DGH-stemning?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: DGH-stemning?

Post by dalers »

Denne sesongen har jeg fått noen tekstmeldinger fra folk som ser på tv. "Hvorfor synges det ikke mere?" "Dere høres ut som Havørnan i sin tid" o.l.

Det er mulig jeg ville gjort det samme selv om jeg satt hjemme foran tv´n uten mulighet for å komme meg på Myra, men jeg håper ikke det :wink:
Jeg VET hvor vanskelig det kan være å skal lage liv blant fansen. Med eller uten Røsten.

Publikumstallet går nedover på Aspmyra. Det gjenspeiles på J-feltet. Glimt har ikke engasjert på en stund. DET gjenspeiles på J-feltet. Alt for mange år har vi blitt avhengige av Røsten. Det gjenspeiles nå på J-feltet når Røsten har fått seg jobb :lol:

Er vi lei av sangene? Tror det. Jeg merker det på meg selv. Det finnes ikke mange kreative grupperinger på J-feltet. Vi hadde en for noen år siden da vi introduserte flust med nye sanger (det skal sies at også den gangen fikk en kritikk for at vi bare sang 2-3 av dem) og det var moro å stå i gult. Jeg tror også i år ta vi kan nå en høyde. Men det skjer ikke av seg selv og heller ikke hjelper minnene av gammel storhet. DGH er nede i en liten bølgedal, Glimt er nede i en liten bølgedal (på vei opp?), Publikumstallet er nede i en liten bølgedal.

Til dette bedrer seg tror jeg ikke vi ikke skal stille FOR mange krav og komme med stadige "Hva skjer på J-feltet?"
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Alt det du nevner, med unntak av publikumstallet, er noe DGH kan ta tak i selv. Interessen for Glimt var ikke på topp sist sesong vi var i Adecco, men da opplevde jeg DGH som atskillig sterkere enn det er idag. Men hvis mentaliteten er at engasjementet må vente til et eventuelt opprykk, da forstår jeg hvorfor stemninga er som den er.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

Tvert i mot, interessen for Glimt har vel ikke vært større enn nettopp sist klubben rykka ned.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Men vi rykket ikke opp sesongen etter vi rykket ned, hvis du ikke har fortrengt det. :wink:

Interessen for Glimt var på "de fortjener ikke bedre"-nivået den sesongen vi faktisk rykket opp, mens Horden stilte mannsterk hver hjemmekamp og skapte liv på en helt annen måte enn idag. Det er ihvertfall mitt inntrykk.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

Det er sant, vi rykka ikke direkte opp igjen.

Og, det er også sant at Horden var på et helt annet nivå da enn nå, men jeg mener det var aller størst første året i Adecco.

Stadion var fullsatt under kvallikkampen mot Odd, nesten fullsatt 16. mai 2008 mot TIL, ellers har det vært så-som-så med tilskuere, både på J-feltet og på resten av stadion.

At det kommer lite tilskuere på de første kampene er helt normalt, det har skjelden vært mye folk på de første kampene de siste årene. Grunnene i år kan være så mangt; tidlig sesongstart, påske, kaldt i været, mindre kjente motstandere, Adeccoliga..

Andelen på de som kler seg i gult på J-feltet har også sunket betraktelig. Hva som er grunnen til dét har jeg ingen anelse om.

Anyways, jeg tror det kommer til å endre seg, sakte men sikkert. Folk kommer til å få mer entusiasme ovenfor Glimt igjen - flaggene som henges opp rundt omkring i byen kommer (forhåpentligvis) både til å fortsette og øke i antallk, og folket kommer tilbake på Aspmyra når resultatene kommer, som de alltid gjør.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: DGH-stemning?

Post by dalers »

Glimt ENGASJERTE DGH ved nedrykket. DGH engasjerte folk ved nedrykket. Det er nok to sannheter som kan sies om 2005-2006.

Nå har ting "roet" seg. Kan all oppstuss sies å være positivt? I ettertid synes det slik, men det virket ikke slik da det stod på som værst :wink:

Jeg sier ikke at Horden ikke kan påvirke publikumstallet på Myra, men hvis DGH nå skulle være som det var på sitt største så ville det ved visse kamper på Myra i år nesten utgjort 30% av publikumstallet. Å tro at DGH forblir stabilt stort i "nedgangstider" er någet naivt. Men greier vi å opprettholde en viss kok så er ikke det så værst det heller. Også jeg tipper at dette tar seg opp når vi nærmer oss de viktige kampene...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: DGH-stemning?

Post by dalers »

dalers wrote:, men hvis DGH nå skulle være som det var på sitt største så ville det ved visse kamper på Myra i år nesten utgjort 30% av publikumstallet
Det viser seg at dette tallet er nærmere opp mot 50%!! :shock:

Men hva om vi alle PRØVER å gi litt ekstra i dag mot Løv Ham når vi igjen skal innta tabelltoppen?? Jeg er for så vidt enig i at det så langt har vært rimelig relaxed på J-feltet. Og oppmøte har INGENTING å si på det trøkket vi KAN greie å produsere. Slik det har vært til nå kunne ti personer fra Skeidoksene lett ha overdøvet oss.

Nå trykker vi til LITT ekstra? Hvis alle gjør mer enn bare synger? Hvis flere synger høyt med i stedet for å stå og mumle? Hvis vi alle gjør vårt for å få det dritskøy igjen på J-feltet? Jeg skal forsøke å bidra med mitt i dag. Håper dere henger dere på :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

:glimt Flott tiltak! Håper det blir skikkelig trøkk!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

God innsats av Horden, til tross for labert oppmøte. Godt jobba, dalers! :wink:

Det viste seg at variasjon i sangvalg og aktiv bruk av trommene gir resultater. Med enda flere på J-feltet kan dette bli riktig så bra.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: DGH-stemning?

Post by gorgo »

Jeg satt på H-feltet i går, og syns stemningen fra J-feltet var bra. Som tidligere sagt var det variasjon i sangene, samt bra trøkk. (All ære til Dalers :klapp )Trommene ble brukt på en variert måte, men jeg kunne ønsket meg flere trommer. Jeg vet dette ikke er ønsket av flere DGH'ere, men jeg innbiller meg at dette vil gi enda mere trøkk, dersom de blir brukt riktig. :glimt
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: DGH-stemning?

Post by dalers »

All ære og cred til Horden i går. Det er ikke antallet det kommer an på. Bare hvordan vi bruker vår dårlige stemme :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Er skikkelig sugen på å dra på kamp igjeeeeeen. Det er så sykelig bra når vi endelig presterer!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

For det andre er det ikke akkurat innbydene å melde seg inn i DGH som stort sett består av en gjeng ansatte fra div verna bedrifter.
Fin den der..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Er det blitt flere medgangssupportere i byen nå enn det var før? :tenk
- Vi er ikke like flink til å møtes før kamp, synes jeg. Folk drar rett fra jobb eller hjemmefra. Det er ikke den samme stemningen lenger.

Hvorfor er det slik, tror du?

- Det er jeg faktisk ikke sikker på. Det har bare dabbet av med årene. Nå er det bare selve kampen som teller, sier Krutnes.
Lurer på om ikke dette er noe DGH kan gjøre noe med? Det er vel en grunn til at dette var en tradisjon før i tiden?

Ikke meningen å bare servere sure oppstøt her mot DGH, men jeg liker stemningen som kan lages på hjemmekampene og håper at den kan fortsette. :glimt
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by ingen87 »

Mener å huske fra mine unge dager, at det ble tilbudt billig pizza fra Piazzakjellern etter kampslutt? Var dette et bra tiltak med tanke på å samle supporterne? Nå åpner jo teltet, får håpe at man greier å samles der før man går opp til Aspmyra!
Førr Evig!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by sjura ;) »

Lurer på om ikke dette er noe DGH kan gjøre noe med? Det er vel en grunn til at dette var en tradisjon før i tiden?
Forslag tar vi gjerne imot! =)

Minner om gode priser på øl i teltet for supportere på kampdag. I tillegg har vi nå fått rabatt på pizza fra Krydder før og etter kamp. Denne kan selvfølgelig nytes i teltet :D
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by ingen87 »

Opplys om dette via speaker under kampen. For det der er tilbud jeg er langt ifra sikker at mannen i gata er kjent ved! Må markedsføres bedre for slike tilbud.. Dessuten så kunne vel kanskje nettsiden våknet litt til liv? Fire av de fem siste sakene er "Puttes påskemysterium", jeg savner de gode gamle spaltene "Ukas skråstrek" / "GBU".. Har nesten ikke vært innom hjemmesiden til DGH denne sesongen, men det ser jo ikke ut til at jeg har gått glipp av noe så langt.
Førr Evig!
djfolda
Posts: 3
Joined: Sat Oct 27, 2007 4:31 pm

Re: DGH-stemning?

Post by djfolda »

E trur at DGH må ut me en verve kampanje, førr d er utrulig tynt i me suportere, ikke en gang 16 mai syns jeg opmøte var bra.
kansje få glimt til å sette ned prisen førr å stå på j-feltet
e trur ikke at billig øl i teltet før kamp skaffer oss flere DGH suportere.

trur kansje vi som er glad i å synge på kamp må ta litt tak å holde litt mere koken, idag mot bryne ble d helt stilt i andre omgang, å da ble d bare flaut å stå dær. e trur at viss vi skal få spillerne våre til å blø førr drakta så må vi løfte dem litt fram.
har vært me å opservert Kanari fansen på åråsen, å vi har mye å lære..
d var utrulig kult å stå ilag me kanari fansen å synge, den stemninga kan vi nok bare drømme om hær nord.
nå har di noen tusen flere kanarifans som er på vær eneste hjemme kamp, men vi kan lage liv om vi står sammen.
at vi har to på trommer er veldig bra.. men burde kansje hatt en 3-4 forsangere.. som kunne samarbeid om hvilke sanger som skal synges. trur at vi kan få flere DGH fans vis vi viser hvor gøy d er å stå sammen å synge å se kamp.
K_Duck

Re: DGH-stemning?

Post by K_Duck »

djfolda wrote:kansje få glimt til å sette ned prisen førr å stå på j-feltet
Horden slippes tilnærmet gratis inn allerede. 100kr er ikke dyrt noe sted (og mange har nok også berget seg med sesongkort, som reduserer prisen pr kamp ytterligere). Til samme pris kan du få fraktet 4 mann fra sentrum til rønvika midt på natten i helga - evt få 1/14 verkstedtime... :wink:
mot bryne (...) ble d bare flaut å stå dær
Stemmer det. Dette hadde dog fuckall med sang å gjøre...
at vi har to på trommer er veldig bra.. men burde kansje hatt en 3-4 forsangere.. som kunne samarbeid om hvilke sanger som skal synges.
Trixet er å ha én forsanger (OMR, typ - flinke mannen) og en veldressert hard kjerne, der forsanger styrer showet (færre kokker = mindre søl) og kjernen bidrar til å skape nok trykk til at den jevne pyse i gata tør å hive seg med. Denne formelen har blitt testet gjentatte ganger med braksuksess. :klapp
For øvrig har det beviselig vært skapt kjempestemning selv under tilfeller av relativt tynt oppmøte. En vervekampanje i seg selv vil ikke nødvendigvis være det samme som å skru J-feltet opp til 11, all den tid også supporterskaren (og da spesielt de som er ferske) kan velge å holde seg hjemme som følge av manglende prestasjoner på plenen. :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by J I P »

100 kroner på J?

De sa nu 150 kroner på G-sport City nord da æ kjøpte billett der på 16.Mai kampen. Kan idesverre kke sjekke hva som faktisk ble trukket fra Gavekortet mitt på G-sport som æ brukte for å betale da det er innlevert G-sport nå (kanskje de har inndratt kortet mitt mens det fremdeles var penger på det).
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
K_Duck

Re: DGH-stemning?

Post by K_Duck »

I stands korrected. 100kr er for barn/studenter/honnør/militær/spesial usw. 150kr for vanlige dødelige. Fortsatt ingen blodpris tho (4 mann til Bodøsjøen ca, evt 1/10 verkstedtime), og sesongkort-trixet består i även større grad. :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by J I P »

Vel - ikke helt samsvar med hva du skriver og hva som er oppgitt på glimt.no
http://www.glimt.no//index.php?page=page&id=2483

Må ha det inn med Teskje: Er det så da at Voksne DGH-medlemmer da betaler 100 kroner for billetten til J-feltet? Dvs. det som du finerer som special usw.?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
K_Duck

Re: DGH-stemning?

Post by K_Duck »

Basert på de erfaringer og erindringer jeg har pådratt meg under unntaksvis pushing av billetter utforbi J-feltet betaler normalt oppegående voksne menn, kvinner og tilsvarende varianter av DGHs medlemsmasse 150kr for inngang.
Hvor glimt.no henter sine priser fra er ikke godt å si. De later i grunn ikke til å samsvare helt med de faktiske forhold. :tenk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

Prisen på glimt.no ift J-feltet er feil. Skal få rettet opp i dét..

Re JIP:

Det koster 150,- for medlemmer i DGH. 100,- for barn/student (som også er medlemmer i DGH).

Familiebillett (1+1, 1+2, 2+2 osv) selges for 100,- pr. billett. Dette var det noe krøll med mot Bryne, men er nå ordnet.
Post Reply