Nye sanger

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

dalers wrote:
brawno wrote:Ellinors vise kan vel være et alternativ. Alle kan melodien på den, den er lett å synge i kor, OG, ingen har brukt den før.
Vær så snill... Please... osv. :D

Tror dere ikke den er NOK parodiert av TeamAntonsen?
"Æ dsjømme, dsjømme, dsjømme, dsjømme om..."
Æ ha sjøl flirt mæ halvt ihjel i OsloSpektrum av allsangversjonen vi hadde der under deres show.

Jeg ber på mine knær...
Det skal mer til enn idiot-TeamAntonsen for å knekke nordlendinger.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Stemmer for at vi kauker:

"Kaaaasjiiii Bsjæææææmneeees!!!"

under hele kampen!

Det vil få alle 22 utpå der til å dø av latter :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: VI ER DEN GULE HORDE

Post by mester »

mester wrote:Melodi: Kjendisparty
Vi er den gule horde..og vi er JÆVLI bra
Vi har ikke vært med no særli før..men gjør det nokka da?
Vi sto i mindre grupper og jaget på vårt Glimt
Om vår og vind og alt slags drit ..de vakke nokka fint

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her
Ok et tappert forsøk ....
http://www.mesterprod.no/dengulehorde.wmv
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: VI ER DEN GULE HORDE

Post by dalers »

mester wrote:Melodi: Kjendisparty
Vi er den gule horde..og vi er JÆVLI bra
Vi har ikke vært med no særli før..men gjør det nokka da?
Vi sto i mindre grupper og jaget på vårt Glimt
Om vår og vind og alt slags drit ..de vakke nokka fint

(så kommer refrengen..men glem det der..keiserns nye klær..MELODI)

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her
Teksten her er rimelig genial. Bortsett fra at vi disser det som før har vært av supportergrupperinger på Myra. Havørnan osv.

Syngmessig er det vanskelig. Men øvelse gjør mester, mester... Du greier det glimrende alene, men å få bra nok trøkk i låta kan være et problem.

Pr. dags dato har vi t.o.m. problemer med å få DGH til å synge "Venn" i takt. Og de færreste tør å hive seg med på en "ukjent" sang. Ukjent i betydningen av "DEN har vi jo ikke sunget før".

Hørte litt på Attack og gnaget. Enkelt og greit og effektivt. Rytmen strever vi litt med i vår supportergruppe. Men jo flere vi er, og jo flere som tør å synge av FULL hals, jo lettere blir det.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

joaaaaaaaaaaaaaaaaaaa men prøv mot Aalesund! ;D
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Kesseboy wrote:Er ikke så fryktelig glad i sånne hentydninger som i at "de kommer til å blø" osv.
Er ikke så god til å rime, da blir det banalt. :P

Kesseboy wrote: (..)
fortsetter med
HEI! PUBLIKUM!
Syng for Bodø/Glimt!
Når vi syng så
vinn Bodø/Glimt

eller noe i den duren, for å fullføre refrenget. Men det må liksom ikke bli langt heller, så det er godt mulig at det gode forslaget ditt står seg utmerket godt aleine.

EDIT: Hvis man vil bruke den på andre lag, så lar Rosenborg seg bytte ut umiddelbart med

Vål'enga
Lillestrøm
FFK
Aalesund
MFK (tvilsom)


og ellers kan man alltids legge inn noen ekstraord, sånn som "stakkars Odd," polkagris, "lille Lyn," osv.
Synes at ordet publikum blir litt for mange stavelser ("tea-cher" - "pub-li-kum") og at det da blir litt urytmisk. Burde finne på noe annet.
Når det gjelder resten av refrenget så kan det funke.

Skal vi bytte ut lagnavnet, så må setninga "reise hjem i sorg" endres, ellers blir det ikke noe rim.
Tippeligaen 2008.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Går an å bruke "HEI! MYRA!" i stedet for "HEI! PUBLIKUM!".. Evt. bare folkens eller noe slikt banalt enkelt.
User avatar
steinhard i klikken
Posts: 195
Joined: Fri May 13, 2005 5:04 pm

supportersang

Post by steinhard i klikken »

vi i klikken har et forslag 8)


mel: splitte pine m/ dum dum boys


midt i tryyyyyyne.....

glimt i synet......



kan brukes ved skade på motspiller.....kan gjentas til ambulansen kommer.....
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: supportersang

Post by dalers »

steinhard i klikken wrote:vi i klikken har et forslag 8)

mel: splitte pine m/ dum dum boys

midt i tryyyyyyne.....
glimt i synet......

kan brukes ved skade på motspiller.....kan gjentas til ambulansen kommer.....
Klikken er et sabla bra navn på dere! Glimtsupportere over det ganske land må bare bøye dere i støvet for vår alles beste klikk!
:hedre Andersen-klikken!

Ang. Midt i tryyyyne...
den har en litt brå start. Og æ veit ikke helt når en starter på "Glimt i synet". Er det når en går tom for pust? :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
steinhard i klikken
Posts: 195
Joined: Fri May 13, 2005 5:04 pm

Re: supportersang

Post by steinhard i klikken »

dalers wrote:
steinhard i klikken wrote:vi i klikken har et forslag 8)

mel: splitte pine m/ dum dum boys

midt i tryyyyyyne.....
glimt i synet......

kan brukes ved skade på motspiller.....kan gjentas til ambulansen kommer.....
Klikken er et sabla bra navn på dere! Glimtsupportere over det ganske land må bare bøye dere i støvet for vår alles beste klikk!
:hedre Andersen-klikken!

Ang. Midt i tryyyyne...
den har en litt brå start. Og æ veit ikke helt når en starter på "Glimt i synet". Er det når en går tom for pust? :D




hemmeligheten her er å se på sidemannen, blir han askegrå i ansiktet, kan det være lurt å gå over til "glimt i synet".... :D
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Nå har jeg gjort litt "markedsundersøkelse" med "den gule horde" sangen..og den ble godt mottatt...den må brukes! Lover jeg skal synge med! :P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Den desidert tøffeste norske rockesang ever er jo DeLillos´Kokken Tor. Refrenget på den sangen ruler så sinnsvakt, og burde kunne brukes f.eks. på Tromsøkampen når vi skal stå rett bak TILs keeper:

Hei Bo vi syns du er en jææævel!
Og keeperspillet ditt er ikke mye pent!
Men snart skal du få deg en på tryyyynet;
Mot Glimts gutter slenger du deg alt for sent!


Regner med litt motbør fra Mester på denne, men den burde være egnet til å forstyrre Bo litt, og målet helliger middelet, eller?

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
steinhard i klikken
Posts: 195
Joined: Fri May 13, 2005 5:04 pm

Post by steinhard i klikken »

Los-Loco wrote:Den desidert tøffeste norske rockesang ever er jo DeLillos´Kokken Tor. Refrenget på den sangen ruler så sinnsvakt, og burde kunne brukes f.eks. på Tromsøkampen når vi skal stå rett bak TILs keeper:

Hei Bo vi syns du er en jææævel!
Og keeperspillet ditt er ikke mye pent!
Men snart skal du få deg en på tryyyynet;
Mot Glimts gutter slenger du deg alt for sent!


Regner med litt motbør fra Mester på denne, men den burde være egnet til å forstyrre Bo litt, og målet helliger middelet, eller?

Los-Loco har talt!
problemet er at den kanskje er litt innviklet
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Post by Los-Loco »

steinhard i klikken wrote:problemet er at den kanskje er litt innviklet
Innviklet? De som har vært på DeLillos-konsert og hørt hundrevis av gærne folk med varierende promillegrad i blodet brøle denne låten (i original versjon) vet at den er ikke spesielt komplisert. Tvert imot fasinerende enkel til å være så tøff!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Møllers
Posts: 2
Joined: Fri May 13, 2005 11:35 am
Location: Trondheim e fra Kirkenes

Dålie Bodøartista

Post by Møllers »

Æ trur litt av probleme me at vi ikke får nån nye sanga (d her gjeld ikke kamprop) e at d ikke finnes nån ånklie band eller artista i Bodø. Halvdan Sivertsen e jo den eneste som har gjort sæ bemærka utafor Nordlands grænsa på 30 år. Bodø/Glimt bør dærmed sponse ei rockebrakka i Bodø så d kommer opp nån flere musikkspira som kan lag nån fete glimtsanga.
"Winning doesnt really matter as long as you win." Vinnie Jones
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Post by Kesseboy »

Det finnes vel bra mange "ånklie" band og artister i Bodø, uten at jeg kan ramse opp så fryktelig mange av dem på stående fot. Tror kanskje heller problemet er at det er en liten konflikt gående mellom "kulturmiljøet" og "sportsmiljøet," har jeg inntrykk av.

Kan noen se for seg the Spectacle lage den neste Glimt-sangen? Ikke jeg :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

No håp å få høre "den gule horde" senere idag på Aspmyra? Eller tør dere ikke? :P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Hmm.. vi dro igang et rop (ikke sang) da Sakk putta mot Ranheim; "Sækk is back! Sækk is back! Sækk is back!" osv.
Kan vel være fast prosedyre hver gang han scorer? :wink:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:No håp å få høre "den gule horde" senere idag på Aspmyra? Eller tør dere ikke? :P
Tør og tør fru Blom... :D

Punkt 1. Jeg skal få forsanger og trøkksjef OleMarius til å gå inn på denne tråden. Vil han ikke så SKAL han.. :wink:

Punkt 2. Jeg skal sette ned en egen låtgruppe i DGH. Jeg ønsker og håper at klikken i klikken skal være i denne gruppen. Jeg sjøl tror jeg hopper inn i denne gruppa. Og join in, sing along til dere som føler dere vil bidra i et lite gruppearbeid. Disse skal gå kritisk igjennom ALLE forslag som blir publisert her inne. De bør være såpass mange at sangene kan prøves ut innad i gruppen FØR vi satser på de på Myra.

Punkt 3. Vi har fått en del nye sanger i år, og langtfra alle er prøvd skikkelig ut enda. Herunder kommer bl.a. "Æ e Bodø/Glimt til æ dør".

Punkt 4. (konklusjonspunktet) Vi kommer nok ikke til å prøve på "Den Gule Horde" mot AaFK. Men den er garantert noe av det sprekeste, tekstmessig sett, som er blitt publisert her inne. Og så håper jeg at det blir opp til en snart oppstartete "Låtgruppa"om denne er sangbar blant flere voksne menn!

Håper ikke du legger kreativiteten din på hylla, mester! Du har antakelig et veldig talent for dette. Slik har jeg forstått det ut i fra dine innlegg under denne tråden.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

dalers wrote:
mester wrote:No håp å få høre "den gule horde" senere idag på Aspmyra? Eller tør dere ikke? :P
Tør og tør fru Blom... :D

Punkt 4. (konklusjonspunktet) Vi kommer nok ikke til å prøve på "Den Gule Horde" mot AaFK. Men den er garantert noe av det sprekeste, tekstmessig sett, som er blitt publisert her inne. Og så håper jeg at det blir opp til en snart oppstartete "Låtgruppa"om denne er sangbar blant flere voksne menn!

Håper ikke du legger kreativiteten din på hylla, mester! Du har antakelig et veldig talent for dette. Slik har jeg forstått det ut i fra dine innlegg under denne tråden.
Da får jeg bare ivrig vente ..en smule utålmodig ..takker høflig for skryt!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Hehe Dalers..var det du som skrek ATTACK, ATTACK ..ATTACK ATTACK ATTACK tidlig i kampen? ;P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:Hehe Dalers..var det du som skrek ATTACK, ATTACK ..ATTACK ATTACK ATTACK tidlig i kampen? ;P
Phuu, da vet du enda ikke kem æ e... :D

Nei, det va ikke mæ... :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jauda vet hvem du er..men jeg så ikke hvem det var som skrek det..men du var i nærheten..(så jeg etterpå).....
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:Jauda vet hvem du er.
faen... :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Ka me nån nye Glimt sanga me litt meire fart i. Va på Bonsak i går å hørte på Ålesund sangen. Den va fart i, å d va nesten så man vilte søng me. :oops: Ka me å få fleire sånne glimt sanga, så man bli meire gira før kamp.
Post Reply