Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by poteten »

stensland wrote:
Han vil heldig ikke bli frosset i Bodø/Glimt! Velkommen MSO :glimt
:lol:
Kritisk
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Glenn P »

Han blir ikke frosset, men frosen blir han nok! Aspmyra i oktober/november, grøss!
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Pipp »

Nilzo wrote:Tipper Glimt har ringt samtlige tippeligaklubber og spurt dem om de har noen spillere som de ikke trenger. Så når de bestemte seg for å kvitte seg med Sylling Olsen var det bare å ringe til Glimt.
Så ille var det vel ikke, men signeringen av MSO er ingen god fangst.

Han har aldri vært noen uke inn, uke ut-spiller hos AaFK. På det beste i 2011 starta han i kun halvparten av kampene (riktignok med 7 mål). Han har dessuten en formkurve som peker tydelig nedover.

Med 29 år synes jeg han har feil aldersprofil. I Christian Berg og Knarvik har vi allerede erfarne blodhunder som i motsetning til MSO har vært regulære TL-spillere over tid. Med den alderen MSO har nådd er det dessuten liten eller ingen gjensalgsverdi.

I tillegg er jeg kritisk til at vi ikke benytter anledningen til å styrke den nordnorske profilen i stallen. Er spillermarkedet virkelig så støvsugd for nordnorske spillere, at vi må hente en 29 år gammel fotballnomade?

Jeg følger litt med på hva som skjer i AaFK. En gjenganger i media og i diskusjoner er at klubben i mange år har hatt vansker med å tiltrekke seg spillere. Dette på tross av forholdsvis store ressurser og knallgod oppslutning fra publikum. Når hørte vi sist om AaFK som en vinner på overgangsmarkedet? Aldri! Det sier det meste når Glimt nå henter seg en reserve fra en klubb svært få vil til.

Håper jeg får anledning til å ete i meg denne vurderingen :)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Cheese Smirnoff »

Det må også huskes at Sylling Olsen er her på en halvårskontrakt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by FSHelgeland »

Ja han er her på lån i et halvt år. Når det halve året er gått så er han kontraktsløs. Skulle han bli en suksess og vi rykker opp så er det mulig å signere han som Bosman. Dette er ene og alene av den grunn en ypperlig signering, at han mest sannsynlig også tilfører oss sårt tiltreng bevegelse fremover i banen gjør det også til en bra signering. Får han gikk til Ålesund så var han en av Kongsvingers beste spillere og han har bevisst at han holder meget godt adecco-nivå. Når man i tillegg tenker på at han kan bekle flere roller ikke bare back og ving som er nevnt her men også at han kan spille indreløper gjør dette til en meget fornuftig overgang. Når han signerte for KIL så ble han vurdert som en lettbent indreløper. Alt i alt gjør dette at det kan virke som en meget fin overgang, så vil jo tiden vise om han klarer å tilføre oss noe. Risikoen er jo uansett meget liten så dette er godt jobbet. Til sist, velkommen Magnus.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by ecke »

Jeg ble positivt overrasket over signeringen av Sylling Olsen. B/G har tidligere i samme situasjon hentet spillere som Nystedt, Tuelo, Dahle, men nå har de i et trangt spillermarked fått Sylling Olsen. Han er fortsatt en "brukbar eliteseriespiller" slik Sunnmørspostens erfarne journalist, Helge Skuseth, skriver http://fotball.smp.no/kommentar/helge_s ... 248015.ece. Ingen kunne vel tro på at klubben skulle hente noe mer enn enn habil Tippeligaspiller?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by poteten »

Eh, "brukbar" tror jeg er en overdrivelse av journalisten, for å forsvare kommentaren sin.

Mulig han vil blomstre, men når han blir sendt på dør i den desidert dårligste speider-klubben, så er det vel noe som ligger i at han forsvinner. Rekdal etterlyser vinnerskaller. Glimt trenger dem. Hadde Magnus hatt vinnerskalle, ville han vært Rekdals mest trofaste spiller.

Der tror jeg mye ligger. MSO er ingen vinnerskalle og vil bare kose seg. Da kommer han jaggu til rett plass. ;)
Last edited by FSHelgeland on Wed Aug 29, 2012 2:47 pm, edited 1 time in total.
Reason: minner om reglene angående sitering av overnstående innlegg.
Kritisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Det viktigste er at det er en forsterkning og at han er bedre enn de vi allerede har i samme posisjon og ikke minst går rett inn på laget. Låneperioden er et halvt år, så vi er ikke forpliktet til noe. Det er ingen dårlig deal å få en spiller som er god nok for tippeligaen hvis man spiller i adeccoligaen. Jeg syns vi skal være veldig fornøyd og tror ikke vi får tak i spillere som holder høyere nivå.

Edit: Cato Hanssen snakket om at han ville ha en spiller som både kunne spille back og ving, tipper det er Sylling Olsen

Leste akkurat at vi vi i tillegg får han gratis!!
Last edited by eiriksin on Wed Aug 29, 2012 3:56 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Det å låne en middelmådig 29 åring som ikke får spille mye i AAFK, anser jeg for å være en falitterklæring for de unge ( og en gang ) lovende vingene i Glimt (Robertsen og Nordberg) De må ha stagnert kraftig i år, siden , Sane, Knarvik og nå Sylling Olsen stiller foran de i køa.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Han var vel toppscorer i Aalesund i og spilte i hele cupfinalen mot brann så sent som i fjor, så jeg er i alle fall godt fornøyd med at få får låne han gratis ut sesongen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote:Det å låne en middelmådig 29 åring som ikke får spille mye i AAFK, anser jeg for å være en falitterklæring for de unge ( og en gang ) lovende vingene i Glimt (Robertsen og Nordberg) De må ha stagnert kraftig i år, siden , Sane, Knarvik og nå Sylling Olsen stiller foran de i køa.
Jeg er mer sikker enn noensinne på at Sylling Olsen kommer til å spille back for oss, spesielt etter at Julian Madsen twitret om hvor anvendelig han var i stallen og kunne bekle mange posisjoner.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

At du låner en spiss/ving for å la han spille back, gjør ikke lånet bedre i mine øyne. Klarer ikke å se logikken i det.
Last edited by liverglimt on Wed Aug 29, 2012 8:21 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Vegard »

Det sier vel det meste om hvor anvendelig MSO er. Han kan bekle begge vingene (som Trond Fredrik) samt back. Solid spiller i mine øyne.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Novi »

Frodo da, makan til negativt engasejement for en annen klubb enn ens egen har jeg aldri sett. Skulle neste tro du er misunnelig ;)

I MSO har man fått en avtale uten forpliktelser som nesten ikke koster noe. Ja, vi har andre backer i klubben, men da er det jo bare for dem å prestere bedre? Og dersom de ikke presterer bedre enn en type spiller som du beskriver, så er de vel ikke heller mye til talenter?
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote: At du låner en spiss/ving for å la han spille back, gjør ikke lånet bedre i mine øyne. Klarer ikke å se logikken i det.
Vi vil se om det er noe logikk i det før eller senere. Jeg antar rollen hans i Glimt ble avklart før han signerte.

Med tanke på at Cato & Tom-Kåre tidligere i år lå langflate etter bla. Dawda Leigh og Erling Knudtzon, to vinger som også kan spille back, virker det innlysende for meg hva planen for Sylling Olsen er. Men klart, jeg kan jo ta feil.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Det høres jo logisk ut. Det eneste problemet er at jeg har googlet litt og ikke funnet at han har spilt back i noen kamper...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by RaymondEngmark »

Vel nå har jo Sanè spillt høyre ving, venstre indreløper, defensiv midtbane og midtstopper igjennom sesongen + sesongoppkjøringen, så det er aldri greit å vite hvor denne gutten havner heller.

Det mest ulogiske er nok resultatet, så tenker han ender opp som erstatning for C.Berg?
Kristatistisk
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by ecke »

Eller kanskje det mest uventede pr i dag, høyre kant i en 4-3-3?
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Samme hvor han spiller bare det blir på kanten. Forhåpentligvis får vi noen bedre innlegg til Braathen sånn at han kan begynne å putte igjen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by bjornage »

Eller kanskje noen innlegg mot Khalili som ikke vil true luftrommet over hovedflystasjonen? Det høres utenkelig ut, men vi får krysse fingrene for at Sylling Olsen kan hjelpe til på det området.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Det er det som skiller opprykk fra kvalik...
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Nilzo »

Skal uansett bli spennende å se om han blir avgjørende i sesonginspurten!
Image
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by Frodo Baggins »

Novi wrote:Frodo da, makan til negativt engasejement for en annen klubb enn ens egen har jeg aldri sett. Skulle neste tro du er misunnelig ;)
Negativt engasjement? Påpeker bare at jeg ikke klarer å se logikken i dette lånet. Men for alt jeg vet så kan MSO slå til å spille veldig godt.

Konstanterer at en del av grunnsteinen i "nye" Glimt varte i cirka 1 år. Det at man skulle max ha 21 spillere i troppen, hvorav en viss andel skulle bestå av lokale unggutter. 1 år etter at dette ble meislet ut, så henter man inn lånespillere i godt voksen alder, og har en spillerstall som er langt over det som var grunntanken.


Missunnelig??? Nevn en ting jeg som TIL supporter skal være missunnelig på Glimt for? :shock:
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by mortsto »

Frodo: Som tidligere nevnt er det vel ingen problemer med å hente inn forsterkninger på lån så lenge en har kontroll på lønnsbudsjettet? Glimt har signalisert at de har en, til adeccolag å være, god sum penger de kan forsterke laget med. I tillegg har Glimt et par spillere på utgående kontrakter, som helt sikkert forsvinner, og nå tre spillere på leiekontrakt. Hvis du har gode argumenter mot dette, så er det flott om du klarer å legge disse frem, istedet for å gjenta de samme gamle. Jeg mener det hadde vært steike dumt om folkene på Aspmyra, hele tida satt og lente seg på "den nye Glimtplanen", og ikke turte hente inn spillere (til tross for relativt sunn økonomi og midler til forsterkning), nå når de er i en posisjon hvor opprykk er innen rekkevidde. I tillegg så ser jeg ikke på det som den store gamblingen å hente to gode spillere på lån i fem måneder. Den ekstra lønnen velter ikke lasset, og kjører ikke Glimt på ræv uansett. Og rykker vi opp, er det småpenger ift de inntektene som kommer inn.

Nå er jeg spent på å høre hva du synes er galt med dette, annet enn at planen for nye Glimt bla, bla. At du er i tvil om at MSO er god nok, får være så. Jeg renger med Cato/TK vet hva de gjør når de henter ham inn.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Magnus Sylling Olsen

Post by eiriksin »

Konstanterer at en del av grunnsteinen i "nye" Glimt varte i cirka 1 år. Det at man skulle max ha 21 spillere i troppen, hvorav en viss andel skulle bestå av lokale unggutter.
Pdd har vi 22 (snart 23) spillere i egen tropp der 7 (8) av dem er unggutter fra distriktet. Og da har jeg regnet med Stensland som vi knapt har sett på lenge.
Post Reply