SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by rayray80 »

Jeg vil bare skrive noen ord til de få som er innom siden her i disse dager.

I disse dårlige tider er det mye som ikke stemmer. Jeg selv er nok ikke verdens beste supporter eller hva enn som helst, MEN jeg er iallefall der når ting skjer. Jeg selv er på kampene som går på aspmyra og jeg synger og roper for å støtte laget uansett hvordan det går..

Men i den sammenhenge har vi MANGE som bare er der.....? Klapper kanskje men holder for det meste kjeft.. blir ikke noe støtte i det. Disse kunne egentlig bare ha vært en helt annen plass for min del.

J-Feltet skal i hovedsak bestå av (som jeg har forstått) supportere.. altså tillhengere... også kalt en en del personer som skal støtte opp for laget som er på banen. Vi kalles Den Gule Horde og skal støtte glimt og dens ledelse.

De siste kampene har vært tragisk. Antallet kan vi nok ikke gjøre så mye med, men vi som er der bør da være mer med enn i dagens kamp.

Når dette er sagt, har jeg bedt Ledelsen i DGH om å sperre av en del av J-Feltet, slik at DGH står tettere og kanskje tørr å hive seg med på bølgen med å synge. Det skal de få gjort til neste Hjemmekamp.

En annen ting er at vi ikke har noen trøkksjef lenger. Vi har men av respekt så har ikke Ole Marius mulighet pga mye jobb osv. Da bør vel DGH sitt styre se om de kan finne noen som kan ta fatt i tannbørsten og trykke på litt.

Jeg for min del har glimt i hjerte og er medgang og motgang supporter, og er alltid på aspmyra.. Men blir stemningen lik som den siste tiden, gidder jeg ikke å sitte mer på J-feltet.. er desverre flaut til tider.. Så stilt og dødt som det var i dag, da ble det bare rett og slett flaut.. dem som hørte de som syngte, var nok noen av dem på J feltet og muligens noen på I

Blir sikkert mye negativt skrevet nå men det driter jeg i... jeg er bare fortvilet. Selvfølgelig er det mye trist med glimt, men vi gjør heller ikke jobben deres enklere.

OG til slutt: Jeg håper ALDRI jeg igjen hører "Kåre nå må du forlat glimt" på SUPPORTER FELTET!!! Da blir det iallefall ikke enkelt for GLIMT.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by Josse »

Enig, det var nesten pinlig å stå på J-feltet i går.

Når kampen startet var det BLEKSTILLE til sånn 4-5 minutter, det var skikkelig rart.
Ble jo heldigvis mere sang og klapp senere, men det nytter jo ikke når bare 18/75 er aktive. Skammelig.

I meeedgang og motgang :glimt
K_Duck

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by K_Duck »

rayray80 wrote:(...)se om de kan finne noen som kan ta fatt i tannbørsten og trykke på litt.
Forsangere ligger ikke i en sekk på et kontor og venter på å få slippe til. Jeg er sikker på at du kan melde deg til tjenste om interessen er tilstede. :wink:

I övrigt:
dengulehorde.no/vedtekter wrote:§ 1.2 Den Gule Hordes formål er å støtte F.K. Bodø/Glimts A-lag visuelt og verbalt under kamp, samt å være en konstruktiv og kritisk diskusjons- og samarbeidspartner for F.K. Bodø/Glimt utenom kamp.
Merk min uthevning. Sagt på en annen måte - ikke nødvendigvis blind ekstremiststøtte alltid, uansett vær og føre.

Ellers mistenker jeg at samtlige av de atten overnevnte er forumister, og følgelig faller utenfor "målgruppen". Det er de resterende 57 man må til livs, og der er det nok begrenset hva slags uttelling en forumtråd kan gjøre. :tenk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by dalers »

Det kan godt være flaut å stå på et stille J-felt. Men det er likevel på J-feltet den eneste plassen du finner en kime til engasjement nå om dagen. Der finner du det gule feltet. Der finner du den største jubelen med scoring - fortsatt.

At vi har mistet Røsten for en periode får så være. Det tar tid å venne seg til å synge uten en forsanger.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by Josse »

Men i dag var det IKKE kipt å være på J-feltet i det hele tatt! Årets beste av DGH?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by Cheese Smirnoff »

Mulig jeg er særdeles lite tolerant og politisk korrekt nå, men kanskje Den Gule Horde har blitt litt for familievennlig? Litt for linjeformet og rund i kantene?

Audun Lysbakken, av alle, formulerte supporterliv fint:
- Noen områder må være fri for ironi. Fotball er alvor. Det er deilig med noen områder i livet du vet helt innerst inne ikke er så viktige, men som du kan legge masse følelser og engasjement i. Jeg trenger et fristed hvor jeg kan ta ut både aggresjon og behovet for å synge og brøle. Jeg forvandler meg litt når jeg er på fotballkamp.
J-feltet burde være et fristed hvor man kan ta ut det man måtte ha inne. Ikke et sted hvor en sammensveiset gruppe står og ser rart på deg, eller i noen tilfeller hysjer på deg, når du engasjerer deg for laget ditt. (Her er det selvfølgelig ikke snakk om utsagn som kan tolkes som trakassering eller rasisme.) Jeg opplevde, og de gangene jeg har anledning til å oppleve, J-feltet som betraktelig mindre supporter-klubb de siste par årene og mer som en kompisklubb hvor man "kan få lov til å komme på besøk". Å starte en sang må man aldeles ikke gjøre, for det er det bare én mann som skal. Da skal vi heller være stille og vente til "alle er klar". Slikt blir det ikke liv og røre av, og det føles veldig lite inkluderende for nye medlemmer.

Røsten gjør en veldig god jobb, og for noen år siden da alle sammen var samlet i ønsket om å lage liv på Aspmyra, var han den som fikk pushet oss andre til å virkelig få det til å ljome. Men han er avhengig av at de som møter opp på J-feltet er der for å lage liv og bygge opp sangene og klappingen i fellesskap.

Når det er sagt var dagens kamp et steg i riktig retning!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by Kesseboy »

Må bare gjøre oppmerksom på at Røsten ikke er dirigent for tida.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by Cheese Smirnoff »

Da er det ihvertfall ikke rart at det er stille.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Må bare gjøre oppmerksom på at Røsten ikke er dirigent for tida.
Må da gjøre deg oppmerksom på at under kampen mellom Bodø/Glimt - Alta i sommer (er sjeldent på hjemmekamper da jeg bor på østlandet). Var det en gjeng bak meg som prøvde å kjøre noen retrosanger. De ble hysjet på gang på gang, for så å kjøre Når du hør den gule horde eller Vi skal fanme klar det... Og det va di to sangan som blei søngt den kampen.. Forøvrig var det vel "kutt ut" som va det mest ropte ropet (ikke mot sine egne men mot dommeren).
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: SUPPORTER OPPGJØR I KRISETIDEN

Post by Kesseboy »

Var bare en saksopplysning fra min side. Jeg har ingen sterkere meninger om hvordan man driver sangvirksomheten i horden, all den tid jeg holder meg bakerst med den dårlige stemmen min. Hysjing når folk prøver å synge er ikke bra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply