Glimt i midten

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Glimt i midten

Post by brawno »

Hva gjør Glimt i midten i 2006 hvis Glimt rykker ned:

* For å få betalende medlemmer må vi kunne tilby medlemmene et produkt. I år har dette vært visning av samtlige Glimt-kamper på Kings Cross, noe som har vært en suksess. Rykker Glimt ned til 1. divisjon, vil dette ikke la seg gjøre, og vi ser ikke poenget i å ha årskontigent i 2006. Ettersom vi ikke kunne tilby noe produkt.

* Glimt i midten er ikke død. Vi skal leve i det beste velgående, og hjemmmesida skal bli oppdatert like hyppig som i år. Ved TV-kamper fra 1. divisjon gjør vi mest sansynlig avtale med Three Lions, slik at kampene vises på storskjerm der. Disse kampene vil også bli synlig annonsert på hjemmesida og Glimtforum.

* Glimt i midten er skapt for å kunne reise til de stedene som ligger for langt unna DGH og BGSKS. I år har dette vært Molde, Lerkendal og Ålesund. Neste år kan vi fort bli stående uten "hjemmekamper". Skulle det bli slik at et møte med Ålesund står for tur neste sesong, og det er interesse for en gjentakelse av årets suksess, så skal vi selvfølgelig jobbe for å få til nok en tur. GIM er til for å støtte Glimt, ikke oss selv.

* Glimt i midten har hatt en turbulent sesong på det økonomiske, men etter iherdig innsats på slutten har vi klart å gå i 0. Vi investerer derfor ikke i flagg, banner, nye sup.effekter o.l. neste sesong. Dette grunnet det ubetydelige overskuddet vi har, og ingen/få inntektskilder (årskontigent, loddsalg o.l.).

Hvis det var noe mere dere lurte på før kritikken begynner å pøse ut, er det bare å stille spørsmål på denne tråden, så skal vi svare så godt vi kan.

Mvh
Glimt i midten
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Ingen kritikk fra meg, men kanskje et konstruktivt forslag?

I mangelen av "produkt" å selge, hva med å tenke litt alternativ? En god avtale med en uteplass som gir rabatt på drikke, og en evt noe redusert kontingent ifht i år (vet ikke hvor mye den var på?), så skulle da en årskontingent la seg forsvare! Og de tøffe trøyene må det da også finnes omsettingsmulighet for?

Det er ofte tyngre å skulle starte fra "scratch", enn å bygge videre på et lite grunnlag man har fra før. Hvis medlemstallet i GIM blir mindre neste år, så har man iallfall fått skilt ut "en hard kjerne" som vil være verdifull foran satsingen i 2007!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Los-Loco wrote:Ingen kritikk fra meg, men kanskje et konstruktivt forslag?

I mangelen av "produkt" å selge, hva med å tenke litt alternativ? En god avtale med en uteplass som gir rabatt på drikke, og en evt noe redusert kontingent ifht i år (vet ikke hvor mye den var på?), så skulle da en årskontingent la seg forsvare! Og de tøffe trøyene må det da også finnes omsettingsmulighet for?

Det er ofte tyngre å skulle starte fra "scratch", enn å bygge videre på et lite grunnlag man har fra før. Hvis medlemstallet i GIM blir mindre neste år, så har man iallfall fått skilt ut "en hard kjerne" som vil være verdifull foran satsingen i 2007!

Los-Loco har talt!
Et meget godt forslag. Vi er desverre tomme for de tøffe trøyene vi har (innmeldingen gikk langt over forventning). I tillegg har vi mista kreditten hos JB-reklame, etter den heller lite ansvarsfulle lederen vi hadde i starten ikke klarte å betale trøyene der i tide. Dette blir vanskelig da ettersom vi så vidt har et lite overskudd etter 05-sesongen. Men vi skal lodde stemninga for dette, så da kan det hende at vi finner på noe. Vi skal ikke avskrive noe som hele i det hele tatt. Først må Glimt rykke ned i alle fall. ;)
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Alternativt, få inn begge utbrytergjengene som franchise'r av DGH.

Er folk ikke interessert å støtte Glimt-I-Midten så viser det litt hva de står for....så jævla mye penger er det ikke snakk om vel.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

mester wrote:Alternativt, få inn begge utbrytergjengene som franchise'r av DGH.
Hvorfor det?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Los-Loco wrote:Det er ofte tyngre å skulle starte fra "scratch", enn å bygge videre på et lite grunnlag man har fra før. Hvis medlemstallet i GIM blir mindre neste år, så har man iallfall fått skilt ut "en hard kjerne" som vil være verdifull foran satsingen i 2007!

Los-Loco har talt!
Og Los Loco taler meget vel... Her er nok poenget mitt. Å flagge en mindre satsing neste år vil kanskje få følger dere ikke er tjent med.

Dere har supportercuper, fotballturneringer, turer til Østlandet (dritbillig med tog fra Trondheim) m.m.

Så, min kjære brawno, jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt orker å nevne mindre satsing/lavere aktivitet. Her må dere være kreative og offensive.

Stå på..!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

dalers wrote:
Los-Loco wrote:Det er ofte tyngre å skulle starte fra "scratch", enn å bygge videre på et lite grunnlag man har fra før. Hvis medlemstallet i GIM blir mindre neste år, så har man iallfall fått skilt ut "en hard kjerne" som vil være verdifull foran satsingen i 2007!

Los-Loco har talt!
Og Los Loco taler meget vel... Her er nok poenget mitt. Å flagge en mindre satsing neste år vil kanskje få følger dere ikke er tjent med.

Dere har supportercuper, fotballturneringer, turer til Østlandet (dritbillig med tog fra Trondheim) m.m.

Så, min kjære brawno, jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt orker å nevne mindre satsing/lavere aktivitet. Her må dere være kreative og offensive.

Stå på..!!!
Vi er åpne for alle forslag.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

brawno wrote:
mester wrote:Alternativt, få inn begge utbrytergjengene som franchise'r av DGH.
Hvorfor det?
20% på kampbilletter, 20% på supporterutstyr..mm
EN supporterklubb.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

mester wrote:
brawno wrote: Hvorfor det?
20% på kampbilletter, 20% på supporterutstyr..mm
EN supporterklubb.
Det har da vi også.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Ja men da så...da har du argumentet ditt for å betale medlemskontigent uansett bonusopplegg (webtv etc). Kjøp EN glimtdrakt og du har spart inn hele kontigenten.

Men EN supporterklubb.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

GiM har alle de samme fordelene som DGH har. Jeg er imponert over hva DGH har vokst til de siste to årene, spesielt til tross for det sportslige. Om vi heter DGH avd. Midt-Norge elelr Glimt i Midten er en bagatell så lenge ingen av oss er registrert i Brønnøysundsregisteret. Så lenge DGH ikke greier stable en nettside på bena, holder vi oss nok til Glimt i Midten :)
Una mas cerveza.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Hehe...DGH Glimt I Midten...:P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Hva skjer med suporter klub sør da :(
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Novi wrote:GiM har alle de samme fordelene som DGH har. Jeg er imponert over hva DGH har vokst til de siste to årene, spesielt til tross for det sportslige. Om vi heter DGH avd. Midt-Norge elelr Glimt i Midten er en bagatell så lenge ingen av oss er registrert i Brønnøysundsregisteret. Så lenge DGH ikke greier stable en nettside på bena, holder vi oss nok til Glimt i Midten :)
En ting som kunne vært en fordel med ett navn er vist man skulle trykket klær ovs kunna man bestillt 300 i stedet for 100 og dermed fått bedre pris. Men ang Websida så jobbes det med den.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

Synest styret i GIM har gjort en fantastisk jobb i år og jeg betaler gjerne et par hundre lapper for medlemskap. Selv har jeg ikke hatt mulighet til å bruke noen av fordelene av medlemskap i GIM, men dere kan regne med meg og lillegutt som medlemmer også neste år selv om jeg for tiden er stasjonert i Stavanger.

Det er nå vi får se hvem som støtter glimt i medgang og motgang.

Dere må også huska at neste år blir det cupfinale.

1993-1996
2003- ?

Fyll ut det som mangler

Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Wenche90
Posts: 569
Joined: Sun Apr 03, 2005 3:51 pm
Location: Hunstad
Contact:

Post by Wenche90 »

frenkongen wrote:Synest styret i GIM har gjort en fantastisk jobb i år og jeg betaler gjerne et par hundre lapper for medlemskap. Selv har jeg ikke hatt mulighet til å bruke noen av fordelene av medlemskap i GIM, men dere kan regne med meg og lillegutt som medlemmer også neste år selv om jeg for tiden er stasjonert i Stavanger.

Det er nå vi får se hvem som støtter glimt i medgang og motgang.

Dere må også huska at neste år blir det cupfinale.

1993-1996
2003- ?

Fyll ut det som mangler

Frenkongen
2006 :lol:
BodøGlimt førr evig og alltid! <33
Vi e tilbake dr vi hør hjemme! :D

Stolt medlem i DGH!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Du ser Brawno...dere har allerede 4 medlemmer til neste år.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

mester wrote:Du ser Brawno...dere har allerede 4 medlemmer til neste år.


God start det :D
User avatar
espinho
Posts: 458
Joined: Tue May 31, 2005 7:19 pm
Location: Trondheim

Post by espinho »

5 medlemmer.

Mitt forslag frem mot neste sesong:

1. Som nevnt tidligere, oppdatere nettsida.

2. Aktivt "reklamere"/være synlig på glimtforum.

3. Være med på innefotball turneringer( kanskje stille krav om medlemskap i "gim" for å delta?)

4. Redusert medlemskontigent( mellom 50-100 kr)

5. Tilby rabattordninger på "three lions" hvis mulig

6. Være samlet for å heie på bortelaget på lerkendal

7. Samlinger på "three lions" eller annen pub når glimt spiller og feks landslaget, store fotballkamper osv.

8. Minimum 2 supporterturer utenbys( hvis mulig vel og merke..)

9. Vi har ikke rykka ned ennu!!!!


Espinhos idemyldring kan bli ganske lang..

:glis :glis
Offisiell talentspeider for "glimt i midten inndoor team".
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

espinho, the man to turn to when things get a bit out of hand and a few remarks passes the line.

dalers trykker espinho til sitt bryst :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ketilditlefsen
Posts: 107
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:19 pm
Location: Oslo - sentrum

Post by ketilditlefsen »

mester wrote:Alternativt, få inn begge utbrytergjengene som franchise'r av DGH.
Vil bare gjøre det klart at supporterklubben i Sør ikke på noen måte er noen utbrytergruppe av DGH. Den første gangen vi ble etablert var da Glimt herjet på slutten av 70-tallet, med eget stamsted og overføring av kamper via telefon. Så lå klubben nede noen år før den ble startet opp igjen i 1993. Vi har godt medlemstall, bra oppmøte på kamper i vårt nedslagsfelt og ikkeminst en sunn økonomi - så noen underavdeling av DGH er ikke særlig aktuelt.
ketilditlefsen
Posts: 107
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:19 pm
Location: Oslo - sentrum

Post by ketilditlefsen »

Runar Berg!!! wrote:Hva skjer med suporter klub sør da :(
Supporterklubben i sør vil selvsagt fortsette å eksistere somselvstendig klubb. Men medlemmer av begge de andre klubbene vil selvsagt fortsatt ha de samme fordelene som våre egne.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Liker godt det jeg hørte her!!!
Spess 9.ern :D

5 medlemmer er da ikke ille.
Kan stille 5 er lag inne da :lol:







espinho wrote:5 medlemmer.



9. Vi har ikke rykka ned ennu!!!!




:glis :glis
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Medlemmsmøte ska det selvsagt vær, og e vel dæffør æ har sagt minst 5 ganga i denne diskusjon at ingen avgjørelse e tatt, og vil ikke bli tatt, før medlemman har fått sagt sitt. E tross alt dem som utgjør Glimt i Midten :)
Una mas cerveza.
Post Reply