Årsmøte og sesongavslutningsfest 25. november på Three Lions

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mathilde wrote:GLIMT I MIDTEN fortsett som før...bære bedre og at vi e uavhenging av dgh
Ok. Vi får se hvordan vi i DGH skal håndtere dette. :tenk Avgjøres antakelig på vårt styremøte i januar. Personlig mener jeg dette var vinteren å bli DGH (i navnet). Men vi får se... Nå lar vi denne ballen ligge død, inntil videre.

Dette derimot, det :klapp vi....
mathilde wrote::guns tromsø
:rock
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Herregud, jeg tør ikke å dra tilbake på Three Lions igjen. Vi kauka jo sikkert i godt over en time der i natt.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

brawno wrote:Herregud, jeg tør ikke å dra tilbake på Three Lions igjen. Vi kauka jo sikkert i godt over en time der i natt.




Ha ha.
Godt det er noen av oss :D
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Dougie spurte om jeg var oppe allerede da jeg kom klokka 16.00.... *humre*
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Dere i DGH behøver vel ikke å håndtere at vi beholder navnet vårt på noen måte. Vi hadde en avstemning, der 8 stemte mot forslaget til navnetbytte, og 0 stemte for. Dermed er det fint lite vi i GIM kan gjøre med dette.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

brawno wrote:Dere i DGH behøver vel ikke å håndtere at vi beholder navnet vårt på noen måte. Vi hadde en avstemning, der 8 stemte mot forslaget til navnetbytte, og 0 stemte for. Dermed er det fint lite vi i GIM kan gjøre med dette.
Ok. Jeg prøver helt ærlig å ha forståelse for deres avgjørelse. Jeg må likevel få utrykke min skepsis og forundring over det dere valgte å gjøre. (kanskje noe motsetningsfylt? :wink: )
Jeg mener vel at det egentlig er denne vinteren og neste år vi kjører inn DGH. En kan godt si at toget går fra perongen i løpet av våren. Bare noe jeg føler...

PS! Hadde dere hatt spørsmål om hvordan en kunne løst det å ha to ulike medlemsordninger, samt sørget for at dere ikke gikk i minus i løpet av 2006 så hadde jeg sikkert hatt tanker omkring dette... Men ingen telefon kom... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jepp, vi fikk meldinga di, men vi hadde vel ingen spørsmål om den saken som vi ikke følte at vi kunne besvare selv.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

brawno wrote:Jepp, vi fikk meldinga di, men vi hadde vel ingen spørsmål om den saken som vi ikke følte at vi kunne besvare selv.
Tja... da sitter vi med to ulike følelser.... :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Nå skal vi ikke la denne tråden skli ut i halvuttalte påstander (gjelder særlig undertegnede :wink: ), så la meg forsøke å samle tankene mine:

* Vi er vel alle glade for at dere i Trondheim ønsker å stå på videre. En antydning om noe annet skapte jo en del mer eller mindre engasjerte innlegg her på forumet, og engasjement er jo bra... 8)

* Nå er vel jeg en av dem som ønsker å tenke langsiktig. Siden det kan virke på meg som dere i Trondheim leder en litt usikker organisering (særlig med tanke på medlemsantallet og at det står og faller på enkeltpersoners engasjement) så gjelder det å sikre driften av en supporterklubb i Trondheim i mange år framover. Hva skjer når "brawno, "lloydpat" og "Novi" (de jeg antar er de sentrale aktører) er ferdig utdannet? Tenker dere at arvtakerne er allerede innenfor deres organisasjon? Hva om de som kommer fra DGH i Bodø ikke assosierer seg med Glimt-i-Midten, men med DGH? De føler DGH ikke har noen avd. i Trondheim og de velger å stå utenfor. Vi har allerede et eksempel på dette....

* Glimt i Midten har fungert delvis i år. Jeg tror en tettere tilknytning til DGH kunne hjulpet dere over et par kneiker. Tror ikke dere ville opplevd en "flukt" av medlemer til DGH i Bodø, når dere hadde et DGH Midt-Norge. Vi ville fortsatt hatt to ulike styrer, men med en felles merkevare... Marketing og branding... Er det noe viktigere i dagens supporterkulturer? Vi har planer om å kjøre ut en liten men stilig kolleksjon hvor vi ønsker DGH i sentrum. Vi har allerede flere butikker i Bodø som ønsker å gjøre dette for DGH.

* Jeg er mer skeptisk til om dere finner ut at; "Jo, neste vinter, da skal vi vurdere om vi skal ta DGH-navnet." Jeg tror at neste år bare vil forsterke identiteten til de 3 ulike supporterklubbene. Kjører dere på med Glimt i Midten ett år til så blir det mye vanskeligere å gjennomføre et navnebytte da.

* I Bodø merker jeg en litt sånn stolthet over DGH. Vi har nærmest invitert dere med på noe som er i ferd med å vokse seg stort og stolt. Ingen ser vel mer hva dere har fått til i løpet av dette året enn vi. På mange måter har dere opplevd en liknende utvikling som Bodø i år når det gjelder supporterklubben. Vi har vært stolt av DGH, dere av GIM. Jeg ser at denne stoltheten kan innvirke på klarsyntheten når det gjelder hva som er best for våre supporterklubber framover. Dette gjelder både dere og oss sjøl...!!

* "brawno" sier at vi i DGH ikke skal behøve å ta noen som helst stilling til at GIM beholder navnet sitt. Leder i BGSKS, Ditlefsen, sier at vi i DGH skal holde oss unna hva GIM gjør. Begge kan ha rett. Men jeg ser muligheten for at DGH skal bry seg mindre om det som skjer utenfor byen når dere "flagger" en selvstendighet også i fortsettelsen. Vi får se hva BGSKS gjør med hensyn spørsmålet om navneendring. Jeg tror uansett at dette er vinteren å gjøre det på. Vi skal ha et år i Adecco. Vi skal gjøre oss store og mektige. Om ett år, når opprykket er et faktum, så tror jeg altfor mye har "satt" seg for å kunne tenke på noen store navneendringer. Identiteten i det påfølgende år vil forsterkes i alle 3 supporterklubber. Vi i DGH er godt i gang med dette. Og jeg vil tro at dere i resten av Norge ønsker å være en del av det vi har sett glimt av på Aspmyra i høst. Å kunne gå rundt å kalle seg DGH'er i Trondheim og Oslo tror jeg kunne bety mye for stoltheten og identitetsfølelsen opp mot Aspmyra.

* Årsmøtet dere holder i november, hvor 8 deltakere møter opp, håper jeg har tenkt igjennom hva dere ønsker med å fortsette som GiM og ikke knytte deres identitet nærmere opp mot det som skjer i Bodø. Jeg er sikker på at den avgjørelsen dere nå har tatt føler dere er riktig, og det må jeg bare prøve å akseptere. For oss i DGH betyr den avgjørelsen ganske lite. Jeg er vel mer opptatt av hva den betyr for dere i det lange løp.


phuu, mange tanker sånn seint på natta... Nå venter senga. Biljardturnering imårra... :wink:
Last edited by dalers on Sun Nov 27, 2005 12:03 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Æ personlig synes d e litt kjipt at ikke GIM og DGH kunne joined forces og fått samme navn. Men men, d e en sak som e helt utav min kontroll så æ har ikke tenkt å si så mye om d. E derimot gla førr at dokker har bestemt å fortsett drifta på samme måte som i år. D e bra. Nu bi d litt sånn: "utenpå er vi forskjelling, men inni er vi like" :D

Gleda mæ til å fær på tur me dokker til neste år også. Hadde vært konge om dokker finn d førr godt å fær til Ålesund på supportercupen. Æ trur d e stemning i hvert fall blant noen av oss her i Oslo å ta turen oppover til cupen. Om Glimt-Ålesund spælla i Ålesund samme helg, hadde jo bare gjort d enda bedre
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Selv om vi i GIM har vedtatt å ikke bytte navn dette året, mener vi ikke at vi skal melde oss ut av "familien". Vi ønsker et tett samarbeid med både DGH og Sør. Kanskje et bedre samarbeid enn det som har skjedd i 2005. Vi besluttet å arrangere tur til Aalesund i året 2006 også (litt avhengig av terminlista). Her vil de som er medlemmer i DGH og Sør få de samme fordelene som vi i GIM. På samme måte som jeg regner med at vi i GIM får det samme i retur fra de andre grupperingene når de arrangerer turer.

En av grunnene til at vi i GIM ønsker å beholde NAVNET et år til, er pga. økonomiske årsaker. En annen ting er at vi føler at vi må rette opp mye av det som gikk feil året før. Vi håper jo ingen bærer nag av et enstemmig årsmøte velger dette. Hurra for demokratiet!!!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

* Nå er vel jeg en av dem som ønsker å tenke langsiktig. Siden det kan virke på meg som dere i Trondheim leder en litt usikker organisering (særlig med tanke på medlemsantallet og at det står og faller på enkeltpersoners engasjement) så gjelder det å sikre driften av en supporterklubb i Trondheim i mange år framover. Hva skjer når "brawno, "lloydpat" og "Novi" (de jeg antar er de sentrale aktører) er ferdig utdannet? Tenker dere at arvtakerne er allerede innenfor deres organisasjon? Hva om de som kommer fra DGH i Bodø ikke assosierer seg med Glimt-i-Midten, men med DGH? De føler DGH ikke har noen avd. i Trondheim og de velger å stå utenfor. Vi har allerede et eksempel på dette....
Vi i GIM føler ikke usikkerhet over medlemsantallet. Sett bort fra dem som meldte i fra om at de ikke hadde mulighet å komme på årsmøtet, så kom de som vi hadde regna med skulle dukke opp. Vi hadde et oppstartsmøte i april, hvor det dukka opp tilsammen 4 stk, så dårlig oppmøte på møter er vi vant med, og det lar vi ikke oss skremme av. Om DGH'ere flytter til Trondheim, men nekter å assosiere seg med GIM, så får jo det være en frivillig sak. Det ville være mer katastrofalt for oss om vi mister medlemmer på at DGH'ere flytter til Trondheim, men ser ikke grunnen til å betale årskontigent for avd. Trondheim, ettersom de allerede har gjort det i Bodø...
* Glimt i Midten har fungert delvis i år. Jeg tror en tettere tilknytning til DGH kunne hjulpet dere over et par kneiker. Tror ikke dere ville opplevd en "flukt" av medlemer til DGH i Bodø, når dere hadde et DGH Midt-Norge. Vi ville fortsatt hatt to ulike styrer, men med en felles merkevare... Marketing og branding... Er det noe viktigere i dagens supporterkulturer? Vi har planer om å kjøre ut en liten men stilig kolleksjon hvor vi ønsker DGH i sentrum. Vi har allerede flere butikker i Bodø som ønsker å gjøre dette for DGH.
Glimt i midten har blitt kjørt på individuelt initiativ, det er sant. Men på grunnlag av akkurat det vil det være feil å si at GIM har fungert delvis i år. Vi hadde tre mål før denne sesongen; arrangere turer til Molde, Ålesund og invitere DGH og BGSKS til kamp på Lerkendal. Alle disse tre målene ble vel gjennomført. Nå vet jeg ikke om DGH bør være den som står frem her på forum å påpeke at andre supporterklubber har fungert delvis, når man tenker tilbake på deres planer om fellesturer denne sesongen. Når det gjelder supporterkolleksjoner har du veldig rett, GIM er alt for liten til å kunne begynne å produsere egne kolleksjoner. Isåfall måtte vi nok ha bytta navn til DGH, og inngått i en større supportergruppe.
Vi har også en felles merkevare, men to ulike styrer. Vi er begge der for Glimt, men vi er der på to forskjellige måter. Vi må drive supporterklubbene våre på to forskjellige måter, ettersom vi har vidt forskjellige utgangspunkt.

Det vil snart forekomme et referat fra styremøtet hvor det som dere skulle lure på antakeligvis blir beskrevet.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Moro at engasjementet for navneskifte er så stort :)

Bakgrunnen for at det ikke blir noe navneskiftet er så mangt. For det første er GIM og DGH to ganske forskjellige supporterklubber. Der hvor DGH samler folk automatisk annenhver søndag under fotballsesongen, må GIM arrangere noe for å trekke medlemmene sammen. Slik vi har gjort med web-tv-kampene denne sesongen. DGH må fokusere foran hver kamp, og hvordan de kan gjøre seg mest hørt og skape mest liv på kampene, mens GIM er like mye et kontaktnettverk for Bodø-væringer i Midt-Norge (og da naturlig nok mest i Trondheim).

Vi syns alle det er meget bra hva som har skjedd med DGH i løpet av det siste året, i form av økt medlemstall og interesse, men kan allikevel ikke skyve under en stol at de som ennå ikke er inne i Glimt-miljøet eller er forumbrukere, ennå sitter med en holdning som ikke er DGH verdig. Den barrieren for å melde seg inn i DGH unge i Bodø nå sitter med, vil også ramme oss om vi skulle ta det samme navnet. GIM satser på å være et inkluderende miljø for alle Glimt-interesserte i Midt-Norge, og spesielt tilflyttende Bodø-folk. Vi vil gjerne at ALLE fra Bodø er med oss, selv om de ikke er Glimt-fantaster. Det føler vi er lettere ved å beholde navnet vårt.

Ellers kan man sette fordeler og bakdeler opp mot hverandre. Den største fordelen for GIM ved å bytte navn, er å kunne være med på kolleksjoner, DGH-artikler osv. Rent administrativt ville det oppstått et problem i form av at medlemmer ikke kan se forskjell på å melde seg inn i Bodø eller hos oss. Siden vi ikke har felles økonomi, har vi heller ikke råd til at halvparten av medlemmene melder seg inn i Bodø.

Som supporterklubb for Bodø/Glimt skjønner vi også at én stor klubb er bedre enn 3 små. Men da mener jeg (og nå snakker jeg for meg selv), at alle avdelingene må være helt integrerte. Dette være seg med et hovedstyre for alle avdelingene, og en felles økonomi. Noe DGH per nå ikke er klar for. Jeg er heller ikke enig i at det vil være vanskeligere å skifte navn senere. Det kan da like lett bli enklere ;)

Må bare avslutte med å si at GIM ikke vil distansere seg fra DGH/Sør på noen som helst måte med dette. At vi ikke endrer navn bør ikke ha lik effekt i motsatt retning som om vi hadde skiftet navn :) Vi forventer samme fordeler som DGH og Sør, likesom dere får like fordeler hos oss.
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

brawno wrote:Nå vet jeg ikke om DGH bør være den som står frem her på forum å påpeke at andre supporterklubber har fungert delvis, når man tenker tilbake på deres planer om fellesturer denne sesongen.
Dere har fungert delvis administrativt, VI i DGH har fungert delvis. Vi i DGH kan kritiseres for enormt mye etter årets sesong, og jeg forventer at en slik kritikk kommer på vårt Årsmøte, som vi selvfølgelig avholder etter at kalenderåret er omme. En slik kritikk bør komme. Men kritikk skal vi ta til oss. Og kritikk gjør oss bedre for framtiden.

Med dette:
dalers wrote:På mange måter har dere opplevd en liknende utvikling som Bodø i år når det gjelder supporterklubben. Vi har vært stolt av DGH, dere av GIM. Jeg ser at denne stoltheten kan innvirke på klarsyntheten når det gjelder hva som er best for våre supporterklubber framover. Dette gjelder både dere og oss sjøl...!!
så mener jeg at vi begge startet noe rufsete. Men vi fikk etter hvert kjørt oss inn.
Vi er stolte individer og klubber.
Jeg tror fortsatt helt og fullt at avgjørelsen om klubbnavn kunne vært mer veloverveid.
Novi wrote:Bakgrunnen for at det ikke blir noe navneskiftet er så mangt. For det første er GIM og DGH to ganske forskjellige supporterklubber. Der hvor DGH samler folk automatisk annenhver søndag under fotballsesongen, må GIM arrangere noe for å trekke medlemmene sammen. Slik vi har gjort med web-tv-kampene denne sesongen. DGH må fokusere foran hver kamp, og hvordan de kan gjøre seg mest hørt og skape mest liv på kampene, mens GIM er like mye et kontaktnettverk for Bodø-væringer i Midt-Norge (og da naturlig nok mest i Trondheim).
Novi, jeg ser du her påpeker at vi er forskjellige, at vi har forskjellige arbeidsoppgaver og satningsområder. Dette er riktig og dette er jeg veldig enig i. Men jeg ser ikke noe godt argument for å ha to ulike navn...

Novi wrote:Vi syns alle det er meget bra hva som har skjedd med DGH i løpet av det siste året, i form av økt medlemstall og interesse, men kan allikevel ikke skyve under en stol at de som ennå ikke er inne i Glimt-miljøet eller er forumbrukere, ennå sitter med en holdning som ikke er DGH verdig. Den barrieren for å melde seg inn i DGH unge i Bodø nå sitter med, vil også ramme oss om vi skulle ta det samme navnet. GIM satser på å være et inkluderende miljø for alle Glimt-interesserte i Midt-Norge, og spesielt tilflyttende Bodø-folk. Vi vil gjerne at ALLE fra Bodø er med oss, selv om de ikke er Glimt-fantaster. Det føler vi er lettere ved å beholde navnet vårt.
HER er jeg sikker på at du skyter fullstendig skivebom for aller første gang i din argumentasjon! Mulig dette gjelder for noen sjeler i Oslo og i Trondheim, men selv disse må da se at dere blir de samme etter et event. navnebytte. Når det kommer til tilflyttede Bodøværinger så tror jeg dere mye lettere vil kunne rekruttere studenter som flytter fra Bodø de nærmeste 5 år med et DGH-navn. Det er dere flotte personer som gjør GiM til et inkluderende miljø, og det er dere som fortsatt vil være inkluderende etter et navneskifte. Du nevner at de som ikke er inne i Glimtmiljøet ikke vil komme til dere. Men vil dere ha folk som ikke er Glimt-interesserte?
Det er spesielt denne setningen jeg reagerer på:
Den barrieren for å melde seg inn i DGH unge i Bodø nå sitter med, vil også ramme oss om vi skulle ta det samme navnet.
Barrieren har vel aldri vært lavere blant de unge enn den er nå? Eller har jeg misforstått totalt?? (igjen :wink: )

Du er faktisk med denne setningen med på å bringe gammelt slagg inn i 2005 og 2006...


EDIT:
Novi wrote:Som supporterklubb for Bodø/Glimt skjønner vi også at én stor klubb er bedre enn 3 små. Men da mener jeg (og nå snakker jeg for meg selv), at alle avdelingene må være helt integrerte. Dette være seg med et hovedstyre for alle avdelingene, og en felles økonomi. Noe DGH per nå ikke er klar for.
Tror vi kunne hatt ulike "avdelinger" uten å bli helt integrerte. En total integrasjon tror jeg kanskje aldri vil bli mulig...
Når det kommer til økonomibiten så.. Tja. Jeg tror dere undervurderer deres nåværende og framtidige medlemmer med å si at de tenker som dette:"Hvorfor støtte DGH lokalt når der finnes et DGH i Bodø?" Hvorfor i all verden skulle de melde seg inn i Bodø hvis dere har (slik som i 2006) et billigere medlemskap og at dere utfører et arbeid som gagner alle de som bor i Trondheim?

Beklager at jeg ikke slår meg helt til ro med et enstemmig Årsmøte, noe jeg burde. Jeg blir bare lettere frustrert :D Jeg skjønner heller ikke hvordan dere tenker. Og det irriterer meg. Lurer på om jeg er rammet av en lettere grad av stupiditet :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Hehe, nei at du skulle slå deg til ro med dette hadde vi ikke sett for oss. :) Det at vi holdte årmøtet før nyttår er vel kanskje litt utradisjonelt, men vi følte at det ikke spiller noen vesentlig rolle. I tillegg får vi bedre tid til å planlegge neste års drift av klubben. Forhandlingene med Three Lions skal starte ganske umiddelbart, og vi har muligens enda en ekstern sponsor på vei inn i klubben, så 2006 ser ganske lyst ut for oss i GIM. Det er jo egentlig DET som er det viktigste, og ikke hva vi heter for noe. Der er vi vel enige, sinte-dalers? :wink:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

brawno wrote:, så 2006 ser ganske lyst ut for oss i GIM. Det er jo egentlig DET som er det viktigste, og ikke hva vi heter for noe. Der er vi vel enige, sinte-dalers? :wink:
Selvfølgelig... :D Jeg er faktisk genuint interessert i deres eget ve og vel. Tro meg, men det gjør du. Pyroberget har ulike avdelinger og tjener på det. Nå var tiden inne for DGH. Men jeg håper dere vokser og trives, som det heter :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

dalers wrote:
brawno wrote:, så 2006 ser ganske lyst ut for oss i GIM. Det er jo egentlig DET som er det viktigste, og ikke hva vi heter for noe. Der er vi vel enige, sinte-dalers? :wink:
Selvfølgelig... :D Jeg er faktisk genuint interessert i deres eget ve og vel. Tro meg, men det gjør du. Pyroberget har ulike avdelinger og tjener på det. Nå var tiden inne for DGH. Men jeg håper dere vokser og trives, som det heter :wink:
Og disse ønskene er selvsagt gjensidige her nede i bartebyen. Det skal selvsagt ikke være noen slags form for rivalisering mellom supporterklubbene til Glimt. Det er vi i GIM klare på, og det er jeg sikker på at både DGH og Sør også er.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

brawno wrote:Det skal selvsagt ikke være noen slags form for rivalisering mellom supporterklubbene til Glimt. Det er vi i GIM klare på, og det er jeg sikker på at både DGH og Sør også er.
Jeg skal ihvertfall slutte å tenke på andre enn DGH, tror jeg.... Faen, det er ekkelt å være såpass engasjert og samtidig vite :wink: hva som er best når det kommer til supporting :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

dalers wrote:
brawno wrote:Det skal selvsagt ikke være noen slags form for rivalisering mellom supporterklubbene til Glimt. Det er vi i GIM klare på, og det er jeg sikker på at både DGH og Sør også er.
Jeg skal ihvertfall slutte å tenke på andre enn DGH, tror jeg.... Faen, det er ekkelt å være såpass engasjert og samtidig vite :wink: hva som er best når det kommer til supporting :lol:
Det er bare søtt at du bryr deg om oss, lillemann :wink:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

brawno wrote:Det er bare søtt at du bryr deg om oss, lillemann :wink:
Lover å bry meg mindre... :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

SØR:

Hvis en navneendring skal bli noe å diskutere, så burde generalforsamlingen fremlegges et utkast til samarbeidsavtale mellom SØR og DGH/GIM

En samarbeidsavtale burde uansett komme på plass - uavhengig av navnevalg, selv om den uformelle pr. i dag har fungert greitt - dvs. at medlemmene i de respektive klubber har gjensidig kunne utnyttet hverandres medlemsfordeler.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ketilditlefsen
Posts: 107
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:19 pm
Location: Oslo - sentrum

Post by ketilditlefsen »

Dette er allerede diskutert i styret til BGSKS. Styret har fattet et vedtak de vil anbefale for årsmøtet over nyttår. Her vil de forskjellige sidene av saken belyses.
Medlem av Bodø Glimt Supporterklubb Sør
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Et samarbeid med nettsidene ville gjort klubbene mer integrerte for den vanlige mann i gata. Videre å ha samme pris for medlemsskap, samkjørte medlemskort, effekter o.l. Nå har jo DGH startet innmelding, og vi i GIM vil nok ha et rimeligere tilbud.

Både for GIM og SØR opplever jeg navneendring som en noe forhastet sak. Det var aldri i verden diskutert FØR 2005-sesongen, og har vel blitt tatt opp i lyset kun de siste par-tre månedene. Om man begynner å planlegge så vagt i vår om hva man kan samkjøre, blir det lettere å få ting på rett kjør. Ting som jeg kunne tenke meg var en felles innmeldingsside (lik den som ligger på glimt.no), men hvor folk velger avdeling. Da er det selvsagt lik pris på medlemsskap, og man kunne fått litt flere effekter i medlemsspakken (like medlemsskort, skjorte, nøkkelbånd etc. Da med DGH-logo).

Nu vel, dette er bare ugjennomtenkte saker fra min side :) Bottom line er at ting må tenkes mer gjennom og planlegges nøyere :)
Una mas cerveza.
Post Reply