GLIS: Årsmøte Lørdag 25/3 Kl 1515

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

GLIS: Årsmøte Lørdag 25/3 Kl 1515

Post by Glimtisør »

Årsmøtet i Glimt i Sør (GLIS) avholdes på Joes fredag 20 februar klokken 20:00
Før årsmøtet ser vi treningskampen mellom Bodø/Glimt og Rubin Kazan på storskjerm samme sted.

Forslag fra medlemmene som ønskes behandlet på årsmøtet skal sendes kontakt@glimtsupporter.com senest innen ovennevnte frist. Forslag skal være skriftlige med fullt navn og vil bli publisert på http://www.glimtsupporter.com før årsmøtet, men etter at fristen for innsendelse er gått ut.

På http://www.glimtsupporter.com finner du hele årsmøteinnkallingen

Alle som har betalt medlemskontingent til GLIS for forrige og/eller inneværende år har møte-, uttalelses- og stemmerett på årsmøtet.
Last edited by Glimtisør on Fri Mar 25, 2011 12:41 pm, edited 105 times in total.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16536
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 960 times
Been thanked: 730 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Sulliken »

I og med at JIP har glemt å skrive "den overnevnte fristen", kan jeg si at den er 6 februar. Mao hvis du vil komme med forslag til styret som skal behandles på årsmøtet, må vi ha det i hende senest 6. februar.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Glimtisør »

Styret i GLIS minner om at siste frist er i dag - Fredag 6. februar - for innmelding av forslag til årsmøtet som krever vedtektsendringer.

Saker som meldes inn etter forslagsfristens utløp - som krever vedtektsendringer - kan ikke realitetsbehandles på årsmøtet.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Glimtisør »

Fristen for å sende inn forslag som innebærer vedtektsendringer er nå utløpt.

Det er kommet inn ett innkommet forslag og dette er publisert på www.glimtsupporter.com

Iht. til årsmøtets §5 kan hvert medlem stille med en(1) skriftlig fullmakt.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by J I P »

Er det ingen som reagerer på forlaget om fra Silja og Jan Ivar om å endre navn på Glimt i Sør til DGH Sør?
Hva syns DGHere om det da -er vi velkomne under samme paraply?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2219 times
Been thanked: 366 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Jeg mener GLIS burde være GLIS. Identiteten dere har bygget opp står sterkt og viser med all tydelighet hvor dere holder hjemme. Navnet er morsomt og lett.

Jeg har personlig meldt meg inn i GLIS i år, rett og slett fordi det er der jeg føler meg hjemme. Blir GLIS en del av DGH så vet jeg ikke om jeg trenger noe supportermedlemsskap.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by eidurgud »

Jeg er ikke negativ til om GLIS endrer navn, men vil dere virkelig det, da? GLIS er et godt innarbeidet navn, etter mitt syn.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Boombadila »

Vi tar reaksjonene på årsmøtet vi jip :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Heltenjohn »

Mener bestemt dette er for fremtiden den beste veien å gå!
Her er det mange praktiske sp.m. som jeg ikke vet detajer på, kanskje det ikke finns noe mer en bare en navne-endring?

men noen sammenkjøringer kan gjøres, f.eks:
- først og fremst hjemmeside! Vårt 2. ansikt utad etter det vi viser på kampene.
Her kan alle gode krefter samles for å bygge opp en mye bedre side enn pr. d.d 3 forskjellige sider.
Mye enklere for nye å finne frem til div. info.+++, bedre nyheter osv.
- Medlemsfordeler...
En klubb med 1000? medlemmer har større slag-kraft enn DGH/GIM/GLIS/DGH VEST...
- Vet ikke om supporter klubber har rett til offentlig støtte, men regner nesten med det!? Altså man trenger mindre ressurser på adm. oppgaver og heller frigjøre dem til andre oppg. som f.eks å rekrutere nye medlemmer.
-

Ser at andre supporterklubber har sponsorer, reklame på hjemmeside m.m.
Dette vil vi bli mer attraktiv for gjennom å slå oss sammen som en klubb, med egne avd. med eget styre ++ som evt DGH Sør, DGH Vest og kanskje DGH Midten?

Tror ikke GLIS vil miste sin identitet gjennom et navnebytte! Det kommer fortsatt frem at det er i sør... Og for andre supportere mener jeg det er viktig at vi fremstår som en enhet. For meg kan det virke som om man ikke vil ha noe med hverandre å gjør...?

Jeg ønsker dere hjertelig velkommen til et navnebytte!
Men dette er noe dere må ta stilling til på årsmøtet..
Lykke til :wink:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1076 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Kesseboy »

Heltenjohn wrote:En klubb med 1000? medlemmer har større slag-kraft enn DGH/GIM/GLIS/DGH VEST...
Hvor mange av GLIS' medlemmer er DGH-medlemmer? I tilfellet GIM var nok de aller fleste også DGH-medlemmer.
Heltenjohn wrote:- Vet ikke om supporter klubber har rett til offentlig støtte, men regner nesten med det!? Altså man trenger mindre ressurser på adm. oppgaver og heller frigjøre dem til andre oppg. som f.eks å rekrutere nye medlemmer.
Det vil jeg sterkt anta at ikke er tilfellet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Boombadila »

Re helten:

Joda, men spørsmålet blir da, som alltid med en sentralisering, vil eventuelle fordeler utveie ulempene?

GLIS har jo allerede en god hjemmeside, hvilken garanti har man for at den blir videreført osv?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16536
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 960 times
Been thanked: 730 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Sulliken »

Hjemmesiden til GLIS er kanskje ikke så bre utseendemessig, men den blir ofte oppdatert, i motsetning til DGH. Den lå jo nesten død i 2008.

Det store spørsmålet er hvordan man har tenkt å strukturere ting i fremtiden. Om GLIS/DGH Sør mer eller mindre blir styrt fra Bodø eller ikke.

Og noe som er veldig viktig er om DGH kan komme med diverse "reaksjonære" utalelser i media/hjemmesiden utenå høre om styret i GLIS/DGH Sør er konsultert på forhånd. Redd vi kommer til å bli overkjørt der. Ja, jeg tenker på et viss brev av 2006. Jeg vet at det var en god del av våre medlemmer som var glad vi ikke skiftet navn til DGH Sør i februar 2006 pga det.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Heltenjohn »

Jeg tror kanskje det mest konkrete resultatet man vil se av en sammkjøring av navn, vil være hjemmeside...
DGH´s hjemmeside er som sagt ikke den som oppdateres mest (...)
Men tror at hvis man har flere som jobber rundt den, vil man klare å hev kvaliteten betraktelig, da med tanke på oppdateringer, nyheter, saker+++
Og det vil alle tjene på=)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by J I P »

Nettsidene i dag er veldig sårbare med et fåtall personer som oppdaterer disse. Med større aktivitet så vil også bruken av hjemmesidene øke. Da kunne man ved å besøke ett sted skaffe seg en oversikt over de neste Glimt-relaterte arrangementene. Jeg er personlig av den oppfatning at en hjemmeside uten hyppige oppdateringer (av innhold - ikke layout), er nesten bortkastet.

Sven Rune sitt problem med å kjøpe sesongkort, kunne sikkert ha blitt enklere løst ved et tettere samarbeid mellom GLIS og DGH. Noe som kanskje vil fungere bedre hvis vi ligger under samme paraply?

Kanskje kunne GLIS da også ha fått mer stabile vareforsyninger fra Glimtshop? Etter at G-sport overtok Glimtshop, har vi mistet en del av den fleksibiliteten og leveringspresisjonen J&B sto for. Kanskje vi kunne ha fått denne tilbake hvis DGH og vi i sør hadde samarbeidet bedre?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Wendigo »

Jeg ser at det diskuteres veldig mye mer enn den rene navne-endringen som er foreslått. Da lurer jeg på om forslagsstillerne har tenkt å gi noe mer bakgrunn for forslaget sitt, og i så fall gjerne før årsmøtet.

I tillegg ser jeg at noen lurer på hva DGHere synes om saken. Skal vi forstå det slik at ingen har spurt DGH om det er greit at vi gjør dette? Selv om forslagstillerne er enkeltpersoner anser jeg det som naturlig at styret kommuniserer med DGH om dette, slik at det faktisk finnes nok informasjon til å behandle saken på årsmøtet.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by eidurgud »

DGH har vel ved flere anledninger foreslått det samme, har de ikke? Mener å huske det har vært debattert før, ihvertfall.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Heltenjohn »

Det kommer vel frem på årsmøtet, men i utgangspunktet er det vel bare ei navne-endring. Men jeg mener det er potensiale for mer en bare det... og det kan vel komme etterhvert som behov/ muligheter åpenbarer seg :wink:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

Sulliken wrote:Og noe som er veldig viktig er om DGH kan komme med diverse "reaksjonære" utalelser i media/hjemmesiden utenå høre om styret i GLIS/DGH Sør er konsultert på forhånd.
En må huske på at det i hovedsak er et pre å få medieoppmerksomhet (brev og andre ting kan en ligge udiskutert akkurat nå) i motsetning til å bli forbigått i stillhet som jeg mener GLIS i for stor grad blir (og det er synd). Og blir det noe av navneendring så taler en leder selvfølgelig for alle klubber som kommer under samme paraply. Jeg lurer veldig på hva Sulliken mener med reaksjonære uttalelser? Er det uttalelser som har skadet Glimt som har kommet fra supporterklubben? Er det uttalelser som har skadet supporterklubben i form av stort frafall av medlemmer? Jeg spør av ren interesse og er oppriktig interessert i at noe slikt må unngås! Men en må samtidig ikke være redd for å mene ting.

Jeg vet som leder av en supporterklubb i sin tid at det kommer en god del mediehenvendelser og det er ikke alltids tid til å konsultere resten av styret. Da må en leder ta beslutninger der og da så får denne heller ta konsekvensen i ettertid og kanskje kastes på årsmøtet.

Jeg har alltids ment at en dreining mot felles navn og organisasjon er til alles beste. Og jeg mener bestemt at det uansett kommer til nettopp dette ved et eller annet tidspunkt. Og JA, jeg tror at jo før en begynner prosessen jo bedre.

Jeg er ikke i den tro at GLIS har et innarbeidet navn utover egne rekker og NSA's kretser. Jeg ser ikke mange oppslag som tilsier dette. Jeg sier ikke at DGH er så viden kjent, men det har på kort tid blitt "Glimts supporterklubb" i større grad enn GLIS.

Jeg tror GIM og GLIS er mer sårbare enn aldri før. Det med tanke på det organisatoriske og medlemsstall.

Slik jeg oppfatter situasjonen akkurat nå så mister både DGH, GIM og GLIS medlemmer fordi vi ikke har noe sammen. Vi har ikke et nett som plukker opp de som flytter fra Bodø og studerer i Trondheim og Oslo. Jeg tror både GIM og GLIS kunne økt sin medlemsmasses med å bli en del av noe større.

Så har vi hjemmesiden. Så lenge vi får en samlet aktivitet som oppdaters hyppig så blir dette et pluss for alle. GLIS har akkurat nå best hjemmesideaktivitet (eller ihvertfall oppdateringsmessig). Ingen tvil. Men om vi får EN nettside som alle supportere kan gå inn på for å sjekke HVA som skjer HVOR til en hver tid så er dette seff til det beste for oss alle. Og det er ingen tvil om at potensiale til å få til en samordnet og utmerket hjemmeside er til stede. Og får vi til en fin gjeng i Bodø så kan denne siden inneholde radiointervju og tv-intervju av spillere.

TIFO. At vi ikke har fått henvendelser fra TIFO-gjengen i GLIS til nå angående tips og råd (all den tid DGH Tifo har opparbeidet seg litt erfaring på området) kan synes merkelig. Men det er helt sikkert naturlig at det er slik all den tid vi sitter på hvert vårt gjerde. Kanskje kritikkverdig av DGH TIFO å ikke tilby sin hjelp.
Å samkjøre innkjøp er også et udiskutabelt pre slik jeg ser det. Gjelder også supporterartikler.

Å få til noe felles gjør at vi i Bodø kanskje føler mer stolthet over det som skjer på bortebane og at "bortesupporterne" i GLIS kanskje føler mer eierskap i forhold til aktivitet og div. over det som skjer på Aspmyra. Nå vet ikke jeg om GLIS' medlemmer ønsker et slikt forhold? Men jeg ville nesten tro det.

Min personlige mening er at får de tre supporterklubbene (DGH, GIM og GLIS) et nærmere samarbeid (kanskje i første omgang et navneskifte, arbeid mot felles hjemmeside og et felles medlemsregister) så er dette noe som får et positivt utfall for alle tre klubbene.

