Hører trommer hjemme blant supportere?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Hører trommer hjemme blant supportere?

Ja definitivt!
29
51%
Nei overhodet ikke!
5
9%
Greit nok ved moderat bruk / Likegyldig
23
40%
 
Total votes: 57

mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Novi wrote:Syns også trommer er helt toppers! Syns det hører med Glimt. Trommingen på Ullevåll mot Lyn var derimot bare tragisk...der er det en som ikke helt har lært seg hvordan det skal trommes med supportere ;)

Liker den "Bodø/Glimt" *bambamparampa* "Bodø/Glimt"


alle skjønte den, tenke æ... :roll:
Ja den er grei...men det er den andre tromminga vi ikke liker :/
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Litt offtopic, men jeg syns direkte synd på Lyn suporterne når PAanlegget spilte en helt idiotisk låt på fullguffe hver gang lyn scorte. snakk om tull , fjas og fanteri. Er sjeleglad for at vi slipper sånt på Aspmyra. Trommer er kult , så lenge vi vokter oss vel for å overdrive og de som spiller har litt peiling.
I medgang og motgang
User avatar
espinho
Posts: 458
Joined: Tue May 31, 2005 7:19 pm
Location: Trondheim

Post by espinho »

Gjør som Kanarifansen, bruk tromma fornuftig. Tromma bare takten. Den basstromma dæmmes synes æ e jævlig bra. Dæm høres og de gjør det sykt bra.
Offisiell talentspeider for "glimt i midten inndoor team".
Guest

Post by Guest »

Trommer er for de som ikke klarer å bemerke seg ved å bruke kjeften, og som trenger drahjelp. Hvis den brukes moderat kan det til en viss grad gå greit å høre på. Husker for noen år siden at det også ble brukt på Alfheim. Heldigvis er det lenge siden.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Post by Novi »

Begod wrote:Litt offtopic, men jeg syns direkte synd på Lyn suporterne når PAanlegget spilte en helt idiotisk låt på fullguffe hver gang lyn scorte. snakk om tull , fjas og fanteri. Er sjeleglad for at vi slipper sånt på Aspmyra. Trommer er kult , så lenge vi vokter oss vel for å overdrive og de som spiller har litt peiling.
Syns enda mer synd på Kjernen. Selv når RBk scorer i CL-kamper foran en fullsatt stadion spilles harry trønderrock. Fantastisk!
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

DGH+trommer=LIV!:D:D
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Henter denne opp igjen, er ikke helt klar til å gi meg på denne ennå :wink:
Wenche90
Posts: 569
Joined: Sun Apr 03, 2005 3:51 pm
Location: Hunstad
Contact:

Post by Wenche90 »

Syns tromma så absolutt hør hjæmme lamme oss supportera! :wink:
Syns dæm e rå tøff :D det blir så ekstra mye bra stemning av dæm syns æ! :D
BodøGlimt førr evig og alltid! <33
Vi e tilbake dr vi hør hjemme! :D

Stolt medlem i DGH!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Ja, så længe de som tromma kan tromm! :)
(sir IKKE at de som gjør det nu ikke kan det... bare et mer eller mindre humoristisk utsagn..) :P
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Peis på! Stortromma, bongo-tromma, luftvernsirena, steelpan, tibetanske horn og tåkelur! Lag så faens my lyd og kaos som vi kan, så blir det dritbra!!!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Dere har min medfølelse, så faktisk klapperne i aksjonen under cupfinalen og stusset også over det.

Klappere har også blitt utdelt på Aspmyra desverre, men Aspmyra publikummet er faktisk for slapp til å ta de i bruk så effekten er egentlig helt fraværende.
Jeg kan i alle fall ikke huske å ha lagt spesielt merke til noen effekt fra dem.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Stortromma

Post by Los-Loco »

Krattet-Tifo T1N wrote:Hvis vi for et eksempel prøver å synge "kom igjen Molde! Kom igjen Molde" oppauser klapper'n takten, fordi folk kun kan klappe takten i et tempo, nemlig alt for raskt.

Det er en merkelig ting med fotballsupportere, nesten uanz hva maan synger, så øker takten noe voldsomt. Peise irriterende.

En annen sak er at majoriteten blant supporterne er tonedøve, slik at all sang generelt høres nokså forjævlig ut. Selv på "No ser eg atter" hvor hele "koret" får tonen i 10 sekunder før vi begynner å synge blir det surt. Ble skremt da jeg hørte opptakene av "I medgang og motgang" etter siste hjemmekamp. Syntes ikke deet hørtes så ille ut der og da, men det var virkelig kråkesang når det ble presentert i opptak.

En mulighet for å hjelpe på dette problemet, er å ha en eller annen form for forsterker/høyttalere på et par strategiske plasser i/rundt horden. Ikke for å forsterke lyden ut mot banen, men for å gi horden et hint om tone og takt som kan følges. En dyktig fyr på el-gitar kunne fixet den biffen, alternativt forhåndsinnspillinger av grunntoner fra de vanligste sangene.

Fordelen med en el-gitar er at den også innimellom kunne vært brukt "utadrettet" når det var ønskelig, ser for meg at vi kunne fått til noen sykt tøffe sanger med komp fra trommer og gitar.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply