Frivillige på kampene

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Frivillige på kampene

Post by JimL »

Har nå vært innom kiosken en del ganger og har fundert på et par ting.

1) Ingen som kan ordne noe løsning for at de skal kunne se på nrk nett-tv på tv'n de har der? Kampene går jo, regner med de som er frivillige for Glimt er interesserte i Glimt...

2) Hvorfor kan ikke disse selge supportereffekter? :glimt

3) Mener jeg husker at det har gått folk rundt på tribunene med enkelte kioskvarer (muligens bare drikke), er dette noe det er slutt på, var det bare et prøveprosjekt?
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Frivillige på kampene

Post by rayray80 »

mulig jeg kan bare svare på nr 2. Det selges effekter utenfor J-inngangen. Tror ikke de i kiosken er intressert i å selge effekter, da de skal mate flere 100 personer iløpet av 15 minutter..... :glimt
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Frivillige på kampene

Post by JimL »

Mulig det, selv har jeg Vært på nesten hver eneste hjemmekamp de siste to-tre årene og har aldri gått til kiosken i pausen. Mulig jeg bare ikke har kommet meg etter kultursjokket i Odense der de hadde skikkelig supportershop på området.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Frivillige på kampene

Post by eidurgud »

De tv'ene som er ved kioskene har kun tilgang på tvsignaler slik det er nå. Om det er mulig å streame til tv'ene der aner jeg ikke.

Det er foreldre til spillere i ungdomsavdelingen som jobber dugnad i kioskene på kamp, og de er forskjellige fra gang til gang. Er ikke så sikker på at det er en god idé å "prakke" på de mer ansvar og jobb enn de allerede har. En supportersalgsbod på stadion er derimot slettes ingen dårlig idé.

Til spørsmål 3 så kan jeg opplyse om at det er NFF som hindrer klubbene i å bedrive salg på selve tribunene.
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Frivillige på kampene

Post by JimL »

Regner ikke med det er innebygd mulighet i tv'ene for dette, men kan jo gjøres svært billig da det ikke kreves noe særlig datakraft for å streame nrk.
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Frivillige på kampene

Post by rayray80 »

Ang supporterutstyr.
Vi er en PITTELITEN gruppe på ca 4-5 personer som står litt på for DGH, vi som holder standen åpen utenfor J-inngangen. Vi gir litt ekstra for DGH og Glimt... HELT frivillig.. jeg håper bare det lille vi gjør kan bidra til at flere får større interesse for å hjelpe oss etterhvert. Vi jobber med å kunne få ta over supporterbrakka på motsatt side, hvor det muligens kan komme til å bli utsalt av effekter.

Dette er ikke noe privat virksomhet eller noe form for bedrift som driver denne jobben... Det er faktisk DEN GULE HORDE. De pengene som tjenes er til Den Gule Horde.

Jeg håper de andre som kanskje har noen oppgaver kan kaste seg med å gjøre andre sprell.. vi har en jobb å gjøre før og etter hver kamp..

Jeg kunne gjerne ha kastet meg med på Tifo gruppa også bare for å blåse liv i den gruppa også.. men forstår det som at det er ikke direkte TIFO gruppa som er problemet....

Her er det noen som sier penger, noen som sier tid, enkelte at det er ingen som vil osv..

Men vi har en supportergjeng som faktisk er med i en og samme klubb, vi skal støtte laget vårt.. jeg ser ingen problem med å bruke EN TIME på å gjøre i stand til kamp, TIFO kan vi lage... er det 10 - 12 som hiver seg rundt, kan vi lett henge opp flagg rundt omkring i byen, vi kan lage TIFO osv osv.. men når ingen orker å ta ansvar.. da skjer det ingenting...

De som står på og gjør en jobb vil jeg rose, dyktige folk.. og selvfølgelig de som orker å dra på aspmyra og heie på glimt og syng med er flinke også :)
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Frivillige på kampene

Post by sjura ;) »

Bare en liten kommentar ang. 4-5 stk som gjør noe.. Nå må du ikke glemme at det er ganske mange flere som gjør ting på kampdag enn de som er på Stand Raymond.Vi har supportere i ganske mange forskjellige roller på søndagene.
Å ang. Tifo.. Her har tifogruppa datt litt sammen desverre. En av grunnene er mangel på nye folk og at vi som har vært med i alle år på et punkt var litt slitne ettersom tifo er mye mer jobb enn mange tror. Pengene spiller også inn i år. Vi har ingen stor økonomi slik vi har hatt tidligere, dette pga redningsaksjonen vi starta for Glimt når de sleit som mest.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Frivillige på kampene

Post by Thomas Andersen »

God forklaring, sjura. Men da må dere rope ut og be om penger, for TIFO er viktige greier! :)
Gult er kult!
torstein86
Posts: 94
Joined: Wed Feb 10, 2010 12:13 pm

Re: Frivillige på kampene

Post by torstein86 »

DGH har pr. i dag 54 000 på konto. Det skal ikke være umulig å få til noe TIFO økonomisk sett foran en hjemmekamp.

Standgruppen søker flere til å dele på oppgavene slik at vi får åpnet salg for supporterutstyr utenfor J-feltet og gammeltribunen. Ta kontakt på 47630995.

Et åpent møte foran en hjemmekamp kunne kanskje bidratt til kickoff for TIFO gruppe og flere frivillige til andre oppgaver DGH gjør. Bare noen tanker...
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Frivillige på kampene

Post by kimbo »

Høres ut som en god plan :D
Positivitetsmafian
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Frivillige på kampene

Post by rayray80 »

Når det gjelder den PITTELILLE gjengen igjen på 4-5 stk, ja da sikta jeg rett mot Supporterutsalget.. ikke at det var kun denne gjengen som gjorde noe i DGH. Noe som var ett svar på JimL sitt andre spørsmål.

Med tanke på Supporter utsalget, så har flere kastet seg med. De har vært kjempeflink.. håper like mange og kanskje flere blir med, så vi kan fortsette å selge supporter utstyr på aspmyra i årene fremover :)
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Frivillige på kampene

Post by kimbo »

Eventuelt få i gang stand igjen i glasshuset på lørdagene før hjemmekampene som vi hadde for noen år siden
Positivitetsmafian
Post Reply