Det er noe særegent over oss slik vi akkurat nå organiserer oss. Jeg er nok rimelig sikker på at alt dette bare er et tidsspørsmål. Spørsmålet er vel heller hvordan vi gjør dette og når starter vi?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2219 times
Been thanked: 366 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Den mest sårbare delen av supporterskaren er nok DGH i Bodø. De har bygget opp sin medlemsmasse i den yngre garde. Historien viser at det er den gruppen med minst lojalitet grunnet tilgang på kapital.

Enormt bra jobb som er gjennomført de siste årene i Bodø, men jeg avventer til årets sesong med å se an suksessen over tid. Det er de som bygger seg opp i nedgangstider som holder. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om den sportslige suksessen men den finansielle.

Jeg har i lang tid vært av den formening at en sammenslåing er det beste, men etter egne erfaringer med ovenfra og ned holdningen som er i Bodø til de andre så mener jeg GLIS har det best utenom DGH paraplyen.

Det å konsultere de andre styrene er en selvfølge i enhver kritisk situasjon. Med fellesparaply så vil det bli for vanskelig å koordinere styrene. Nå kan hver enkelt leder uttale seg for sine medlemmer. Det gir samhørighet i den gruppen.

Blir det sammenslåing av supporterklubbene så betinger det ett styre for alle. Ett styringssett jeg ikke tror vil fungere.
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

Enig i det meste her, liverglimt.
liverglimt wrote:Nå kan hver enkelt leder uttale seg for sine medlemmer. Det gir samhørighet i den gruppen.
Dette medfører antakelig også riktighet. Det er bare det at jeg kan ikke huske leder for GIM og GLIS uttalte seg på vegne av sine medlemmer utover det interne medlemsbladet. Nå skal jeg ikke gå god for min egen dårlige hukommelse må sies :oops: Men nå tror jeg ikke et event. samarbeid eller ikke strander på faktoren "uttalelse". Mulig jeg tar feil...

Og det er en selvfølge at alle involverte i kritiske tider blir både rådspurt og forespurt.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Sven-Rune »

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette men heller mot en lokal forankring, og da snakker jeg om en lokal forankring her i sør for oss som bor her. Jeg har ikke noe imot at vi heter DGH-sør, men liker GLIS-navnet godt.
Jeg tror at det er et større skritt å melde seg inn i en supporterklubb som har adresse i Bodø enn å melde seg inn i "den lokale" supporterklubben. Siden jeg bor i Tønsberg er det en noe begrenset tilhørighet jeg får til Oslo-miljøet, men det er likevel godt å føle at jeg "hører til" når jeg møter opp på bortekamper etc.
Jeg ser ikke at det skal være noe problem å samarbeide om nettsider uansett hva man heter? Rent fysisk er man adskilt enten man heter det samme eller ikke. Et samarbeid om arrangemant, TIFO, supporterartikler bør heller ikke være avhengig av navn! G-sport i Bodø bør være interessert i den type samarbeid GLIS og JB hadde, og hvis de ikke er det, er dette noe som det bør forhandles om.
Jeg kjenner at iløpet av de minuttene dette har tatt, heller jeg mer og mer til GLIS :D
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

Jeg tror ikke felles navn skal undervurderes hva samarbeid gjelder.
Sven-Rune wrote:Jeg tror at det er et større skritt å melde seg inn i en supporterklubb som har adresse i Bodø enn å melde seg inn i "den lokale" supporterklubben.
Dette må selvfølgelig ivaretas. Det å "melde seg inn" i den lokale supporterklubben altså og det er noe som er enkelt å ivareta, mener jeg. Alle grupper av DGH (hvis det skulle bli tilfelle) burde ha lokal tilhørighet i form av:
* Navn som viser hvor du "hører hjemme"
* Så mye selvstyre som mulig.
* Egne arrangementer (selvfølgelig)
* Egne medlemslister/telefonlister
* Egen arbeidsgruppe innenfor TIFO, nett osv.

MEN jeg synes flere ting må bli felles. Og det tror jeg et større og nærmere samarbeid kan rette på.

Jeg tror en tilnærming kan skremme mange like mye som det frister. Jeg ser ikke mye hindringer i å få til noe riktig bra med en organisasjon som er en god del større enn de tre framstår som idag (4 med DGH Vest). Og en har ikke en gang diskutert hva ett felles talerør opp mot vår kjære klubb kan ha å si.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by J I P »

GLIS sliter litt med styrerekrutteringen og kan således si at vi har begrensede ressurser.
All ros til de av Dere som er med og monterer/demonterer små og store flagg i forbindelse med kamper, samt er bærehjelpere, men også litt utenfor selve kampen kan det være behov for litt større innsats.

Forutenom hovedstyret, så kunne vi tenkt oss engasjerte medlemmer både innenfor Web, TIFO-gruppen, medlemsbladet, andre markedsføringsaktiviteter, Glimt 2 osv. Det kunne ha bidratt til at vi i sør blir enda mer synlige i sør.

Med en felles nettside, så ville alle til enhver tid kunne gå inn på ett sted og finne relevant informasjon. Slik det er i dag, så går veldig mange direkte inn på dette forumet, før de beveger seg videre til AB24 og AN. Neste steg er gjerne Glimt.no, evt. dengulehorde.no og glimtimidten.com.

Hvordan skal vi f.eks. klare å få med oss gratispassasjerene vi ser på Joes? De som syns det er flott at vi er synlige på tribunen, men som likevel ikke vil bidra med medlemskontigent slik at vi bl. annet blir mer synlig gjennom TIFO. Kanskje vil noen av disse bidra til vår virksomhet hvis vi endrer navn til DGH Sør? (eller kanskje vi skal innføre adgangskontroll på Joes slik at ikke-medlemmer først får slippe inn 15 minutter før kampstart?)

GLIS-medlemmer er stolte og fremdeles skeptiske til storebror i nord. Likevel må det ikke forhindre oss fra å kunne tenke nytt og gjerne litt framover. Behøver vi egentlig denne 4rdelingen vi har i dag?

Som Dalers også poengterer - vi fremhever behovet for egen identitet men vi bruker ikke stemmeretten vår. Da blir vi usynlige. Hva med ordtaket - den som tier den samtykker?

Hadde det ikke vært greitt å kunne forholde seg til ett medlemskort slik at det ikke blir noe krangling med betjeningen på 7-eleven? Hvis navnet er det samme, da kan vi ha dette felles. Da ville det ihvertfall ikke være noe problem med gjensidig utveksling av medlemsfordeler.

Noe søringene er veldig klare på er økonomisk selvstendighet. Vi har styrt og vil fremdeles styre vår egen økonomi slik at vi har kontroll over egne aktiviteter. Samtidig- hvis det da blir noen storkamper, så kan vi samarbeide mye bedre enn vi gjør i dag med tanke på felles profilering.

Og våre venner i GIM, de kan sannsynligvis dra økonomisk nytte av et tettere bånd til DGH. Da vil både DGHere og søringer kunne bestille seg billetter til Trondheim og være sikker på at turen videre til Molde og Aalesund går som planlagt?

Hva med studentene våre? De som drar ut fra Bodø. Vil terskelen være mindre for å bli en del av søringan hvis vi heter DGH Sør enn hvis vi fremdeles heter GLIS. Kanskje kan vi da utnytte DGH sitt "flytteregister" for å nå disse folkene?

Mere kan sies, men nå må æ en tur ned i garasjen 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Boombadila »

Bare ett lovteknisk spørsmål, har GLIS og DGH lov til å utveksle medlemsinfo? jeg har så vidt jeg vet ikke samtykket til at GLIS kan dele ut info om meg. For at vi skal kunne samkjøre medlemsregisteret og slik, så vidt jeg har forstått loven da, så holder det ikke at vi er under samme paraply, vi må faktisk være samme klubb. Stemmer dette eller?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

Boombadila wrote:Bare ett lovteknisk spørsmål, har GLIS og DGH lov til å utveksle medlemsinfo?
Nå skal det sies at ingenting er utvekslet mellom supporterklubbene bortsett kanskje fra noen idéer om framtiden. Hvis så skulle skje at en delvis fusjon(?) finner sted så vil nok ingenting bli utvekslet uten at klubbene har sitt på det tørre. Jeg vet at DGH tidligere har hatt juridisk bistand ved en rekke tilfeller :lol: som seg hør og bør så vi gjør nok noe av det samme en gang til hvis nødvendig.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply