Gammel Glimt-jakke

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Litt "modernisering" av den, og jeg er en sikker kjøper... eller så ønsker jeg meg den i bursdagsgave 8)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Det er jo to striper på den jakken også.
Klarer vi å få det om til tre, så har vi jo med Adidas på dette.

Noen som kan høre med malermester Bendixen hvor og hvordan ?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Ikke så helt ulik denne nydelige saken:
http://store.liverpoolfc.tv/ynwa/Produc ... bjID=26129
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Mener også at det er Arnulf Bendiksen foran.
Jakka mener jeg rett og slett var ei vanlig treningsdress-jakke som Glimt brukte på den tiden. Noe modifisert for dirigenten selvsagt.

Bildet kan jo også være tatt i kvalifiseringskampen mot Vard samme år, der vi desverre tapte og måtte bruke nok et år på å spille oss inn i gjeveste divisjon. I 1977 da vi kom opp, tok vi forøvrig "the double" (i sølv) Vi tapte cupen for Lillestrøm, og hvis jeg ikke husker helt feil, vant fugla serien også det året.....

Spiller nr. 7 var selvsagt kong Harald dutte Berg, og mens vi mimrer...
Da Glimt vant cupfinalen hadde VG ei forside med tittelen : Kong Harald møter kronprins Harald. Kong Olav var forhindret fra å være tilstede på Ullevål, og kronprinsen fikk jobben med å dele ut pokalene. I en sommerkamp mot et engelsk eliteserielag på denne tiden (husker ikke hvilket), utbrøt den engelske treneren: "Who the hell is the man with number seven?" Dutte var nemlig eneren utpå banen (som han pleide å være)

Jeg er jammen glad jeg fikk oppleve den tiden der! (tørker vekk noen tårer fra øyekroken.....)

dalers lirte ut av seg:
:wink:
Men et artig bilde og en reminder på at ikke alt var bedre før...
Jeg skjønner ikke hva du mener dalers? Du må da se at alt var bedre før haha Det er lenge siden supporter-skaren til hjertebarnet vårt har vært så gule i utseende og i handlinger!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Ah, når du sier det på den måten skulle jeg virkelig ønske at jeg også fikk oppleve den tiden, Sven-Rune! Mimring er gøy :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Er det noen som har mulighet til å følge opp denne saken? Hadde vært stilig om vi kunne fått til noe ala denne stilige jakken. Kunne vært solgt til medlemmer av supporterklubben. Man måtte jo selvfølgelig finne en jakke som eksisterer, og så kunne man vel fått kjøpt inn og fått på trykk når et visst antall var solgt og betalt. Hadde DGH tatt en hundrelapp eller to i fortjeneste så kunne det jo blitt noen penger på TIFO-gruppa og....
Tippeliga 2015
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Den jakka var jo ikke så veldig ulik den jakka jeg hadde da jeg spilte på Bodø/Glimt tidlig på 80-tallet (miniputt, lilleputt), men hvor den har tatt veien vites ikke... :D
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Post Reply