Steming på Aspmyra

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

Er ikke krass overhodet, men det er kanskje mangelen av smileys? ;)

Jeg undrer mer enn jeg kritiserer, men synspunktene og inntrykket mitt av DGH har dessverre vært på samme nivå helt siden 2009-sesongen, egentlig. Dessverre, må jeg si. Ønsker bare alt godt for en supporterklubb i Bodø.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Glimt1916 »

Jeg sier bare hvordan jeg ser diskusjonen utenfra. For meg på utsiden virker det som folk på begge sider i denne diskusjonen er mer ute etter å ta folk på den andre siden enn å finne løsninger.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Steming på Aspmyra

Post by dalers »

Det svinger dessverre rundt engasjementet rundt Glimt. Opp og ned. Det gjelder absolutt alle felt på stadion. Og det har det vel gjort siden 70-tallet? At noen faste henger med i styre og stell er ikke mindre enn beundringsverdig. Det gjelder både i nord og i sør. Og i selve Glimt. For å jobbe med klubben, supportere eller TIFO tar nok på i det lange løp. Å kritisere disse for ikke å gjøre jobben sin, "når en selv sitter på utsiden" som det blir sagt, er i sin fulle rett. Om det gjør det mer riktig og realt er noe annet... Mener å huske at jeg har hatt endeløse diskusjoner med Poteten og Liverglimt tidligere som aldri har fart noen steds hen :) Og det gjør det vel neppe denne gangen heller? ;) Nå skal jeg igjen pensjonere meg fra dette forum, som jeg har gjort noen år nå, og gå tilbake til supporterfeltet som jeg har stått på siden 1992. Glemte å feire mitt 20-års jubileum der i 2011 gitt :D Hvis alle hadde dratt på kamp og sunget Glimt opp og inn i det gode selskap, så kunne vi diskutert på tribunen med hverandre. Noe sier meg at forumer sjelden har ført noe godt med seg, ei heller dette :) Forumer for utenbys-supportere er nok av høyere viktighet. DET ser jeg. Og en ting til: Ikke ta lyd og stemning som kommer gjennom tv-ruten (eller motvinds bort til gammeltribuna) alltid for god fisk. Noen ganger er synginga på et lavmål. Andre ganger ikke ;) Godt opprykk folkens!!!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

Stemning på Aspmyra tror jeg alltid er bra når Glimt gjør det bra.

Jeg er mye mer skuffet over rammen rundt selve kampdagen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Glimt1916 »

dalers wrote: Å kritisere disse for ikke å gjøre jobben sin, "når en selv sitter på utsiden" som det blir sagt, er i sin fulle rett.
Nå roter du vel litt? Det var jeg som skrev at jeg ser diskusjonen fra utsiden, fordi jeg ikke kjenner til hvorfor ting har blitt som de har blitt. Og jeg sa det vel faktisk for å forsvare DGH, men det kom kanskje ikke frem godt nok.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by liverglimt »

dalers wrote: Mener å huske at jeg har hatt endeløse diskusjoner med Poteten og Liverglimt tidligere som aldri har fart noen steds hen :) Og det gjør det vel neppe denne gangen heller? ;) Nå skal jeg igjen pensjonere meg fra dette forum, som jeg har gjort noen år nå, og gå tilbake til supporterfeltet som jeg har stått på siden 1992.
Jeg har ikke noen diskusjon pågående med deg. At du roter så fælt med det meste i de to siste innleggene dine at vi knapt skjønner hva du mener får står for din regning. Synd du pensjonerer deg i så ung alder når du er selvutnenvt talsrør for de syngende supporterne. Dere ville nok funnet flere potensielle medsammensvorne på dette forumet enn dere finner i de sammenkomster hvor det bare er medlemmer av DGH til stede.

Ett forum er selvsagt en interessant plass å være for de som ikke kan gå på kamper hver uke. Stikke innom på treninger for å se om det skjer noe nytt. Så da er vi avhengige av at det er noen som bidrar med god info. Dette forumet har det. Flere av de seriøse støttespillerne til Bodø/Glimt er aktive på forumet og kommer med gode innspill både fra treninger, kamper og annen nyttig informasjon.

Den dagen supporterklubben klarer å engasjere de som er fra Bodø og ikke bare innflyttere så kommer den til å leve lenge. Utfordringen ligger i "larry" stemplet som henger igjen fra tidligere. Dette kan vendes om ønsket er sterkt nok.

Jeg er veldig glad for at Bodø/Glimt engasjerer utenfor kommunens grenser. Men for de som er oppvokst med spillerne, kjenner foreldrene, familie osv. Så føles det fort litt rart og skal stå på sidelinjen og oppføre seg som man forguder dem. Den dagen dette endres så vil supporterkulturen få ett godt feste i og rundt Bodø/Glimt.

PS! Dette er ikke ett Bodøfenomen, det er mye det samme i andre supportergjenger.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Steming på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

dalers wrote: Nå skal jeg igjen pensjonere meg fra dette forum, som jeg har gjort noen år nå, og gå tilbake til supporterfeltet som jeg har stått på siden 1992. Glemte å feire mitt 20-års jubileum der i 2011 gitt :D
Nå er ikke jeg verdens beste i hoderegning, men 2011 ville vel vært 19-årsjubileumet ditt? :tenk
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

dalers wrote: Ikke ta lyd og stemning som kommer gjennom tv-ruten (eller motvinds bort til gammeltribuna) alltid for god fisk. Noen ganger er synginga på et lavmål. Andre ganger ikke ;) Godt opprykk folkens!!!
Jeg har vært på åtte Glimt-kamper denne sesongen, syv hjemme (hvorav fire på J-feltet) og en i Elverum. Ingen av hjemmekampene har vært i nærheten av stemninga i Elverum!

Ikke skal DGH være i dette forumet, ikke skal DGH møtes før og etter kamp, og ikke kommer DGH før 10 min før kamp. Er det virkelig rart at DGH oppleves som en klikk?
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by kimbo »

Synd du oppfatter det slik, å dessverre må jeg si meg litt enig med deg, pr. i dag er en god del av dem som møter på J-feltet en hard kjerne som holdt seg til supporterklubben i flere år, men jeg kjenner jeg også irriterer meg litt over dem som kritiserer uten selv å bidra (i Bodø), så forslag, still som kandidat til DGH styret til neste sesong, kom med dine forslag der, å bidra på en posetiv måte, syting via et forum har aldri gjort en forskjell :wink:
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Jeg bor i Mosjøen, så jeg kan neppe bidra tilstrekkelig til å kunne løfte DGH opp ett hakk.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by kimbo »

Hvorfor ikke, jeg er eksempelvis ansvarlig for å arrangere standene utenfor Aspmyra før kampene, så la oss si du har reist opp for å se kamp er å stadion en times tid før kamp, da er det bare å hive seg med på standen som ALLTID er utenfor J-feltet, du er hjertelig velkommen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

kimbo wrote:Hvorfor ikke, jeg er eksempelvis ansvarlig for å arrangere standene utenfor Aspmyra før kampene, så la oss si du har reist opp for å se kamp er å stadion en times tid før kamp, da er det bare å hive seg med på standen som ALLTID er utenfor J-feltet, du er hjertelig velkommen.
Er det ikke litt rart å ha stand utenfor J-feltet?

Bør ikke standen flyttes ned til Glasshuset eller sentrum?
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by kimbo »

Vel om flere hadde tatt seg tid til å stille på standene, vi er bare 3-4 stykker som stiller frivillig, å vi kan jo ikke akkurat tvinge folk til å stille heller, men jo vi har arrangert på City-Nord tidligere i år i sammarbeid med Glimt.
Så om noen vil delta er det fortsatt bare å hive seg med.

https://www.facebook.com/groups/498521716870027/
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Arrangerer dere noe i forbindelse med opprykksfesten på mandag?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

kimbo wrote:Vel om flere hadde tatt seg tid til å stille på standene, vi er bare 3-4 stykker som stiller frivillig, å vi kan jo ikke akkurat tvinge folk til å stille heller, men jo vi har arrangert på City-Nord tidligere i år i sammarbeid med Glimt.
Så om noen vil delta er det fortsatt bare å hive seg med.

https://www.facebook.com/groups/498521716870027/
Dere kan jo fort stille i sentrum på en lørdag istedet for søndag. Evt. kan dere lage avtale med et utested og få en egen Glimt-pub.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by kimbo »

Eventuelt.
sleivspark
Posts: 27
Joined: Thu Mar 27, 2008 12:27 pm

Re: Steming på Aspmyra

Post by sleivspark »

Som ingen87 lurer jeg også på hvordan dere planlegger opprykkfesten mot Vard.

(Jeg skulle gjerne selv tatt del i denne festen, men bor for langt unna Bodø til å bidra)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Jeg kommer meg ikke i hele tatt siden det er mandagskamp :/
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Steming på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

Strømmen IL har sikkert øl som DGH kan få for en billig penge.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Hvem skal liksom selge den? Du må gjerne bidra ;)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Steming på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg kjøpte min andel på søndag, men den gikk til privat forbruk.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Steming på Aspmyra

Post by sjura ;) »

Kan svare på det ang. eventuell opprykksfest.
DGH kommer til å stille med både Tifo, bluss, konfetti og alt som hører hjemme på en slik dag. Det vil også om alt går som det skal arrangeres stor fest på en av byens uteplasser etter kampen. Dette er ikke i regi av noen andre enn uteplassen ettersom klubben enda har mange kamper igjen som de må fokuser på, og derfor ikke vil arrangere noe før etter sosongen er ferdig spilt. Vi gjør også tiltak for å fylle j-feltet til kampen. Mer info kommer på facebook og selvfølgelig her inne for de som ønsker det ;)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

Godt å høre. Da håper jeg de tiltakene går bra.

For øvrig synes jeg det er litt trist at det er utestedet som drar i gang festen. Og ikke supporterklubben. ;)

Men ellers well done!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

:D Men det blir en skikkelig DGH fest utpå høsten en gang? :D

Unnskyld.. Leste feil.. :) Du hadde skrevet det jeg savnet, altså at èn uteplass tok initiativet til å lage en stor fest. Foreslår at denne uteplassen blir fast samlingsplass utover høsten, og om det blir suksess også til våren! :)
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Steming på Aspmyra

Post by sjura ;) »

Vi har nok en finger med i spillet, men av ønske fra klubben så venta vi med noe offisiellt fra oss til alle kampa e spilt. Men at det skal bli en gøy dag for alle på mandag om vi vinn, det skal vi love =)
Post Reply