg at jeg har sagt det meste jeg vil si tidligere i tråden :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by OTH »

Jeg kunne tenkt meg mer supporter utstyr, men det er det vel ikke klubben som styrer lengre. Kan sikkert være litt å tjene på det nå i jubel sesongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by eidurgud »

Jeg har sagt det til dem før, de skulle tatt kontrollen over salg av supporterutstyr selv. Hvor mange kroner de har gått glipp av i årenes løp er vanskelig å forestille seg, men at det er et sjusifret beløp finnes det ingen tvil om.

Kontrakten med Diadora går vel ut etter denne sesongen, tror jeg - så håper de reforhandler punktet ang. effekter. Skal uansett ta det med videre.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forslagstråden - Supporterkoordinator

Post by eidurgud »

Jeg var i møte med Glimt i går, og hadde med følgende punkter jeg tok opp:
(har lest gjennom alle postene i tråden, så selv om ikke akkurat ditt eller alle dine forslag eller synspunkter ble videreformidlet så betyr det ikke at jeg ikke har sett de eller ikke ønsker å ta de med videre, det gikk rett og slett på tid)

:!: Relevant pauseunderholdning
:!: Aktiviter før kamp, spesielt rettet mot barn
:!: Bruk av storskjermen; intervjuer under oppvarmingen? I pausen? Konkurranser? Kan StudioGlimt bidra med noe?
:!: Oppdatering av spillelisten til speaker
:!: Bedre utvalg i kioskene
:!: Stands før hjemmekampene (City Nord og/eller Glasshuset
:!: Farg byen gul, kanskje med hjelp fra sponsorer og andre samarbeidspartnere?
:!: Bedre billettsystem
:!: Billettprisene
:!: Bedre toalettfasiliteter på SB1, spesielt for damene
:!: Engasjere brukere av sosiale medier
:!: Visning av bortekampene i sportsbaren på Aspmyra?


Klubben hørte på samtlige punkter jeg kom med, men det var ikke alle de kom med et direkte svar til. Skal purre litt på det jeg ikke fikk et svar på, slik at dere også får svar.

Når det gjelder bruk av storskjermen så har de tilgjengelig et trådløst kamera som gjør at dem f.eks kan kjøre intervjuer blant publikum, både utenfor og inne på stadion. Nøyaktig hvordan opplegget blir med bruken av skjermen forsto jeg ikke var helt spikret enda.

Spillelistene til speaker blir oppdatert, det var de allerede i gang med.

Billettsystemet er i boks nå. Er faktisk på Aspmyra nå for å være med på opplæring på det.

Momsen på billettpriser har økt i år, så prisene blir marginalt dyrere, slik jeg forsto det. Kjøper man sesongkort er det vel seks kamper man betaler for, så klubben føler ikke de er spesielt dyre. De dyreste billettene blir visstnok dyrere, mens man beholder det de kaller for "billigbilletter". Har ikke kommet i gang med opplæringen på systemet enda, så de nøyaktige prisene vet jeg ikke enda.

Når det gjelder toalettfasilitetene på SB1 så sies det at de ble pusset opp i fjor av eksterne folk, så de skal være akseptable. Har ikke sjekket dette selv, men skal se om jeg får tid til det.

At de må bli enda bedre og mer aktive på sosiale medier var det stor enighet om, men hva som skjer vet jeg ikke enda.

Det blir nesten garantert ikke visning av bortekampene i sportsbaren på Aspmyra. Det kommer rett og slett av at det koster mellom 60. og 70.000,- for lisensen til å vise kampene. Klubben tenker på det økonomiske aspektet ved et slikt prosjekt. Vi regnet litt løst på det og kom frem til at det måtte selges ca. 90-100 enheter med øl pr. kamp for at det i det hele tatt skulle gå i null.


Håper dette gir dere litt ro i sjela, selv om det neppe er svarene som alle ønsket seg. Intensjonen min er at kommunikasjonen mellom supportere og klubb skal bli bedre enn den har vært til nå, ihvertfall.
Post Reply