DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by rayray80 »

Ett par ting vil jeg gjerne stille litt spørsmål angående DGH 2011.

Hvor er engasjemanget til DGH?
Hvor er folket?
Hva skjer i DGH-styret?
Hva jobber DGH med for tiden?
Årsmøtet?
TIFO?

Jeg vet lite, jeg vil bare støtte Glimt og det engasjementet som kan være med å styrke interessen for laget, jeg vil bistå med hva jeg kan og så mye som jeg kan. Jeg ofrer mye for laget og klubben, jeg gir alt, men er redd for at DGH og J-feltet snart kun er en litt billigere måte å få komme å se kamp på.......?

Er det flere som har spørsmål, er det bare å stille dem her, så får vi håpe at noen kan komme med svar etterhvert....
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by ingen87 »

Det burde være en Rønning og Hamoud TIFO til søndagens kamp
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Mr Bean »

Ja det er sørgelige greier det som har skjedd på et par år med DGH og Tifo-gruppen og .....

Får ikke svar på mail jeg har sendt til kasserer en gang ... Og medlemskortet fikk jeg ikke i fjor og ikke har jeg fått i år heller ... :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by kimbo »

ingen87 wrote:Det burde være en Rønning og Hamoud TIFO til søndagens kamp
Helt enig men det blir vel litt vanskelig uten noen særlig form for organisering
Positivitetsmafian
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Boombadila »

i og med at en god tifo tar minst tolv arbeidstimer å lage, så tviler jeg på at det blir gjort(dvs at om flere samarbeider, så kan det ta kortere tid, om man har en ide å jobbe ut fra).

Men siden tifoavdelingen til dgh, såvidt jeg har registert, ikke er på topp i år, så ville ikke jeg har regnet med noe.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Thomas Andersen »

Selv vi som bor i sør, merker at det er mindre supporter-fuzz rundt Glimt, feks når en ser TV-kamper (eller alle kamper via nettTV).

Kanskje noen burde se seg selv i speilet?
Gult er kult!
torstein86
Posts: 94
Joined: Wed Feb 10, 2010 12:13 pm

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by torstein86 »

Det er bare å melde seg til å gjøre oppgaver, utsendelse av medlemskort, stand, TIFO.
Hjelper fint lite å snakke om det.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Cheese Smirnoff »

Det finnes åpenbart ikke noe organisering i DGH lengre, noe overforstående svar tyder på.

Merkelig at i 2006 og 2007 var det super stemning i Den Gule Horde (et smått ironisk navn med tanke på de siste års utvikling), da var også Glimt i Adecco og publikumsgrunnlaget var ikke all verden, men ildsjelene fikk virkelig ting til å svinge. Da var det TIFO nesten hver hjemmekamp og alle fikk være med å synge, og til og med starte en sang uten å bli hysjet ned av "klikken".

De siste årene må man reise på bortekamper for å slå seg løs og ha det artig på kamp. Jeg gir jobben som er gjort i DGH de siste årene 1 i terningkast.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Mr Bean »

Den 2 juli fikk jeg svar på at bildet av KI på forsiden skulle fikses, men det er enda ikke blitt gjort .. Kanskje en forglemmelse??

Og medlemmskortet har jeg framdeles ikke fått ... Så det er tydelig at DGH ligger nede med 50 brudd i ryggen... :?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Boombadila »

Cheese Smirnoff wrote:Det finnes åpenbart ikke noe organisering i DGH lengre, noe overforstående svar tyder på.

Merkelig at i 2006 og 2007 var det super stemning i Den Gule Horde (et smått ironisk navn med tanke på de siste års utvikling), da var også Glimt i Adecco og publikumsgrunnlaget var ikke all verden, men ildsjelene fikk virkelig ting til å svinge. Da var det TIFO nesten hver hjemmekamp og alle fikk være med å synge, og til og med starte en sang uten å bli hysjet ned av "klikken".

De siste årene må man reise på bortekamper for å slå seg løs og ha det artig på kamp. Jeg gir jobben som er gjort i DGH de siste årene 1 i terningkast.
Jeg tror du taler for døve ører, fordi hver gang jeg har kommentert hva jeg har opplevd på aspmyra, har jeg fått beskjed om at det var årsbeste....

Forøvrig, selv folka jeg snakka med på årsmøtet til NSA kommenterte at DGH virket død, og dette var da folk som ellers ikke var så opptatt av bodø....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Cheese Smirnoff »

Hvem er leder for DGH?

Sist jeg hørte noe fra dem gikk de ut i media og sa at de ikke kom til å dra på Glimt-kamp.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Boombadila »

Tja, i følge dengulehorde.no så er det enten styret fra 2009 som sitter, ellers så må man søke opp referatet før årsmøtet avholdt i februar 2010....

Men tror Ada er svaret.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by MhepA »

Kanskje grunnen til lite trøkk er at de som lager trøkk ikke lenger bor nært myra? ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Novi »

Ikke imponerende det som skjer der, nei. Har ikke vært på Aspmyra-kamp i år selv, men har jo sett alle kampene på nett og det ser rimelig tragisk ut. Og siden alt av publikum nå benytter de gode prisene på Nordmegler ser det like folksomt ut på Myra som i Trysil. Og stemningen DGH lager blir dessverre slått av det GLIS leverer på "sine" kamper.

Grunnen er nok prestasjonene til laget generelt, og all "dritten" som var rundt Kåre. Jeg hadde forøvrig håpet at det skulle bli mer liv etter at Cato tok over og seierene kom, men det har vi sett lite til. Dessverre er stemningen så dårlig at DGH er pent nødt til å ha et håndfull ildsjeler som VIRKELIG står på for å dra med resten av lasset. Tidligere hadde man jo Dalers, Røsten, Larsen og en del andre, samt en meget levende TIFO-gruppe. Er nok like mange og flinke potensielle ildsjeler i DGH og byen forøvrig nå også, men de må vekkes ut av dvale :)

EDIT: Er også spent på om GIM oppstår igjen ved et opprykk neste år. Jeg håper hvertfall vi kan få til noen minneverdige turer til Molde og Ålesund, og heidundrende stemning på Lerkendal!
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Boombadila »

Er ikke GIM i davle grunnen sammenslåing med DGH?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Novi »

Er faktisk ikke sikker på hvordan ståa er med GIM? Ligger vel i dvale pga. lite kamper å samle seg rundt, men er man teknisk sett slått sammen med DGH da?

I Br.reg. er det vel faktisk jeg som står som leder, selv om det er Lloyd som egentlig er det.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Boombadila »

tja, det som står på hjemmesidene deres er at det skal være et nytt årsmøte etter dgh sitt. Skjedde dette?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Mariasha »

Det skjedde aldri noe definitivt ang. den sammenslåingen. Jeg kan ikke svare på hvorfor (begynner å bli en stund siden…), bare at vi i GIM var positive til det (med noen forutsetninger, selvfølgelig).

GIM havnet vel litt i dvale på grunn av, tja, stamplassen sluttet å vise fotball, det kom aldri noen innkalling til årsmøte osv. Sikkert noen andre som kan svare bedre. Det var i alle fall ikke potensiell sammenslåing med DGH som gjorde det. Det har vært lite aktivitet utenom kampene de siste årene (men man har da møttes ukentlig for å se kamp, en liten gjeng), men i år aner jeg faktisk ikke hva som skjer. Mulig det er noen som ser kampene på Three Lions?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt i Steigen - I Trondheim (GLIS-IT) ser kampene på privat TV hver søndag og kjører på nærliggende kamper i en Hyundai Atos med toppfart på 80 km/t. Så er du fra Steigen og bor i Trondheim, samt har et sterkt engasjement for Bodø/Glimt er du hjertelig velkommen i organisasjonen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Ville Lehtinen »

Glimtpia?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by Boombadila »

Tja, regner med at dere stiller opp i Kongsvinger og?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by glimtpia »

Ville Lehtinen wrote:Glimtpia?

I am in!!!!!! :skål :glimt
Seier
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by rayray80 »

tjaaaa.. ser ut som konklusjonen angående DGH 2011: ikke helt 100%.

Forslag: (MRK DETTE ER BARE FORSLAG)
Medlemskontigent 2012 gjøres klar og kan allerede sendes/leveres ut førstkommende søndag, da mulig å få kjøpt sessongkort. Medlemskortene sendes ut fortløpende samt kan deles ut på medlemsmøte.


1: Årsmøte for 2011 settes i midten av februar. f.eks 15. februar. (Uten å se på kalenderen) kl 1800
2: Medlemsmøte 15. Mars kl 1800
Dette møte samles alle medlemene til evaluering, hva vi ønsker, idemyldring, oppgavefordelig osv osv.

Litt med å sette datoer slik, er for at møtene skal bli avholdt uansett. Litt usikker egentlig, men vet ikke om det er avholdt årsmøte for 2010 enda, derfor er vel det heller ikke sendt ut melding om hvem som sitter i styret osv.

Jeg selv vet at nettsiden til DGH ikke er blitt oppdatert. Men det blir satt opp en side muligens ganske snart. Før 1. Januar 2012 satser vi på. Dette tror jeg Torstein kjenner litt bedre til. Det skal bli satt opp ett nytt system.

Jeg synes ting skal være litt mer på stell for 2012 enn det har vært i år.

Tror også at det ikke hjelper å si at de gamle i styret eller som er engasjert er sliten og lei osv, da medlemslista er full av folk som har pågangsmot og som vil stå på. Det er bare å gi dem sjangsen. Ting må fordeles mer, forventer ikke at styret skal gjøre ALT selv.

HEIA GLIMT!! :glimt

Kan avslutt med at det er selvfølgelig mange som har stått på også denne sessongen, det er ingen tvil om. Men ønsker bare at sessongen 2012 skal bli kanonbra, Sammen med Bodø/Glimt skal også DGH være best til neste år :)
torstein86
Posts: 94
Joined: Wed Feb 10, 2010 12:13 pm

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by torstein86 »

Det er bra å få satt datoer ja. Flyers med høsttilbud klare til søndagens kamp.
Bra initiativ av en som lagde kampprogram i lommeformat til en av hjemmekampene i høst også.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH anno 2011 Spørsmål som ønsker svar

Post by ingen87 »

anno 2012..

HAHHAHA

Latterlig

:klapp :klapp :klapp

Ingen spørsmål og ønsker ingen svar. Meningene mine på hva som burd gjøres annerledes har jeg nevnt i en annen tråd. Men seriøst DGH anno 2012 er så elendig at selv etter å meldt meg inn tidligere denne sesongen, har jeg foretrukket Sparebanken tribuna. Og seriøst folkens hvor lang tid trenger dere på å lage DGH kort? Nå skal det sies at de siste kampene har jeg gitt f.. Og jeg tviler på at jeg trenger det senere denne sesongen..
Førr Evig!
Post Reply