Hører trommer hjemme blant supportere?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Hører trommer hjemme blant supportere?

Ja definitivt!
29
51%
Nei overhodet ikke!
5
9%
Greit nok ved moderat bruk / Likegyldig
23
40%
 
Total votes: 57

Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Hører trommer hjemme blant supportere?

Post by Pekri10 »

Glimt1916 wrote:ahem... Det e vel å ta litt i å si at plankehaugen blei overdøva... :) Forøvrig må æ innrøm at æ synes tromman e såpass irriterende at æ vanligvis ikke står sammen med Glimt supporteran
Sitatet er hentet fra tråden "kæm ælska oss å vi ælske dem"

Interessant at du sier det. Selv er jeg ingen stor tilhenger av trommene. Lurer på om det er mange som lar være å stå sammen med supporterne pga trommene. Jeg synes i alle fall at trommene av og til blir brukt alt for mye, slik at de blir alt for masete. Jeg opplever også noen ganger at de nesten virker som en sovepute, fordi når trommene går, "trenger" vi ikke bruke stemmebåndene. Og nettopp det synes jeg at vi bør gjøre mye mer.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Glimt1916
Posts: 5629
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Post by Glimt1916 »

.
Last edited by Glimt1916 on Wed Apr 27, 2022 12:24 am, edited 1 time in total.
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Vel, jeg kan si meg til dels enig. Trommer er møkkfett, men i små doser.

Hva med trommer før kampstart og i pausen (kanskje når Glimt scorer)? Og ikke under hele kampen?
Tippeligaen 2008.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Trommer er kult, liten tvil om dét!

Men det forutsetter at de brukes med fornuft av folk som vet hvordan de skal spille.

Her i Tromsø har vi brukt trommer i alle år, og vi har vel ligget i grenseland og under der for å kunne oppfylle kriteriet "folk som vet hvordan de skal spille" :lol: . Det er et slit å finne folk som har peiling og som samtidig liker fotball. Et år hadde vi med oss en fyr som studerte trommer på konservatoriet i Tromsø. DET var tøfft! Men som regel er vi blitt stuck med en "grunnrekke" med Calle Manøver og meg selv, og selv om Calle har en viss peiling så har IKKe jeg det!

Supportersang er jo selvsagt å foretrekke framfor trommer, men spesielt på bortebane har man lite å stille opp med hvis man er 15-20 stk i gult mot hjemmelagets 200 (+ x antall tusen "vanlige" tilskuere). Da er trommene greie å ha for å i det minste markere sin tilstedeværelse.

Det jeg synes DGH skulle gjøre, og som jeg har foreslått før, er å forsøke å rekruttere noen trommiser fra innvandrermiljøet i Bodø.

For det første så er det en kjennsgjerning at afrikanere har medfødt peil på trommer, og med respekt å melde kan man ikke si det samme om alle som fører trommestikker i DGH. Tenk dere en trommerekke med seks-syv afrikanere som KAN spille bongotrommer!

For det andre ville det være en kul ting for f.eks. beboere på asylmottak å bli invitert med på fotballkamp av DGH. Ser for meg selv hvis jeg hadde sittet mutters alene som flyktning i ett eller annet gudsforlatt avhull, og så noen hadde invitert meg inn i det fellesskapet som skapes rundt en fotballkamp! Hadde vært überknall!

For det tredje så hadde et slikt tiltak ikke vært å forakte når man vet hvilket rykte Glimt har opparbeidet seg (uvisst av hvilken grunn). Tror det hadde vært sunt for alle parter å få litt mer fargerikt fellesskap inn i DGH!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Los-Loco wrote:For det andre ville det være en kul ting for f.eks. beboere på asylmottak å bli invitert med på fotballkamp av DGH. Ser for meg selv hvis jeg hadde sittet mutters alene som flyktning i ett eller annet gudsforlatt avhull, og så noen hadde invitert meg inn i det fellesskapet som skapes rundt en fotballkamp! Hadde vært überknall!
Har tenkt tanken. Er det noen i DGH eller på dette forumet som jobber opp imot eller med asylister?

Bongotrommer, Los-Loco? Minner meg om Jaglands "Bongo fra Kongo"-utspill :lol:

Trommer må være en tilleggseffekt, det må vel ikke bli en hovedgreie for oss For mye sambatromming er slitsomt ja. Men ihvertfall i DGH synes jeg vi har klart å balensere dette bra. Men si ifra hvis dere er uenige!!

Som sagt, i italia, syd-amerika og ihvertfall på Watford Vicarage Rd. bruker de tromming for det det er verdt. Kanskje vi ikke skal disse en søramerikansk stemning?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Trommer som en "forsterker" er helt greit. F.eks Når det klappes kan det trommes men sambatromming over 1-2 minutter og max2-3 ganger pr omgang. Mere enn det da blir jeg lei av den..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Er ganske likegyldig angående trommene.
Hver gang det er debatt om trommebruken sier folk: "I England bruker de aldri trommer på fotballkamp, det er skikkelig teit med trommer"

Skjønner ikke hvorfor 'vi' alltid må sammenligne oss med England og supporterkulturen der.

Litt sydlandsk stemning (Sør-Amerika) med trommebruk er bare bra det, når det brukes riktig :D
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Trommene er i alle fall MYE bedre enn flysirenen som har vært brukt innimellom. Selv om det kan bli for mye av trommene, vil jeg mye heller høre at de brukes til å lage ekstra liv enn den #¤%& flysirenen..
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Æ syns tromman som de blir brukt i DGH i Bodø e veldi bra. De som spælla kan spæll og de overdriv ikke. Å må si at innsatsen til DGH i dag va meget bra. Det va lyd fra oss omtrent hele kampen. Mange som stilte opp åsså. Så lenge man syng innimellom tromminga, og tromminga ikke e hele tia så syns æ d e helt greit.
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Los-Loco wrote:Trommer er kult, liten tvil om dét!

Men det forutsetter at de brukes med fornuft av folk som vet hvordan de skal spille.

Her i Tromsø har vi brukt trommer i alle år, og vi har vel ligget i grenseland og under der for å kunne oppfylle kriteriet "folk som vet hvordan de skal spille" :lol: . Det er et slit å finne folk som har peiling og som samtidig liker fotball. Et år hadde vi med oss en fyr som studerte trommer på konservatoriet i Tromsø. DET var tøfft! Men som regel er vi blitt stuck med en "grunnrekke" med Calle Manøver og meg selv, og selv om Calle har en viss peiling så har IKKe jeg det!

Supportersang er jo selvsagt å foretrekke framfor trommer, men spesielt på bortebane har man lite å stille opp med hvis man er 15-20 stk i gult mot hjemmelagets 200 (+ x antall tusen "vanlige" tilskuere). Da er trommene greie å ha for å i det minste markere sin tilstedeværelse.

Det jeg synes DGH skulle gjøre, og som jeg har foreslått før, er å forsøke å rekruttere noen trommiser fra innvandrermiljøet i Bodø.

For det første så er det en kjennsgjerning at afrikanere har medfødt peil på trommer, og med respekt å melde kan man ikke si det samme om alle som fører trommestikker i DGH. Tenk dere en trommerekke med seks-syv afrikanere som KAN spille bongotrommer!

For det andre ville det være en kul ting for f.eks. beboere på asylmottak å bli invitert med på fotballkamp av DGH. Ser for meg selv hvis jeg hadde sittet mutters alene som flyktning i ett eller annet gudsforlatt avhull, og så noen hadde invitert meg inn i det fellesskapet som skapes rundt en fotballkamp! Hadde vært überknall!

For det tredje så hadde et slikt tiltak ikke vært å forakte når man vet hvilket rykte Glimt har opparbeidet seg (uvisst av hvilken grunn). Tror det hadde vært sunt for alle parter å få litt mer fargerikt fellesskap inn i DGH!

Los-Loco har talt!
Det Los-Loco sa, definitivt :!:
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Mulig jeg er helt på bærtur nå, men selv om jeg synes trommer er kult så synes jeg IKKE at det skal trommes når bortelaget har ballen eller er i angrep.
Eller???
Mvh BørreA :)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

For min del er trommer helt greit. Under forutsetning av at speaker ikke får tilgang til trommene.....
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

BørreA wrote:Mulig jeg er helt på bærtur nå, men selv om jeg synes trommer er kult så synes jeg IKKE at det skal trommes når bortelaget har ballen eller er i angrep.
Eller???
Mvh BørreA :)
Jeg er ikke noen trommevirtuos, men mulig det er vanskelig å bryte en god trommesyklus hvis motstanderen plutselig får en overgangsmulighet...?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Trommer Ja takk.

Men, tromming skal være et supplement til sangen og ikke omvendt.

De som trommer må være veldig aktsom på at de ikke dreper sanginitiativene underveis. Da reduseres sanggleden og stemningen synker.

Å slå vilt på trommene bare for å lage støy - det behøves ikke.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Trapattoni wrote:For min del er trommer helt greit. Under forutsetning av at speaker ikke får tilgang til trommene.....
:glis

Kom akkurat nå på hva jeg drømte om inatt! Drømte at Myra hadde fått seg en ny speaker. Og at dette var vår egen BørreA :lol: Og alle var fornøyde...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

i går mot LSK synes jeg trommene var bra med ett unntak og det var i starten på andre.. da synes sambaen gikk litt for lenge..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Vi er en bitte liten suporterklubb og trenger trommene for at vi overhodet skal høres. Gleder meg til den dagen vi greier å overdøve trommene med allsang.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Los-Loco wrote:Trommer er kult, liten tvil om dét!

Men det forutsetter at de brukes med fornuft av folk som vet hvordan de skal spille.

Her i Tromsø har vi brukt trommer i alle år, og vi har vel ligget i grenseland og under der for å kunne oppfylle kriteriet "folk som vet hvordan de skal spille" :lol: . Det er et slit å finne folk som har peiling og som samtidig liker fotball. Et år hadde vi med oss en fyr som studerte trommer på konservatoriet i Tromsø. DET var tøfft! Men som regel er vi blitt stuck med en "grunnrekke" med Calle Manøver og meg selv, og selv om Calle har en viss peiling så har IKKe jeg det!

Supportersang er jo selvsagt å foretrekke framfor trommer, men spesielt på bortebane har man lite å stille opp med hvis man er 15-20 stk i gult mot hjemmelagets 200 (+ x antall tusen "vanlige" tilskuere). Da er trommene greie å ha for å i det minste markere sin tilstedeværelse.

Det jeg synes DGH skulle gjøre, og som jeg har foreslått før, er å forsøke å rekruttere noen trommiser fra innvandrermiljøet i Bodø.

For det første så er det en kjennsgjerning at afrikanere har medfødt peil på trommer, og med respekt å melde kan man ikke si det samme om alle som fører trommestikker i DGH. Tenk dere en trommerekke med seks-syv afrikanere som KAN spille bongotrommer!

For det andre ville det være en kul ting for f.eks. beboere på asylmottak å bli invitert med på fotballkamp av DGH. Ser for meg selv hvis jeg hadde sittet mutters alene som flyktning i ett eller annet gudsforlatt avhull, og så noen hadde invitert meg inn i det fellesskapet som skapes rundt en fotballkamp! Hadde vært überknall!

For det tredje så hadde et slikt tiltak ikke vært å forakte når man vet hvilket rykte Glimt har opparbeidet seg (uvisst av hvilken grunn). Tror det hadde vært sunt for alle parter å få litt mer fargerikt fellesskap inn i DGH!

Los-Loco har talt!
Veldig mye fornuftig her.

Kanskje DGH tar opp tråden og gjør noe med dette ?

En knall trommis er 100 ganger bedre enn de som idag utfører jobben.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Det med asylanter ar en fin ide. Men å invitere dem med motivasjon om bongotromming? :roll:

But keep'em crazy ideas comin', boys! :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Jeg synes også tromer er kult.
Synes det er en finn sjarm over det veit noen hvor men kan kjøpe Glimt tromer eller er det noe man må fikse selv.
Å hvor kan man kjøpe store glimt suporter flag.

Over til tromer, det kan også bli for mye av det men til noen sanger og i pusene og når Glimt scora selvfølgili.

Ja tromer hører til på fotball banna.
Hvert fall hos glimt suportere.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nå synes jeg det er på tide at vi drar igang debatten rundt trommene igjen, om ikke annet så fordi jeg er i ferd med å forandre mening :wink:

DGH har vokst og kommer forhåpentligvis til å fortsette med det, trenger vi fortsatt trommene?

Til tider kan det bli for mye etter min mening, på Ullevaal sist så ble det hele ganske irriterende synes i alle fall jeg.
Da jeg så kampen på Aspmyra mot Molde på DVD så ble jeg rent sjokkert over hvor jævlig tromma egentlig høres ut.
Man får et sinnsykt ekko som gjør at det hele høres temmelig urytmisk ut og jeg skjønner langt mer den langvarige kritikken fra resten av fotball norge mot tromma på myra.

Ellers er det jo et faktum at Kanarifansen og kjernen har begynnt med tromme, har benyttes en basstromme som har som formål å hjelpe til med å holde takten på sangene/ropene.
Det er en kjensgjerning at disse gjerne har en tendens til å gå fortere, noe om jeg også har lagt merke til på J-feltet.

Synspunkter?
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

dalers wrote:
Trapattoni wrote:For min del er trommer helt greit. Under forutsetning av at speaker ikke får tilgang til trommene.....
:glis

Kom akkurat nå på hva jeg drømte om inatt! Drømte at Myra hadde fått seg en ny speaker. Og at dette var vår egen BørreA :lol: Og alle var fornøyde...
Var det han som var speaker på ene cupkampen i år? Eller om det var mot Leicester...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Larsen wrote:Nå synes jeg det er på tide at vi drar igang debatten rundt trommene igjen, om ikke annet så fordi jeg er i ferd med å forandre mening :wink:

DGH har vokst og kommer forhåpentligvis til å fortsette med det, trenger vi fortsatt trommene?

Til tider kan det bli for mye etter min mening, på Ullevaal sist så ble det hele ganske irriterende synes i alle fall jeg.
Da jeg så kampen på Aspmyra mot Molde på DVD så ble jeg rent sjokkert over hvor jævlig tromma egentlig høres ut.
Man får et sinnsykt ekko som gjør at det hele høres temmelig urytmisk ut og jeg skjønner langt mer den langvarige kritikken fra resten av fotball norge mot tromma på myra.

Ellers er det jo et faktum at Kanarifansen og kjernen har begynnt med tromme, har benyttes en basstromme som har som formål å hjelpe til med å holde takten på sangene/ropene.
Det er en kjensgjerning at disse gjerne har en tendens til å gå fortere, noe om jeg også har lagt merke til på J-feltet.

Synspunkter?
Er som du husker av diskusjonen oppe på Ullevål enig med deg...
tromminga skal være moderat, problemet er at det av og til kommet trommere med helt egoistiske behov for tromming, isteden for å tromme "for oss". Tromminga på Ullevål feks var bare helt latterlig, deler av tromminga på siste hjemmekamp likeså....jeg liker tromminga ved "samba" opplegget i starten av kampen..men det holder som regel med det...resten blir som regel bare rett på slett patetisk...spesiellt når det bare trommes for å tromme....

...noe var bedre før :P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

Klart trommer hører hjemme på fotballkamper. Brukes på mange stadioner og i flere land. Må vi i Norge hele tiden sammenligne oss med hvordan det er i o'store ENGLAND? "&%"%!""#¤!¤%%"¤
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Post by Novi »

Syns også trommer er helt toppers! Syns det hører med Glimt. Trommingen på Ullevåll mot Lyn var derimot bare tragisk...der er det en som ikke helt har lært seg hvordan det skal trommes med supportere ;)

Liker den "Bodø/Glimt" *bambamparampa* "Bodø/Glimt"


alle skjønte den, tenke æ... :roll:
Una mas cerveza.
Post Reply