Årsmøte DGH 2012

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Cheese Smirnoff »

ingen87 wrote:Jeg skrev til en på forumet ifjor at jeg kunne være med å lage Tifo for jeg var hjemme i Bodø, og hadde lite å gjøre. Da fikk jeg som svar at det var egen Tifo-gruppe som jobbet med det?
:roll:

Og fortsatt skylder DGH på at det er for lite engasjement i Bodø.
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Bix »

Jeg skal ikke si veldig mye om det som sies og menes om hverken DGH i seg selv eller styret her, men kan informere om at jeg sitter i styret, og at det dermed hittil er tre styremedlemmer som går med på å vise seg fram, også på dette forumet. (Eller noe, ville bare skryte av at jeg ble valgt inn i styret, tjohoo.) Neida. Men altså.

For å si noe om TIFO, i alle fall, noe jeg har vært med på siden 2007, eller noe... Det er/har vært en fastsatt TIFO-gruppe, med eget "rom" her, og gruppe på facebook. Det ble vel gjort på den måten, fordi det er behov for en plass hvor man kan diskutere og planlegge hva som skal lages, og hvordan etc. Jeg tror aldri det har vært noen TIFO-sjefs intensjon om å ikke la fler bidra. (Jada, TIFO-sjef finnes og, noen må jo holde styr på det økonomiske og i det hele tatt.) Det har også vært en del "hemmeligholding" rundt TIFOer som er blitt lagd, det tror jeg nok i all hovedsak har blitt slik for at det skal være et overraskelsesmoment på selve kampdagen.

Når det er sagt... Så kan det jo også sies at jeg har overtatt "stillingen" som TIFO-sjef, og at jeg er supergira på å få med flest mulig. Det blir aldri nok hender til tusjing, og aldri nok hjerner som kan komme med kreative ideer. Likevel synes jeg det er nødvendig med en viss struktur over det hele, hvor man har en plass hvor de som har lyst til å bidra, får samlet seg og diskutert seg imellom, og ikke med hele Bodø. Med andre ord, ja, en "fastsatt" gruppe, riktig nok en gruppe hvor det er plass til alle som vil. ("Hele" Bodø har riktig nok vært med på å lage TIFO før, og jeg ser ikke bort ifra at det er en greie som kommer til å skje igjen. Det var fresht og gøy!) Jeg er skikkelig dårlig på å ordlegge meg av og til, så jeg får sikkert ikke fram et eneste av poengene jeg vil fram til her.

Kortfattet: Jeg er ivrig på å få med mange på TIFO-laging, og vil absolutt ikke at folk skal oppfatte det som en lukket gruppe som lager hemmelige sekt-TIFOer bak lukkede dører. Vil du være med, let me know! (Så får du informasjon om vårt hemmelige tilholdssted og passord!) Nei, men ja.


ingen87, om det blir noe tull med medlemskortet i år, skal jeg levere det til deg personlig!
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Jeg må først melde meg inn ;) Har enda ikke fått noen gode argumenter for hvorfor jeg skal være medlem i 2013 :) Som sagt hvis det er mangel på folk, så kan jeg godt trø til når jeg er i byen (hvis jeg blir overtalt til å gidde å betale medlemskontigenten) ;)

Den mailen hvor jeg tilbød hjelp til TIFO-laging var i forkant av LSK kampen ifjor, og ble litt skuffet da jeg hverken fikk tilbakemelding om TIFO eller at det ikke var TIFO på den kampen.
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Bix »

Åja. Ja, det får bli opp til deg, det. Blir litt trasig når det må overtalelser til for at folk skal ha lyst til å være med i Bodø/Glimts supporterklubb.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by eidurgud »

Trenger man noen annen grunn enn kjærligheten til Bodø/Glimt for å være medlem i supporterklubben til Glimt, så burde man finne seg noe annet å gjøre.
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Når denne supporterklubben har vært så ufattelig begredelig i 2-3 sesonger, og engasjementet er totalt fraværende, så ønsker jeg som tidligere medlem (siden 2003) å vite hvorfor jeg skal gidde å betale medlemskap i DGH. Jeg ønsker å se tegn til forbedringer, og jeg ønsker å vite hvordan styret skal oppnå dette! Engsjementet for Bodø/Glimt har aldri vært lavere, og jeg mener DGH må ta mye av skylda.. Jeg ønsker ikke å være med i en supporterklubb som ikke kjemper medlemmenes sak. Derfor er det dere som styre som må vise at vi medlemmer skal være med på lasset også neste år.
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

eidurgud wrote:Trenger man noen annen grunn enn kjærligheten til Bodø/Glimt for å være medlem i supporterklubben til Glimt, så burde man finne seg noe annet å gjøre.
Du sier det? Bra at det kommer 16 "supportere" på Aspmyra i år da... Ingen andre på Aspmyra har kjærlighet til Bodø/Glimt... LOL så naivt! Får en flau smak i munnen...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by eidurgud »

ingen87 wrote: Derfor er det dere som styre som må vise at vi medlemmer skal være med på lasset også neste år.
Neinei, her tar du helt feil. Det er ikke styrets oppgave å overtale folk til å like Glimt. Det er Glimt som står i fokus her, ikke noe annet.

I år har vi ordnet sesongkort til en tusenlapp. Hvis ikke det er å kjempe medlemmenes sak så vet ikke jeg.
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Greit.. At Glimt står i fokus hos mange personer i Bodø er veldig bra. Derfor er det enda rundt 2000 folk på kampene. Takk og lov har folk enda en såpass sterk kjærlighet til klubben. At folk emigrerer fra J-feltet bryr tydeligvis dere midt i reva?
Last edited by ingen87 on Thu Mar 14, 2013 11:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by eidurgud »

ingen87 wrote:Du sier det? Bra at det kommer 16 "supportere" på Aspmyra i år da... Ingen andre på Aspmyra har kjærlighet til Bodø/Glimt... LOL så naivt! Får en flau smak i munnen...
Hvor ser du jeg sier det? Hva er poenget med supporterklubben til Glimt, mener du? Er ikke det å støtte Glimt? Jeg er da ikke medlem i DGH pga medlemsfordelene eller fordi jeg kjenner samtlige medlemmer i DGH, men fordi jeg elsker FK Bodø/Glimt. Sist jeg sjekket var Den Gule Horde FK Bodø/Glimts offisielle supporterklubb.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by eidurgud »

ingen87 wrote:At folk emigrerer fra J-feltet bryr tydeligvis dere midt i reva?

Igjen antar du, og legger ord i min munn. Vennligst slutt med det!
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Klikk klikk klikk
Det er hva dere oppnår da.. En vennegjeng som står samlet på J-feltet og synger i perfekt toneleie :)
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Jeg ønsker bare en DGH anno 2006,2007,2008.. Da det var morsomt å stå på feltet.. Beklager hvis jeg virker frekk, jeg ønsker bare å høre at dere jobber med noe for å få tilbake denne atmosfæren. Ifjor var det like bra trøkk på Nord-Megler! Man kan argumentere så mye man vil med at dere offisiell supporterklubb og at det handler om Glimt, men det gjør ikke DGH til en bedre supporterklubb av den grunn. Det må gjøres noen tiltak, og det er det jeg ønsker å fremprovosere.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Boombadila »

Jeg tillatter meg å sitere fra vedtektene til DGH, så kan dere kanskje puste med magen og tenke litt over hvordan man skal klare å oppfylle disse vedtektene...
§ 1 FORMÅL

§ 1.1 Den Gule Horde skal være en uavhengig supporterklubb.

§ 1.2 Den Gule Hordes formål er å støtte F.K. Bodø/Glimts A-lag visuelt og verbalt under kamp, samt å være en konstruktiv og kritisk diskusjons- og samarbeidspartner for F.K. Bodø/Glimt utenom kamp.

§ 1.3 Den Gule Horde skal være et talerør for supporterne til B/G og alltid fremme deres interesser og meninger. I møte med andre supportere og supporterklubber vil DGH være en foregangsklubb hva angår god supporterkultur og høflig oppførsel.

§ 1.4 Den Gule Horde skal forsøke å bidra til økt interesse rundt Glimt og Glimts kamper. DGH skal være et positivt innslag i Bodø by. DGH vil bestrebe seg på å bidra til veldedig arbeid i nærmiljøet.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by sjura ;) »

Liverglimt: Du mener jeg som privatperson ikke kan uttale meg her inne på forumet som er ment for alle med glimt i hjertet?? Den er grei, men jeg kommer likevel med noen siste...

Ingen87: Jeg syns det er trist at du har følt deg avvist av noen i tifo-gruppa. Det er som Ingvild sier ikke slik det er eller skal være. Å jeg håper virkelig du vurderer å bli med i år til tross for det negative inntrykket du har fått.
Jeg ser at du prøver å provosere for å få en debatt og handling, men alt med måte ;) Hva folk enn tror så prøver vi virkelig, vi ønsker like sterkt og om ikke sterkere enn alle at vi skal få DGH opp på ett bra nivå igjen, men det kan ikke påpekes nok hvor avhengige vi er av at folk er litt positive, bidrar og tar i ett tak for at det skal skje. Jeg kan ikke alene med 16 andre stå på j-feltet å hyle nok til at folk på sparebank-tribuna ønsker å komme over på Diadora neste kamp. Men om du, kompisen din og dama di velger å svelge irritasjonen og det negative dere måtte mene om meg, styret eller tifo-ledern fra i fjor og heller hjelpe oss å få dette til, ja så er det faktisk fullt mulig.
Ikke tro at jeg ikke tar til meg kritikk for det gjør jeg i høyeste grad (kanskje litt for mye til tider), men gi den gjerne på en skikkelig måte å man vil mest sannsynlig komme mye lengre med det.
Minner samtidig om at årsmøte er åpent for alle medlemmer og alle kan melde seg som kandidat til styret hvert år. Om man mener ting ikke blir gjort rett eller at man kan gjøre ting bedre (som mange helt sikkert kan), så møt opp og gjør noe med det!

Dette var mitt siste innlegg som privatpersonen Ada. Håper vi sees på kamp! =)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by FSHelgeland »

Mitt ønske er at privatpersonen Ada, supporterklubblederen Ada og de øvrige i styret i DGH engasjerer seg aktivt på dette forumet. Dette forumet har betydd veldig mye for DGH og vært en viktig bidragsyter til å skaffe medlemmer til klubben. Hvis medlemmene av DGH´s styre er aktive og positive her inne så tror jeg at det vil bety mye for DGH og rekrutteringen. Hvis dere i styret kan love meg å være innom her å spre noen ord innimellom så lover jeg å melde meg inn i DGH igjen denne sesongen :wink:

EDIT: Ja og så lover jeg å overtale Ingen87 til å melde seg inn...
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

sjura ;) wrote: Jeg syns det er trist at du har følt deg avvist av noen i tifo-gruppa.

Neinei, føler meg ikke avvist av Tifo-gruppa i den forstand. Jeg bare meldte meg som frivillig til å ta i et tak, men fikk liksom aldri noe svar. Hadde jeg vist at det var Ingvill som styret det, ville jeg gått til henne direkte og ikke via epost-systemet :) Poenget var at jeg prøvde å bidra, men fikk ikke anledning. Og gjengangeren er at man hører hvordan alle må bidra. Da synes jeg det er synd at man ikke får muligheten.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10715
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by liverglimt »

sjura ;) wrote:Liverglimt: Du mener jeg som privatperson ikke kan uttale meg her inne på forumet som er ment for alle med glimt i hjertet?? Den er grei, men jeg kommer likevel med noen siste...
Du vil uansett hva du sier bli oppfattet som leder av DGH. Det er utopi å tro at folket oppfatter deg som noe annet siden du er kjent gjennom media som leder og innehaver av diverse verv i DGH. Dine meninger er DGHs meninger.

Jeg er ikke overrasket over vendingen på tråden. Fra å være konstruktive ideer til å bli noe tilnærmet skittkasting med sentrale DGH personer i spissen. Rart at DGH mangler medlemmer? :roll:
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by poteten »

Jeg er ikke så sikker på om Ada helt skjønner hva dette dreier seg om. For istedet for å spørre "hva kan vi gjøre bedre som styre", så skapes det dog mer negative ordvalg. Sikkert ikke tilsiktet, men jeg mener at en leders viktigste oppgave er å spre inspirasjon. Spesielt i en supporterklubb.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Cheese Smirnoff »

Bix wrote:Åja. Ja, det får bli opp til deg, det. Blir litt trasig når det må overtalelser til for at folk skal ha lyst til å være med i Bodø/Glimts supporterklubb.
eidurgud wrote:Trenger man noen annen grunn enn kjærligheten til Bodø/Glimt for å være medlem i supporterklubben til Glimt, så burde man finne seg noe annet å gjøre.
Og nettopp DERFOR er DGH en bitteliten intern venneklubb! Ser dere ikke det selv? Fortsetter dere på denne måten er det garantert noen som blir fristet til å lage en ny supporterklubb i Bodø. Det trengs jo tydeligvis allerede. Dere vil åpenbart bare ha medlemmer som kommer og spør om å få være med.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by FSHelgeland »

Jeg føler at denne debatten bidrar til det motsatte av hva alle ønsker, hva om vi legger denne ballen død og så jobber vi alle for å øke interessen for den klubben som betyr så mye for oss. Jeg står for det jeg har sagt, hvis styret melder seg på i debattene her inne igjen så skal jeg melde meg inn og så skal jeg sørge for at Ingen87 også gjør det om jeg så skal betale medlemsskapet hans selv. Hvis vi alle gidder å bidra med bare litt fra der hvor vi er så vil det utgjøre en forskjell. Hvis vi skal fortsette å rakke ned på hverandre så vil det bare forsterke den negative spiralen.
Tippeliga 2015
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by sjura ;) »

Kjære poteten:
Selvfølgelig vet jeg hva det dreier seg om. Det dreier seg om en supporterklubb for folk som er glad i Bodø/Glimt, Det dreier seg om supporterklubben til en klubb som ikke har prestert nevneverdig på flere år, det gjelder en supporterklubb med et styre som i mange år ikke har fungert og har mistet styremedlemmer hver år av personlige årsaker, Det dreier seg om ett styre som er der ene og alene av den grunn at vi ønsker å få ting opp å gå igjen, Det dreier seg om ett styre som trenger all den hjelp de kan få for å få det til.
jeg gidder ikke engang late som jeg ikke lar meg provosere av deler av det som blir skrevet her. Jeg har gjentatte ganger sagt at vi mer enn gjerne vil ha innspill på hva som kan gjøres, vi tar imot all den hjelp vi kan få. Det er ofte lett å sitte hjemme i sofaen å kritisere hva andre gjør eller ikke gjør (det gjør jeg ofte selv), men jeg oppfordrer de det gjelder til å tenke over om de har noe å tilføre klubben selv, eller i det minste kommer med forslag istedet for "dere gjør ikke nok". Å skylde på at vi er en "klikk" holder bare ikke som argument lengre.
ingen87
Posts: 7041
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Jeg kommer med innspill, jeg prøver å bidra.. Hva gjør dere? Fnyser av innspillene, og overser bidragene. Claassy!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by sjura ;) »

Hvem fnyser av innspill? Du sitter å lager deg konklusjoner. Du kan da vitterlig ikke forvente at det ikke kommer svar på det du slenger fra deg. Mitt nummer er 97711821, Du kan ringe meg når som helst etter helga og gi meg dine innspill, meninger og bidrag om du ønsker det. Denne "debatten" melder jeg meg ut av.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by FSHelgeland »

KAN VI LEGGE DENNE BALLEN DØD NÅ? ELLER MÅ JEG STENGE TRÅDEN???
Tippeliga 2015
Post Reply