Steming på Aspmyra

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

Aha, da er det jo greit.

Men foran neste sesong; et fast vannhull foran hver glimtkamp!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Generelt et fast vannhull der man faktisk får litt Glimt-feeling.. Kanskje få opp noen flagg, plakater, skjerf.. Ikke bare på kampdag men resten av uka og. Slik som Bohemen har blitt for VIF-fansen..
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by Sulliken »

dalers wrote:Ser at Glimt i Sør beskrives som DGH både lokalt (...)
Javel?
http://www.nrk.no/nordland/glimt-i-sor- ... 1.11256273
http://www.glimt.no/news/article/1eed9i ... udentradio (et eller annet sted i sendingen 240913)
dalers wrote:Viktigere: Synes GLIS har gjort en ufattelig formidabel jobb i år!!! Latterlig bra!!!
Takk!
dalers wrote: Og jeg synes samtidig DGH ikke har gjort seg bort i år tross av flere sentrale DGH'ere har valgt å pensjonere seg. I år har jeg ved et par anledninger opplevd å synge så og si nesten uavbrutt igjennom HELE kampen. Kan ikke huske å ha gjort det tidligere. Og det er ikke JEG som drar i gang for å si det slik...
Det er ikke rart. Marius har jo flyttet hjem og har med seg masse impulser fra GLIS :wink: Som for eksempel synge som man er på bortebane og vil overdøve hjemmefansen. DET er GLIS god på! Vi er og god på å hive oss med på en sang uansett hvem som begynner. Det har DGH ikke vært så gode på (i allefall tidligere).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by MhepA »

Når Bodø/Glimt rykker opp i Tippeligaen kommer forventningene til supporterklubben til å stige. Det kommer til å være en tøff oppgave å ta på seg ansvar i DGH, men sånn må det nesten være. Det som er viktig er å gi jobben til en som er topp motivert og sy sammen et styre med flere typer personer. Det er ikke så lurt å være en kompisgjeng i et styre som oftest. Man må ihvertfall klare å stille krav til hverandre, og kjenne litt på presset med å styre en supporterklubb i Norge.

Den Gule Horde skal være attraktivt å bli med i. Man må selge seg selv til kundene, enkelt og greit. Ting som skjer, forandringer, tradisjoner, tilbud, glede og delt sorg. Jeg har vokst opp i supporterklubben, og opplevd samtlige nevnte ting. Når jeg etterhvert ble litt eldre og litt for kul for å stå sammen med pappa, så trakk jeg flere venner med meg til Aspmyra, det var ingen alternativ for meg å gjøre noe annet. Flere av disse bor fortsatt i nærheten, men ingen av disse går vanligvis på kamper lengre. De hevder at de alltid ser kamp når den går på tv og følger med på Glimt gjennom nett, men det å komme på kamp føles kanskje litt tomt (hvis jeg får bruke det uttrykket).

Slik jeg har forstått det nå, så er det stort sett ihuga fans som fortsatt er med i DGH. Folk som tar det forgitt å møte opp på Aspmyra hver eneste kamp, på J-feltet. Det å gå på fotballkamp skal være en glede, det er dessverre for mange for lite glede i å stille seg sammen med Den Gule Horde. Alle vet med sikkerhet at aktiviteten har vært stor i DGH før. Klart det er i kombinasjon med "kvaliteten" på norsk fotball. Men la oss legge denne unnskyldningen til side. Den Gule Horde vokste stort i 2006, fortsatte å vokse i 2007, ble meget stor i 2008, var vel rimelig lik i 2009 og etter dette har det fallt ganske lavt. Underholdningsverdien snakker mange om, kvaliteten på spillet, nederlagene osv. Ja det er greit, men hvis vi klarer å se bort fra dette. Hva kan være andre faktorer for at "de andre" som ikke tar det for gitt å gå på Glimtkamp sammen med DGH, velger å nettopp IKKE gjøre det?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Glimt1916 »

Siden det har vært en del negativitet her i år så vil jeg bare benytte anledningen til å skryte av DGH og stemningen i dag. Godt jobba!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

I dag var stemningen upåklagelig for en tv-titter!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Steming på Aspmyra

Post by sjura ;) »

vi har jobba beinhardt for det, så det settes stor pris på. Takk =)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Dere som skal ha takk! Ufattelig bra jobba :) Kudos!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by liverglimt »

:skål :klapp
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by Sulliken »

Jan Halvor med sin hær alle i Adeccolig'an slo,
Jan Halvor med sin hær alle i Adeccolig'an slo,
Jan Halvor med sin hær, ja, Jan Halvor med sin hær,
Jan Halvor med sin hær alle i Adeccolig'an slo.

Gjett melodi.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Wendigo »

shine on you crazy diamonds?
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Tom Dooley?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Steming på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

Wendigo wrote:shine on you crazy diamonds?
Merkelig at den melodien ikke er mer brukt av supportere. :tenk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Boombadila »

Vi kunne vel heller ha brukt another brick in the wall?

"Vi treng ikkje tromsø lenger
Glimt e best i Norge nu""


Eller no sånt.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Steming på Aspmyra

Post by dalers »

Cheese Smirnoff wrote:
dalers wrote: Nå skal jeg igjen pensjonere meg fra dette forum, som jeg har gjort noen år nå, og gå tilbake til supporterfeltet som jeg har stått på siden 1992. Glemte å feire mitt 20-års jubileum der i 2011 gitt :D
Nå er ikke jeg verdens beste i hoderegning, men 2011 ville vel vært 19-årsjubileumet ditt? :tenk
Ok. Kunne ikke pensjonere meg SÅ lett da mattekunnskapen min ble stilt spørsmålstegn ved ;) Hvis jeg stod for første gang der i 1992, så må nødvendigvis det året når jeg stod der i 2011 være mitt 20. år blant de gule.
Og så merker jeg meg at DGH fortsatt blir oppfattet som en klikk for de spesielt interesserte. Akkurat som jeg oppfattet Glimtsupporterne da jeg begynte å stå der tilbake på tidlig 90-tall OG slik jeg oppfattet styret når jeg engasjerte meg litt mer aktivt foran 2005-sesongen. Det er rart med det der hvordan noe kan oppfattes og hvordan noe ER. Jeg kjente ingen verken i supporterklubben i '92 eller i styret i 2005. Men så blir en kjent med folk innenfra.
Jeg VET at mange leser rødt når dere ser dalers, og jeg skjønner dere for så vidt ;) Men jeg var med på en sinnsyk opptur for DGH i sin tid da Glimt rykket ned!!! og har hatt det mye moro med både supporterne og annet rask :D Og jeg angrer svært lite. Hehe... At min forlovede var leder for Glis er en morsom twist i hele denne "rivaliseringen" som nok var mellom de to supporterklubbene.
Nå mener jeg fortsatt at begge burde og er tjent med å hete DGH, men skjønner at det kan bli vanskelig. En skulle nok skiftet navn samtidig, men da var det liten el. ingen kommunikasjon mellom nord og sør. Men kanskje Glimt i SØR-navnet er nødvendig for å skape den avstanden til Bodø som ofte preger det nødvendige med å flytte fra byen? At en kutter bånd og skaper nye?
Jeg TROR begge supporterklubbene til Glimt er tjent med å samarbeide godt sammen og jeg mener å vite at det gjøres mye bedre nå enn da undertegnede (og "selvutnevnt talsmann"? som liverglimt omtalte tidligere DGH-lederen ;) ) satt med roret. Og takk Gud for det! :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by Sulliken »

dalers wrote: Men kanskje Glimt i SØR-navnet er nødvendig for å skape den avstanden til Bodø som ofte preger det nødvendige med å flytte fra byen? At en kutter bånd og skaper nye?
Tull, dalers. Det er temmelig mange "2.generasjons" Supportere med i GLIS, som aldri har bodd i Bodø.
Hadde man ønsket å skape avstand til Bodø, og kutte bånd, hadde ikke vi vært på den ene begredelige bortekampen etter den andre og gaulet oss hese etter laget vårt.
Av og til er det nødvendig å flytte på seg av f.eks jobbmessige eller familiære årsaker.

GLIS er (for det meste) en klubb for glimtsupportere som, av ulike årsaker, bor søraførr. Og det er det navnet markerer. Alt annet er vås.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Steming på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

Dessuten trenger man jo ikke å være fra Bodø for å være Glimt-supporter. :fy
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by OTH »

Stemmer Cheese, jeg har null tilknytning til Bodø. Så sånn geografisk sett burde jeg være Molde eller RBK supporter, men for meg er det bare et lag i Norge: Glimt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Kesseboy »

Det er jo slik vi vil ha det -- at Glimt ikke blir en innavla Bodø-greie, men at det er noe så innbydende at mennesker uten fnugg av tilknytning til Bodø kan bli frelst. Og da må vi som faktisk er en innavla Bodø-greie være åpne og inkluderende. Akkurat der ser jeg for meg at GLIS kan ha en enklere jobb enn DGH.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Steming på Aspmyra

Post by dalers »

Sulliken wrote:
dalers wrote: Men kanskje Glimt i SØR-navnet er nødvendig for å skape den avstanden til Bodø som ofte preger det nødvendige med å flytte fra byen? At en kutter bånd og skaper nye?
Tull, dalers. Det er temmelig mange "2.generasjons" Supportere med i GLIS, som aldri har bodd i Bodø....... Alt annet er vås.
Så flott at vi får avkreftet mine spørsmål med bastanthet :lol: Her må en virkelig tusle rundt med filttøffler og det er visst jeg rimelig dårlig på. Ellers må jeg få ønske både nord og sør til lykke med opprykket! Igjen tror jeg mitt forrige innlegg ikke må leses med røde briller, men jeg tror ærlig og oppriktig at vi bør samle supporterklubbene under samme navneparaply. Noe annet ser jeg på som uforholdsmessig. MEN jeg aner nå at den tid ligger ganske langt fram i sorg :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Glimt1916 »

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

Du har iallefall bedre hersketeknikker enn meg, Dalers. Det skal du ha. ;)
Kritisk
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Steming på Aspmyra

Post by sjura ;) »

Må få skryte litt av Tifo-gruppa. Stolt!! http://www.empireofsoccer.com/pic-glimt ... with-tifo/
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
Post Reply